Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (302)

Vierailija
141/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitan ostavani tuotteen ja ehdotan paria noutoajankohtaa. En kysele mitään lisätietoja. Olen täsmällisesti paikalla, en tinkaa, maksan ja lähden kotiin ostokseni kanssa.

Tasan yhteen tällaiseen olen Torissa törmännyt ja sekin valitti ettei tarvitse yhtä peliä joka oli konsolin mukana pakettina, sanoin että no ei ole pakko ottaa, jätä tänne niin myyn erikseen, 50 euron arvoinen uusi peli. Kaikki muut ovat olleet totaalisia muusiaivoja ja suuhengittäjiä.

Vierailija
142/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä minulta varastettiin laatikoita, joihin olin pakannut omaisuuttani. Mukana meni paljon käsitöitä, joita torissa ja huutonetissä myydään edelleen. En usko, että joku toinen olisi tehnyt ohjeisiin täsmälleen samoja muutoksia kuin minä tein. Kun tuon havainnoin tein, niin en koskaan enää osta kummastakaan yhtään mitään.

Et sitten tehnyt rikosilmoitusta varkaudesta, vaikkei siitä varsinaista hyötyä ole? Ja ilmoittanut molemmissa myyntipaikoissa, että myyvät varastettua tavaraa.

Voi, voi kuule torissa on vaikka kuinka paljon esimerkiksi tuoteväärennöksiä myynnissä vaikka niiden myynti on rikos niin tori niitä hyväksyy jatkuvasti ja vielä toridiilillä, eli avustavatko rikoksessa maksua vastaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin täyden uuden merkkihajuveden, jota olin vain kokeillut ja todennut ei minulle sopivaksi. Hinta oli ehkä 30% kaupan hinnasta.

Ostaja saa tuotteen ja alkaa valittaa, että tuote on väärennös ja haisee IHAN erilaiselta kuin ostajan vanha purkinjämä samaa hajuvettä.

Kerroin, että hajuveden haju muuttuu ajan kanssa. Jotain marisi ja onneksi lopetti.

Mutta se ettet tiedä että se sun saunan pukuhuoneessa pidetty 3 vuotta vanha vahaa hapettunut hajuvesi vaihtaa tuoksua, eikö tuo ole ihan yleissivistystä? Ja alkaa sitten syytellä huijariksi vielä.

Vierailija
144/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vielä myynnissä"

Ilmoitus on aktiivinen, eikä sitä ole piilotettu. ToriDiilikin aktivoituna Osta heti -toiminnolla. Kun vastaa kohteliaasti, että tuote on edelleen myynnissä, niin kyselijä hiljenee, eikä sen jälkeen tapahdu mitään.

Onko joillakin harrastuksena lie käydä ilmoituksia läpi sillä idealla, että jos jollakin sattuisi olemaan ilmoitus, jota ei ole merkitty myydyksi?

Ilmoitukset, joihin on aktivoitu ToriDiili, merkkautuvat automaattisesti myydyksi, kun joku ostaa tuotteen. Silti niihin tulee "onko vielä myynnissä" -kyselyjä.

:D

En ole niin perehtynyt torin toimintaan, että olisin tiennyt tuollaisen automaation toridiilistä. Sori siitä.

Vierailija
145/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy enää Torissa koska ei kiinnosta jänkätä tinkijöiden ja kyselijöiden kanssa. Vien kaiken tarpeettoman tai ylimäärisen sekajätteeseen tai kaatopaikalle. Ei maksa vaivaa tuhlata aikaa tyhmien ja persaukisten ihmisten kanssa.

Vierailija
146/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen on ärsyttänyt viime aikoina. En muista että viisi vuotta sitten Torissa oltaisiin tingitty näin kovasti. Etenkin mua ärsyttää se että ei edes tervehditä viestissä, vaan viesti on tyyliin myytkö 80€? Tai ärsyttävä tapa on arvostella hintojani laittamalla vaikka tällainen viesti: Huomasin että maksaa Prismassa uutena xx€, mutta pyydät xx€. Myytkö halvemmalla? Silleen mee sinne Prismaan ostamaan se tuote jos kerta saat sen sieltä halvemmalla.

Sit sama koskee postikulujen tinkijöitä. Esim. postarit ja tuote yht. 25€, mutta pitäisikin myydä hänelle yhteebsä 15€. 

Vierailija
147/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaatteko tuotteita?

Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin. 

Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.

Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D

Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?

En varaa mitään, ensimmäinen tosiostaja saa ostaa tuotteen.

Vierailija
148/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti päästä pöydästä ja vitriinistä eroon muutama vuosi sitten. Kierrätyskeskus ei suostunut noutamaan ja ilmoitti, etteivät vitriinejä muutenkaan ota vastaan. Laitoimme toriin tai vast. ilmoituksen, että saa hakea ilmaiseksi. Ketään ei kiinnostanut. Laitoimme sitten hinnaksi parikymppiä, niin seuraavan aamuna joku soitti ja kyseli huolestuneena, että ovatko vielä vapaana. Molemmat haettiin.

