Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (302)

Vierailija
181/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan joustava myyjä tarjoten sekä postitus- että noutomahdollisuuden. Jatkossa taidan pelkästään postittaa, sillä toissapäivänä edellistä hakijaa odotin 20min ja toista noutajaa 15min. 

Vierailija
182/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaatteko tuotteita?

Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin. 

Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.

Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D

Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?

Kun varausmaksu tilille kilahtaa tavara varastossa voi vielä tovin odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin asiaa x Torissa hyvin edulliseen 5e hintaan ja eräs olisi halunnut että annan sen hänelle ilmaiseksi. Ja postittaa olisi tietenkin pitänyt, sanoin että jo pelkkä postipaketin lähetys maksaisi mulle 7e. Mutta hän niin kovasti olisi halunnut ja tarvinnut sen! Suruhymiöitä vain satoi, kun en halunnutkaan jäädä -7e persnetolle jonkun tuntemattoman hyödyksi.

Vierailija
184/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn usein, onko vapaana ja sitten en reagoi, koska muutan mieleni. Minua ei myöskään häiritse, kun multa kysytään, onko vapaana. Torissa nopeat syövät hitaat ja ensimmäinen halukas saa usein tavaran. Ei sitä sekunnin murto osassa voi tietää, haluanko oikeasti, mutta täytyy ilmaista mielenkiintoa HETI. Siksi näin tehdään. Ymmärrän siis, että kun saan sellaisen viestin, joku on kiinnostunut, mutta into saatta laantua.

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät postita. Se on eräänlaista vallankäyttöä ja laiskuutta. Toki ymmärrän, jos ei pysty liikkumaan. 

en tajua. päivystät siis torissa ja kun uusi tuote ilmestyy, laitat siihen heti viestin? kummallista. 

millä ihmeen tuotteilla on noin kiire että ne muka menee heti myyntiin?

Vierailija
185/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestittelin myyjälle tuotteesta, jonka olin valmis ostamaan. En tingannut edes hintaa alemmas. Noh myyjä sitten viestittelyjen jälkeen kirjoitteli, että  hänellä on ens viikolla yks reissu ja ottaa sitten yhteyttä. Minä siihen, että olen heti valmis hakemaan ja maksamaan, että miksihän et halua tehdä kauppoja heti.

Tuli mieleen, että noinkohan myyjä oli vasta menossa hakemaan sitä myytävää tuotetta sieltä reissukohteesta.

Kirjoitin sitten, että annetaan olla koko asia. Estin tyypin.

Oliko kyse pyörästä? Pyörävarkaat saattavat laittaa "kiinnostavan" fillarin myyntiin esim. pyörävarastosta tai koulun pihasta ja antaa sen olla "vapaana" kunnes joku ostaa, jolloin kiinni jääminen on epätodennäköisempää. Ostajakin saattaa luulla ostaneensa toisen samanlaisen pyörän, vaikka näkisikin varkausilmon pari päivää myöhemmin jossain faceryhmässä.

Vierailija
186/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn usein, onko vapaana ja sitten en reagoi, koska muutan mieleni. Minua ei myöskään häiritse, kun multa kysytään, onko vapaana. Torissa nopeat syövät hitaat ja ensimmäinen halukas saa usein tavaran. Ei sitä sekunnin murto osassa voi tietää, haluanko oikeasti, mutta täytyy ilmaista mielenkiintoa HETI. Siksi näin tehdään. Ymmärrän siis, että kun saan sellaisen viestin, joku on kiinnostunut, mutta into saatta laantua.

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät postita. Se on eräänlaista vallankäyttöä ja laiskuutta. Toki ymmärrän, jos ei pysty liikkumaan. 

en tajua. päivystät siis torissa ja kun uusi tuote ilmestyy, laitat siihen heti viestin? kummallista. 

millä ihmeen tuotteilla on noin kiire että ne muka menee heti myyntiin?

Pistäppä joku 1950-luvun valaisin myyntiin vähänkään "markkinahintaa" halvemmalla, ja vedä kerran henkeä ennen kuin alkaa ostajat viestitellä.

Vierailija
187/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei koske samat säännöt, se harmittaa kun jotkut saa myydä esimerkiksi autoja ja toiset ei, lisäksi ihmettelen sitä että tori.fi hyväksyy tuhansia tuoteväärennöksiä jatkuvasti ja kehtaavat väittää olevansa vastuullinen yritys.

Vierailija
188/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksei tori ilmoituksia ja kansan radiota liitetä. voisi tulla yösin hölmölän radiona. läpileikkaus kansan pöljyydestä.

Siihen voisi yhdistää vielä av-palstan, niin olisi täydellinen...

Vierailija
189/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kirjahyllyn ilmaiseksi Torissa. Joku kysyi, että kulkeutuuko toiseen kaupungisosaan, kolmenkymmenen kilometrin päähän. Kulkeutuuko, taskussa vai miten...? Ei kulkeutunut, vaan asiallinen ottaja haki, kantoi peräkärryyn ja vei pois. 

Vierailija
190/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset kyselee kaikenlaista, minulla oli myös ilmoitus miesten kengistä koko 44 ne oli uudet niin joku onko muita, vastasin että ei ole ei tämä ole mikään kenkäkauppa.Hän tuli kyllä ostamaan ne.Mutta tosiaan kyllä kysellään ihan mitä vaan, myin lasten luistimet niin kyselyjä tuli useita onko isompia kokoja ja kun myin dvd soitinta joku kysy onko vhs nauhuria myynnissä.

Vierailija
191/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä tuli nuoripari hakemaan tuotetta kotoani.

He sanoivat, että juu me sitten maksetaan tämä myöhemmin. No siihen minä, että ei se käy. Tuote ei lähde minnekään ennen kuin saan rahat kouraani.

No siitä sitten se toinen lähti automaatilta nostamaan rahaa luottopuolelta.

Meinasivat, että minä alan luotottamaan heitä. Todella outoja ja naiiveja tyyppejä.

Vierailija
192/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin asiaa x Torissa hyvin edulliseen 5e hintaan ja eräs olisi halunnut että annan sen hänelle ilmaiseksi. Ja postittaa olisi tietenkin pitänyt, sanoin että jo pelkkä postipaketin lähetys maksaisi mulle 7e. Mutta hän niin kovasti olisi halunnut ja tarvinnut sen! Suruhymiöitä vain satoi, kun en halunnutkaan jäädä -7e persnetolle jonkun tuntemattoman hyödyksi.

Joo nämä säälin kerjääjät ovat kyllä ärsyttäviä. Röyhkeimmät keksivät ties mitä tarinoita kuolemansairauksista lähtien ja ilmaiseksikin pitäisi saada kaikki. Mutkun mä haluun ja tarviin!!

Nettikirpparit olivat alkuun tosi käteviä katsoi kotona vaan tavaransa läpi laittoi kuvat hintoineen eikä mennyt kauaa kun jo tultiin hakemaan. Nykyään kaikki on kuvattava ylhäältä ja alhaalta ulkona sekä sisällä. Eikä ole väliä vaikka miten selvä ja kattava teksti siinä on kuvineen niin aina tulee vähintään yksi kyselemään tyhmiä. Mahtuuko xs paita xxl kokoiselle tai voitko postittaa kun kyse on olohuoneen pöydästä joka maksaa 5e

Vierailija
193/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli ostamaan peiliä ja olisi halunnut myös ostaa talvitakkini eteisen naulakosta,oli nyreä kun sanoin etten myy.

Sulla ei virtaa bisnisveri suonissa.  Itse olen ostanut skootterinkin peräkärrystä kaupan edessä.  Huomasin vaan että olisi sopiva, jäin odottamaan ja mies tuli autolleen.  Kysyin mitä skootteri maksaa.  Päästiin kauppoihin ja toi pihaan, oli tuomassa huollosta kotiinsa.

No miksi hän takkinsa myisi jos itsekin sitä tarvitsee ja siitä tykkää? 

Vierailija
194/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nämä säälin kerjääjät ovat kyllä ärsyttäviä. Röyhkeimmät keksivät ties mitä tarinoita kuolemansairauksista lähtien ja ilmaiseksikin pitäisi saada kaikki. Mutkun mä haluun ja tarviin!!

Nettikirpparit olivat alkuun tosi käteviä katsoi kotona vaan tavaransa läpi laittoi kuvat hintoineen eikä mennyt kauaa kun jo tultiin hakemaan. Nykyään kaikki on kuvattava ylhäältä ja alhaalta ulkona sekä sisällä. Eikä ole väliä vaikka miten selvä ja kattava teksti siinä on kuvineen niin aina tulee vähintään

Myin onkivehkeitä kympillä kaikki niin joku laittoi viestin olen ukrainasta anna ilmaiseksi ne minulle, vastasin että ne maksaa kymmenen euroa, tervetuloa ostamaan, ei tullut joku kävi kyllä ostamassa ne samana päivänä.En lahjoita mitään.

Vierailija
195/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettu noutopäivä ei sopinut, koska oli liian kaukana eli viikonloppuna. Arkena en ehdi hakemaan. Myyjä sössötti, että etkö voi hakea aikaisemmin, koska joskus on joku jättänyt noutamatta. Miten hitossa se ajankohta vaikuttaa siihen, noutaako vai ei. Jätin vastaamatta myyjän vinkumiseen ja ostin samankaltaisen tuotteen toiselta myyjältä. Kävin vielä ehdottamani noutoviikonlopun jälkeen tsekkaamassa ja siellähän se tuote oli edelleen myynnissä. Kannattaisi tarttua tilaisuuteen.

Vierailija
196/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettikirpparit olivat alkuun tosi käteviä katsoi kotona vaan tavaransa läpi laittoi kuvat hintoineen eikä mennyt kauaa kun jo tultiin hakemaan. Nykyään kaikki on kuvattava ylhäältä ja alhaalta ulkona sekä sisällä. Eikä ole väliä vaikka miten selvä ja kattava te

Rohmuavat kaiken ilmaiseksi mikä irti lähtee eikä aikaakaan kun laittavat itse ne myyntiin. Toki varmasti osalla menisi ihan tarpeeseenkin ja heidän kannaltaan kurjaa tuollainen. Eikä se minulle enää kuulu mitä niille tavaroille tapahtuu kun minulta lähtevät mutta onhan tuo törkeää kun joku olisi ihan oikeasti tarvinnut. 

Vierailija
197/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiskunnan tyhmeneminen näkyy jo aika räikeästi.

Vierailija
198/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotettu noutopäivä ei sopinut, koska oli liian kaukana eli viikonloppuna. Arkena en ehdi hakemaan. Myyjä sössötti, että etkö voi hakea aikaisemmin, koska joskus on joku jättänyt noutamatta. Miten hitossa se ajankohta vaikuttaa siihen, noutaako vai ei. Jätin vastaamatta myyjän vinkumiseen ja ostin samankaltaisen tuotteen toiselta myyjältä. Kävin vielä ehdottamani noutoviikonlopun jälkeen tsekkaamassa ja siellähän se tuote oli edelleen myynnissä. Kannattaisi tarttua tilaisuuteen.

Myyjän vinkuminen? Mikähän pelle sinäkin olet. Olen ostanut ja myynyt vuosien mittaan satoja tuotteita ja oppinut sen että kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan, on kokemusta näistä ostajista jotka sopii tulevansa ostamaan eikä niitä sitten näy eikä kuulu enää mitään, sen takia nykyisin myyn ensimmäiselle joka tulee paikalle, en varaa mitään.

Vierailija
199/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän vinkuminen? Mikähän pelle sinäkin olet. Olen ostanut ja myynyt vuosien mittaan satoja tuotteita ja oppinut sen että kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan, on kokemusta näistä ostajista jotka sopii tulevansa ostamaan eikä niitä sitten näy eikä kuulu enää mitään, sen takia nykyisin myyn ensimmäiselle joka tulee paikalle, en varaa mitään.

Minäkään en varaa mitään samasta syystä. Niin monta kertaa pitänyt jotain varattuna ja sitten ei tullakkaan. Ärsyttävää varsinkin silloin jos kyse on jostain tilaa vievästä ja muitakin halukkaita olisi ollut mutta jotka ovat sitten ehtineet jo ostaa muualta.

Vierailija
200/302 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaatteko tuotteita?

Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin. 

Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.

Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D

Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?

Kun varausmaksu

Varaaminen on epäreilua muita ostajia kohtaan ja riski myyjälle kun/ jos varaaja ei tule ostamaan tuotetta jonka moni olisi saattanut ostaa jo, sen takia en itse ainakaan varaa mitään myyjänä ja jos olen jotain ostamassa niin käyn sen saman tien ostamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi