Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittaako ja ärsyttääkö teitä ihmiset, jotka valittavat joka asiasta?

Vierailija
23.09.2024 |

Vai riippuuko ihan siitä, onko valitus rakentavaa vaiko turhaa ja hyödytöntä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Vedän itseni tuollaisten kanssa aina autopilotille, eli nyökkäilen välillä ja sanon jotain "joo, aivan niin", mutta todellisuudessa ajatukset juoksevat kuin villihevot preerialla.

Ihailtava taito.

Ihmisellä joka ei koskaan pura negatiivisuutta missään ulos niitä on pakko olla hänen sisällä patoutuneena kuin norovirus-potilaalla, joka ei löydä vessaa. Itse inhoan tunteiden luokittelua hyviin ja huonoihin, sillä kaikki tunteet ovat osa elämää ja niiden tulisi olla sallittuja eli kyllä välillä ärsyttää. 

Outo oletus, että jos jotain ihmistä ei ärsyttäisi yksi tietty asia, häntä ei voisi ärsyttää joku toinen asia ja hän vain patoaisi tunteitaan.

Vierailija
22/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni rasittaa sellaiset ihmiset, jotka aina valittavat omien valintojensa seurauksista. Esim hommataan neljä lasta, ja sitten inistään kun ei ole koskaan mihinkään rahaa, aina on kiire ja väsy eikä ollenkaan omaa aikaa. 

No tämä. "Asioita vaan tapahtuu, minä olen uhri" 🥴 Eivät ole kasvaneet aikuisiksi eivätkä kasva.

Perimä selittää noin puolet ihmisen käytöksestä, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa. Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. Suurin osa meistä ei pysty aidosti asettumaan toisen asemaan, koska hän ei ole itse saanut osakseen riittävästi empatiaa ja hyväksyntää.

Marttyyrius on yksi narsismin piirre. Kun tekee auliisti muidenkin työt, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja ja myötätuntoa. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Väärä asenne pilaa koko elämän.

Vierailija
24/24 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka asiasta valittaa niin onhan se ärsyttävää käytöstä. Toimistaympäristöstä riippuen yksittäinen valitus on joko tiedoksianto vastaavilla tai sisältää ehdotuksen miten asia hoituisi paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi