Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko meni, että tulit raskaaksi?

Vierailija
22.09.2024 |

Täällä on jo jonkin aikaa yritetty raskautta. Kahdeksan kivuliaat ja runsaat kuukautiset takana, monetkohan lie edessä. Puhukaa mulle järkeä siitä, että joskus siinä vain kestää, että tulee raskaaksi. Sairastan endometrioosia, mutta munanjohtimet täysin avoinna ja monasolujen laadun pitäisi olla hyvä. Olen 29-vuotias. Miehen sperma on myös tutkittu ja hyvää oli.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juju onkin siinä, että ne lapset pitää tehdä nuorina. Kun alat vanhuksena värkkäämään, kun "perustat on kunnossa", niin olet jo myöhässä.

Ap on 29-vuotias, että ei nyt mitenkään vanha. 

Ei kaikilla ole sopivaa puolisoa nuorena. Mä olin 24v kun sain ainoan lapseni. Sitten tuli vakava sairastuminen, myöhemmin ero, sinkkuna vuosia ja vaikeaa elämää muutenkin. Sitten tuli pidempi suhdetta, mutta lasta ei tullut. Pidin takarajana toisen lapsen saamiselle 45v. No sen täytin kesällä ja olen sinkku. Toive toisesta lapsesta on mennyttä. Olisin halunnut ison perheen, mutta ei mennyt elämä niin.

Vierailija
22/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,5 vuotta ensimmäisellä kerralla

ja

9 vuotta 4 kuukautta toisella kerralla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko erittäin runsaat kuukautiset huono juttu hedelmällisyyden kannalta? Adenomyoosiakin löytyy kuulemma.

Ap

Vierailija
24/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk. Olin syönyt sitä ennen yhdistelmäehkäisyä ja keltarauhashormonia yli 10 vuotta.

Aloittajalle: 8 kk ei oo mitenkään erityisen pitkä aika. Jos yli vuosi menee niin menkää sitten käymään klinikalla. Onko kavereillasi/tutuillasi vauvoja, joita voisit mennä tapaamaan ja pitämään sylissä? Tuomitkaa mut hölmöksi, mutta n. 4 kk yrittämisen jälkeen pidin kaverini vauvaa sylissä ja tunsin, että kehossani tapahtui jotain :D Ehkä noihin aikoihin kroppani alkoi olla palautunut ehkäisyvalmisteista ja vauva vapautti jotain hormoneja. Mene ja tiedä, mutta oli erikoinen tunne.

Vierailija
25/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juju onkin siinä, että ne lapset pitää tehdä nuorina. Kun alat vanhuksena värkkäämään, kun "perustat on kunnossa", niin olet jo myöhässä.

Ei kaikilla ole sopivaa puolisoa nuorena. Mä olin 24v kun sain ainoan lapseni. Sitten tuli vakava sairastuminen, myöhemmin ero, sinkkuna vuosia ja vaikeaa elämää muutenkin. Sitten tuli pidempi suhdetta, mutta lasta ei tullut. Pidin takarajana toisen lapsen saamiselle 45v. No sen täytin kesällä ja olen sinkku. Toive toisesta lapsesta on mennyttä. Olisin halunnut ison perheen, mutta ei mennyt elämä niin.

Ei vanha, mutta 10v vanhempi siitä hedellmällisimmästä iästä. Se laskee 24v vuoden jälkeen. Toisilla nopeammin ja toisilla hitaammin.

Vierailija
26/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vanha, mutta 10v vanhempi siitä hedellmällisimmästä iästä. Se laskee 24v vuoden jälkeen. Toisilla nopeammin ja toisilla hitaammin.

On vain hyvä, että kaikki ei ole tekemässä lapsia 19-vuotiaana.

Vierailija
27/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosin takia kannattaisi hakeutua tutkimuksiin jo ennen kuin vuosi on täynnä.

Endometrioosi nimittäin heikentää merkittävästi mahdollisuuksia ja lisäksi hormonaalisen ehkäisyn lopetus riehaannuttaa sairauden leviämään. Voi olla, että raskaaksi tulo vaatii hoitoja.

