*~*~* Enskattaret tiistaihin *~*~*
Linkki maanantaille
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9581606&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (43)
Kattelin tossa taas kunnon TV-putken; ensin Salkkarit, sitten Huippumalli haussa, Täydelliset naiset (jotka meni muuten tauolle, *nyyh*), lopun siitä Meduusan verkko-leffasta (vaik oon ennenkin kattonu) ja sitten vielä Kylmä rinki, mikä sekin on tullut nähtyä aiemmin. Kyllä mä tosin siinä samalla pyykkiäkin viikkailin yms. Ja oon tänään saanu jopa vessankin pestyä (wow, aaltoja ;D) ja hieman kylppäriäkin. Huomenna pitäs vaan seinät hinkata sieltäkin kunnolla. Onkohan muuten paha hengitellä niitä " pesuaine-kaasuja" ??? Ei kai se hetki nyt mitään haittaa... Ainakaan enää tässä vaiheessa (???).
Auroralla se onkin tänään sitten jänskä päivä! :D Niin se vaan elämä siitä sitten mullistuu, kerta heitolla... :) Ei sitä osaa vielä ajatella... Mutta kova olis kaipuu saada Eemelikin syliin jo!
Tänään on muuten ollu koko illan maha silleen omituisesti kipee. Onkohan sekin ollut supistelua??? Sellasta niinkuin...öö... Vois hyvin kuvailla sanalla " mahanpuruja" , siis vähän niinkuin ois ilmaa maha täynnä ja sitten kipristelee. Onko muilla ollut samanlaista tunnetta??? Eli onko supistuksia erilaisia? Oon tähän mennessä huomannu vaan niitä mahan kovettumisia ja lähinnä menkkamaista jomotusta alamahalla. Nyt niinku ne " mahanpurut" oli koko mahalla. Vai oliko se sitten just vaan ilmavaivaa... Ei tosin oo pierettänytkään :) Mutta jos joku viisaampi tietää, niin KOMMENTOIKAA, että onko niitä suppareita montaakin erilaista. Vaikka tosin kaikki tuntuu sanovan, että " kun ne on supistuksia, niin kyllä sä sen sitten huomaat.." ... Eli ehkä se on sitten niin.
Eipä kai mulla taas muuta. Jos menis sitten koittamaan sitä unentuloa. Huomenna (tai siis tänään) taas tylsä päivä kotona edessä, joten ilmaannun tänne varmastikin jossain vaiheessa. Keskiviikkona on sentään se äpolilla käynti, niin tulee jonnekin edes liikuttua.
Hauskaa tiistaita kaikille ja Auroralle onnea matkaan! (Moni muukin kerta onnea toivotteli, eli kai sitä voikin sitten tälläisessä tilanteessa toivottaa :D )
Pi-Ki 39+1
täällä on piiiiiitkästä aikaa yökukkuminen menossa. Närästää ihan sikana, ei ookaan näin liekeissä ollu röörit koko odotusaikana. Vetäisin perunajauhodrinksun - toivottavasti tepsii!
Hui kun jännittää Auroran puolesta! Kunpa nyt lääkkeet olisivat tehneet tehtävänsä eikä mitään esteitä leikkaukselle olisi. Muistaako joku, minne sairaalaan Aurora suuntasi? Kiinnostaa vaan siksi, että a) JOS sattuisimme samaan sairaalaan samaan aikaan ja b) missä on niin täyttä ettei saa perhehuonetta...
PiKi - samaa olen miettinyt suppareista! Ja sitä, että mä en kyllä läheskään aina pysty niitä laskemaan... En siis osaa auttaa. Mut sekään ei kyllä ihan pidä paikkaansa, että aina sen sit tietäis kun kunnolla supistaa - tiedän lähipiiristä parikin tapausta jossa näin ei oo käynyt... Äh, tiedä noista!
Hohhoijaa, mitenkä sitä saisi ajan kulumaan? Pistetääs pieni gallup pystyyn aiheeseen liittyen: Mitä teette aikanne kuluksi näinä tällaisina kukkumisöinä?
Makkara 40+1
Makkaralle sen verran, että Naistenklinikallehan Aurora taitaa aamulla suunnata. Ainakin oma muistikuva olis sellanen...
Täällä taas supistellut koko illan mut jotenki turhauttaa ku ei oo yhtä kipeitä ku eilen ja niistä eilisistäkään ei ollu mitään hyötyä. Mut jos tästä nyt jossain vaiheessa pääsis lähtemään ni etkös sä ollu Makkara kättärille menossa? Tavalliselle osastolle vai Haikaranpesän puolelle? Meillä kun olis sinne Haikaranpesään ajatuksena suunnata.
Nyt pitäis varmaan mennä nukkumaan, huomenna olis miehen isäpuolen uurnan lasku. Täytyy toivoa että huominen matkustelu laittais kunnon supparit aluille ni sais Iivarin jo kainaloon :)
Henna ja Iivari, 38+4
Kättärille mekin, mutta " tavispuolelle" :) Voimia huomiseen, ikävä päivä varmasti tiedossa...mutta toivotaan niitä suppareita...
Makkara
Eli tänään aamulla oli ultra, ja pikkuinen oli vallan liikkuvaisella päällä. Mun ehdoton lemppari liike oli taputtaminen, jota vaavi teki. Näytti hauskalta! Kaverilla oli painoarvio 350g ja pipo 47. Istukka on ihan takaseinässä tosi ylhäällä, joten senkin sijainti on ok. Nyt siis kaikki kaupungin tarjoamat ultrat takana, ja pohditaan, josko sitten vielä sinne 3d-ultraan mennään. Sukupuolta ei KHKS suostunut kertomaan. Ja eipä sitä kyllä mitenkään olisi voinut nähdä.
Aurora taitaa olla parhaillaan tosi toimissa! Tsemppiä! Piki ja henna pääsevät varmasti myös aika pian tosihommiin! Tsemppiä siis kaikille loppupään enskoille!
Titikin oli käynyt moikkaamassa! Olisi mukava nähdä sun massukuvia. Oletkos päivittänyt niitä viimeaikoina? Laita ihmeessä linkkiä.
Poppikselle onnittelut nyytistä! Kiitokset myös synnytyskertomuksen jakamisesta. Mahtoi olla mieletön tunne, kun räpsy rinnalle nostettiin! Tsemppiä ekaan neuvolaan. Meillä se tullaan tekemään kotiin, mutta ilmeisesti te menetti ihan neuvolalle?
Kaikille ei loppupään enskoille lähettelen toivomuksen, että nyt aktivoidutaan! Itse lupaan kirjoittaa ainakin jokatoinen päivä! Saadaan vähän pinoihin pituutta.
Peipposka ja kaveri 20+3 (vaikka neuvolakortissa lukikin 20+4)
[color=#2A6E9A]
Musta on tullut ihan uskomaton! Kaksi viikkoa duunia jäljellä, ts. 12 päivää aikaa kirjoittaa dippa valmiiksi. Ja mitä teen: surffailen netissä! Nyt jumankauta, tän viestin jälkeen otan kyllä itseäni niskasta kiinni ja alan hommiin. GRR! Alkaa jo itseä pänniä tämä oma saamattomuus ja keskittymiskyvyn puute.
[b]Aurora[/b] lienee siellä jo saanut pojan maailmaan, iik! Mä olen ihan täpinöissäni kaikkien vauvoista, hirveä vauvakuume (sattuipa sopivasti kun yksi on meillekin tulossa¿)
[b]Makkara[/b], mä luulen että Aurora on naikkarilla, siellähän hän kävi niissä kontrolliultrissa ja muissa. Onko siis kättärillä perhehuoneita myös tavispuolella? Kun mä en sinne haikaranpesään halunnut (kuulosti mun korvaan liian ¿luomulta¿¿) ja ajattelin, ettei silloin oo mahdollista saada perhehuonetta. Kiva yllärihän se olisi sellaiseen päästä, jos niitä ois saatavilla. Toivottavasti närstys helpotti. Mulla ei oo kyseistä vaivaa ollut kertaakaan. Muutaman kerran on kyllä juodessa tuntunut, että vedenpinta nousee jonnekin ruokatorveen asti, hassu fiilis muttei onneksi kovin inhottava. Nyt vaan koitan indusoida sinne kunnon supparit, niin pääset sinne kättärille kinuamaan perhehuonetta :)
[b]Gallupiin[/b] yövalvomisesta. Jos keskellä viikkoa valvottaa, niin mä kyllä usein jään sänkyyn toivomaan, että uni vielä tulisi. Aika toivotonta hommaa, sitä vaan hermostuneena kyttää kelloa, miettii tulevaa työpäivää ja sitä, että pakko ois vielä nukahtaa. Ja silloin ei ainakaan nukuta, välillä voin tuskailla useamman tunninkin hereillä. Väsyttää ihan hirveästi, mutta uni ei vaan tule silmään. Parhaaksi keinoksi oon havainnut väkisin nousta ylös. Yleensä luen Hesarin (onneksi meille se tulee usein jo ennen kolmea) ja juon ¿aamu¿kahvin. Siinä menee sopivasti tunti ja yleensä sen jälkeen kun palaa sänkyyn, niin simahtaa heti. Ja sitten voi nukkua aamulla pidempään, kun ei mene aikaa lehden lukemiseen.
Ultrakuvista oli ollut juttua. Mua alkaa ihan tosissaan kyllä nyt epäilyttää meidän vauvan sukupuoli¿ Me kun oltiin rakenneultran jälkeen AIVAN varmoja siitä, että poika siellä köllötteli. Kätilö ei ottanut kantaa, mutta varta vasten kyllä vielä erikseen zoomaili jalkoväliä. Ja mun mielestä värkit näkyi niin selvästi, ettei jäänyt mitään arvailun varaan. Ainakaan me ei kumpikaan oltaisi voitu välttyä näkemästä, jos ei sit oltaisi istuttu silmät kiinni koko ultran ajan. Sen verran rehvakkaasti poju (siis meidän mielestä poju!) esitteli sukukalleuksiaan¿ Mutta silti, kun siitä on jo niin paljon aikaa, niin alkaa itseä epäilyttää. No, kohtahan se nähdään. Mä sitten kerron teille, pitikö maallikon silmä paikkansa :)
[b]Hennallakin[/b] viime metrit käsillä. Ja vielä hautajaiset tulossa. Tsemppiä kovasti, suuria tunteita varmaan on ilmassa kun yksi elämä päättyy ja toinen on alkamassa. Jaksamista ja voimia, ja toivotaan että Iivari herkistyy syntymään!
Jaahas, nyt hommiin ettei tekemättömät työt pilaa tätäkin päivää!
Kesis, 32+4
Ihanaa tietää että tänään ainakin yksi enskavauva saa nähdä päivänvalon. Toivottavasti Auroralla kaikki menee suunnitellusti eikä se mokoma flunssa tule esteeksi...
Hennalle toivon suppareita ja voimia rankkaan päivään. Hautajaiset kun on minusta aina tosi voimille ottavia. Saati sitten nyt, kun tunteet herkemmin pinnalla.
