Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avain onneen: opettele olemaan onnellinen muiden puolesta!

Vierailija
23.05.2023 |

Olenko minä ainoa, joka en tajua tätä?

Että olen onnellinen, kun tuo toinen sai hyvät vanhemmat ja häntä rakastettiin ja hoivattiin ja kannustettiin? Harmi, että omat vanhemmat joi liikaa ja heitti pihalle 17-vuotiaana. Nykyään haukkuvat sukulaisille miten en ole elämässäni saanut mitään aikaiseksi.

Olen onnellinen, kun tuo yksi peri mökin ja saa siellä nyt viettää kaikki kesät? Tai toisella on varaa ottaa pankkilaina ja hommata mökki? Kiva, että itselläni ei ole edes omaa saunaa ja saan käydä uimahallissa kerran viikossa.

Ihanaa, että tuolla naapurilla on koko suku rakentamassa yhtä pihavajaa!

Ihanaa, että tuo ihminen tuossa pääsi kohti unelmiaan eikä kukaan laittanut niin paljon kapuloita rattaisiin hänen ollessaan herkässä kasvuisässä. Itse saan öisin herätä painajaisiin ja itkuhuutaa eikä ketään kiinnosta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi avain onneen: lopeta välittäminen muiden asioista ja keskity itseesi :) ei tarvi k-pääksi alkaa, mut elämä helpottuu kun tajuat että muitakaan ei sun asiat oikeasti juurikaan kiinnosta, niin miksi kiinnostua itse.

Vierailija
2/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on se, että kun on onnellinen toisen puolesta, ei voi olla kateellinen ja katkera. Nuo tunteet syövät ihmistä eivätkä edistä hyvinvointia. Kun ajattelee myönteisesti että onpa hienoa kun tuo menestyy, niin se voi herättää ajattelemaan missä asiassa voisi itse menestyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helpompi avain onneen: lopeta välittäminen muiden asioista ja keskity itseesi :) ei tarvi k-pääksi alkaa, mut elämä helpottuu kun tajuat että muitakaan ei sun asiat oikeasti juurikaan kiinnosta, niin miksi kiinnostua itse.

Heh, kyllä minä tämän tiedän. 

Joskus vain kiehuu yli, kun itse kaipaisin vain kuuntelijaa joskus. Joku ymmärtäisi, eikä alkaisi ensimmäisenä miettimään minun osuuttani asioissa (jotka tapahtui lapsuudessa) tai ymmärtämään niitä, joiden teot minua vahingoitti. 

Enkä varsinkaan jaksaisi miettiä, että kun puran tuntojani niin minulle sanotaan että miksi sinä sitä mietit, ole onnellinen sen ihmisen puolesta joka eli juuri sellaisen elämän josta sinä vain haaveilit. 

Miksi pitää tuntea onnea toisten puolesta? Mitä se auttaa? Ei ne ihmiset tunne mitään minua kohtaan. Ap

Vierailija
4/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niitten onnekkaiden vaatimus jotta niitten ei tarvitsisi tehdä itse mitään huono-osaisten auttamiseksi kun huono-osaisten pitää tyytyä vain iloitsemaan toisten puolesta.

Vierailija
5/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiiko se ihan opettelua? Minulta se tulee ihan luonnostaan. 

Vierailija
6/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ojennan sinulle tästä nyt mitalin, ole hyvä.

Samalla toki vähän pohdin että oletkohan oikeasti kovin tyytyväinen ja onnellinen ihminen, kun sinun on tultava tuolla tavalla kommentoimaan juuri tähän aiheeseen. Ap

Vierailija
7/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla varmaan menee itselläsikin hyvin. Muuten et iloitsisi siitä että vaan muilla menee.

Vierailija
8/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avain onneen on se, että mitä pienemmistä ja arkipäiväisemmistä asioista pystyy iloitsemaan, sen onnellisemmaksi tulee

Vierailija
9/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen erittäin onnellinen jos saan muutaman miljoonan omalle tilille niistä miljardeista joita kannetaan Eurooppaan Suomesta - jo ennestään rikkaille...

Vierailija
10/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kyllä minä tämän tiedän. 

Joskus vain kiehuu yli, kun itse kaipaisin vain kuuntelijaa joskus. Joku ymmärtäisi, eikä alkaisi ensimmäisenä miettimään minun osuuttani asioissa (jotka tapahtui lapsuudessa) tai ymmärtämään niitä, joiden teot minua vahingoitti. 

Enkä varsinkaan jaksaisi miettiä, että kun puran tuntojani niin minulle sanotaan että miksi sinä sitä mietit, ole onnellinen sen ihmisen puolesta joka eli juuri sellaisen elämän josta sinä vain haaveilit. 

Miksi pitää tuntea onnea toisten puolesta? Mitä se auttaa? Ei ne ihmiset tunne mitään minua kohtaan. Ap

Tuskin "pitää" tuntea onnea toisten puolesta, mutta jos teet niin, niin sehän on vain sulle itselles kiva juttu, kun tunnet onnellisuutta. Eikä sillä mitään merkitystä tätä toista kohtaan ole, jos et mee asiasta kertomaan hälle.

Vierailija
11/11 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hörhökö noin on sanonut? Ja miksi edes miettiä tuota. Onnellisuus on huono tavoite, itse ainakin pidän iloa tärkeämpänä.