Asumistukeen kaavaillaan uusia leikkauksia, mitä hittoa?
Miten siitä voi vielä leikata? Mitä ne leikkaukset oikein on?
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti kahden lapsen kanssa. Kaksiossa olohuone jaetaan kahdeksi makuuhuoneessa sermillä tai kirjahyllylllö tms. ja makuuhuonetta käytetään olohuoneena, jossa myös sinä nukut. Tai jos on iso makuuhuone niin se jaetaan.
Kyllä, tosin moneen asuntoon ei mahdu kuivausrumpua ja lapsiperhessä pestään joka päivä pyykkiä. Parvekkeella ei voi kuivattaa pyykkiä, jos naapuri polttaa tupakkaa omalla parvekkeella. Ja nyt on tulossa uudet palomääräykset ja kodit tarkastetaan ettei ole liikaa tavaraa.
Itse en osta enää mitään muuta kuin ruokaa.
Lapsiperhe ei todellakaan tarvitse elääkseen kuivausrumpua tai parveketta. Jos sellaiset on pakko saada, pitää itse ponnistella ja tehdä työtä. Yhteiskunnan ei ole velvollista niitä tarjota.
Mutta eläkeläisten kesämökit ja ulkomaanmatkat on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki tullaan poistamaan kokonaan, koska hallitus haluaa yleistuen.
Ensin asumistuki pois, sitten yleistuki tilalle, bruttona 600 euroa/kk.
T. Riikkuli
No nyt on Purra anteliaalla päällä, ei kai noin paljon?
Nimimerkki7 kirjoitti:
Ne jotka ovat niitä väliinputoajia eivät ole työkykyisiä mutta eivät pääse eläkkeelle.. heillä ei ole työnhaku velvoitetta
Tottakai on työkykyinen, ei työssäkäyminen tarkoita aina raskasta teollisuushommaa.
On niitä kevyempiäkin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisten perusturva viedään tällä tavalla on selvää, että mielenterveysongelmat, lasten pahoinvointi ja itsemurhat lisääntyvät. Nämä on arvovalintoja ja omaan arvomaailmaan ei kyllä mahdu, että moneen turhaakin turhempaan vielä syydetään rahaa, mutta perusturvaa nakerretaan. Minusta sen pitäisi olla viimeinen leikattava ja valtion tärkein tehtävä on tarjota sen jäsenille ruokaa, suojaa ja turvaa.
Ruokaa tarjoaa keskuskeittiö, suojaa parakkimajoitus ja turvaa päivystävät sosiaalityöntekijät. Kollektiivin varoilla elävät eläkööt kollektiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2027 hallitus vaihtuu. Sitten päästään taas huokaisemaan helpotuksesta, kun tuet palautuvat.
Aikuisen ihmisen pitää pystyä tulemaan omillaan toimeen eikä rottailla yhteiskunnan almujen varassa. Kelarottien asumistukiin menee jo lähes 3 miljardia vuodessa.
Terveydenhuollon kohdalla puhutaan kymmeneistä miljardeista eivätkä ihmiset silti ota vastuuta itsestään ja terveydestään.
Voi pyhä yksinkertaisuus!!!!!! Olen mykistynyt , miten noin lyhytnäköisiä ihmisiä voikin olla olemassa? Terveydenhuolto on sairaita ihmisiä varten ei terveitä varten Terveydenhuollon tulisi parantaa, ei jättää heitteille, vaikka kommenttoija haluaisi näin käyvän. Vastuullinen ihminen menee terveydenhuollon pakeille hakemaan hoitoa ja parannuskeinoja, mutta ihan vaan , vink, vink, kaikkea ei voida parantaa, ikääntyville ihmisille ei ole ikääntymisen pysähdys keinoja , he vain tulevat ikääntyessään saamaan koko ajan enemmän vaivoja ja sairastuvat. Ikääntyvän ihmisen omaehtoinen hoitaminen on koko päivä hommaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie osa nytkin lapsia päiväkotiin hoitoon, vaikka ei ole töissä joten oikein hyvin voidaan laittaa toimeentulotukitöihin.