Vierailija
149/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitan ostavani tuotteen ja ehdotan paria noutoajankohtaa. En kysele mitään lisätietoja. Olen täsmällisesti paikalla, en tinkaa, maksan ja lähden kotiin ostokseni kanssa.

Tuleeko paljon ostettua paskaa ja rikkinäisiä tavaroita, kun et lisätietoja kysele? Eikö koskaan ole noudossa tullut huomattua että perhana, tämähän on paljon huonommassa kunnossa kuin kuvissa luvattiin?

Vierailija
150/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullu pari kertaa tuotteen ostettuani, että eipä ole enää myynnissä, kun myyjä oli juuri myynytkin tuotteen Vintedissä tms. Että ihan siksikin voi kysyä, onko vielä myynnissä. Ja varsinkin, jos tuote on ladattu toriin vaikka 8 kk sitten, voi olla että se on unohtunut myyjältä sinne ja tuolla kysymyksellä haluaa vaan aktivoida myyjän kanssa ssa keskustelun.

Vierailija
151/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tosi ärsyttävä asia on paikalla tinkijät. Jos ilmoituksessa lukee mitä puutteita tuotteessa on ja hinta laitettu sen vuoksi alas. Kerääntyy nopeasti jono tuotteeseen, vaikka nyt huonekaluun. Kun ostaja saapuu noutamaan, alkaa tinkiminen. Enää en hämäänny näistä vaan heitän suoraan ulos ilman kauppoja ja pistän bannit.

Vierailija
152/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen on ärsyttänyt viime aikoina. En muista että viisi vuotta sitten Torissa oltaisiin tingitty näin kovasti. Etenkin mua ärsyttää se että ei edes tervehditä viestissä, vaan viesti on tyyliin myytkö 80€? Tai ärsyttävä tapa on arvostella hintojani laittamalla vaikka tällainen viesti: Huomasin että maksaa Prismassa uutena xx€, mutta pyydät xx€. Myytkö halvemmalla? Silleen mee sinne Prismaan ostamaan se tuote jos kerta saat sen sieltä halvemmalla.

Sit sama koskee postikulujen tinkijöitä. Esim. postarit ja tuote yht. 25€, mutta pitäisikin myydä hänelle yhteebsä 15€. 

Minua naurattaa nämä persaukiset tinkijät, joku selitti että minun pitäisi tinkiä hinnasta kun hän tulee Lahdesta asti hakemaan Helsingistä niin vastasin onneksi et tule Kuopiosta johon hän kuinka niin, vastasin joutuisin maksamaan sinulle.En minä nykyisin enää vastaa näille persaukisille, minulle tämä myynti on harrastus myyn omaa tavaraa mitä en tarvitse, mutta en minä niitä myy pilkkahintaan kun ei ole pulaa rahasta.

Vierailija
153/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa torikaupoista on ollut ihan asiallisia, mutta kun tyhjensin äidin asuntoa niin sitten alkoi tulla ihmetyyppejä vastaan.

Top 3 satunnaisessa järjestyksessä

- Ihmiset jotka haluaa, että tuon sen tavaran jonnekin. Jostain syystä myytävien tavaroiden kohdalla homma on ihan selvä, voit hakea minun sanomasta paikasta tai postitan, ikinä ei tullut noita tuotko tänne naapukaupunkiin, ei ole kuin 40 kilsaa matkaa.

- Säälittävät tarinat, miksi juuri minun pitää saada tämä. Ihan oikeasti ei kiinnosta että olet 17 lapsen halvaantunut yksinhuoltaja ja lemmikkilaamalla juuri todettiin syöpä. 

- Joku olisi tullut hakemaan tavaraa ja ilmoitin missä olen ja henkilö oli sanoi olevansa paikalla, ketään ei näkynyt missään ja yritin kysellä missä olet ja lopulta selvisi että hän on oikealla kadulla, mutta Helsingissä. Minä asun ihan toisella paikkakunnalla ja olen laittanut sijainnin ihan oikein. Ja sama kävi kahteen kertaan! 

Vierailija
154/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti päästä pöydästä ja vitriinistä eroon muutama vuosi sitten. Kierrätyskeskus ei suostunut noutamaan ja ilmoitti, etteivät vitriinejä muutenkaan ota vastaan. Laitoimme toriin tai vast. ilmoituksen, että saa hakea ilmaiseksi. Ketään ei kiinnostanut. Laitoimme sitten hinnaksi parikymppiä, niin seuraavan aamuna joku soitti ja kyseli huolestuneena, että ovatko vielä vapaana. Molemmat haettiin.

Ei kannata antaa mitään ilmaiseksi, muutaman kerran muuttanut tässä 3 vuoden sisällä ja laitettiin ilmoituksia annetaan ja kuvat kaikista niin oli näitä varaajia pilvin pimein ja ihme kyselijöitä, varaajat ei tullut noutamaan, sitten pistettiin uudet ilmoitukset ja hinnat niin kaikki meni kaupaksi.

Vierailija
155/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Torin arvosanan antamistapa voisi olla selkeämpi, eikä tuolla lailla hymiöillä. Ensimmäistä kertaa antaessani palautetta, en tiennyt, miten se tarkalleen toimii. Eli lopullinen numero tuli itsellenikin yllätyksenä. 

Huuto.netin positiivinen-neutraali-negatiivinen on paljon parempi. 

Vierailija
156/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän saman stoorin kirjoittanut aiemminkin tänne.

Torissa oli myynnissä erään kirjailijan kirjoja, jotka eivät todellakaan ole harvinaisuuksia, pikemminkin päinvastoin, ovat kuulemma antikvariaattien ongelmajätettä. Kysyin, ovatko vielä vapaana ja että ostaisin ne. Kirjat olivat vapaana. Sovimme postituksesta ja vaihdoimme yhteystietoja. Kirjat poistuivat.Sitten ei kuulunut muutamaan viikkoon mitään. Totesin tälle myyjälle, että kirjat ovat ilmeisesti menneet jollekin toiselle. Eivät olleet, mutta kysyi, olenko vielä kiinnostunut. Olin kiinnostunut ja myyjä aikoi katsoa sopivan lähetystavan.

kirjat poistuivat myynnistä. Meni pari kuukautta, eikä kuulunut mitään. Kirjat palasivat myyntiin. Tiedustelin taas kirjoista, olivat vapaana ja myyjä lupasi lähettää ne minulle mitä pikimmin. Sitten meni taas pari kuukautta eikä kuulunut mitään. Kirjat palasivat myyntiin. En ottanut enää yhteyttä. En tiedä, miksei niitä haluttu myydä minulle.

Ostin sitten ne toiselta myyjältä, joka toimitti kirjat, niin että koko prosessi kesti aiemman useamman kuukauden sijasta vain reilun viikon.

Kirjat palasivat sitten taas myyntiin. Toimitustapana nouto tai postitus, kuten alunperinkin. Onkohan niitä edes tarkoitus myydä?

Vierailija
157/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää että vaatteita myydessä ei edes vaivauduta silittämään sitä vaatetta. Ostako joku oikeesti silittämättömiä vaatteita?!

Vierailija
158/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa oli myynnissä erään kirjailijan kirjoja, jotka eivät todellakaan ole harvinaisuuksia, pikemminkin päinvastoin, ovat kuulemma antikvariaattien ongelmajätettä. Kysyin, ovatko vielä vapaana ja että ostaisin ne. Kirjat olivat vapaana. Sovimme postituksesta ja vaihdoimme yhteystietoja. Kirjat poistuivat.Sitten ei kuulunut muutamaan viikkoon mitään. Totesin tälle myyjälle, että kirjat ovat ilmeisesti menneet jollekin toiselle. Eivät olleet, mutta kysyi, olenko vielä kiinnostunut. Olin kiinnostunut ja myyjä aikoi katsoa sopivan lähetystavan.

kirjat poistuivat myynnistä. Meni pari kuukautta, eikä kuulunut mitään. Kirjat palasivat myyntiin. Tiedustelin taas kirjoista, olivat vapaana ja myyjä lupasi lähettää ne minulle mitä pikimmin. Sitten meni taas pari kuukautta eikä kuulunut mitään. Kirjat palasivat myyntiin. En ottanut enää yhteyttä. En tiedä, miksei niit

Maksoitko myyjälle kirjojen hinnan? Jos et, niin hän varmaan odotteli näkevänsä rahat tilillään ennen lähettämistä. Kun rahoja ei näy, niin ei postittanut kirjoja.

Vierailija
159/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjat poistuivat myynnistä. Meni pari kuukautta, eikä kuulunut mitään. Kirjat palasivat myyntiin. Tiedustelin taas kirjoista, olivat vapaana ja myyjä lupasi lähettää ne minulle mitä pikimmin. Sitten meni taas pari kuukautta eikä kuulunut mitään. Kirjat palasivat myyntiin. En ottanut enää yhteyttä. En tiedä, miksei niit

Minulle on käynyt tuolla tavalla joitakin kertoja. On ollut elämässä kauheasti muuta enkä ole jaksanut olla aktiivinen myyntien kanssa. Etenkään jos tuote pitää pakata ja postittaa. Laiska myyjä.

Vierailija
160/302 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelin myyjälle tuotteesta, jonka olin valmis ostamaan. En tingannut edes hintaa alemmas. Noh myyjä sitten viestittelyjen jälkeen kirjoitteli, että  hänellä on ens viikolla yks reissu ja ottaa sitten yhteyttä. Minä siihen, että olen heti valmis hakemaan ja maksamaan, että miksihän et halua tehdä kauppoja heti.

Tuli mieleen, että noinkohan myyjä oli vasta menossa hakemaan sitä myytävää tuotetta sieltä reissukohteesta.

Kirjoitin sitten, että annetaan olla koko asia. Estin tyypin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme