LVI-asentajaa paikalla. WC-pönttö valuttaa vettä. Mikä vikana?
Siis täyttösäiliö ei pidä vettä, vaan sitä juoksee noro pönttöön.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Uimuri mennyt, ei maksa uusi paljon ja helppo itse vaihtaa
Selitätkö vielä että miten se rikkoutunut uimuri saa aikaan sen että vesi pakenee pöntöstä?
Eri asia jos uimuri olisi se kumi"pallo" joka tukkii sen vedenpakoreitin ja avautuu kun nupista vetää. Pönttö Gustavsberg -86
ap.
Vierailija kirjoitti:
Sama vika kuin Titanicissä - sinne rupes tulemaan jostain vettä.
Kiitos tätä vastausta kaipasin ...Terveisin Ap.
Just korjautin, oli sama vika. Putkari velotti 270€ matkoineen.
Olen gynekologi mutta voin vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et soita putkimiehelle vaan tänne ....oletko lapsi.
Miksi ihmeessä soittaisin putkimiehelle yhden wc-pöntön takia? Ei ole raketytitiedettä. Täällä yritän hakea kokomusasiantuntijoilta vinkkejä viasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimuri mennyt, ei maksa uusi paljon ja helppo itse vaihtaa
Selitätkö vielä että miten se rikkoutunut uimuri saa aikaan sen että vesi pakenee pöntöstä?
Eri asia jos uimuri olisi se kumi"pallo" joka tukkii sen vedenpakoreitin ja avautuu kun nupista vetää. Pönttö Gustavsberg -86
ap.
Vaihto-ohje löytyy netistä, siin näet selkeästi jokainen vaihe. Onnistuu varmasti sulta.
Vierailija kirjoitti:
Just korjautin, oli sama vika. Putkari velotti 270€ matkoineen.
Tämä!
ap
Uimuri tai pohjatiiviste entinen. Täyttösarja ja uusi tiiviste.
Pullat pöytään tai hame korviin.
T: putkimies
Vierailija kirjoitti:
En ole lvi tyyppi. Olen asukas. Mulla se oli "vanha systeemi" kuulemma ja piti joku pumppu vaihtaa sinne säiliöön, tai siis koko säiliö vaihdettiin. Oli joku vanha systeemi siinä. Korjaus ei siis auttanut pienesti joka tehtiin aiemmin, vaan piti tehdä puolentoista tunnin keikka sen miehen. 20v vanha se systeemi oli siis. Ja nyt vetää normaalisti.
Sinua kusetettiin, tuon ikäiseen pönttöön saa varaoasia vaikka mistä.
Kiitos osallistujille.
Alan päästä jyvälle.
Ensin ajattelin että valuttaisi siitä samasta aukosta kuin normaalisti tulee vedettäessä, mutta vesi ehkä valuukin ylivuotoputken kautta kun "kytkin" ei sulje veden tuloa.
ap.
Soita isännöijälle, pönttö vaihtoon. Tai vuokraisännälle, sama juttu,
Vierailija kirjoitti:
Tiiviste todennäköisemmin tuon ikäisessä.
Jep, olen vaihtanut parikin kertaa itse kun asun okt:ssa, suht helppo homma. Ei ehkä kuitenkaan kannata alkaa itse vaihtamaan, jos vähänkin arveluttaa. Mutta tiivisteitä kyllä pitäisi löytyä varaosina vanhaankin pönttöön, ja on sen vaihdattaminen paljon halvempaa kuin uusi pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Sori, täällä on nyt vain aivokirurgeja paikalla.
Ei pidä paikkaansa, minä olen raketti-insinööri!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos osallistujille.
Alan päästä jyvälle.
Ensin ajattelin että valuttaisi siitä samasta aukosta kuin normaalisti tulee vedettäessä, mutta vesi ehkä valuukin ylivuotoputken kautta kun "kytkin" ei sulje veden tuloa.
ap.
Jompi kumpi, ota säiliön kansi pois ja katso missä vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkimiehellä on nyt putki päällä...ei kuulema millään ehdi.
Älä valehtele ...ei ole ainut putkimies....
Ei olekaan, muutta tämä toinen on ihan pönttö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos osallistujille.
Alan päästä jyvälle.
ap.
Jompi kumpi, ota säiliön kansi pois ja katso missä vika.
Otin heti auki ja putsasin hammasharjalla sitä varsinaista "kumimötikkää" kun ajattelin että vuotaa siitä. Pitää sulkea pönttö yöksi ja katsoa huomenna tuota systeemiä miten toimii ja miksi ei aina sulje (uusi tieto, sori että näin myöhään) tuota veden valuttamista.
Pönttö toimii siis tällä hetkellä, mutta kaksi kertaa alkanut valuttamaan illan aikana . Yöksi hana kiinni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä soittaisin putkimiehelle yhden wc-pöntön takia? Ei ole raketytitiedettä. Täällä yritän hakea kokomusasiantuntijoilta vinkkejä viasta.
ap
Miksi? Siksi että jos asut taloyhtiössä, wc-pöntön huolto-/kkunnossapitotoimet kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Kannattaa tutustua taloyhtiön vastuunjakotaulukkoon.
uudetsisuskalut jos laite on 10v vanhempi. Luulin että niitä tiivisteitä vois korjailla mutta käteen lämästiin koko setti.
Seli oli siinä
Laita pöntön sulku kiinni, löytyy säiliön oikealta puolelta alhaalta. Huuhtele ämpärin kanssa, jos käytät pönttöä. Soita huomenna putkarille tai huoltoliikeelle.