Vierailija
28/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta. Eka tuli varhainen keskenmeno. Sitten tuli raskaus ja lopulta vauva. 

Vierailija
29/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hyvä se on? Mun mielestä olisi parempi yhteiskunnalle, että ne lapset tehdään nuorina, jolloin yhteiskunnan tarvitsee vähemmän järjestää hedelmöityshoitoja. Todennäköisyys terveelle lapsellekkin on suurempi.

Mikä hyvä asia on siinä että ihmiset saa vanhana? Kerro, kiinnostaa oikeasti miten asian ajattelet.

Vierailija
30/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa tehtiin yli vuosi, toisesta tärppäsi kerralla ja kolmanteen tarvittiin pari kuukautta. Eka on usein se hankalin saada alkuun, sitten helpottaa - ehkä se on se stressi jota pukkaa? Samoin synnytykset helpottuvat ensimmäisen jälkeen.

Vierailija
31/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta meni. Tulin raskaaksi vasta sitten kun oivallettiin että biologinen mieskin voi tulla raskaaksi.

T. Juhani 33v

Vierailija
32/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk.   Tosin voi mennä kesken. Mulla 11 raskautta, 2  hyvin rakasta, tervettä lasta.

Vierailija
33/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä jätkä mäkeen ja tuu meille..homma hoituu,ja olet paksuna..

Vierailija
34/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs hyvä se on? Mun mielestä olisi parempi yhteiskunnalle, että ne lapset tehdään nuorina, jolloin yhteiskunnan tarvitsee vähemmän järjestää hedelmöityshoitoja. Todennäköisyys terveelle lapsellekkin on suurempi.

Mikä hyvä asia on siinä että ihmiset saa vanhana? Kerro, kiinnostaa oikeasti miten asian ajattelet.

Etkö osaa lainauksia tehdä. Oletan, että kysyt asiaa multa joka on sitä mieltä, että hyvä vain kun ei kaikki tee 19-vuotiaana lapsia.

19v on aivan liian nuori vanhemmaksi. Monella vielä lisää opiskeluja edessä. Lisäksi henkinen kypsyys ihan kesken vielä. Missään en kirjoittanut, että hyvä saada lapset vanhana. Sulla näköjään on vain kaksi ääripäätä olemassa, nuori tai vanha. Ei mitään siitä väliltä. 

Lisäksi kuinka monella on parisuhde 19-vuotiaana? Ei mulla ainakaan ollut. Lapsen sain 24-vuotiaana kuten tuossa aiemmin kirjoitin. Eikä ap ole mikään vanha. 

Vierailija
35/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
36/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni olisin tullut raskaaksi alle 25veenä, jos olisin tavannut sopivan miehen perheen perustamiseen.

Vierailija
37/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk. Olin juuri pari päviää aiemmin täyttänyt 30, kun tein positiivisen testin. 

Vierailija
38/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kolme vuotta, lapsi syntyi ollessani 27v.

En ihan tarkalleen tiedä, mikä oli pielessä. Kierto ollut aina epäsäännöllinen ja pitkä, vaihdellen kaikkea 30-50 päivän välillä. Nuorempana oli myös niin kovat kk-kivut, että oksentelin ja pyörtyilin kipujen takia. 

Näiden syy-yhteyttä olen jälkikäteen pohtinut. Ei juuri mitään siis tutkittu, olin tutkimuksiin hakeutumisen kanssa niin myöhään liikkeellä, että lähetteen saatua tulinkin sitten spontaanisti raskaaksi. Itse raskaus meni onneksi hyvin.

Vierailija
39/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen 40-vuotiaana ensimmäisestä kierrosta, toinen 42-vuotiaana toisesta kierrosta. Ei se aina se ikä vaan myös geenit ja elämäntapa.

/ei ikinä tupakoinut, kasvissyöjä, sopivan hoikka muttei liian laiha.

Vierailija
40/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän