*~*~* Enskattaret tiistaihin *~*~*
Linkki maanantaille
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9581606&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (43)
Mulla alkoi eilen äippäloma.... jee!! Nyt saa oikeesti keskittyä vaavin tuloon eikä tarvi leikkiä reipasta jos ei jaksa. Meillä kun ei aina mies oikein ymmärrä miten kokonaisvaltaisesti tää raskaus vaikuttaa olotilaan... välillä taas se ei anna mun tehdä juuri mitään.
ei oo kyllä tehty mitään sormi persukseen -tutkimuksia mulle - eikä tehdä :) Hih. Mitään muutakana synnytystapa-arviota ei oo tehty. Yksityisellä gynellä kun kävin saikkuasiassa tossa loppuvuonna, niin se totesi että ei oo mitään esteitä alatiesynnytykselle vaan päin vastoin ihan " hyvät värkit" synnytystä ajatellen. En sit tiä mitä käytännössä tarkoitti (tuli vähän tuulitunneliolo...).
Masu-Mammalle ihanaa äippälomaa!
Haikaranpesästä: Me mietittiin tuota vaihtoehtoa kans ensin. Sit tultiin kuitenkin siihen tulokseen, et nautitaan sairaalan täysihoidosta siinä määrin kun sitä saa - kotona pitää ja saa sit olla omatoiminen. Me myös haluttiin käydä näissä oman neuvolan valmennuksissa ihan verkostoitumisen takia, eikä sit oltu kiinnostuneita käymään myös noita H-Pesän tarjoamia. Lisäks me mietittiin aluksi, et mies jäis isyyslomalle vasta kun ollaan kotiuduttu, ja siihen ei Haikaranpesässä oo mahkuja. Ei tosin oo perhehuoneessakaan (jota nyt siis toivotaan), eli mies on/jää lomille heti vauvan synnyttyä.
Kauhee makeanhimo taas ihan koko ajan. Eika mulla oo minkäänmoista itsekuria asian suhteen. Äh.
Makkara
Vitsi kun olisi tehnyt mieli päsyttää neuvolasta suoraan kotiin (siellä olisi ollut suklaatakin!), mutta reippailin vielä takaisin töihin¿
Juu, neuvolakuulumisia:
- Paino on noussut jo suht siedettävään tahtiin, eli 0,5 kg/vko. Tai ainakin nousuvauhti on hidastunut kun edellisellä kerralla se oli reippaat o,6kg/vko. Mutta uutta uraa tankkerina suunnitellaan (vaihtoehtoisesti myös punkkerina¿)
- Paineet tuttuun tapaan korkeat, mutta korkeampiakin arvoja on ollut.
- Hemppa oli 126 vaikken ole enää syönyt rautaa. Hyvähyvä
- Muksun syke 130 (ollut myös kahdella viime kerralla, niitä ennen 150 luokkaa). Terkka kysy taas, onko tulossa poika. Mutta näinhän ei pitäisi olla, eihän¿?
- Ja nyt sitten tiputtiin sf-mitan kanssa keskiviivan alapuolelle. Mitta oli 28.5 cm, viimeisen kuuden viikon aikana kasvua on siis tullut vain 2.5 cm. Mutta eihän meidän puolentoistakilon minivaavi voi hirmuisesti tilaa vaatiakaan¿
Vitsi kyllä tarttis sitä suklaata nyt! Koitan silti kurkata pinon läpi, vaikka en tiedä olenko tolkuissanin iliman sitä suklaatia¿
Iida-Linnealla alkaa tänään synnytysvalmennus. Meiltä taas kaikki kerrat on jo ohi, vaikka viikoiltamme emme juuri eroa. Eilen olisi ollut vika kerta (jotain juttua hammashuollosta), mutta pääsi unohtumaan. Ja muutenkin kökin töissä niin pitkään, etteipä sinne olisi ehtinytkään.
Ja Leenis jäi saikulle. Nyt vaan sitten alat keskittymään omaan ja vauvan napaan (vaikka siellä sun navassahan se vauvakin on, olenpas näppärä tänään ;D) Ja tuosta ystävänpäivästä kyselit. Meillä se kyllä on ihan vaan päivä muiden joukossa. Siippa menee taas remppaa tekemään, joten liekkö sitä näkee ollenkaan huomenna. Toisaalta voisin sille ostaa jotain pientä, jolloin sille sitten tulisi morkkis (mielenkiintoista tämä mun ajatuskulku). Meillä on muuten 1vee hääpäiväkin viikonloppuna, ollaan ihan yhteisymmärryksessä pohdittu, josko jätetään kaikki lahjat ostamatta nyt ja jatkossa. Siipalle on tosi vaikea keksiä lahjaa ja se ostaa mulle aina jotain ihme pitsiyöpaitoja tai lahjakortteja¿
Pi-Ki kyseli vauvaunista. Mä en juuri ole nähnyt niitä (tosin kun laitan aivot on-asentoon, veikkaan etten ole nähnyt viikkokausiin ylipäätänsä mitään unia¿). Pari vauvaunta on kuitenkin plakkarissa; yhdessä meillä oli sellainen enkelikutrinen poikavauva (se vaan oli, ei sen kummempaa äksöniä¿), yhdessä ihan ¿normaalivauva¿, mutta en osannut sitä ollenkaan hoitaa, vaavi putosi mm. hoitopöydältä kylpyhuoneen kaakelilattialla. Ja yhdessä unessa meillä oli paripäiväinen muksu, joka osasi kävellä ja sitä sai koko ajan etsiä. Saas nähdä, lisääntyykö vauvaunet kunhan päästään vähän lähemmäksi tuota laskettua aikaa¿
Sere on saanut nakkisormet ja muutto häämöttää. Otahan tosissaan kunnolla se työnjohtajan rooli, eli ei turhaa rehkimistä!
Masu-Mammalla alkoi äitiysloma!!! Ei kun kovasti unta palloon ja rentoutumista!
Höh, mitä toi kellokin jo noin paljoa näyttää!
Coltsfoot ja Elsa (tai ehkä sittenkin piilo-Oskari? ;D)
Auroralta juuri sain viestin ja hänellä on nyt sitten poitsu siellä onnellisesti kainalossa =)))
Pojan mitat 3580 g ja 50 cm.
Äiti voi kuulemma hyvin, mitä nyt leikkaushaava vähän kipuilee...mutta osastolle on jo päässyt =)
mykis
Aurora on saanut pojan syliinsä,ihanaa:)
Pi-ki: Mulle tehtiin synnytystapa arvio rv37 ja se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa, tympeä eukko työnsi käden suunnilleen kyynärpäätä myöten sisään ja ronkki niin kovakouraisesti sisuskaluja että verta tuli ja sitten vaan tuumas olkiaan kohautellen että eiköhän se sieltä tule..no tulihan se joo mutta ei tainnut kyseinen lääkäri ees tietää mitä teki kun oli sijainen. Sen lisäksi myös ultras mutta painoarvio meni ihan metsään.Mun kaverilta oli lääkäri koittanut myös sieltä pehvan puolelta häntäluuta sisätutkimuksen lisäksi,yyh! :D
Paljon onnea Auroralle ja miehuudelle pikku prinssistä!!!!
pikku-milli & Aksu 9,5kk
ONNEA HURRRRJASTI AURORALLE JA MIEHELLE UUDESTA PERHEENJÄSENESTÄ!! Ihqua!!
HENNAlle voimakkaampia suppareita toivon täältä! Että alkais sitten jo tapahtua. Ja voimia hautajaisiin, ne on aina hurjan raskaita.
PEIPPOSKA oli käynyt pientä katsomassa rakenneultrassa. Ihanaa että kaikki on hyvin. Joko me ollaan niitä loppupääläisiä? Sä kun menet viikon mua vaan edellä. Huijui. Saaks vielä hetken olla keskimatkalainen.. ;) Mutta aktivoidutaan ihmeessä kirjoittelemaan päivittäin, nuo ahkerimmat kun alkaa siirtyä tuonne vaavelipuolelle.
KESIKSELLÄ ei enää montaa duunipäivää. SIKANA tsemppiä dippatyön loppuunsaattamiseksi!! Ihan alkaa kuitenkin käydä kateeksi. Ei meinaan kauheesti enää oo itelläkään pitkäjänteisyyttä tuon työn suhteen kun tietää että koko ajan lähenee päivä jolloin ei sit vähään aikaan enää tarviikaan mennä. Mut vielä tars jaksaa 11 viikkoa. *huoh*
IIDA-LINNEA pääsee synnytysvalmennukseen. Mulla ei ole aavistustakaan mistään valmennuksesta, pitää kysäistä neuvolassa ens kerralla kun piipahdan.
COLTSFOOT on sitten saanut nukuttua. Kannatti rutista. =) Ei sullakaan mikään helppo homma ole tuon artikkelin kanssa.. Jaksuja! Ja hyvät neuvolakuulumisetkin.
LEENIS on jäänyt sitten kotiin huilimaan. Parempi niin jos kerran mättää duunissa niin mättää. Nyt saat rauhassa keskittyä vauvailuun. Olen kans miettinyt tuota 6 kk palkkajuttua. Olen viime aikoina tehnyt ihan sikana hommia ja pyhätöitä, mutta tuskin sentään 20% on palkka noussut... =/ Mut silti se on parempi kun aiemmassa verotuksessa joten ois kivaa saada kyllä rahat sen mukaan.
MAKKARAlle kanssa SUPPAREITA!!! Oikein rekkalastillinen! Kyllä se pieni sieltä vielä ulos tulee. Hällä vaan lienee kovin mukavat oltavat siellä tällä hetkellä vielä. ;)
MAMMIS etköhän kanssa selviä hengissä synnytyksestä. Niin ne muutkin on selvinneet. =) Mutta kaipa sitä väkisinkin alkaa vähän jännittää kun h-hetki lähenee. Tsemppiä!!
SEREllä koulu loppuu sitten piiiiitkäksi aikaa!! Ja kauppakirjat tehty ja muuttoa puuhaatte. Teillä riittää hommia.
IISAn Elli Maijalle onskut nimestä!
MASUMAMMA oli vaunupäätöksen tehnyt ja ostanut. Onskut niistä! Ja äippäloma alkanut! HIENOA!! Ja tuleva isoäiti oli tehnyt pikkuiselle nuttua ja muuta. Ihanaa. Niissä kelpaa pienen edustaa.
(.)
Heräsin yölläsiihen kun nukuin vasemmalla kyljelläni ja iskias alkoi vaivata niin että koko vasen jalka särki varpaisiin saakka. Ihan kamalaa! Käännyin ensin selälleni mutta ei yhtään auttanut ja sitten kun käännyin oikealle kyljelleni ja sain vasemman jalan rentoutumaan, niin kipu helpotti. Alkaakohan Naksu painaa tuonne vasemmalle?! Mä olen muutenkin aina nukkunut vasemmalla kyljellä ja siellä se iskias toisinaan tuikkailee. Joten pitänee vaihtaa kylkeä.
Hih, mua onnitteli töissä tänään ekaa kertaa kaks potilasta nykyisen tilan johdosta! =) Ensimmäiset täysin ulkopuoliset jotka on mitään sanoneet. Kaipa se sitten niin on ettei tätä enää peitellä.
Tuli vaan ihan mielettömän hyvä mieli, musta huomaa että mä olen raskaana ja nyt siitä jo uskaltaa mulle sanoa! =)
Pienet ne on ilot näköjään gravidilla. *hihitystä*
Ostin eilen luumuja kaupasta ja olen niitä syönyt taas halulla hartaalla. Kohta saa taas " nähdä" tuloksen kun saa kirmata vessassa urakalla. =)
Jushka ja Naksu 19+5
[color=hotpink]
Tässä kun jo kadonneen työmotivaation keskellä haaveilen tulevasta äippälomasta, niin tuli mieleen, josko saataisiin järkkäiltyä päivätreffejä Helsingissä? Virallinen treffiemohan meillä on nyt naikkarilla nyytti kainalossa, mutta josko koitettaisiin saada silti treffejä kasaan.
