Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoitan ostavani tuotteen ja ehdotan paria noutoajankohtaa. En kysele mitään lisätietoja. Olen täsmällisesti paikalla, en tinkaa, maksan ja lähden kotiin ostokseni kanssa.
Tuleeko paljon ostettua paskaa ja rikkinäisiä tavaroita, kun et lisätietoja kysele? Eikö koskaan ole noudossa tullut huomattua että perhana, tämähän on paljon huonommassa kunnossa kuin kuvissa luvattiin?
Eli väitätkö, että torissa on tosi yleistä PHOTOSHOPATA kuvia niin, että jos tavara on rikki, myyjä olisi PHOTOSHOPANNUT sen uutta vastaavaksi?
Olen käyttänyt photaria kohta 20 vuotta ja itse en ole tällaista vielä huomannut...
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää että vaatteita myydessä ei edes vaivauduta silittämään sitä vaatetta. Ostako joku oikeesti silittämättömiä vaatteita?!
Miks ei ostaisi? Ei nyt ole iso homma silittää jotain, itse myyn kaikki tekemättä mitään en silitä vaatteita, en pyyhi pölyjä kalusteista ei ole kukaan koskaan valittanut mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tinkiminen on ärsyttänyt viime aikoina. En muista että viisi vuotta sitten Torissa oltaisiin tingitty näin kovasti. Etenkin mua ärsyttää se että ei edes tervehditä viestissä, vaan viesti on tyyliin myytkö 80€? Tai ärsyttävä tapa on arvostella hintojani laittamalla vaikka tällainen viesti: Huomasin että maksaa Prismassa uutena xx€, mutta pyydät xx€. Myytkö halvemmalla? Silleen mee sinne Prismaan ostamaan se tuote jos kerta saat sen sieltä halvemmalla.
Sit sama koskee postikulujen tinkijöitä. Esim. postarit ja tuote yht. 25€, mutta pitäisikin myydä hänelle yhteebsä 15€.
Tai uhkaavan passiivisagressiiviset "maksan 40e tulen tänään hakemaan", 100e tuotteesta. ...et maksa etkä varmasti tule hakemaan?
Jostain syystä useampikin tällainen tullut vastaan viime aikoina, ihan erilaisten tavaroiden kanssa.
Tuosta tinkimisestä, samaan aikaan taas näin ostajana kirppiskiertelyni kivijalkakirppiksillä loppui oikeastaan juuri siksi, että hintaero käytetyllä ja uudella alkoi yhä useammin olla niin pieni, että helpompi oli vaan mennä kauppaan ostamaan uutena.
Mietin vaan, kun moni myyjä tuntuu valittavan siitä, ettei tavara liiku ja vain tinkijät tekevät tarjouksia. Niin onko hinta silloin sopiva käytetylle tavaralle?
miksei tori ilmoituksia ja kansan radiota liitetä. voisi tulla yösin hölmölän radiona. läpileikkaus kansan pöljyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Myin Ikean kirjahyllyä koottuna, pyysin tyyliin 20 euroa. Kuvat, mitat muut tuotetiedot hyvin annettuna.
Hyllyt olivat jonkinlaista männystä tehtyä kalustelevyä, koputtamalla havaitsi että olivat onttoja ja päällä mäntyviilu.
Minuun otti yhteyttä suuri inttäjä, joka alkoi inttää viesteissä, että ei ole mäntyä. Selitin, että puulaji on mänty, mutta eivät tosiaan ole täyttä puuta vaan kalustelevyä. Hän: Ei ole mäntyä. Minä: Puulaji on mänty. Hän: Ei ole mäntyä. Kysyin lopulta, että mitä puuta ne sitten sinun mielestäsi ovat. Ei vastausta.
En muista että ostiko tämä sama hahmo kirjahyllyn, mutta kuka sen ikinä ostikin, pyysi ruuvimeisseliä ja alkoi purkaa hyllyä osiin olohuoneeni parketilla. Olin niin häkeltynyt, että en tajunnut ajaa ukkoa samantien matkoihinsa. Aina oppii.
Hirveä vaiva 20 euron kaupasta.
Miten sen olisi kokonaisena voinut kuljettaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tinkimisestä, samaan aikaan taas näin ostajana kirppiskiertelyni kivijalkakirppiksillä loppui oikeastaan juuri siksi, että hintaero käytetyllä ja uudella alkoi yhä useammin olla niin pieni, että helpompi oli vaan mennä kauppaan ostamaan uutena.
Mietin vaan, kun moni myyjä tuntuu valittavan siitä, ettei tavara liiku ja vain tinkijät tekevät tarjouksia. Niin onko hinta silloin sopiva käytetylle tavaralle?
Itse kyllä odotan niin kauan kuin sopiva ostaja osuu paikalle. Aika auttaa tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä myyn torissa aika usein käyttämätöntä tavaraa, esim. vaatteita jotka eivät olekaan istuneet tai urheiluvarusteita joille ei ollutkaan käyttöä. Ajattelen että jos hintalappu on vielä kiinni tuotteessa, en laita tuotetta toriin puoleen hintaan tai sitä halvemmalla.
En todellakaan varaa mitään ilman maksua kellekkään! Eihän tossa ole mitään järkeä kun voi myydä toiselle nopeammin samalla hinnalla.
Kerran Tisessä joku yh lähetti minulle nyyhkyviestin, että tahtoo minun 2€ maksavan kasvovoiteen, mutta pystyy maksamaan vasta ensi kuussa kun on yksinhuoltaja, työtön, ties mitä kaikkea. Vastasin hänelle vaan, että ok. Toinen ostaja kuitenkin osti sen nopeammin enkä ruvennut odottamaan sitä joka saattaisi sen joskus ostaa. Lähetin kuitenkin kohteliaasti hänelle viestin, että myin sen. Tästähän hän suuttui ja valitti ettei kehenkään voi luottaa :D. Idiootin touhua.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun menet ostamaan, näitä tinkaajia kyllä riittää, myin uutta kalastustavaraa mitä ei ole myyty enää vuosiin, keräilytavaraa siis niin joku selitti että myydään kaupassa halvempaan hintaan, vastasin että mene ostamaan.Olen myynyt paljon käytettyjä työkaluja ja kauppa käynyt hyvin, moni ostaja sanonut ostavansa käytettynä kun uudet on niin huonoja nykyisin, ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä myyn torissa aika usein käyttämätöntä tavaraa, esim. vaatteita jotka eivät olekaan istuneet tai urheiluvarusteita joille ei ollutkaan käyttöä. Ajattelen että jos hintalappu on vielä kiinni tuotteessa, en laita tuotetta toriin puoleen hintaan tai sitä halvemmalla.
Olen myynyt uusia merkkivaatteita jopa -70% alkuperäisestä hinnasta niin on näitä hölmöjä tinkaajia, mutta ei ne minua haittaa, en vastaa mihinkään epäasialliseen tarjoukseen, minulle on ihan sama vaikka ei menisi kaupaksi, heitän roskiin jos ei mene minun hinnalla kaupaksi, en tingi halvasta hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaapa joku kodinkone ilmaiseksi noudettavaksi niin saatte hauskaa kaupankäyntiä aikaan. Laitoin ilmaiseksi toimivan taulutv:n toriin, vasta 9. luvanneista noutajista oikeasti saapui kuten lupasi hakemaan sen, muilla mit kummallisempia selityksiä ja venkoilua miksi ei tulekkaan hakemaan ;)
Tämän olen myös huomannut, että ilmaiseksi antaminen on vielä hankalampaa kuin myyminen! Nykyään laitan vaan suosiolla kunnon hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tainnut sellaista vaatiakaan. Kunhan toin esiin havaintoni.
Enkä ostaisi lähes uuden hinnalla kirppikseltä, oli kuinka laput vielä kiinni. Uudessa kun saa jonkinlaisen tuotetakuun, jos tavarassa ilmeneekin jokin valmistusvirhe tms.
Vierailija kirjoitti:
Tämä toden teolla ärsyttää!! Olin antamassa kaappia pois ja eräs rouva laittoi sitten miehensä ja 7-9v. lapsen matkaan hakemaan. Varmistin ja kysyin vielä rouvalta, että onhan miehellä kantokaveri mukana, ilmoituksessani luki selvästi että omat kantajat mukaan. Rouva vastasi, että lapsi tuskin jaksaa kantaa, mutta mies on todella vahva ja kantaa kaapin yksin. No arvatkaapas miten kävi, huonoselkäinen joutui sitten ilmaista kaappia roudaamaan tämän "vahvan" miehen apuna alas portaita. Eihän tuo mitenkään päin olisi yksin sitä voinut viedä. Ei edes kiitosta tullut!
Et olisi suostunut!
Kysyn usein, onko vapaana ja sitten en reagoi, koska muutan mieleni. Minua ei myöskään häiritse, kun multa kysytään, onko vapaana. Torissa nopeat syövät hitaat ja ensimmäinen halukas saa usein tavaran. Ei sitä sekunnin murto osassa voi tietää, haluanko oikeasti, mutta täytyy ilmaista mielenkiintoa HETI. Siksi näin tehdään. Ymmärrän siis, että kun saan sellaisen viestin, joku on kiinnostunut, mutta into saatta laantua.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät postita. Se on eräänlaista vallankäyttöä ja laiskuutta. Toki ymmärrän, jos ei pysty liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Torin arvosanan antamistapa voisi olla selkeämpi, eikä tuolla lailla hymiöillä. Ensimmäistä kertaa antaessani palautetta, en tiennyt, miten se tarkalleen toimii. Eli lopullinen numero tuli itsellenikin yllätyksenä.
Huuto.netin positiivinen-neutraali-negatiivinen on paljon parempi.
Minua ihmetyttää ne jotka antaa alle 10 arvostelun, mutta ei sano miksi. Ei niistä arvostelunumeroista ole mitään iloa, jos ei tiedä syytä. Onko tuotteessa ollut vikaa, onko ollut hidasta toimintaa, onko se arvostelu ihan aiheesta vai onko annettu huono arvostelu koska ostin kirjan joka olikin ihan huono, tuo ei ole sen myyjän vika, mutta jotkut antaa huonon arvosanan ihan vääristä syistä.
Aivan mainiosti on toiminut. Olen sekä myynyt että ostanut.
Hölmöihin viesteihin en vastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn usein, onko vapaana ja sitten en reagoi, koska muutan mieleni. Minua ei myöskään häiritse, kun multa kysytään, onko vapaana. Torissa nopeat syövät hitaat ja ensimmäinen halukas saa usein tavaran. Ei sitä sekunnin murto osassa voi tietää, haluanko oikeasti, mutta täytyy ilmaista mielenkiintoa HETI. Siksi näin tehdään. Ymmärrän siis, että kun saan sellaisen viestin, joku on kiinnostunut, mutta into saatta laantua.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät postita. Se on eräänlaista vallankäyttöä ja laiskuutta. Toki ymmärrän, jos ei pysty liikkumaan.
Taidat olla tyhmä, se on jokaisen oma asia postittaa tai ei postita, tinkii tai ei, itse en postita mitään muutaman euron tavaroita koskaan koska siinä on oma työ etsiä laatikko, pakata, viedä postiin, kamala vaiva muutaman euron takia.Ja ainakin minulla käynyt kohtalaisesti kauppa vaikka en postita, nouto on hyvä, ostaja näkee tuotteen maksaa ja vie sen mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ostanut erään tuotteen joka on joka paikasta loppuunmyyty ja ajattelin että pitää ostaa ebaysta. Torista löytyikin läheltä ja sanoin että joko nouto vai postitus kun oli lähellä missä itse asun. Tarjoutui itse tuomaan. Parina päivänä oli tuomassa, mutta myyjä itse perui koska tuli sitä ja tätä, loppujen lopuksi möi muualle kysymättä mitään. 0/5 ei jatkoon.
Maksoit liian vähän myyjän motivaation kannalta. Olisit tarjonnut 20€ tuontipalkkiota päälle niin tuote olisi nyt sinun hallussa.
Voi kuule. Parhaimmillaan ilmoitus jätetty alle 10min sitten, ja viestiä heti laittaessani saanut vastauksen "myyty jo".
Samoin itse olen solminut kaupat varmaan alle tuon 5min, kun sattumalta juuri sopivan tavaran myynti-ilmoitus ladattiin sivustolle kun siellä katselin.
Ja sitten kun niitä vanhoja ilmoituksia ei poisteta, niin valitettavasti pitää sitten vaan jaksaa niitä "onko myynnissä vielä?" -kyselyitä.
Yhtä tavaraa kun etsin, niin viidennen "myyty jo" -vastauksen jälkeen luovutin ja lähdin ostamaan uutena.