Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä mutta itse leikkaan materiaalilaput pois sen vuoksi kun ovat nykyään niin isoja, että hankaavat
Niissä on niin monella kielellä tekstit, kun samaa tuotetta myydään useissa maissa. Tulee halvemmaksi laittaa joka markkinalle se sama nivaska, kuin laitattaa eri laput eri maihin.
Joissakin vaatteissa on myös kovia ja jäykkiä ne laput, että niitä ei kyllä iho kestä. Takeista jätän, kun niissä se lappu on muita vaatteita vasten, mutta etenkin kaikki paidat ja urheiluvaatteet on sellaisia, että ei voi jättää tai jää koko vaate käyttämättä sitten.
En ymmärrä miten osa ihmisistä pystyy pitämään vaatteita, joissa ne laput ovat paikallaan, mutta ilmeisesti heillä on erilainen iho tai hermosto, kun se hankaus ei ärsytä aisteja.
"Onko vielä myynnissä"
Ilmoitus on aktiivinen, eikä sitä ole piilotettu. ToriDiilikin aktivoituna Osta heti -toiminnolla. Kun vastaa kohteliaasti, että tuote on edelleen myynnissä, niin kyselijä hiljenee, eikä sen jälkeen tapahdu mitään.
Onko joillakin harrastuksena lie käydä ilmoituksia läpi sillä idealla, että jos jollakin sattuisi olemaan ilmoitus, jota ei ole merkitty myydyksi?
Ilmoitukset, joihin on aktivoitu ToriDiili, merkkautuvat automaattisesti myydyksi, kun joku ostaa tuotteen. Silti niihin tulee "onko vielä myynnissä" -kyselyjä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan hintapyynnöstä riippumatta YHDEN euron ja ilmoitan että voin tulla hakemaan myyjän romun pois.
Tuolla tavalla pääset vain estolistalle ja kohta et voi ostaa keneltäkään mitään, kun viestisi katoaa bittiavaruuteen.
Laittakaapa joku kodinkone ilmaiseksi noudettavaksi niin saatte hauskaa kaupankäyntiä aikaan. Laitoin ilmaiseksi toimivan taulutv:n toriin, vasta 9. luvanneista noutajista oikeasti saapui kuten lupasi hakemaan sen, muilla mit kummallisempia selityksiä ja venkoilua miksi ei tulekkaan hakemaan ;)
Tämä toden teolla ärsyttää!! Olin antamassa kaappia pois ja eräs rouva laittoi sitten miehensä ja 7-9v. lapsen matkaan hakemaan. Varmistin ja kysyin vielä rouvalta, että onhan miehellä kantokaveri mukana, ilmoituksessani luki selvästi että omat kantajat mukaan. Rouva vastasi, että lapsi tuskin jaksaa kantaa, mutta mies on todella vahva ja kantaa kaapin yksin. No arvatkaapas miten kävi, huonoselkäinen joutui sitten ilmaista kaappia roudaamaan tämän "vahvan" miehen apuna alas portaita. Eihän tuo mitenkään päin olisi yksin sitä voinut viedä. Ei edes kiitosta tullut!
Vierailija kirjoitti:
Hörähdin.
p.s ei sinulla sattuisi olemaan miesten työkenkiä kokoa 46?
Mulle 43? Mieluummin musta/siniset...
Minä laitoin osto ilmoituksen puiset verhorenkaat, ei mustia, ei valkoisia etc. Arvatkaa vaan mitä enimmäkseen tarjottiin? Joillakin vaan on helvetin vaikeeta ymmärtää lukemaansa! Mitenkähän ne on päässyt koulusta läpi, varmaan säälistä...
Vierailija kirjoitti:
Muuton yhteydessä minulta varastettiin laatikoita, joihin olin pakannut omaisuuttani. Mukana meni paljon käsitöitä, joita torissa ja huutonetissä myydään edelleen. En usko, että joku toinen olisi tehnyt ohjeisiin täsmälleen samoja muutoksia kuin minä tein. Kun tuon havainnoin tein, niin en koskaan enää osta kummastakaan yhtään mitään.
Ei se ole sivuston vika!
Olen ollut vuosia torissa ostaja, mutta nyt vasta ensimmäisiä kertoja myyjänä. En osannut varautua siihen, että kun kaikissa ilmoituksissani lukee samalla tavalla "myynnissä tavara, hinta 20 €, nouto tai lähetettäessä postin hinnaston mukaiset postikulut ostajan piikkiin", saan koko ajan viestejä "maksan 21 € postikuluineen, ok?". Oikeastiko nämä hölmöt luulevat, että otan innosta piukeana vastatakseni liki kympin pakettikulut ja tiputan näin tavaran hinnan ostajalle liki puoleen?
Vierailija kirjoitti:
Varaatteko tuotteita?
Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin.
Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.
Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D
Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?