Mua jo ihmetyttää, että millä ihmeellä saan päivät kulumaan, kun ensin on duunia 7pvää vkossa ja parin vkon päästä ei mitään, hui! Joten ainakin [b]Mammis, Leenis, Iida-Linnea ja muut pääkaupunkiseudun päiväjoutilaat enskat[/b], saiskohan teistä pk-seuraa ;) ? Ja tietty myös vauvalliset enskattaret huomio!
[b]Leenis[/b] ottikin etumatkaa mammalomaan. Hyvä niin, eikös sulla ole niitä suppareitakin riittänyt? Nyt vaan keskityt vauva-ajatuksiin ja enskapalstailuun täyspäiväisesti ja muistat ottaa rennosti.
[b]Coltsfoot[/b], kyllä mulla valmistuminen vielä kestää, muutama tentti jää vielä toukokuulle, ehkä syksyyn. Mutta suuri helpotus olisi, kun saisin ton dipan valmiiksi. Ja äippälomalla pitäis alkaa väsätä samasta aiheesta artikkelia :) Missäs yliopistolla/alalla sä olet töissä?
Mä olen selvästi addiktoitunut tähän palstaan. Nyt alan oikolukea kollegan artikkelia ja pysyn poissa netistä. (Lue: Kohta mä oon TAAS täällä...)
Kesis
[color=CD1076]Tuhannesti onnea Auroralle ja miehelle pienestä pojasta!! =)
t. poppis ja räpsy 10vrk
...mahtavia uutisia!!! Kiitos Mykikselle tiedotuksesta :)
Täällä on supistellut jo tuntikausia sillai epämiellyttävästi mutta ei satu kunnolla...eikä oo tarpeeks tiheetä menoa. Uhh, ei jaksa ees uskoa että tästä päästäis tositoimiin kun tällaista on ollu niin monta kertaa aikaisemminkin!
Ystävänpäivän viettoon piti vielä kommentoimani. Me yleensä ollaan jotenkin pienesti muistettu toisiamme, nyt tosin taitaa jäädä väliin tämän O-DO-TUK-SEN takia. Tai no, ostin mä miehelle jumppamaton kun sillä hukkui muutossa vanha - toooosi romanttista ja loistokasta :) Hääpäivästä me ollaan sovittu, että pyritään joka vuosi sinä päivänä tekemään jotain ekstrakivaa. Tähän mennessä ollaan pystytty joka vuosi (huimat kaks vuotta) lähtemään ihan jopa pienelle matkalle, mut tulevaisuudessa riittää ihan joku illallinenkin...mikä nyt sit kulloisenkiin elämäntilanteeseen saadaan mahdutettua. Tärkeintä, että olis aikaa sillon vähän pysähtyä ja antaa aikaa toiselle :)
Makkara
ps. Kesiksen ehdottamat treffailut kuulostaa hyvältä!
Kesis, kyllä toki lähden mielelläni kaffelle ja treffaamaan teitä! Tosiaan nyt on aikaa. =)
Auroralle onnea, onnea ja vielä kerran onnea! Ihanaa, että kaikki sujui kuten oli etukäteen mietitty.
Meidän eka synnytysvalmennus oli ihan mukava. Neuvola th/kätilö keskustelun kautta valotti asioita. Ei katseltu videoita. Jokunen kalvo ja dia oli. Mutta hänellä oli ihana tyyli kertoa ja kysellä meiltä. Ja se mikä oli mukavaa, niin huomioi tulevat ISÄT myös tosi hienosti.
Nyt telkun ääreen ja iltapalaa miettimään.
t. iida-linnea
Onnea Aurooran perheelle pojasta. :)
T: Buuffa
Voivoi siellä on suloinen pikkupoitsu AURORALLA kainalossa! ONNEA SUURESTI! :))
Masu-mamma oli saanut vaunut himppeen :) Kiva että omat vanhemmat osallistuu kustannuksiin. Meilläkin molemmat osallistuivat vaikka ei edes pyydetty, vaan he nimenomaan HALUSIVAT kustantaa erinäisiä tarvikkeita. Kyllähän se meille sopi... Ja nyt rentoutusta ja hemmottelua sulle äippälomalle! :)
Coltsfoot oli ollut neuvolassa, sulla on suunnilleen samat viikot kun mulla (eikös?!) ja nyt sf 28,5... mulla se oli jo viimeksi 30. No, eipä se tosissaan aina kaikkea kerro, voi johtua lapsiveden määrästäkin. Me ollaan juniorin kanssa yläkäyrillä ja sinne varmaan pompsahdetaan taas ens viikolla neuvolassa sillä ei tää masu kyl ainakaan pienentynyt ole! =)
Jushalla oli iskias vaivannut :/ Kylkinukkuminen aiheuttaa mun mielestä kaikenlaisia " suonenvetoja" jalkoihin, siis muutenkin. Tai tää voi tietty olla näitä mun outoja juttuja! Itse en yleensä nuku kyljelläni vaan mieluusti selälläni tai mahallani ja molemmat on nyt mahdottomia. Melkein väitän että en nuku läheskään niin hyvin kyljelläni kuin mitä muussa asennossa.. no mene ja tiedä... Toivottavasti sulla tuo iskias ei ala kuitenkaan enempää kipuilemaan.
Kesis, päiväreffit loistoidea! :) Joskus maaliskuun alkupuolella vai mikä olisi hyvä ajankohta? Työmotivaatiota sulle vikoille viikoille!
Makkara - suppareiden jatkuvuutta sinne! Ehkä kuitenkin nyt tällä kertaa ne olis NIITÄ suppareita! :)
Yritän sinnikkäästi pitää romantiikkaa yllä ja muistaa omaa kultaa ystävänpäivänäkin (huomhuom mikä on muuten ihan väärä käännös valentine' s day:sta...). No se perinteinenhän olis " kääriä" itsensä pikkusexyyn korsettiin mutta tällä hetkellä se olis lähinnä naurettava näky, lähinnä muistuttais valasta sirkusasussa... Vai pitäiskö yllättää!!!! Mies saattais lentää kaaressa persiilleen kun näkis mut pikkuhepenissä pyörimässä möhkömahani kanssa! hih :D No, ehkä tyydyn kuitenkin siihen että teen ukolle kunnon gurmee safkat kun tulee huomenna duunista kotiin. Mies on muuten nyt -yllätysyllätys- HIFK:n matsissa. Jokohan se nyt kantaa sieltä sen paljon uhoamansa HIFK:n potkupuvun kotiin... :)
Yökukkujille toivottelen nukkumattia heittelemään unihiekkaa!
Leenis
joten tässäpä niitä. Ylävatsan turvotus on kadonnut ja pömpötys keskittyypi siis nyt tuonne alas mihin sen kuuluukin! :)
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=295126
En ehdi nyt tämän kummempaa haastelemaan, täytyy mennä tekemään huomiseksi töihin eväät ja nukkumaan.
T:Titi ja Vimpula rv17+2
Mä kyllä ajattelin, että me ollaan enemmän alkupääläisiä kuin loppupääläisiä.... Mutta mehän ollaankin tosiaan keskimatkalaisia. Äääks! Aika menee nopeaan!! Ollaanko me nyt jo " enemmän" loppupääläisiä kuin alkupääläisiä??! Nyt iski paniikki...
ps. laita Jushka kuvia massusta jakoon, olisi mukava hiukan vertailla tätä mahan kasvua :)
Massusi on pyöristynyt tosi nätisti! Jokos ulkopuoliset on huomannut? Mulla on nyt tullut se " raja" vastaan, että alkaa ihmiset huomata ilman, että tarvii itse huomauttaa. Tosin bussissa tällä mahalla ei vielä penkkiä irronnut... enkä kehdannut mitään sanoakaan, kun eipä tuo seisominen nyt niin karmasevaa ole.
niin, ja anoppi kävi viikonloppuna taputtelemaan mahaa.. se oli kyllä musta vähän ahdistavaa. En tosin kehdannut kieltääkään, mutta ehkä huomasi ilmeestäni, ettei ollut ihan kaikkein parhain veto. Joku täällä hetki sitten tästä samasta aiheesta kirjoittelikin....
Nyt pitää mennä, maalataan juuri miehen kanssa seinää, ja auttavaa kättäni tarvitaan :)
Öitä!
Onpas mulla nyt lahopää... Onnea Aurora pikkunyytistä :)
No minusta ulkopuoliset huomasivat jo varmaan rv10 kun oli niin valtaisaa se turvotus :D mutta kyllähän tämä nyt jo enempi vauvamasua muistuttaa kun kumpu on siellä missä kuuluukin olla. Nyt sinne nukkumaan...
AURORALLE ONNITTELUT PIENESTÄ PRINSSISTÄ!!!
Auroralle perheineen lämpimät onnittelut pienen pojan syntymästä!!
Hellouta kaikille !
Meni viikonloppu ja tää alkuviikko ahkera ukkelin kera niin en ehtinyt taas mitään vastailemaan täällä palstoilla¿.
Jos nyt sitten jotain yrittäisin kirjuutella.
AURORALLA nyt käsittääkseni jo pikkuinen kainalossa¿ ihanaa, olisipa meilläkin jo kohta se hetki käsillä, ja onhan se ennen pitkään. Lykkyä koitokseen!!
PI-KILLÄ ollut vatsan puruja¿ Mulla on niitä ollut jo reilut kaksi viikkoa, ei nyt joka päivä, mut aina välillä.. ja siitä seurauksena alkaa koskea kylkiin. En tiedä onko supisteluja, kun ei ole kunnolla niistä kokemusta.
Mulla vaan välillä harvoin niitä kovettuvia vatsa oireita eli kait niitä suppareita ja nyt sitten ihan lähi päivinä(oisko viimeisen viikon, puolentoista aikana) on ollut sellaista äkillistä vihlovaa kipua oikeastaan emättimen, ei niinkään mahan alueella. aiemmin joskus vihloi häpyluun kohdalta poikittain, mut nyt tuolta alhaalta sisältä tuntuu ikään kuin nykäisevä kipu. Höh, mitä liekään. Pitää udella huomenna, kun on neuvolalääkäri.
MAKKARAN GALLUP: Kukkuöitä on täälläkin aika usein. Ennen kun vielä uinuttiin yksiössä, ne oli ihan tuskaa, kun ei voinut oikein katsoa telkkaria eikä laittaa valoja päälle et voisi lukea, kun sit olisi toisen uni häiriintynyt. Mut nyt kun on sentään kaksi huonetta ja niiden välillä ovi, niin voin hiukan paremmin puuhailla omiani jos uni ei tule. Yleensä mulla unettomuus liittyy joko näihin pi-kin kuvailemiin vatsanpuruihin tai käsikipuun tai sitten tyynyn ja niskan yhteistyöhaluttomuuteen. Niistä seuraa yleinen levottomuus ja sit masubaby alkaa rumban. Aika usein kuitenkin saan ihan ok nukahdettua vaik mies kuorsaa ja korvatulpat ei ääntä täysin eristäkään. Mut sit kun oon nukkunut 2-4 tuntia, oon ihan älyttömän herkkänä kaikille äänille, valoille ja liikkeille ja just silloin mies yleensä alkaa omat ongelmarumbansa¿ eli kärsii joko närästyksestä tai nälästä tai päänsärystä tai yskästä tai tai tai¿ silläkin miljoona vaivaa. No, se ei joko sulje makkarin ovea tai sulkee sen äänekkäästi tai kolisee keittiössä äärettömän kovin kolahduksin ja sit minä herään. Käydään pikainen jutustelu mikä hänellä on hätänä ja sit hän toteaa et kun kerran ollaan molemmat hereillä niin hän alkaa katsoa leffaa tai jotain muuta mistä tulee ääntä. Joten mun on silloin turha yrittääkään nukkua, ei se onnistuisi kuitenkaan. Todellisuudessa melkein aina käy niin että ukko sit kuitenkin väsähtää uudestaan sohvalle ja nukkuu äänistä valoista ja keskustelun tuomasta valpastumisesta huolimatta aivan onnellisena ja minä oon aivan virkkuna. Silloin joko tuijotan telkkaria tai oon koneella,nyt kun on tää nettikin taas paussin jälkeen käytössä tai odotan unta. Ja sit kun/jos edes saan unta niin aika pian mun nukahtamisen jälkeen mies taas herää ja silloin ihan oikeasti. Aina sama kaava eikä tunnu kivalta ollenkaan. Mun yöt on siis tosi katkonaisia ja yhteisunimäärä aika pieni. Ehkä apras nuijanukutus mitä on keksitty on pelata kännykällä pari erää tylsääkin tylsempää Backamon- peliä¿ kyllä alkaa unettaa. Joksus syön aj sit tulee uni,mulla kun ei se ruoka oikein maistu eikä kroppa tajua nälkä-tunnetta läheskään aina vaik se olisikin olemassa, niin sitä kannattaa aina kokeilla.
PERHEHUONEESTA: Me ei varmaan edes kysellä sitä perhehuonetta, kun meillä ei ole miehellä mahdollisuutta olla siellä kokoaikaa. Synnytykseen tulee mukaan ja tietty käy mua ja vauvaa katsomassa sairaalalla, mut on lomalla vasta sitten kotiutumisen yhteydessä 10 arkipäivää.
MAKKARAKO SE OLI KMAPAAJALLE PÄÄSSYT¿ Oon tosi kade. Mulla hiusjutut jäänyt tosi huonolle huomiolle, kun en ole ollut töissä sitten juhannuksen niin tuntuu ettei koskaan oikein olisi varaa käydä kampaajalla. Kerran on leikattu juhannuksen jälkeen, se taisi olla joulukuussa. Ja vain kerran myös värjätty tyvi, silloin kaverin kanssa kotona. Nyt se kaveri on Intiassa, ollut joulusta asti ja tulee vasta maaliskuun alussa eli taitaa jäädä mulla kaunistautuminen väliin. Olis kyllä ihana olla nättinä synnytyksen jälkeenkin. onneks hiukset ei ole mennyt huonoon kuntoon, ihokin vain vähän kuivuu aj näppylegioona poskilla on paranemaan päin.. ei siitä tullutkaan niin paha kuin vaikutti. kaikista paras fiilis silti tullut siitä et paino on laskenut, peilistä katsoo hämärästi tutun näköiset nuoremman minun kasvot¿.
Meillä ostettiin eilen lopultakin VAUNUT. Käytiin lauantaina mun vanhempien kanssa kiertämässä liikkeitä ja sit päädyttiin ostamaan Brion Novat viime vuoden jämäkappaleet. Kiva beige/ viininpunainen väritys ja kait aika kätevän oloiset. Kohtuu hintaan saatiin tingattua ne kaikkine tykötarpeineen. Vanhemmat onneks rahoitti aika pitkälle niiden ahnkintaa ja ostivat vielä itkuhälyttimetkin yhdestä liikkeestä meille.
Mun äiti oli kutonut itse ihanan asun vauvalle vauvavillalangasta: pöksyt ja nuttu ja töppöset ja sit kaksi eri kokoista myssyä. Täytyy varmaan ottaa ne kotiutumista varten sairaalaan sitten mukaan. sit se oli selkeästi hurahtanut mummouteen ja ostanut alesta ja kirppikseltä vaatteita ison laatikollisen, toi ne nyt pestynä& silitettynä meille. Ja tekeillä on kuulemma puuvillalangasta pitsikuvioitu kastemekko. Aivan mielettömän hyvä fiilis siksi, kun olin ajatellut itse tehdä vaik mitä ja nyt käden takia ei saa mitään tehtyä, niin upeaa et äiti tuuraa mua sillä saralla.
Semmoista täällä. Huomenna tosiaan neuvolalääkäri ja sit lisää infoa ehkä masustakin.
Masu-mamma 35+2