Makkaran kampaajalla käynti kuulosti ihanalta. Mulla on varattuna kulmien ja ripsien värjäys perjantaille. Samalla tietysti kulmat myös siistitään. Tarkoitus on myös vähän lähempänä vauvan syntymään siistiä tuo hiuspehko.
Peipposka oli päässyt pikkuisen elämänmenoa kurkistelemaan. =) Hyvä että kaikki oli kunnossa!
Kesis, tsemppiä kirjoittamiseen! Kyllä sinä sen työn saat valmiiksi - ihan varmasti.
Meillä alkaa neuvolassa synnytysvalmennukset tänään. Ihan kivaa mennä ja kun on iltasella, niin mies pääsee mukaan myös. Muutoin tämän päivän tekemisinä olisi pyykkäystä ja lepoa.. Yritän nyt ihan tosissaan muistaa lepäilläkin päivisin. Oon tehnyt listan asioista, mitä täällä kotona pitää saada hoidettua ennen vauvan syntymää. Teen aina sen mitä kulloinkin jaksan..
Hyvää oloa teille kaikille! T. iida-linnea 29+5
Vitsi kun taas tökkii työt. Pitäisi saada yli 100 sivuinen materiaali supistettua 4 sivuiseksi artikkeliksi. Toistaiseksi olen päässyt tiukalla kädellä 40 sivuun, mutta nyt tökkii jo!
Viimeeksi tuli kitistyä huonojen yöunien vuoksi, mutta viime yönä sain kyllä mahtavasti koisittua. Pari kertaa piti vaan käydä vessassa ja kertaalleen heräsin kun asentoa vaihtaessa tuli jotain ihme liitoskipuja, mutta siinäpä se. Ihme kyllä, meiti on toistaiseksi säästynyt kaikilta noilta pahemmilta krempoilta selkäsärkyä lukuun ottamatta¿ Iltapäivällä onkin sitten taas neuvolaa. Vähän pöljääö mennä sinne, kun viikko sitten olin tarkastuksessa siellä äippäpolilla jossa otettiin kaikki arvot sun muut. En ole uskaltanut kotonakaan käydä vaa¿alla ja punnitus kyllä ahistaa. Varmaan tullut painoa taas viikossa (jolloin oli jo +10kg) ihan pöljänä, jalat ainakin rasittuu tän kropan liikuttamisesta siihen malliin¿
Jushka on käynyt paikkauttamassa hampaita. Mäkin epäilen, että tuolla takana olisi ehkä yksi reikä, siihen malliin juilii suklaata syödesä :D Kävin hoitamassa tuon hammaslääkärin varmaan joskus rv15 tienoilla alta pois, joten tiedä mitä tuhoja tullut lisää¿ Tuo on muuten ihan hyvä työsuhde-etu tuo sydänäänten kuuntelumahdollisuus!
Makkaralla siellä kiltti mies!
Ja Auroralla lienee jo poitsu kainalossa :D
Kesis kuljettanut eilen tarpeellisia lisävarusteita työpaikalle. Kerrankos sitä sattuu ;D
Viipuli saanut lisää vauvakuumetta sukulaisten muksusta. Noo, eihän Eemelinkään tuloon enää kovin kauaa ole. Meillä onneksi on vauvavapaa lähipiiri (tämäkin varmaan tullut noin tuhanteen kertaan mainittua), joten mun vauvakuume ei mene yli äytäiden. Tosin nuo syntyneiden enskavauvojen kuvat on myös aika tehokkaita kuumeen nostattajia.
Henna joutunut palailemaan kotiin. Supistuksia sinne!
Ja makkara saanut uuden tukan! Mäkin ehkä repäisen tulevalla äitiyslomalla tämän kuontalon kanssa! Ja komea massukuvakin siellä oli!
Titillä on siellä alkaneet muksun liikkeet tuntua. Meilläkin ennen rakenneultraa oli pitkään tilanne, että mies olisi halunnut tietää sukupuolen ja mä pitää sen sitten taas yllätyksenä. Päivää ennen ultraa mutkin valtasi sellainen uteliaisuus, että oli sitä sitten pakko kysyä¿ Nyt tosin teitenkin mietityttää, että kuinka kovasti sitä uskaltaa ostaa tyttövärejä yms. Jossei se ultra sittenkään pitänyt paikkaansa. Meillä lisäksi lähipiiri tietää, että sukupuoli on ¿satavarma¿ (kuten ultraaja sanoi) ja tästä johtuen kaikki luulevat pojan olevan tulossa (loogista sinällään luulla että pippeli näkyi ultrassa). Ja muutama on pongannut sen pippelinkin sieltä ultrakuvasta ;D Mutta toivottavasti saat siipan pään käännettyä!
Vitsin Juska mainitsi nuo munkkipossut! Mulla on niihin aivan tautinen himo. Ja kahvila tuo kahvila possuineen olisi niin lähellä! Eilen käytiin siipan kanssa mässäilemässä Zeppelinin arnoldsissa, joten nyt pitäisi koittaa viettää taas leivosvapaata aikaa jokunen hetki¿
Pi-Ki ollut Auroran seurana yökukkujana. Ja tv-maratoneja pidetty. Mä olen viimeaikoina vähentänyt tv:n katsomista huomattavasti ja siirtynyt Agatha Christien dekkareihin. Just sopivaa lukemista mun aivoille (olen lukenut varmaan kaikki reilu kymmenen vuotta sitten, mutta tämähän osoittaa vaan ikuista nuorekkuuttani). Lukeminen kannattaa aina :D Tänään on kyllä pakko katsoa Paon vika jakso, mitenhän kestän jatkossa ilman sitä¿
Peipposka oli nähnyt masuasukin. Ja kaikki oli ollut hyvin. On nuo ultrat ihania. Vitsi kun en ite siinä viime viikon ultrassa osannut bongata mitään muuta kuin mukelon selkärangan¿
Kesiksellä töiden loppu lähenee! Meinaatko ottaa paperitkin ulos kunhan saat tuon dippatyön finaaliin? Mulla on töitä vain pari päivää enemmän kuin sulla, ei paha myöskään se. Tosin kun olen kirjoitellut muutamia artikkeleita dippatyön pohjalta niin ne kuulemma kulkevat mulle sähköpostitse myös äitiyslomalla, jihaa¿ No, ehkä kestän.
Mutta takaisin hommiin! Meiti on kyllä älytön nettisurffarilusmu!
Coltsfoot ja Elsa 32+2
AURORA läks nyytin hakuun! Hitsi en ennättänyt tsempittelemään kun eilinen meni huiskeessa, mutta onneks te ihanat enskat ootte hoitaneet sen puolen! :) On mahtanut olla siellä jännittävät paikat aamusta. Ja toivottavasti se flunssa ei ole infektioksi asti muodostunut että leikkausta ei siksi siirretä. Eiköhän siellä siis ole jo vaavi kainalossa jos kaikki on mennyt suunnitelmien mukaan! VOIH... :)
POPPIS oli käynyt kirjoittelemassa synnytyksestään. Kiitos kertomuksesta ja ihanaa kun uskallat olla noin aito!! Tsempityksiä ekalle neuvola reissulle! :)
MAKKARAN LA män eilen umpeen... Mikäs siellä nyt tilanne? Kukkumassa olit ainakin yöllä ollut... Sun GALLUPPIIN: oon toistaiseksi sinnitellyt vaan visusti sängyssä vaikka oon saattanut parikin tuntia pyöriä ihan hereillä. Lähinnä siks että töihin on kuitenkin pitänyt vielä mennä joten ei viitsi nousta kun sitten ei ainakaan saisi nukuttua kun menee takas sänkyyn. Sun tukka kuulosti tosi päheeltä! :)
KESIS, sama nenäverenvuoto ongelma mulla. Eikä juuri koskaan muulloin ole vuotanut nenusta verta. Neuvolassa terkka mainitsí että johtunee limakalvojen kuivumisesta, pätee moneen paikkaan kropassa... sun henkarijuttus oli muuten aika huvittava! :) Mutta lohdullinen, siellä näköjään muutkin tekee ihan omia outoja juttujaan välillä eikä ite oo ainut! :D Ja viel vaavin sukupuolesta - oon kahteen kertaan nähnyt jo unta että meille syntyy tyttö vaikka käytiin 4D:ssä ja siellä vahvistettiin että poika on.... mieli tekee tepposia!!
TITI siellä tuntee jo vauvan liikkeet. Itse oon aikaajoin ihmetellyt samaa että miten niin pienestä lähtee sellaisia mohajduksia :) Yhdyn muuten JUSKAN kommentteihin, että ellei nyt satu ihan just presis kohdalleen kamera ultrassa niin ei niistä kuvista munkaan mielestä juuri mitään selkoa saa kumpi siellä on. Me haluttiin miehen kanssa tietää sukupuoli, ja vaikka kuinka yritettiin julkisen puolen ultrassa sitä ruudulta tiirata ei oikeesti sen perustella olisi voinut sanoa yhtään mitään (kun ne ei tosiaan edes kerro vaikka pyytää). Mun mielestä voit siinä mielessä olla aika huoleti... :)
HENNA palasi vielä linjoille. Suppareita sinne! Eiköhän vaavi pian tajua tulla teitä ilostuttamaan :)
PI-KI, niitä supisteluita lienee vähän kaikenmoisia ja tuntoisia! :) Itsekin välillä ihan sekaisin mikä on mitä. Tosin oon ymmärtänyt että ne synnytyssupparit kyllä sitten tunnistaa...
(.) Voih ja oih - se ois nyt sitten daamit sellainen juttu että tämä tytsy jäi saikulle jonka perään alkaakin mammaloma! IHANAAA! Kävin eilen työterveyslääkärillä ja valitin kaikesta mahdollisesta (oli kevyt vit***s päivä heti aamusta ja päätin että nyt tää loppu tähän!), eipä tainnut lääkärisedällä olla muuta vaihtoehtoa kuin kirjoittaa saikkua. Pitää tosin käydä vielä putsaamassa pöytä duunissa jossakin vaiheessa, siis ihan kirjaimellisesti, mutta muuten nyt ollaan sitten vain kotona ja fiilistellään vauvajuttuja.
Neuvola on ens viikolla, ja nyt taas jo pelottaa miten paljon tää masu on paisunut ja paljo on tullut kiloja. Terkka nimittäin viimeks vihjaili että jos samaa tahtia paino nousee ja sf-kasvaa, saattaa se sokerirasitus olla edessä. Ihmettelin vähän että miten tässä vaiheessa enää...?!
GALLUP: Mitäs kivaa te ootte miehillenne keksineet ystävänpäiväksi? Mä haluaisin jotakin kivaa pientä keksiä, joku pieni lahja tai jotakin muuta, mutta pää on ihan tyhjä. Kertokaahan enskattaret onko teillä hyviä ajatuksia.... :)
Mukavaa päivää! Nyt meen keitteleen ne AAMUKAFFIT ja lukee lehden.
Leenis & jr 32 tasan
Unohtui edellisestä viestistä. Eli kysymys kuuluu oletteko syöneet hapankermaa raskaana ollessa? Onko mitään estettä?
