Olen sairaanhoitaja, minne alalle vaihtaisin?
Minne menisin töihin? En jaksaisi kouluttautua muuhun. Mulla on takki aivan tyhjä. Joku lyhyt koulutus mahdollisesti mutta mieluumin ei mitään. Minne voi tällä koulutuksella mennä suoraan? Jakamaan postia? Haluan työn, jossa voin tehdä työni ilman hirveää kiirettä ja multitaskaamatta joka asiaa. Palkka riittää kun on samaa luokkaa tai voi olla vähemmänkin jos on päivätyö.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Minä menin apteekin tekniseksi työntekijäksi, mutta palkka ei tosiaan lähellekään yhtä hyvä. Työ on kuitenkin melko stressitöntä ja kevyttä ja sinne on mukava mennä. Aloitan ehkä kohta lääketeknikon oppisopimuskoulutuksen.
Paljonko sun palkka on ja millaiset työajat? Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kauneudenhoitoala
Tämä on hyvä idea. Sairaanhoitaja, joka kouluttautuu myös kosmetologiksi. Töitä riittää tulevaisuudessa, kun postoshoidot ja tatuointien poisto siirtyy vain sairaanhoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppisestä alasta olet kiinnostunut?
Jos postin jakaminen kiinnostaa niin miksipä ei sitten sitä.
Oikeastaan ala sinänsä on ok. Se on tuo tappotahti, joka ei houkuta. Kukaan ei tiedä mistään mitään ja koko ajan pitäisi hoitaa 10 asiaa kerrallaan. Olen ollut alalla 20 v, ei houkuta olla enää toista vastaavaa. Jotain kevyempää ja vähemmän stressaavaa, kiitos.
No ehkä sitten labra tai sitten vain vaihdat vähemmän stressaavaan työhön. Poliklinikka työ?
Meidän hva:lla polille ja muihin päivätöihin on lähes poikkeuksetta kymmeniä hakijoita. Voihan sinne toki hakea, mutta itse jouduin lähtemään kokonaan pois alalta, kun oli liikaa kilpailijoita.
Ainakin labrojoitajista on pulaa. Ja mitäs se haittaa jos on kilpailijoita. Mieluummin mä hakisin paikkaa josta on kiinnostuneet muutkin kun paikkaa jota kukaan muu ei halua.
Labrahoitajilla, eli bioanalyytikoilla on 3,5 vuoden koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppisestä alasta olet kiinnostunut?
Jos postin jakaminen kiinnostaa niin miksipä ei sitten sitä.
Oikeastaan ala sinänsä on ok. Se on tuo tappotahti, joka ei houkuta. Kukaan ei tiedä mistään mitään ja koko ajan pitäisi hoitaa 10 asiaa kerrallaan. Olen ollut alalla 20 v, ei houkuta olla enää toista vastaavaa. Jotain kevyempää ja vähemmän stressaavaa, kiitos.
No ehkä sitten labra tai sitten vain vaihdat vähemmän stressaavaan työhön. Poliklinikka työ?
Meidän hva:lla polille ja muihin päivätöihin on lähes poikkeuksetta kymmeniä hakijoita. Voihan sinne toki hakea, mutta itse jouduin lähtemään kokonaan pois alalta, kun oli liikaa kilpailijoita.
Ainakin labrojoitajista on pulaa. Ja mitäs se haittaa jos on kilpailijoita. Mieluummin mä hakisin paikkaa josta on kiinnostuneet muutkin kun paikkaa jota kukaan muu ei halua.
No se haittaa, jos ei koskaan sinne pääse.
Vierailija kirjoitti:
Näytteen ottajaksi voi päästä hoitajan koulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin apteekin tekniseksi työntekijäksi, mutta palkka ei tosiaan lähellekään yhtä hyvä. Työ on kuitenkin melko stressitöntä ja kevyttä ja sinne on mukava mennä. Aloitan ehkä kohta lääketeknikon oppisopimuskoulutuksen.
Paljonko sun palkka on ja millaiset työajat? Kerro lisää.
Brutto n. 2000e. Kaksivuorotyötä aamuvuoro arkisin n. Klo 8-16 ja iltavuoro klo 13-21 ja viikonloppuisin ja pyhinä klo 10-18.
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt heistä on pulaa joten kyllä sairaanhoitajia ja lähihoitajia halutaan töihin labraan. Ei tarvita bioanalyytikon koulutusta.
Kyllä se hankalaa on, ellet ole valmis ihan aidosti tinkimään rutkasti palkastasi. Hoitajan palkka on kuitenkin ihan kelvollinen Suomen yleiseen palkkatasoon nähden. Noin äkkiseltään esimerkiksi kaupanalalle VOI päästä (tosin sinnekin myyjän hommiin kymmeniä hakijoita), mutta palkka on helposti vain noin 2000 Euroa (koska enempää ei saa työtunteja) ja työajat ikävät. Ja raskasta sekin on kiskoa tavaroita hihnalla tuntitolkulla. Tehtaan linjastoista puhutaan täällä, mutta useimmissa lähtöpalkka on sen 2000-2500 Euroa.
Valitettavasti hoitajan koulutuksella kannattaa tähdätä aloille, joissa koulutusta voi hyödyntää. Joku terveydenhuoltoalan yritys, joka myy jotain, kouluttaa asiakkaita tmv. Mihinkään muuhun työhön et kelpaa paitsi teinien kanssa harjoittelemaan hampparin paistoa 9 Euron tuntipalkalla ja siellä vasta kiire onkin. Suomessa se vaan menee niin, että joka asiaan pitää olla pitkä koulutus, vaikka työ ei rakettitiedettä olisikaan.
"No se haittaa, jos ei koskaan sinne pääse."
Ei noin huonolla itsetunnolla oikein pääse muualle kun paikkoihin joihin ei ole muita hakijoita oli sitten ala mikä hyvänsä.
Sairaanhoitaja on tosiaan kutsumusala, joten jos se ei maistu niin vaihda. TE toimiston ammatilaiset voivat auttaa tässä Bropleemassa.
Minä henkilökohtaisesti hain rikkaan miehen Ruotsinlaivalta enkä ole pettynyt
Tuolla koulutuksella lähihoitajaksi.
Vittuiletko hoitaja täällä työttömille? Taidat kyllä loppujen lopuksi olla itse siivoojana sairaalassa. Jos olet sh, niin et sentään ole ihan viimeisenä sairaalan typerässä hierarkiassa. Pysy vaan tyytyväisenä kolmivuorotyössäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt heistä on pulaa joten kyllä sairaanhoitajia ja lähihoitajia halutaan töihin labraan. Ei tarvita bioanalyytikon koulutusta.
Näytteenottoon, näytelähetysten purkajaksi tms. työhön voi päästä, mutta ei varsinaiseen labratyöhön.
Mielenterveyspuolelle? Olen tavannut monia sairaanhoitajia, jotka esim. keskustelevat asiakkaiden kanssa. On päivätyötä. Palkasta en tiedä kyllä. Tekevät ikäänkuin terapeutin / sosiaaliohjaajan työtä, mutta ammattinimike on sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytteenottoon, näytelähetysten purkajaksi tms. työhön voi päästä, mutta ei varsinaiseen labratyöhön.
Näytteenotto vastaisi kyllä juuri niitä aloittajan toiveita. Lähellä hoitoalaa, ei multirataksausta, saa keskittyä asiaan kerrallaan ja palkkaus on ihan ok. Halutessaan voi tehdä myös vuorotyötä.
Lähihoitajista on kova puute. Sinne suosittelisin. Tulisit halvemmaksikin.