Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (302)

Vierailija
81/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostelut on joskus outoja. "Helpot, nopeat kaupat, erinomainen tuote!" Ja silti pisteitä vain 8,8 siitä. Minusta nuo pisteet kertoo, että jokin on huonosti.  

Äh, joillekin 9 on kymppi ja kymppiä ei anneta mistään. Turha noita on tuijottaa liikaa jos pysytään positiivisen puolella.

Vierailija
82/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä minulta varastettiin laatikoita, joihin olin pakannut omaisuuttani. Mukana meni paljon käsitöitä, joita torissa ja huutonetissä myydään edelleen. En usko, että joku toinen olisi tehnyt ohjeisiin täsmälleen samoja muutoksia kuin minä tein. Kun tuon havainnoin tein, niin en koskaan enää osta kummastakaan yhtään mitään.

Raivostuttavaa! Olen vihainen puolestasi. Minulta on myös varastettu tavaroita muuton yhteydessä.

Tori-ostokset ovat mulla onnistuneet hyvin. Tykkään vanhoista huonekaluista ja niitä olen Torista ostanut. Myyjät ovat olleet erittäin asiallisia. Viimeisimmän ostokseni myyjä oli niin mielenkiintoinen ihminen ihanassa kodissa että olisin halunnut jutella hänen kanssaan vaikka kuinka pitkään jos olisin kehdannut.

Tälläkin hetkellä etsin Torista muutamaa tavaraa. Kun homehelvetistä pääsee pois on valtavasti kaiken maailman ostettavaa kun koko aiempi omaisuus on kaatopaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyrkiä kirjoittamaan mahdollisimman hyvät tiedot tuotteesta, niin vähemmän saa turhia kysymyksiä. 

Vierailija
84/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ostanut erään tuotteen joka on joka paikasta loppuunmyyty ja ajattelin että pitää ostaa ebaysta. Torista löytyikin läheltä ja sanoin että joko nouto vai postitus kun oli lähellä missä itse asun. Tarjoutui itse tuomaan. Parina päivänä oli tuomassa, mutta myyjä itse perui koska tuli sitä ja tätä, loppujen lopuksi möi muualle kysymättä mitään. 0/5 ei jatkoon.

Vierailija
85/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin vanhojentanssi kirpparilla näkee vähän väliä kun joku tarjoaa ihan eri kokoa kuin mitä ostaja etsii.

Paras mitä oon nähnyt niin joku tarjosi 32 kokoista mekkoa, kun tyyppi etsi 38 kokoa.

Vaikka olisi nyörit selässä niin ei silläkään rajattomasti saa kokoa säädettyä.

Vierailija
86/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Torissa uutta karvanpoistolaseria, hintaan 50e (Uusi maksaa 99e)

No eikös joku laittanut linkin Sellpyn sivustolle käytettyyn samanlaiseen tuotteeseen ja kirjoitti että "kaupassa tämä maksaa 30 euroa, ostan jos lasket hintaa".

En edes vastannut mitään, estin suoraan. Olis voinut kyllä kuitata että tuo laittamassasi Sellpyn linkissä oleva tavara on käytetty, tämä mikä mulla on myynnissä on aivan käyttämätön, eli 50e on kohtuullinen hinta kun uusi maksaa kaupassa 99 euroa. Mutta ei jaksanut alkaa tuollaisen kanssa vääntämään, estoon vaan.

Vierailija
87/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin vanhojentanssi kirpparilla näkee vähän väliä kun joku tarjoaa ihan eri kokoa kuin mitä ostaja etsii.

Paras mitä oon nähnyt niin joku tarjosi 32 kokoista mekkoa, kun tyyppi etsi 38 kokoa.

Vaikka olisi nyörit selässä niin ei silläkään rajattomasti saa kokoa säädettyä.

Ostin vuosia sitten Huuto.netistä postituksella iltapuvun, piti olla kokoa 38. No kokomerkintä mekossa oli USA 2 eli meidän koossa jotain 32. Arvatkaa mahtuiko, no ei :D Sain onneksi myytyä eteenpäin.