Olemme mieheni kanssa meksikolaisen ruuan ystäviä ja huomenna rakkaani haluaa viedä minut syömään. Tutkailin ravintolan ruokalistaa netistä ja tosi moneen annokseen kuuluu hapankerma.
Eli kiitos jos autatte, kun mulla lyö ihan tyhjää tuon asian kanssa.
t. iida-linnea
hitto kun nää aamut on kiukkuisia ja masentuneita. Sitä aina luulee yöllä pääsevänsä tositoimiin (ihan kuin päivällä ei vois synnytys käynnistyä...), ja aamulla on sit pettymys suuri kun herää omasta sängystä. Murr.
Peipposkalle onnittelut hienoista ultrakuulumisista!
Kesis: kyllä Kättärillä on perhehuoneita ihan siellä tavispuolellakin. Mua ei kans Haikaranpesä houkuta, mut perhehuonemahdollisuutta ovat tuttavat kovasti kehuneet - pääsis tuo isäkin sit heti täysillä mukaan. Se pitää vaan sanoa sit heti synnyttämään mennessä, et toivoo sinne pääsevänsä.
Iida-Linnea kuulosti hienosti sisäistäneen saikun tarkoituksen - pitää tosiaan myös levätä! Mut mulla oli kyl kans niin, että toki tein jotain pieniä rästihommiakin - niiden jälkeen lepokin tuntuu sit paremmin ansaitulta ja siitä pystyy nauttimaan. Joku ihan pikkuduuni per päivä :)
Hapankermaa olen syönyt, mut mä olen muutenkin ollut ehkä vähän ylirento noiden syömisten kanssa...joku muu vois siis osata kertoa enemmän.
Coltsfootille tsemppiä artikkelin väsäykseen! Tuskaiselta kuulostaa. Tuollaista duunia minäkin vielä kesällä väänsin, minkä pahoinvoinnilta kykenin...argh.
Leenikselle leppoisaa hyvin ansaittua lomaa!! Nyt käyt siivoomassa sen pöydän ja sit alat orientoitua kotielämään :)
Nyt kauppaan. Meillä on kaapit aika tyhjät kun ei viitsi kauheesti mitään hamstrata jos kuitenkin pääsis joskus sinne sairaalaan lähtemään... (AS IF)
Makkara 40+1
Auroralla on varmaan jo pienokainen kainalossa.. ihanaa! :) Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, uutisia odotellaan..
Pi-Ki oli sitten kukkunut yöllä.. Mullakin on ollut pari viime yötä sellaisia että on pitänyt mennä vessaan useampaan kertaan ja pari kertaa oon herännyt siihen kun käsiä särkee..
Makkarallakin on jo ¿eräpäivä¿ mennyt.. Kovasti suppareita toivottelen sinne! Ja Hennalle sekä muille niitä halajaville!!! Hennalle kovasti voimia tämän päivän koitokseen!
Peipposka oli käynyt ultrassa ja ihanaa kun kaikki oli ok! :) On se vaan aina pieni ihme nähdä oma pienokainen siellä myllertämässä..
Oli ollut puhetta noista ultrista ja siitä näkyykö sukupuoli, me ainakin oltais jopa siellä 4D-ultrassa veikattu poikaa, mutta lääkäripä totesikin että ihan selvä tyttö..
Kesis ¿ 12 työpäivää, eikös oo mahtifiilis! :) Mullekin tulee seuraaja oppiin torstaista lähtien, eli sitten ei kyllä enää surffata täällä päivisin. Jospa sitten saa mun handutkin lepoa, kun istun vain vieressä eikä tarvi naputella koneella..
Leenis jäi sitten saikulle, nyt sitten otat vaan iisisti etkä riehu! ;) Sun galluppiin sen verran että aion olla lusmu enkä hanki miehelle yhtään mitään ystävänpäivälahjaksi. Yleensä aikaisemmin ollaan ehkä käyty yhdessä syömässä jossain ravintolassa, mutta tällä kertaa taidamme vain nauttia toistemme seurasta ihan hissukseen kotona tekemättä mitään sen ihmeempää.. Mieskin lähtee reissuun TO-MA, niin parempi halia vähän varastoon.. ;)
Iida-Linnea kyseli hapankermasta. Ei mulla ole tullut mieleenkään etteikö saisi moista syödä. Eli olen kyllä varmasti jossain vaiheessa sitä puputtanut. Itse asiassa taitaa olla tänään meilläkin menussa kun syödään burritoja kotosalla.. :)
Oltiin muuten neuvolan valmennuksessa eilen miehen kanssa ja ihan jees oli. Vähän alkoi oikeasti kauhistuttamaan jo tuo synnytys.. :( Iik. Mies vaan toteaa aina että kyllä me siitä hienosti selvitään ja sittenhän se on ohi. Paraskin puhuja. Sanoin että pukerra itse 3-5kg iso kakkapökäle ja sano sitten vasta.. ;) Noh, TO mennään kättärille sitten heidän omaan valmennukseen. Jännityksellä odotan kyllä sitä.
Me kun ollaan aateltu sitä Haikaranpesää.. Kertokaapas ne jotka on jo kenties vähän kommentoineetkin etteivät sinne halaja vaan ihan ¿normipuolelle¿, mistä syystä? Joku muistaakseni mainitsi Haikaranpesän meiningin olevan vähän ¿liian luomua¿ tai jotain sinne päin.. Mielenkiinnosta kyselen, itse kun en usko että kovin ¿luomua¿ synnytystä kestän..