Näin on ruuhkaa pukkaa :( Eikä saa hoitopaikkaa vaikka töissä kulkee molemmat.
Kyllä saa jos vanhempi joutuu töihin toimeentulotuella, ei ehkä lähitarhasta. Bussikortin saat ja sillä viet.
Yksi tuttu vei lapsia tarhaan 2 eri linja-autolla eli joutui vaihtamaan linja-autoa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoilta leikataan ensi vuonna.
Mua niin ottaa päähän nuoriin kohdistuvat leikkaukset, opiskelijoiden ja työn aloittamisen ikäiset.
Muualla tehdään ensin töitä jos vanhemmilla ei ole varaa maksaa lapsen opintoja ja vasta sitten maksetaan säästöistä oma opiskelu. Mutta sen sijaan meillä Suomessa tehdään takaperoisesti eli ensin opiskellaan ja vasta sitten mennään töihin mikä missään muualla ei tulisi kuuloonkaan.
Ensin muutetaan tukien varassa pois kotoa ja sitten unohdetaan, että töitäkin pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla se jo putosi nollaan, vieläkö siitä meinasivat saada jotain leikattua. Tyhjästä on paha nyhjästä.
Uskokaa jo, köyhät eivät voi Suomea pelastaa vaikka kaikki tuet vietäisiin.
Kelan ja Sossun asiakkaat tässä ovat Sannan jälkeen toiseksi suurin syyllinen Suomen nykyisen tilaan. Rahahanat ovat olleet apposen auki ja tukia on koristeltu reippaalla kädellä vaikka varaa ei ole ollut ja monet tuet olisi korotusten sijaan kannattanut jättää saman suuruisiksi kuin ne olivat 20 vuotta sitten eikä koetella. Mutta nyt kun laikataan niin ei ole enää varaa jäädä kotiin lomailemaan vaan tule paine palata takaisin töihin jotga pärjää ja se toivottavasti lisää liikettä ja vähentää työttömyyttä sekä työvoimapulaa joka on ollut joka-alalla aina edellisvuotta pahempi ja kasvanut. Esimerkiksi lähihoitajiksi, koodareiksi, siivoajiksi, ravintolpihin ja rakennustyömaille t
Koodarin ja raksatyöntekijän hommiinhan ei tarvita minkäänlaista koulutusta kunhan vaan menee töihin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun ollaan työnnetty pää pensaaseen vuosikymmenten ajan. Uudistuksia ei ole jo tehty hyvissä ajoin joten nyt joudutaan paniikkiratkaisuihin. Ollaan eletty jossain omassa kuplassa luulen että olemme rikas pohjoismaa vaikka emme todellakaan ole.
Ja samaan aikaan meillä on kasvava joukko kotona makoilevia ihmisiä joiden mielestä tuet ovat kansalaispalkka jota ei voi ottaa pois, kunhan muistaa hokea mantraa että töitä ei ole.
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa johon on reaslistiset mahdollisuudet päästä ja ne merkitään pankkitunnuksilla www.tyomarkkinatori.fi sivuille ja osa on työkokeiluissa jne.
Ei hae. Sain neuvoteltua itselleni että haen vain yhtä työpaikkaa/kk.
Onko kaikki duunissa jotka huutaa että v.itun loinen .. haen heti duunia jos pääsen varmasti heti aloittamaan ja heti kokopäivä duunia että ei niitä tukia tartte ..
Nimimerkki7 kirjoitti:
Onko kaikki duunissa jotka huutaa että v.itun loinen .. haen heti duunia jos pääsen varmasti heti aloittamaan ja heti kokopäivä duunia että ei niitä tukia tartte ..
Tietenkin tässä töissä ollaan ja kirotaan sitä, että sinua ei työnteko kiinnosta.
Eli maksellaan sulle jatkuvasti poskettomasti rahaa, että voit makoilla kotona.
Mun pitäis aloittaa kuntouttava ensi vuonna kun siitä toiminnasta on tältä vuodelta rahat loppu .. mulla on palaveri ensi kuussa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun ollaan työnnetty pää pensaaseen vuosikymmenten ajan. Uudistuksia ei ole jo tehty hyvissä ajoin joten nyt joudutaan paniikkiratkaisuihin. Ollaan eletty jossain omassa kuplassa luulen että olemme rikas pohjoismaa vaikka emme todellakaan ole.
