Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (302)
Ostaja syyllisti minua, kun oli luvannut myymäni tuotteen lapsenlapselle lahjaksi ja olin jo myynyt tavaran. Kyseessä on tuote, jonka saa myös kaupan hyllyltä. En huolinut käteistä ja ilmoituksessakin luki, että vain nouto. Joku ehti hakemaan kotoani ja maksoi tavaran mobilepaylla.
Ihan kiva että tuollainen palsta on olemassa, mutta 10 pistettä sille, joka löytää yhtäkään ilmoitusta ilman kielioppivirheitä. Suurin osa ilmoituksista on aivan kaameaa luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva että tuollainen palsta on olemassa, mutta 10 pistettä sille, joka löytää yhtäkään ilmoitusta ilman kielioppivirheitä. Suurin osa ilmoituksista on aivan kaameaa luettavaa.
Mitä väliä ? Voi helvetti mikä idiootti.
Joo. Kerran soitettiin Imatralta asti ruokaryhmästä. Ihan ensin udeltiin kaikki jo ilmoituksessa kerrottu tiedot ja kyseltiin kunnosta, vaikka oli kuvat, joista näki. Sitten alettiin kysellä, että onko jalkojen päädyissä, jotka ovat lattiaa vasten, mitään kulumajälkiä. Ja että onko pöytää monta kertaa pyyhitty, mistä kaikesta tullut roiskeita, millä aineella ja millaisella rätillä pyyhitty. Tää oli niin kuin hirveän tärkeä tieto, ettei vaan ole tehty toisin kuin hyö tekevät. Välillä se viis vuotta vanha oli, että vastahan se on viis vuotta vanha ja välillä hän oli sitä mieltä, että sehän on jo viis vuotta vanha. Sitten se meni siihen, että hintaa alettiin tinkiä ilmaiseksi, pyydettiin korvausta dieseleistä, koska hyö joutuu sitä pöytää ja kuutta tuolia ulkomailta asti hakemaan (yli 200 km päästä Imatralta) ja olisi pitänyt heille katsella majoitus yöksi, kun ei hyö jaksa samana päivänä ajella takaisin Imatralle asti. Ja tämäkin olisi pitänyt kustantaa. Olivat tilinumeron antamassa, mihin maksaa ainakin tonnin kuluista.
Ei tullut kauppoja. Sanoin, että ostakaa pöytänne ja tuolinne sieltä Imatralta, niin ei tarvi ulkomailta asti lähteä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn usein, onko vapaana ja sitten en reagoi, koska muutan mieleni. Minua ei myöskään häiritse, kun multa kysytään, onko vapaana. Torissa nopeat syövät hitaat ja ensimmäinen halukas saa usein tavaran. Ei sitä sekunnin murto osassa voi tietää, haluanko oikeasti, mutta täytyy ilmaista mielenkiintoa HETI. Siksi näin tehdään. Ymmärrän siis, että kun saan sellaisen viestin, joku on kiinnostunut, mutta into saatta laantua.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät postita. Se on eräänlaista vallankäyttöä ja laiskuutta. Toki ymmärrän, jos ei pysty liikkumaan.
en tajua. päivystät siis torissa ja kun uusi tuote ilmestyy, laitat siihen heti viestin? kummallista.
millä ihmeen tuotteilla on noin kiire että ne muka menee heti myyntiin?
Pistäppä joku 1950-luvun valaisin myyntiin vähänk
Tämä ei taida koskea kaikkia 50 luvun valaisimia, olen muutaman myynyt, ehjiä ei kyselty niin paljon, meni kyllä kaupaksi, viallista kyseltiin paljon enemmän minkä myin kunnolla vaatii korjausta, sille löytyi myös ostaja.
Vierailija kirjoitti:
Hörähdin.
p.s ei sinulla sattuisi olemaan miesten työkenkiä kokoa 46?
Niin siinä kävi, että löysin uuden inhokkisanan - hörähdin. Kuka hörähtelee? Joku moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hörähdin.
Niin siinä kävi, että löysin uuden inhokkisanan - hörähdin. Kuka hörähtelee? Joku moukka.
Murresana, kuuluu yleissivistykseen tunnistaa, vai onko jäänyt teini-iän lukemiset väliin, koska silloin luodaan pohja äidinkielen osaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hörähdin.
Murresana, kuuluu yleissivistykseen tunnistaa, vai onko jäänyt teini-iän lukemiset väliin, koska silloin luodaan pohja äidinkielen osaamiselle.
Vain juntit ja sivistyneet hörähtelevät röh röh röh.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tinkaajat. Jos myyn jotain jo erittäin halpaan hintaan, niin tarjotaan siitäkin huomattavasti vähemmän. Tyyliin, että jos myyn hyväkuntoista lasten polkupyörää todella edullisesti, niin saan paljon pienemmän tarjouksen. Tuollaisille jätän kokonaan vastaamatta, vaikka mieli tekisikin vastata, että tuolla summalla et kyllä pyörää saa, tuolla summalla voit ostaa kaupasta uutena pelkän sisäkumin.
Mä vastaan tinkaajilla en myy osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin asiaa x Torissa hyvin edulliseen 5e hintaan ja eräs olisi halunnut että annan sen hänelle ilmaiseksi. Ja postittaa olisi tietenkin pitänyt, sanoin että jo pelkkä postipaketin lähetys maksaisi mulle 7e. Mutta hän niin kovasti olisi halunnut ja tarvinnut sen! Suruhymiöitä vain satoi, kun en halunnutkaan jäädä -7e persnetolle jonkun tuntemattoman hyödyksi.
Joo nämä säälin kerjääjät ovat kyllä ärsyttäviä. Röyhkeimmät keksivät ties mitä tarinoita kuolemansairauksista lähtien ja ilmaiseksikin pitäisi saada kaikki. Mutkun mä haluun ja tarviin!!
Nettikirpparit olivat alkuun tosi käteviä katsoi kotona vaan tavaransa läpi laittoi kuvat hintoineen eikä mennyt kauaa kun jo tultiin hakemaan. Nykyään kaikki on kuvattava ylhäältä ja alhaalta ulkona sekä sisällä. Eikä ole väliä vaikka miten selvä ja kattava te
Olin lähes koko korona-ajan lomautettuna. Siinä tuli syötyä tyhjäksi jääkaappi, pakastin, kuivakaapin sisältö, myin arvokkaammat korut ( tarpeettomat ) säästöt käytin ja myin paljon fb ssä.
Sota alkoi ja olin tehnyt ilmoituksia mm talvivaatteista. Lukemattomia viestejä tuli, kun oyydettiin lahjoittamaan Ukrainaan. Ehdotin hän ostaa tämän ja lahjoittaa. En ymmärrä miksi jaksoivat nähdä vaivaa
Vierailija kirjoitti:
Yksi tosi ärsyttävä asia on paikalla tinkijät. Jos ilmoituksessa lukee mitä puutteita tuotteessa on ja hinta laitettu sen vuoksi alas. Kerääntyy nopeasti jono tuotteeseen, vaikka nyt huonekaluun. Kun ostaja saapuu noutamaan, alkaa tinkiminen. Enää en hämäänny näistä vaan heitän suoraan ulos ilman kauppoja ja pistän bannit.
Mullekin on näitä tullut. Yks tyyppi ajoi pakettiautolla naapurikaupungista, yhteensä ajoa tuli yli 50 km. Alkoi tinkaamaan ovella.
Sanoin hinta on, mikä on sovittu, ota tai jätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liityn sun tiimiin, miten jotkut jaksaa vahdata kielioppivirheitä, isoja ja pieniä alkukirjaimia, pilkkujen paikkoja etc....keksisivät muuta puuhaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liityn sun tiimiin, miten jotkut jaksaa vahdata kielioppivirheitä, isoja ja pieniä alkukirjaimia, pilkkujen paikkoja etc....keksisivät muuta puuhaa!
Niinpä, olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn usein, onko vapaana ja sitten en reagoi, koska muutan mieleni. Minua ei myöskään häiritse, kun multa kysytään, onko vapaana. Torissa nopeat syövät hitaat ja ensimmäinen halukas saa usein tavaran. Ei sitä sekunnin murto osassa voi tietää, haluanko oikeasti, mutta täytyy ilmaista mielenkiintoa HETI. Siksi näin tehdään. Ymmärrän siis, että kun saan sellaisen viestin, joku on kiinnostunut, mutta into saatta laantua.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät postita. Se on eräänlaista vallankäyttöä ja laiskuutta. Toki ymmärrän, jos ei pysty liikkumaan.
en tajua. päivystät siis torissa ja kun uusi tuote ilmestyy, laitat siihen heti viestin? kummallista.
millä ihmeen tuotteilla on noin kiire että ne muka menee heti myyntiin?
Kyllä päivystän. Siis voi sanoa, että METSÄSTÄN! Harvinaisia arvokkaita esineitä tietysti. Esimerkiksi arvokkaita öljymaalauksia ja vintage esineitä. Jos on saatavilla vain se yksi kappale, täytyy toimia sekunneissa nopeasti. Esimerkiksi menetin Miranda C Smithin leopardipatsaat. Aidot ja arvokkaat - olin toinen sitten jonossa - myöhässä vain 5 minuuttia. Harmittaa vieläkin ihan pirusti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autistisen hyvät ilmoitukset, mutta tietyt kielioppivirheet on tarkoituksenmukaisia, koska AI poimii ilmoituksesta sanoja jotka vaikuttaa näkyvyyteen eri hakusanoilla. Siksi nämä avainsanat perusmuodossa ja irtonaisina liitteistä jotka kieliopillisesti siihen kuuluisi. Tadaa!
Kerran myin vanhaa iPhonea niin tuli tarjous, jossa tinkasi 200 € ja tilalle laittaisi pizzalahjakortin. Ei tullut kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hörähdin.
Uskoakseni naurunhörähdys on ihan yleiskieltä.
Vierailija kirjoitti:
"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.
Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä
Monta olen tuommoista viestiä saanut ja kaikki ovat vastanneet ja lähes kaikki jopa ko. tavaran ostaneet. Missä siis ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Pyrin olemaan joustava myyjä tarjoten sekä postitus- että noutomahdollisuuden. Jatkossa taidan pelkästään postittaa, sillä toissapäivänä edellistä hakijaa odotin 20min ja toista noutajaa 15min.
No, kun nuo riittäisikin. Minulle ei yksi puolituntia merkkaa mitään mutta tullaan tunteja myöhässä ja parhaat ympäri kännissä kaverin kanssa ja esitetään niin kovaa kauppamiestä että. Mitään muuta ei synny, kuin perk...edestä pazkakazaa puheesta eikä edes asiasta. Muutenkin niin satunnaista ja vaivalloista tuo saapuminen eli lähettämiseen kelpaavat tavarat jatkossa vain lähettäen. On kyllä viimeaikaiset myynnit olleet lähinnä vitsiä. Kenelläkään ole rahaa ja toiminta sen mukaan. Sanoisinpa, että antaa olla. Tyhjän saa tekemättäkin.
Outoja kyselijöitä on ollut paljon. Jätän vastaamatta ja myyn tosissaan ostavalle.