Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies torkuttaa joka aamu. Hermo menee!

Vierailija
22.09.2024 |

Mies laittaa joka aamu herätyksen soimaan kello 6:30 - siis myös viikonloppuisin. Sen jälkeen hän jää torkuttamaan ainakin puoli tuntia. Kukko kiekuu -herätysääni piippaa 5 minuutin välein aina vähintään kello 7:00 asti, ja minä herään siihen joka ikinen kerta! 😡

Mieheni ei ota valituksiani tosissaan, koska torkuttaminen on kuulemma hänen tapansa herätä "pehmeämmin". En kestä enää!

Kommentit (562)

Vierailija
41/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heräätte viikonloppuisin aikaisin? Työvuorojen takiako vai haluatteko pitää yllä samaa rytmiä kuin arkisin?

Kun menee nukkumaan samaan aikaan ja herää samaan aikaan niin keho tottuu siihen ja tarvii vähemmän unta

Miten niin tarvii vähemmän unta. Jos keho tottuis niin ei tarvis herätystä.

On tuossa sen verran totuuden siementä, että mikäli pidät kiinni säännöllisestä vuorokausirytmistä aina, nukahtaa nopeammin ja unen laatu on parempaa ja sitä kautta unen tarve hieman vähäisempää.

Vierailija
42/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertsa

Miksi tätä aihetta käsittelevissä jutuissa aina kirjoitetaan "torkuttamisesta", kun "torkkuminen" on oikein?

Siis otsikon lause oikein: "Mies torkkuu joka aamu."

Kirjoitatteko te myös:

"Lähdimme liikkeelle niin myöhään että asemaa lähestyessämme joudutimme juoksuttamaan junaan" ;

"Olimme vainajan kollegoja vuosikymmenten takaa emmekä tunteneet hänen omaisiaan joten asetutimme istuttamaan kauas kirkon takapenkkiin" ;

"Lapset laskettivat iloisina liukumäkeä"

jne?

Koska ei puhuta torkkumisesta, vaan herätyskellon torkutus -toiminnon käyttämisestä. 

En ole itse huomannut moista toimintoa. Mulla se on ainakin kaikissa kelloissa ollut torkku-toiminto

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa tämäkin ketju pitää aloittaa?

Vierailija
44/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä torkuttaminen loppui kuin seinään sellaisen herätysvalon/kirkasvalolampun avulla. Valo alkaa himmeästi kirkastua ennen herätystä ja kun se valo iskee kunnolla niin ei siinä torkuttaminen onnistu. Noita malleja on paljon erinlaisia esim https://kodinkone.com/paras-heratysvalo/ jossain on myös perinteinen kello mukana.

Mitä jos laittaa vaan valot pois?

Vierailija
45/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin torkuttaa keskellä yötä. Pakko käydä vessassa öisin ja päätin laittaa torkutuksen siihen kohtaan eli 2:00-2:30 viiden minuutin välein "kunnes jaksoin viimein nousta". Johan alkoi mennä oppi perille. Toisessa huoneessa nukkuminenkaan ei auta, täällä kuuluu naapurinkin torkutus seinän läpi mutta siihen ei onneksi herää.

Vierailija
46/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin torkuttaa keskellä yötä. Pakko käydä vessassa öisin ja päätin laittaa torkutuksen siihen kohtaan eli 2:00-2:30 viiden minuutin välein "kunnes jaksoin viimein nousta". Johan alkoi mennä oppi perille. Toisessa huoneessa nukkuminenkaan ei auta, täällä kuuluu naapurinkin torkutus seinän läpi mutta siihen ei onneksi herää.

Kuulostaa hyvältä kostolta pikku torkuttajille

Vierailija
47/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on herkempi heräämään koska äidinvaistot.

Vierailija
48/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö luuri seinään niin hiljenee. Kyllä se viidennen puhelimen jälkeen uskoo.

Vierailija
49/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppiipahan olemaan

Vierailija
50/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähyvä, oisin ehdottanut samaa vaikka vessantarvetta ei olisikaan ollut.;)

Vierailija
51/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen nukkumista eri huoneessa. Torkuttaja ei pääse tavastaan eroon.

Mitä jos on ns. pakko nukkua samassa huoneessa?

Vierailija
52/562 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen nukkumista eri huoneessa. Torkuttaja ei pääse tavastaan eroon.

Mitä jos on ns. pakko nukkua samassa huoneessa?

Ainahan sitä voi hommata oman asunnon, jos asunnonvaihto isompaan ei onnistu.

Vierailija
53/562 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen suihku miehen päälle joka aamu - täydellinen kosto torkuttajalle

Vierailija
54/562 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä auttoi se, että herätin torkuttajan aina heti ensimmäiseen herätykseen. Tosin puolisoni ei ole koskaan torkuttanut vapaapäivinä.

Toinen torkuttaja on tyttäremme. Kun hän tulee vapaapäivinään meille, hän torkutti klo 6.00 - 7.00 välisen ajan. Eri huoneessa tietenkin nukkuu, mutta kyllä se ääni ovien läpi kuuluu. Kysyin, miksi hän huudattaa sitä herätystä vapaapäivinäänkin. Ei häntä se haittaa, koska hän ei herää siihen. Sanoin, että minä herään, ja se häiritsee. Hän onneksi ymmärsi, ja laittaa nykyisin herätykset pois, kun on vapaapäivinään meillä.

aivan sairaita noi torkuttajat

Miksi sun mielestä on ok kutsua ihmisiä sairaiksi tällaisen asian takia? 

Kukaan ei oo osannut vastata tähän? Miksi teistä on ok suhtautua tuolla lailla tuomitsevasti? 

Vierailija
55/562 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä kostolta pikku torkuttajille

Kostolta? Teidän mielestä ihminen ansaitsee kostoa erilaisen heräämistaipumuksen takia? Ettehän te oo tosissanne? 

Vierailija
56/562 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tietysti pelkkää läppää, eikä vakavissaan ehdotettu, mutta tosi häiriintynyttä läppää kyllä. Ei kai toisen omaisuuden rikkomisella vitsailu oo mitenkään hauskaa. Väkivaltaahan tollanen olis parisuhteessa. 

Vierailija
57/562 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertsa

Miksi tätä aihetta käsittelevissä jutuissa aina kirjoitetaan "torkuttamisesta", kun "torkkuminen" on oikein?

Siis otsikon lause oikein: "Mies torkkuu joka aamu."

Kirjoitatteko te myös:

"Lähdimme liikkeelle niin myöhään että asemaa lähestyessämme joudutimme juoksuttamaan junaan" ;

"Olimme vainajan kollegoja vuosikymmenten takaa emmekä tunteneet hänen omaisiaan joten asetutimme istuttamaan kauas kirkon takapenkkiin" ;

"Lapset laskettivat iloisina liukumäkeä"

jne?

Koska ei puhuta torkkumisesta, vaan herätyskellon torkutus -toiminnon käyttämisestä. 

En ole itse huomannut moista toimintoa. Mulla se on a

Ai, en mä itseasiassa tiedä, mitä siinä suomeks lukee, kun mulla lukee vaan 'snooze'.

Kuitenkin, torkutus on selkeästi vakiintunut ilmaus asialle. 

Vierailija
58/562 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui vuokralainen, joka torkutti. Sanoin mekin herätään siihen. Teiniasenne, mulla on oikeus.

Tunsin tai tunnen omistajan ja hän sanoi vuokralaiselle asiasta. Lupasi lopettaa, ei lopettanut. Omistaja kysyi multa miten on jatkunut, sanoin ei muutosta. Omistaja soitti ja sanoi vuokra nousee seuraavassa sopimuksessa 50 euroa kk ja sama tulee vuoden päästä.

Loppui torkuttelu

Vierailija
59/562 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asui vuokralainen, joka torkutti. Sanoin mekin herätään siihen. Teiniasenne, mulla on oikeus.

Tunsin tai tunnen omistajan ja hän sanoi vuokralaiselle asiasta. Lupasi lopettaa, ei lopettanut. Omistaja kysyi multa miten on jatkunut, sanoin ei muutosta. Omistaja soitti ja sanoi vuokra nousee seuraavassa sopimuksessa 50 euroa kk ja sama tulee vuoden päästä.

Loppui torkuttelu

vuokraa saa nostaa vaan pari prossaa joten aika kallis vuokra jos tuo on laillinen korotus

Vierailija
60/562 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkutan vaikka joka päivä jos siltä tuntuu. Ei paljon vaimon mielipiteet paina.