Mammis + Tiitiäinen 32+4 (apuva mihin nää viikot katoaa!!!)
Ei, en tosiaankaan ole nukkunut tähän asti, mutta melkein :) Heräsin siis klo 6, söin aamupalaa ja luin lehden. Seittemältä takas sänkyyn pyörimään, ja vaikkei uni tullut enää ollenkaan, niin pakottauduin siellä puol 12 asti olemaan...
MAKKARA, sama homma --en pysty minäkään tosiaan niitä suppareita laskemaan. Mutta eipä ne oo vielä kertaakaan edes niin kovia ollut, että olisin kokenut sitä edes tarpeelliseksi... Paitsi silloin yksi päivä viime viikolla, mutta en mä hölmö niitä silti kellottaa osaa :(
Yöllä mä vaan syön/katon telkkuu/syön/luen/surffaan netissä, eli kirjottelen lähinnä tänne tai s.postia/syön... =) Tai sitten koitan väkisin mennä nukkumaan --ja sitä teen loppujen lopuks melko usein...
Huomasin, että kovinkaan moni teistä EI ollut kuullut rakenneultrassa vauvan sukupuolta. Nyt laitankin pikku gallupin, että:
ketkä saivat (julkisella puolella) rak.ultrassa tietää sukupuolen??? Me nimittäin saatiin, ja mietinkin, että ollaanko tässä melkein ainoita..? Meilleki tosin sanottiin, että " ei ne sitä Hyvinkäällä kerro" , mutta kertoipa kuitenkin. Kai se riippuu ultraajasta ja asian " varmuudesta" , eli ehkä se on joskus tavallista helpompi niiden nähdä(?). Meille se täti toisteli kolmeen kertaan, että " poika on" , ja niin selvisi sama 3d/4d-ultrassakin, missä nähtiin vehkeet itekin TOSI selvästi, ja asiasta ei paljon voinut enää erehtyä. (Lääkäri kirjoitti siellä paperiinkin, että poika tulossa.) Itse en siis nähnyt niitä vehkeitä rakenneultrassa, vaikka täti aluetta kovin ympyrö, ainoastaan siellä 3d/4d-ultrassa... :) Mies väitti nähneensä jo Hyvinkäällä...en usko... XD
COLTSFOOT oli saanut viime yönä kunnolla nukuttua, hienoa!!! Ja siitä pääsenkin toiseen gallupiin:
Kuinka usein näette vauva-unia??? Siis lähinnä omasta tulokkaasta. Mä näen hirmu harvoin. Kerran näin sellasta unta, että makoiltiin miehen kanssa sängyllä, ja aloin huutaa sille " kato, kato! se tuijottaa meitä tuolta mahasta!" , ja se tosiaan niinku katteli meitä, silmä oli jotenkin pullistunu siitä mahanahan läpi, joka oli niin ohut, että siitä erotti sen silmäksi... :) Ihan friikki-uni...
LEENIS pääsikin jo lomailemaan, kiva! Kyllä mäkin oisin hakenu saikkua varmasti ennen älomaa (oli silloin menossa kamala väsymys-putki...), mutta tuli sopivasti joululoma siihen väliin, niin " sinnittelin" sitten joulun jälkeen vielä tammikuun pari ekaa viikkoa töissä.
Ystävänpäivänä meillä ei oo ollut tapana tehdä yhtään mitään ihmeellistä... *me tylsimykset* Ja huomenna miehellä on niin kiirus päivä, että oon tyytyväinen, jos ehtisin sen kainaloon hetkeks makoilemaan jossakin vaiheessa... Mua niin säälittää, kun se vaan paiskoo töitä (no, ainakin on nyt rahaa) ja käy illalla vielä harrastetoimintaan liittyvissä hallituksen kokouksissa + korjaa meiän autoa, ja sit kun se tulee kotiin, niin vielä jaksaa mulle ruokaa tehdä ja siivota... On se vaan kultanen! Ja onneks pitää sentään sitten muutaman viikon lomaa, kunhan Eemeli on syntynyt. Eihän se mitään hermo-lepo-lomaa ole, mutta eri kuviot ainakin kuin töissä :)
IIDA-LINNEA: oon mäkin syönyt hapankermaa, mutta kuten Makkarakin sanoi, mä en ehkä myöskään ole paras näissä asioissa neuvomaan... Itse kun syön myös aurajuustoa, maksalaatikkoa jne. kiellettyjä ruokia...
Mutta nyt vaihteeksi syömään toista aamupalaa =)
Pi-Ki 39+1
Tuli tämä mieleen, kun Mammin oli kirjoittanut synn.valmennuksesta:
Että kuinka monelle loppupääläiselle on tehty synnytystapa-arvio?????? Mulle sitä ei ole tehty, ja mies rupes vkonloppuna olemaan huolissaan, että " mitä jos ei se mahukaan tulemaan alakautta??? ja sit pitää se hätäsektio tehdä???" , kun niin on nyt käynyt melkoisen monelle meidän lähipiiristä. Mä luulin, että se tehtäisiin vikassa lääkäri-neuvolassa, mutta ei. Täytyy vähän kysellä huomenna siellä äpolilla asiasta... Mun pikkusiskon kaverikin (heippa siis sulle, jos tätä luet ja tunnistat :D) oli saanut tämän vkon perjantaille sektioajan, kun ei voi alateitse synnyttää ilmeisesti häntäluunsa takia tai jotakin... Ja se oli käsittääkseni selvinnyt sille vasta viime viikolla. Joten millä ne varmistaa, ettei minulla ole jotain estettä alatie-synnytykseen??????? Että mennäänkö me kaikki sinne synn.saliin ihan sokkoina ja kokeillaan ensin onneamme, siis ne, kenelle arviota ei ole tehty???
Ja arvion tekemisestäkin olen kuullut eri versioita. Vanhempi siskoni sanoi, että ne tekevät sen emättimen kautta käsin, levitellen vaan kai noita paikkoja ja tunnustellen, ja se sattu kuulema pirusti. Kaverini taas sanoi (synnyttänyt Ylä-Savossa), että hänellä oli työnnetty sormi perseeseen, pyöräytetty ympäri kerran, ja sillä selvä?!? En tajua... Miten voi muka olla noin erilaisia keinoja? Kukaan ei ole ennen kuullut tosta " sormi-perseeseen" -tavasta, joten onkohan kaverini sekoillut/yrittänyt vedättää tässä tai jotain..??? Vai onko joku teistä moisesta kuullut???
Mutta nyt syömään!
Pi-ki, mulle ei ainakaan missään vaiheessa tehty mitään synnytystapa-arvioo...
Pikainen ilmottautuminen tässä näin, ennen kuin pitää lähteä koululle. On muuten viimonen koulupäivä tiedossa noin puoleentoista vuoteen, jee!! Tämän kuun lopussa pitää vielä pari tenttiä käydä tekasemassa ja muutama rästi-työselkkari oottaa tekijäänsä, mutta muuten alkaa kouluhommelit olla kohtalaisen finaalissa tältä erää :)
Netti tökki koko loppuviikon, näiden sivujen lataus ei onnistunut *prkl* mutta suurin piirtein oon kärryllä teidän kuulumisista.
OIKEIN PALJON ONNEA ENSKA-VAAVINSA SAANEILLE!!! Tähän listaan voidaan varmaan jo lisätä Aurorakin, eikös hällä ollut aamusta se aika?
Hirveä kiirus päällä, perjantaina kirjoitettiin kauppakirjat, ja siitä lähtien ollaan häslätty (=siivottu ja maalattu ja pakattu) uudella kodilla. Huomenna aloitetaan kamojen roudaus kun saadaan paku, ja todennäköisesti tuleva yö jää viimeiseksi tässä hellholessa! JIPPII!
Huominen on kiire päivä: sain itseltäni jotenkin hammasraudat irti (mystistä..) ja ne pitää lähteä korjauttamaan klo 8:45. Klo 14:30 on neuvola ja 18:15 psykologin perhevalmennusluento. Jossain noiden välissä pitäisi kierrellä rautakauppoja ja kodinkoneliikkeitä ja siis muuttaakin.. Huh huh! Meikäläisen osuus tosin tässä kaikessa on istuskella jakkaralla ja lepuuttaa selkää/jalkoja ja toimia tarkkasilmäisenä työnjohtajana ;)
No tulipas omaa napaa, pitää palata kuulumisienne pariin paremmalla ajalla. Tosin jonkin sortin nettipimento on tuloillansa kun tämä baana siirtyy uuteen kotiin. Palaan kun ehdin, ja voikaapa tyttäret hyvin. Ainakin Makkaralle kovasti sup suppia, ja muillekin joiden aika jo olisi lisääntyä! :D
Sere 32+4
ps. nyt liityn minäkin siihen nakkisormi-turvotus-voimattomuuskerhoon :( Ihan mieletön turvotus ja särky näissä sormissa, ja koulussa muistiinpanojen tekeminen särkee ranteeseen.. Kait mullakin on sitten se alkava rannekanava-tauti, mikä lie olikaan virallisesti..
auroran kuulumisia odottelen minäkin!
myös hrmionea tulin kurkkaamaan, onko hänestä kuulunut mitään? vai onko multa mennyt asia vaan ohi...? Mitenköhän pojun kanssa voidaan?
-iisa ja sunnuntaina kastettu Elli Maija 4 vkoa
PI-KI - hekottelin täällä ääneen sun sormi perseeseen pyöräytyksille!! ;D Kuulostaapa tosi varmalta tavalta tietää mahtuuko tulemaan.... Itse oon ymmärtänyt että vauvan kokoarviointi on jokatapauksessa vähän epävarmaa, joillakin arvio menee tosi lähelle ja toisilla -oon kuullut tuttavapiiristä- on taas mennyt ihan metsään (tyyliin melkein kilo pieleen!). Siksi kai kaikkien kohdalla tuon synnytystavan arviointikaan ei ole ihan pätevä, ellei fysiologisesti ole jotakin ihan " poikkeavaa" tms. kuten tuolla siskosi kaverilla oli nähtävästi ollut. Itsekin toivoisin että se arvio tehtäisiin sillä mä oon tosiaan henkisesti varautunut isoon vauvaan ja olis kiva tietää miten helposti se olisi alateitse punnattavissa... Heti perään on kuitenkin todettava, kun noita vauvallisia tuttavapiirissä on paljon ja tarinoitakin on kuullut monia, ei korreloi nähtävästi ollenkaan siihen onko synnytys helppo tai vaikea minkäkokoinen vauva on tulossa. Toisilla kolmekiloinen on tuottanut aikamoista tuskaa punnata pihalle ja toisilla 4,5 kiloinen vauva on tullut ihan " pompsahtamalla" ...
IIDA-LINNA - oon myös syönyt hapankermaa, ja tosin vähän kaikkea muutakin mistä en ole ollut ihan varma mitä virallinen protokolla sanoo... :) Etenkin jos ne ravintolassa käyttää Suomalaisia maitotuotteita, en usko että tarvii olla ollenkaan huolissaan. Oon tutultani kuullut (ravintoalalla) että sen verran tiukat on kaikki ns. " viranomaismääräykset" maitotuotteiden valmistukselle Suomessa että esim. kaikki homejuustotkin on täällä valmistettava pastoroidusta maidosta.
MAMMIS oli ollut valmennuksessa. Mä oottelen sulta sitten kuulumisia sieltä kättäriltä :) Muistelinkin että ootte tällä vkolla menossa ekaan valmennukseen. HAIKARANPESÄSTÄ vielä - mekin ollaan tosissaan ilmoittauduttu sinne, mutta täytyy myöntää... aateltiin että käydään nyt nuo niiden valmennukset (niitä on tutut paljon kehuneet!) ja tunnustellaan sen jälkeen onko se meidän paikka vai mennäänkö normipuolelle. Syitä pari, ei tiedetä vielä miten ne Haikaranpesässä suhtautuu siihen jos mies haluaisi(kin) käydä päivällä vielä töissä ja mies pallottelee vielä myös sitä olisko sittenkin parempi että se aloittaa isyysloman vasta kun me tullaan kotiin.
SERE, vau te pääsette muuttamaan! :) Hieno juttu! Ihkua päästä omaa kotia puunaamaan ja laittamaan.
Nyt kirjastoon hakee pari tenttikirjaa ja Kelaan viemään 6 kk palkkatodistus... mä painin edelleen sen kanssa maksaako ne mulle viimeisen vahvistetun verovuoden vai edellisen 6 kk palkkojen mukaan äippärahat. Itse laskeskelin, että palkka olis noussut reilut 18% ja se ei riitä!!! prkl! Miksei ne voi vain käyttää sitä laskutapaa mikä on äidille edullisempi ilman jotakin nousurajoitteita. Tuo 20% palkannousuhan on oikeasti ihan hervottoman suuri ja HIEMAN nyrppii jos jää noin pienestä kiinni. Se tuntuu korvauksessakin aika paljon.....grr....
No, lähden nyt tästä murisemasta....
Leenis
Pikku-Millillekään ei arviota tehty, eli se lienee melkoisen yleistä. Eikä mulla siis vauvan koon puolesta onneksi ole mitään ongelmaa, koko ajan arvioitu niin pieneksi, mutta aloin just miettimään sitä siskon kaverin tapaustakin. Eli jos siellä on joku häntäluu-juttu tai joku sellanen fysiologinen muu este? Mutta kai ne sen siellä sitten melko nopeesti havaitsee..??? Mutta tuntuu, että aika monelle tutulle on käynyt niin, että ensin sitä " ängetään" tuntikaupalla tuolta alapäästä, ja sitten tyyliin siellä salissa joku lääkäri huudahtaa " ei se sieltä tule" ja leikkaamaan... Se ei ois kauheen kiva --en haluais itseäni nukutettavan synnytyksen aikana, ja hätäsektiossahan niin vissiin tehdään. No, mutta eiköhän tuo Eemeli tuolta alakautta kuitenkin taida tulla :) Olen itse melko luottavaisin mielin, miestä taitaa jännittää munkin puolesta.
Ja Leenis; arvaa oonko mäkin kotona naureskellu sille sormi-perseeseen-jutulle... =) Etenkin kun huomasin, että eipäs mulle niin tehdäkään, niin vahingonilo oikein otti vallan ja räkättelin täällä itekseni...heh heh! En mä tajuu, miten sillä keinolla oikeesti mitään arviota pystyis muka tekemään... No, kai se kyseinen lääkäri on kuitenkin tienny mitä teki ;)
Iisan tyttö oli saanut nimen! Ja ihanan sellaisen!!! Onnea kovasti :)
Ja kappas, Serellä muutto nyt edessä, mahtavaa!!! Onnea teillekin uuteen kotiin!
Pi-Ki
varaslähdön. Sallittakoon se mulle, muuten en ehdi tiistain kuulumisia kirjoitella kun pakko kömpiä ihan just nukkumaan:=)
Osastolle soitettu ja olen päivän toinen leikkaus. Eli kasiksi aamulla mennään sairaalaan. Peräruisketta ei tuolla ole tapana antaa, eli vaan ajelevat karvat, ottavat käyrän ja verikokeet ja sit leikkaukseen... Muuten alkaa olo olla hyvä, mutta yskä pahentunut. Aamulla lääkäri mut tutkii ja jos keuhkoissa " rohisee" , niin maitojunalla kotiin. Eivät siis leikkaa jos joku infektio mulla:( Nyt toivotaan että antibiootit ois moisen estänyt, ettei tartte kotiin tulla vielä itseä parantelemaan! Perhehuonetta ei nyt saada, kun osasto kuulemma tukossa. Ruuhka-aika siellä!=) Jotenka mies yöksi kotiin.... *nyyh*
Henna, ai säkin jouduit vielä kotiin palaamaan. Toivottavasti pääset pian uudelleen sinne. Suppareita kovasti lähettelen sulle!=) *sup sup*
Makkara, kiva kun sait uudet hiukset kun sitä just harmittelit! Ja kyllä vaihtelu virkistää, mäkin vedin radikaalisti korvien alapuolelle ja laitoin tummia raitoja:) Kun lapsesta asti olen ollut tällainen pellavapää luonnostaan...
Milli, kiva kun kävit ja kiitos tsemppauksesta! Laitan viestiä jonkun Enskan kautta tänne kyllä kun Poitsu on maailmaan saatu=)
Nyt katsomaan että kassissa kaikki mitä tarvitsen ja sit vällyjen väliin. VIKA yö kun saa nukkua rauhassa, nauttikaamme siis siitä;=)
Aurora & Poitsu rv39+0