Olen joskus lähettänyt viestin, että olen halukas ostamaan tavaran, mutta tulevat kaksi viikkoa Timbuktussa, minkä vuoksi voin vaikka maksaa sen heti, mutta pyydän, että lähetys tai nouto voidaan sopia vasta tuonnemmaksi. Kaikilla kerroilla olen saanut vastauksen, että ok, palataan asiaan maksuineen, kun olet palannut ja näin on toimittu myös. Päätös on kuitenkin ollut myyjän, en ole pyytänyt enkä vaatinut mitään varauksia. Tavarat ovat myös olleet hinnaltaan sellaisia, että olen uskaltanut luvata maksun reilusti etukäteen.
Muutaman päivän annan varata ja yleensä nämä varaajat tekee ohareita. Viimeksi teki oharin. Sain myytyä kuitenkin samana iltana.
En anna varata kalliita tuotteita enkä isokokoisia.
Minä ilmoitan ostavani tuotteen ja ehdotan paria noutoajankohtaa. En kysele mitään lisätietoja. Olen täsmällisesti paikalla, en tinkaa, maksan ja lähden kotiin ostokseni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoitan ostavani tuotteen ja ehdotan paria noutoajankohtaa. En kysele mitään lisätietoja. Olen täsmällisesti paikalla, en tinkaa, maksan ja lähden kotiin ostokseni kanssa.
Satuolento?
Vierailija kirjoitti:
Tää ostajien oletus että myyjä pitää jotain kauppaa, on kyllä erikoinen. "Onko sulla muita takkeja myynnissä?" Näkyykö niitä ilmoittamieni tavaroiden listalla? Jos ei, niin silloin ei ole.
On todella paljon tyhmiä lukutaidottomia ostajia, myin porakonetta oli hyvät kuvat ja luki että kuvien mukaiset tarvikkeet mukana niin joku kyseli onko 50cm pitkiä 13mm teriä mukana ja jakkaraa kun myin luki ilmoituksessa vain nouto niin joku kyselee postitatko Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
"Onko vielä myynnissä"
Ilmoitus on aktiivinen, eikä sitä ole piilotettu. ToriDiilikin aktivoituna Osta heti -toiminnolla. Kun vastaa kohteliaasti, että tuote on edelleen myynnissä, niin kyselijä hiljenee, eikä sen jälkeen tapahdu mitään.
Onko joillakin harrastuksena lie käydä ilmoituksia läpi sillä idealla, että jos jollakin sattuisi olemaan ilmoitus, jota ei ole merkitty myydyksi?
Ilmoitukset, joihin on aktivoitu ToriDiili, merkkautuvat automaattisesti myydyksi, kun joku ostaa tuotteen. Silti niihin tulee "onko vielä myynnissä" -kyselyjä.
:D
Toridiili on aivan täyttä paskaa, ahne tori.fi siinä vaan rahastaa, en käytä.
Myyjänä en tingi hinnoista enkä postita mitään enkä varaa mitään, jos ei kelpaa niin olkoon ostamatta ja näille tinkijöille, tyhmille kyselijöille en vastaa.
En lukenut sanaakaan mutta AV YV PV HV! Saisiko mittoja? Kysyn vielä naapurin oravalta mielipidettä ja onnistuuko kotiinkuljetus?
Vierailija kirjoitti:
Tää ostajien oletus että myyjä pitää jotain kauppaa, on kyllä erikoinen. "Onko sulla muita takkeja myynnissä?" Näkyykö niitä ilmoittamieni tavaroiden listalla? Jos ei, niin silloin ei ole.
Mulle kans esitetään tämä kysymys ja monesti nostaessa sanotaan että "jos sulla tulee lisää tämänkaltaista tavaraa myyntiin, niin ilmoittele ihmeessä, hän on kiinnostunut!"
Monesti olen tehnyt tällä tavalla kivaa lisämyyntiä. Jos joku haluaa ostaa multa hatun päästä, niin miksen myisi jos hinta on ok?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli polkupyörän etuvanne myynnissä 5e, ilmoituksessa luki, että se on otettu tavallisesta vaihteettomasta Solifer-merkkisestä mummopyörästä, eli naisten 28" pyörästä.
Tuli kysymys "mitä materiaalia tuo on, käykö tuo maastopyörään, saako tuohon asennettua levyjarrun ja lähetätkö".
Just näitä. Myin lasten välikausitakkia. Joku ostajaehdokas tiedusteli, että millaisella säällä tuolla takilla tarkenee ja millaisella ei. :D
Näistä varailijoista katoaa 90 prosenttia kun tulis aika maksaa. Oon sanonut etten varaa mutta jos tuote on vielä myöhemmin myynnissä niin katsellaan sitten.
Ja miten se onkin niin vaikea ilmoittaa että sori, nyt en otakaan?
Aika paljon oon myynyt ja muistaakseni vain kaksi ihmistä on tajunnut ilmoittaa että nyt ei voikaan. Oon ihan kiittänyt näitä erikseen kun arvostavat sen verran ettei jätä roikkumaan.