Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko meni, että tulit raskaaksi?

Vierailija
22.09.2024 |

Täällä on jo jonkin aikaa yritetty raskautta. Kahdeksan kivuliaat ja runsaat kuukautiset takana, monetkohan lie edessä. Puhukaa mulle järkeä siitä, että joskus siinä vain kestää, että tulee raskaaksi. Sairastan endometrioosia, mutta munanjohtimet täysin avoinna ja monasolujen laadun pitäisi olla hyvä. Olen 29-vuotias. Miehen sperma on myös tutkittu ja hyvää oli.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta kesti ennen kuin esikoinen sai alkunsa. Sain hänet 28-vuotiaana. Viidennen lapsen sain 42-vuotiaana.

Vierailija
42/52 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu, AP! Meillä meni yli vuosi esikoisen yrittämisen kanssa, sai alkunsa luomuna kun odoteltiin lapsettomuushoitojonossa. Olin 30 v. esikoisen syntyessä. 

Kuopus saikin alkunsa sitten esikoisen ollessa 8 kk, yhdet kuukautiset ehti olla täysimetyksen lopettamisen jälkeen. Tässä kohdin ei todellakaan yritetty edes toista lasta vielä, eikä rehellisesti sanottuna oltu makkarin puolella erityisen aktiivisiakaan. Kroppa kai tiesi mitä tehdä ensimmäisen lapsen jäljiltä. 

Se, että yrittämisessä kestää, ei vielä tarkoita, että kummassakaan teissä olisi vikaa. Minusta ei alustavissa tutkimuksissa löytynyt aikanaan mitään erikoista ja miehen sperma ehdittiin tutkia myös, oli laadultaan oikein normaalia. Suuri osa tulee kuitenkin raskaaksi ennemmin tai myöhemmin. Tsemppiä teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2 minuuttia

Vierailija
44/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ekasta yrityksestä, olin silloin 23v. Toista yritettiin useamman vuoden, olin jo sitten 33v kun tärppäsi. Kolmas tuli 3kk yrityksen jälkeen kun olin 35v. Neljäs tuli ekasta yrityksestä kun olin 38v.

Mua jäi vaivaamaan mikä ihme kesti raskautua tuon toisen raskauden kohdalla. Kuitenkin koko ajan ollut sama mieskin. Käytiin tutkimuksissa ja joitain hoitojakin kokeiltiin mutta ei mitään apua.

Vierailija
45/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta yrityksestä tuli kaikki kolme lasta. Ensimmäinen syntyi kun olin 25 vuotias, kolmas kun olin 30 vuotias.

Vierailija
46/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti olen tullut. Endometrioosi voi hankaloittaa ainakin joillain raskaaksi tuloa.

Vierailija
47/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raskaudet saaneet alkunsa heti kun annettiin mahdollisuus. Raskauksia yhteensä 8, joista lapsia 3. Ikää minulla oli silloin  27 - 37. Keskenmenot keskittyivät ensimmäisen lapsen syntymään ennen ja jälkeen.

Vierailija
48/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta kerrasta kaikki muksut saanneet alkunsa. Mies on maalta kotoisin, ei ole kemikaaleja tai mikromuoveja hänen elimistössään. Vahva sperma.

Vierailija
49/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertalaakista ja ikää oli 36, että se siitä mantrasta, että lapset pitää tehdä nuorena.

Vierailija
50/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä kierrosta molemmat 32- ja 34-vuotiaana.

Ferritiiniarvo kannattaa tarkistuttaa (lukeman olisi hyvä olla yli 100) ja yritykset kannattaa ajoittaa ovispäivän lisäksi päivälle, joka on pari päivää ennen oletettua ovulaatiota.

Vierailija
51/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee vuosi niin voi käydä lääkärillä ja tutkimuksissa. Voi olla jotain häikkää.

Vierailija
52/52 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. lapsi: 13 kk, olin 27v. kun alettiin yrittää.

2. lapsi: 6 kk, olin 30v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan