Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kuka jaksaa ajaa töihin 30 minuuttia per suunta

Vierailija
22.09.2024 |

Itselläni vain 5 minuutin ajomatka ja ihmettelen kuka jaksaa ajaa puoli tuntia töihin 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kuka jaksaa ylipäätänsä lähteä töihin? Itse teen etätöitä

Onko sulla erikseen työhuone?

Vierailija
22/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä istun bussissa, metrossa ja lopun matkaa kävelen, niin että mulla menee ruuhkista riippuen 2-2,5h/suunta 😂 Joo, en jaksa sitä että ei oo enää omaa aikaa ni lähden matkoihini tuolta kun määräaikaisuus päättyy :) Johan tätä on lähes vuosi jakasettu!

Eikö bussissa ja metrossa istuminen ja kävely ole omaa aikaa?

Ei ole, koska olen pakotettu tekemään ko. aktiviteetteja saadakseni työni tehdyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulla on 60 km suuntaansa. Sitten paukkupakkasilla on tosi mukava miettiä, kuinka töihin pääsee. Kuvottavampaa ajatusta saa hakea, aamuherätys, lapset tarhaan, pienipalkkainen työ, pakkaset, jänskä automatka rahaa hankkimaan jos auto ei jää tielle. 

Mulla 50 km. Enkä koe ongelmaa. Auto lähtenyt aina hyvin käyntiin paukkupakkasista huolimatta. Kiva kuunnella musiikkia/podcastia omassa rauhassa.

Vierailija
24/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt ylipäätään jaksaisi käydä töissä?

Vierailija
25/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ajaa töihin jos matka on noin lyhyt? 

Niinpä. Tuo on kävely/ tai pyöräilymatka. Auton käyttö tuoss on typerää ja tuhoisaa. Esimerkiksi talvella auton kanssa turhaamiseen menee enemmän aikaa kuin matkan pyöräilyyn ja autokin kärsii. Lämmittäminen, lumen poisto, skrapaus, huurteenpoisto. Kylmäkäynnistyksiä, paljon joutokäyntiä, ei auton lämpimäksi ja kuivaksi ajoa ja akun latautumista jne. Tosi pönttöä touhua.

Itse olen ajanut päivittäin enimmillään 2h yhteen suuntaan työmatkaa. Se oli jo vähän raskasta mutta tilapäinen puolen vuoden järjestely joten kyllähän sen kesti. En ole mikään vinkuvauva vätys.

Vierailija
26/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä istun bussissa tunnin per suunta! 👍

Mikäs siinä äänikirjoja kuunnellessa.

Ja rahaa palaa, minä kävelen töihin 5 min, tulisi mieleenikään mennä istumaan likaiseen bussiin, hyi! No köyhillä on köyhien tavat. 

Vierailija
27/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma työmatka on 2-3 km, riippuen mihin paikkaan pitää mennä. Menen autolla, sillä en usko, että pomo tykkäisi siitä, että kävelen tunnin noiden välillä jos joudun vaihtamaan paikkaa työpäivän aikana.

Vierailija
28/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat läskit.

Vierailija
29/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miksi kukaan edes viitsii jossain töissä käydä. 

Hyvin on viitsitty, 19v. lähtien.

50+

Vierailija
30/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähes aina ollut tunnin junamatka kouluun tai töihin. Ennen se meni ja jopa tykkäsin, pidin tuota sellaisena omana aikana. Nykyään junat ovat niin ruuhkaisia, että ottaa koville 

Vierailija
31/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en voisi kuvitella pärjääväni noin lyhyellä matka-ajalla, aivan liian lyhyt aamulla töihin orientoitumiseen ja illalla palautumiseen. 

Koska työmatka ei ole työaikaa, silloin ei ajatella töitä vaan ihan jotain muuta.

Vierailija
32/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Asun isossa kaupungissa, missä yläkoululaiset ovat huonokäytöksisiä. Ajan autolla naapurikuntaan opettamaan, koska siellä ihania maalaislapsia. Julkisilla ei edes pääse. Hyvä konsepti ollut jo 30 vuotta.

Vierailija
33/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan olen kulkenut kahdella bussilla 1,5 tuntia per sivu töihin. Tämä tapahtui vieläpä pääkaupunkiseudulla (Espoosta Vantaalle).

Vierailija
34/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen, joka saa työstään asiallista palkkaa, asuu perheineen ja eläimineen sellaisessa paikassa, jossa ei ole lähempänä työpaikkoja ja joka saa tehdä mieleistään työtä.

Täällä maalla 30 minuutin työmatka voi olla n. 50 km.

Vierailija
35/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en jaksakaan. Otan muutamat nokoset aina ajaessani ja pysähdyn parille kahvikupilliselle matkanvarren huoltamoille. 

Vierailija
36/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehyskunnasta Helsinkiin ei edes pääse puolessa tunnissa, onneksi hommat jossain kohtaa muuttuivat etätöiksi jo 15v sitten.

Nykyään asun lapissa ja tuo on uhan normaali työmatka monella. Onneksi täällä ei tartte ruuhkissa istua

Vierailija
37/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aloitus taas kerran. 

Vierailija
38/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä istun bussissa, metrossa ja lopun matkaa kävelen, niin että mulla menee ruuhkista riippuen 2-2,5h/suunta 😂 Joo, en jaksa sitä että ei oo enää omaa aikaa ni lähden matkoihini tuolta kun määräaikaisuus päättyy :) Johan tätä on lähes vuosi jakasettu!

Eikö bussissa ja metrossa istuminen ja kävely ole omaa aikaa?

Ei ole, koska olen pakotettu tekemään ko. aktiviteetteja saadakseni työni tehdyksi.

Kyllä se on omaa aikaa. Ihan sinusta kiinni kuinka pitkän työmatkan haluat. Asuntoja voi ostaa mistä haluaa joten työmatka on sen pituinen kuin itse päätät.

Vierailija
39/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, työmatka 2,5 km johon kuluu kävellen vajaa puoli tuntia. Ihan liikaa aamulla enkä todellakaan halua olla hikisenä töissä. Siksi autolla, tosin työkin vaatii auton käyttöä. En kyllä myöskään ymmärrä miksei joku jaksa ajaa puolta tuntia. Ei kai ne ratti ja polkimet nyt niin raskaita ole.

Vierailija
40/45 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma työmatka on 2-3 km, riippuen mihin paikkaan pitää mennä. Menen autolla, sillä en usko, että pomo tykkäisi siitä, että kävelen tunnin noiden välillä jos joudun vaihtamaan paikkaa työpäivän aikana.

Kävelet tunnin 2-3 kilometrin matkaa?😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä