Asumistukeen kaavaillaan uusia leikkauksia, mitä hittoa?
Miten siitä voi vielä leikata? Mitä ne leikkaukset oikein on?
Kommentit (262)
Kadulla varmaan pitäis sitten asua ja olla nälkäinen että sunkaltainen sais vielä enemmän potkia.
No jos asumistuki poistettais ei olis varaa asua yhtään missään. Missään ei voi asua ilmaiseksi jota voi asunnoksi kutsua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2027 hallitus vaihtuu. Sitten päästään taas huokaisemaan helpotuksesta, kun tuet palautuvat.
Aikuisen ihmisen pitää pystyä tulemaan omillaan toimeen eikä rottailla yhteiskunnan almujen varassa. Kelarottien asumistukiin menee jo lähes 3 miljardia vuodessa.
Terveydenhuollon kohdalla puhutaan kymmeneistä miljardeista eivätkä ihmiset silti ota vastuuta itsestään ja terveydestään.
Voi pyhä yksinkertaisuus!!!!!! Olen mykistynyt , miten noin lyhytnäköisiä ihmisiä voikin olla olemassa? Terveydenhuolto on sairaita ihmisiä varten ei terveitä varten Terveydenhuollon tulisi parantaa, ei jättää heitteille, vaikka kommenttoija haluaisi näin käyvän. Vastuullinen ihminen menee terveydenhuollon p
Vastuullinen ihminen ennaltaehkäisee elintasosairauksistaan ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kiva ulosotto häämöttää nain sairaana ihmisenä 😭
No hommaa mies itsellesi.
Iso osa asumistukien saajista on miehiä. Eli heidänkin pitää hommata mies itselleen. (Toki viime vuosina on tullut huomattua, että heteromiehetkään eivät pidä naisista, joten toinen mies sopisi heille hyvin kumppaniksi - myös vuoteeseen.)
Vieraaja kirjoitti:
Ei ole valtion ja yhteiskunnan tehtävä maksaa asumista joidenkin vapaamatkustajien puolesta jotka eivät itse osaa mennä töihin ja maksaa asumistaan omasta palkasta.
Toisaalta sompuille tuli täysi toimeentulo laakista.
Olisi kiva tietää keitä nämä "jokainen pitää huolta itsestään" ihmiset ovat ja järjestää heidät tilanteeseen jossa kaikki menee alta. Sitten sanoa heille että jokainenhan pitää huolta itsestään. Valitettavasti näin anopalstalla nämä pääsevät helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie osa nytkin lapsia päiväkotiin hoitoon, vaikka ei ole töissä joten oikein hyvin voidaan laittaa toimeentulotukitöihin.
Näin on ruuhkaa pukkaa :( Eikä saa hoitopaikkaa vaikka töissä kulkee molemmat.
Kyllä saa jos vanhempi joutuu töihin toimeentulotuella, ei ehkä lähitarhasta. Bussikortin saat ja sillä viet.
Yksi tuttu vei lapsia tarhaan 2 eri linja-autolla eli joutui vaihtamaan linja-autoa välillä.
Tällainen taatusti kannustaa tekemään lapsia. Etenkin naisia, joiden kontolle nämä kuljetukset yleensä jäävät. Tytöt ja nuoret naiset: älkää synnyttäkö yhtään lapsia. Pilaatte muuten oman elämänne ja oman tulevaisuutenne. Kuten laulussakin sanotaan: kun nälkä kolkuttaa ovelle, lentää rakkaus ikkunasta pihalle.
kirjoitti:i
Vuonna 2027 hallitus vaihtuu. Sitten päästään taas huokaisemaan helpotuksesta, kun tuet palautuvat.
Aikuisen ihmisen pitää pystyä tulemaan omillaan toimeen eikä rottailla yhteiskunnan almujen varassa. Kelarottien asumistukiin menee jo lähes 3 miljardia vuodessa.
Terveydenhuollon kohdalla puhutaan kymmeneistä miljardeista eivätkä ihmiset silti ota vastuuta itsestään ja terveydestään.
Voi pyhä yksinkertaisuus!!!!!! Olen mykistynyt , miten noin lyhytnäköisiä ihmisiä voikin olla olemassa? Terveydenhuolto on sairaita ihmisiä varten ei terveitä varte - Taakan poiston voisi aloittaa sompuista.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää keitä nämä "jokainen pitää huolta itsestään" ihmiset ovat ja järjestää heidät tilanteeseen jossa kaikki menee alta. Sitten sanoa heille että jokainenhan pitää huolta itsestään. Valitettavasti näin anopalstalla nämä pääsevät helpolla.
En osaa sanoa muiden, kuin omasta puolestani.
Mutta aikanaan mulla samaan aikaan lähti firma alta ja otin avioeron, lapsistakin joutui tappelemaan.
Siltikin ihan itse hankin uuden asunnon ja toisen työpaikan, ei siinä TE-toimisto hyödyttänyt yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Eli mahdollisesti jopa 50e laskisi asumistuki mutta jos saa toimeentulotukea niin kompensoituuko siellä vai koskeeko tämä muutos sitäkin
Toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite.
Luuletko että onnistuu käytännössä?
Onnistuu, työttömiä on nytkin kaupungin yksiköissä työmarkkinatuella työkokeilussa esim. kirjastot, tarhoissa hoitamassa lapsia. Kaupungilla on vaikka mitä hommaa.
Ja tuo on kyllä niin syvältä hanurista kaivettua sontaa kuin olla ja voi. Työttömillä teetetään töitä ilmaiseksi sen sijaan, että palkattaisiin ammatti-ihmisiä töihin.
Nämä jotka huutelee menkää töihin on jotain 50-60 vee äijiä jotka on 80 luvulla kävellyt raksatyömaalle.. ja elänyt siinä kuplassa että aina on duunia..
Muuttakaa maalle. Maahan tulevat huippuosaajat tarvitsee teidän asunnot.
Jos oletetaan että työttömät tekevät duuneja ilmaiseksi joista joillekin maksetaan niin mikä kannustin tämä on.. onko tämä vain kusetus vai että onko siitä työttömälle ihan realistista hyötyä . Jos hommat tekee hyvin niin otetaan hommiin? Jos nyt tämä toimeentulotuki työvelvoite tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa muiden, kuin omasta puolestani.
Mutta aikanaan mulla samaan aikaan lähti firma alta ja otin avioeron, lapsistakin joutui tappelemaan.
Siltikin ihan itse hankin uuden asunnon ja toisen työpaikan, ei siinä TE-toimisto hyödyttänyt yhtään mitään.
Hyvä niin, Jos joku olisi hankaloittanut sinun elämääsi tarkoituksella tai sinulla ei olisi ollut yhtä hyvä onni niin et välttämättä olisi päässyt mihinkään. Kaikki tietävät että TE-toimisto on pelkkä kumileimasin. Se että joku pääsee töihin ei tarkoita että jokainen pääsisi yrityksistään huolimatta. Inhoan ihmisiä jotka painavat muita maahan ilman mitään syytä. Jokaisen pitäisi aikuistua jossain vaiheessa elämäänsä ja jos ei muuhun kykene niin edes yrittää olla myötätuntoa niitä kohtaan jotka eivät ole yhtä onnekkaita. Harva tässä maassa huvikseen haluaa jäädä onnettomien tukien varaan muiden halveksittaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvätkin saavat asumistukea. Miksei yritykset maksa palkkoja, joilla tulee toimeen ilman sosiaalitukia?
Kummallista, kun kukaan ei valita yrityksille, että me joudumme verovaroilla elättämään erilaisten tukien muodossa niiden työntekijöitä, koska ne eivät maksa riittävää palkkaa.
Emme "joudu" tekemään mitään. Se on vasemmiston valinta että 3000€ kuussa tienaaval
" Se on vasemmiston valinta että 3000€ kuussa tienaavalle annetaan asumistukea kun se on omasta mielestään oikeutettu asumaan helsingin keskustassa. "
No NYT on kyllä varsinainen emävale tuossa. 3000 euroa kuussa tienaava ei saa asumistukea, vaikka asuisi pääkaupunkiseudulla. Minä sain asumistukea aikoinaan, kun palkka oli 900-1100 euroa kuussa bruttona. Olin puhelinmyyjänä (kyllä, juuri sellaisena kamalana puhelinhäirikkönä, koska vuoteen en saanut muita töitä, ja jotenkin piti sitä rahaakin ansaita - menin siis töihin, kuten täälläkin moni vaatii), provisiopalkalla mentiin. Onneksi sain asumistukea, koska muuten olisi mennyt koti alta. Olin kolmekymppinen, ja asunut jo yli kymmenen vuotta omillani, eli vanhempien helmoihin ei ollut paluuta.
Mitä siellä maalla onko siellä duunia? Tai jonkinlaista toimintaa joka oikeasti edistäisi työhön pääsyä ? .. edelleen kuin ei missään asuta ilmaiseksi...maallakin vuokra asunnot maksaa.. ai niin joo mä jo unohdin yksityisyyskin on synti. Vessakin pitäis jonkun kanssa jakaa...
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa maalle. Maahan tulevat huippuosaajat tarvitsee teidän asunnot.
Mä itse asiassa muutin - maaseudullakin tarvitaan huippuosaajia, asiantuntijoita ja koulutettuja työntekijöitä. Oma koti on toki isossa kaupungissa, palaan sinne sitten eläkepäiviä viettämään kun olen tienannut rahat ja eläkkeet täällä landella. Vielä en ole pistänyt omaa asuntoani vuokralle, mutta sitä on tullut mietittyä.
Maailmaa uudelleen muokataan perustuen ihmisen loputtomaan itsekkyyteen ja ahneuteen perustuen. Perisynnistä kyse. Nämä, joilla on hillotolppa, usein päästävät mielensä syvyyksistä irti tämän pedon, hymyillen vallan ottaessa vallan heissä.
Empatian kuollessa ja ylpeyden saasteen vallassa puhkuvat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvätkin saavat asumistukea. Miksei yritykset maksa palkkoja, joilla tulee toimeen ilman sosiaalitukia?
Kummallista, kun kukaan ei valita yrityksille, että me joudumme verovaroilla elättämään erilaisten tukien muodossa niiden työntekijöitä, koska ne eivät maksa riittävää palkkaa.
Emme "joudu" tekemään mitään. Se o
Jos on kolme lasta, saa vähän asumistukea 1000 euron kolmion vuokraan 3000 euron tuloilla.
Jos asumistukea maksetaan miljardeja vuodessa, niin kai siitä jotain voi leikata? Jokainen asuu sellaisessa mörskässä, johon on varaa.