Ja samaan aikaan meillä on kasvava joukko kotona makoilevia ihmisiä joiden mielestä tuet ovat kansalaispalkka jota ei voi ottaa pois, kunhan muistaa hokea mantraa että töitä ei ole.
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa johon on reaslistiset mahdollisuudet päästä ja ne merkitään pankkitunnuksilla www.tyomarkkinatori.fi sivuille ja osa on työkokeiluissa jne.
Ei hae. Sain neuvoteltua itselleni että haen vain yhtä työ
Niin, olisihan se ollut raskasta hakea kolmea paikkaa lisää kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
No, multa lopetettiin just 283 euron asumistuki kerrasta. Luulin, että siitä silpaistaisiin pois n. 170e/kk, mut jotain lisäleikkauksia iski päälle. Nyt mietin että mistä ihmeestä mä saan halvemman asunnon lasten kanssa, kun kolmiot tässä kaupungissa maksaa saman kun tää meidän nykyinen neliö? Kaksioon ei mahduta kun lapset on eri sukupuolta ja vaatii oman tilan..
Palkka ei ole noussut pariin vuoteen, vaan inflaatio on syönyt siitä pois n. 197e/kk.. Ruoan ja muiden kulujen kallistumisen vuoksi alan olla kohta ihan solmussa. :/ Jos niitä edullisempia pienempiä asuntoja olisi niin oltaisiin muutettu jo. Kaksioon ei vaan mahduta.
Siis neliössä ootte asuneet ja noin paljon asumistukea saaneet?
Mikä tarkoittaa poskettomasti rahaa .. aika löysä duuni jos ehtii makaamaan vauvapalstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kiva ulosotto häämöttää nain sairaana ihmisenä 😭
No hommaa mies itsellesi.
Toisena sairaana sivusta kommentoin, että miestä nyt jaksaisin viimeksi pitää :(
Kolmantena pitkäaikaissairaana kommentoin, että miestä tai naista nyt viimeksi saman katon alla pystyisin sietämään. Nää huutelijat ei ymmärrä, että kun on sairas, niin sitä ei siedä ketään silmissään.
Mutta muiden pitää sietää site että haluat vastikkeetonta rahaa. En aina ole valmis sietämää, siis silloin kun ihminen ei osoita kiitollisuutta.
Nimimerkki7 kirjoitti:
Mikä tarkoittaa poskettomasti rahaa .. aika löysä duuni jos ehtii makaamaan vauvapalstalla
Esim. 500€ kuussa on poskettomasti rahaa, jos sitä vastaan joutuu lähettämään neljä hakemusta kuussa, puhumattakaan, ettei tarvitse laittaa yhtäkään.
Löysästä duunista en omalla kohdalla puhuisi, toisekseen olen urakkapalkalla töissä, eli käytännössä ihan sama palkan kannalta kuinka kauan mulla tietyssä hommassa kestää.
Saman rahan saan, teenkö sen 50 tunnissa, vai 100 tunnissa. Nyt ansaitulla tauolla.
Pitäiskö jotenkin alkaa joksikin lampaaksi kun saa jotenkin ihmisarvoisen elämän..ja nuolla sun persettä kun on asunto ja saa mennä ruokakauppaan itse valitsemaan ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Eli mahdollisesti jopa 50e laskisi asumistuki mutta jos saa toimeentulotukea niin kompensoituuko siellä vai koskeeko tämä muutos sitäkin
Toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite.
Luuletko että onnistuu käytännössä?
Täällä on ulistu kaikista mahdollisista tukien leikkauksista pitkään ettei muka onnistu. Asumistukeenkaan ei muka ollut mahdollista koskea. Karu totuus on kuitenkin että oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Kaikki muuttuu vaiheittain.
Tuota työttömien työpalvelua lähinnä tarkoitin,se tuo tukun käytännön ongelmia.
Kyllä saa jos vanhempi joutuu töihin toimeentulotuella, ei ehkä lähitarhasta. Bussikortin saat ja sillä viet.