Vierailija
88/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyrkiä kirjoittamaan mahdollisimman hyvät tiedot tuotteesta, niin vähemmän saa turhia kysymyksiä. 

Tuo ei ole totta. Jos kirjoitat koon korkeuden leveyden ja syvyyden, joku kysyy miten iso tuote on, tai mahtuuko se heidän autoonsa. Auton merkkiä ja mallia kertomatta.

Myin joskus purettuja ikkunoita, joista olin luetellut koot 31x59cm 2kpl, 74x89cm 3kpl, listassa oli pitkä lista kokoja joita oli mutta olennaista että kaikki oli ns. pieniä ruutuja Sain useampia kysymyksiä että löytyisikö myös 340x90cm ja 120x120cm lämpölasi-ikkunoita. 

Samoin kun myin jotain rakennustavaraa, niin minulta kyseltiin mistä näitä voisi ostaa kaupasta, ettei torista tarvitsisi etsiä.

Left on read.

Vierailija
89/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaiset kertovat tulevansa kaupunkiin päivänä x ja voisivat ostaa ehkä tuotteen, jos voin tuoda sen katsottavaksi Helsingin keskustaan. Just joo. Matkaa 12 km suuntaansa, juna/bussi/metrolippu ostettava, vaihtoaika ei riitä kun juntti on myöhässä, Ja tuotteen hinta 10 e ja puoleen hintaan pitäisi saada. 

On myös niitä juntteja, jotka uskovat että kaikki helsinkiläiset asuvat Rautatietorilla. Eihän se matka niin kauan kestä ja eihän matkalippu mitään maksa.

Vierailija
90/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Torifiilistelijöitä, jotka kyselevät kaikkie ja kuvailevat mitr heillä tai mummolla lapena oli juuri sama tuote ja olisi niin ihanaa jos minulla tai lapsillakin olisi, ja voi jestas jos voisit postittaa niin olisipa ihanaa. Jotkut lähettävät kuvia kokoelmistaan.

kyllä voin postittaa, maksat vaan ja minne lähetetääan. Mutta eipä ole fiilistelijästä ostajaksi,

Näitä tyhjänpuhujia on nyt riesaksi asti. Some Insta ilmiö. Puhutaan vaan muttei toimita.

Vierailija
91/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostelut on joskus outoja. "Helpot, nopeat kaupat, erinomainen tuote!" Ja silti pisteitä vain 8,8 siitä. Minusta nuo pisteet kertoo, että jokin on huonosti.  

Äh, joillekin 9 on kymppi ja kymppiä ei anneta mistään. Turha noita on tuijottaa liikaa jos pysytään positiivisen puolella.

Minä itse huomasin että eräs myyjä jolta ostin tuotteen oli saanut monta 10-arvostelua, mutta sitten yksi oli 7,5 tms. Myyjä itse oli kommentoinut siihen ,että ihmettelee miksi sai tuollaiset arvostelut kun tuote oli varmasti sellainen kuin kuvissa ja oli vielä toridiilillä myynyt, eli ostaja oli hyväksynyt tuotteen ja rahat myyjälle. Tämä arvostelija ei ollut kuulemma vastannut mitään kysymykseen arvosanasta. Vilkaisin sitten ostajan profiilia ja huomasin että oli itse saanut vain pelkkiä kymppejä. Tekeekö joku piruuttaan näin? Vaikka itse saa kymppejä niin silti antaa muille tahallaan huonot arvosanat.

Vierailija
92/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni osti joskus pölkupyörän (siis samasta kaupungista). Vein hänet sinne katsomaan pyörää. Pyörä oli ihan ok ja kaupat tehtiin. Kun sukulainen lähti polkemaan kotiinsa, niin sen myyjän helkkarin iso koira halusi tulla mukaani. Kun avasin autonioven, se jo kerkisi  hyvästellessäni talonväkeä salamana mennä autooni. Oli kyllä kauan houkuteltava, että suostui jäämään kotipihaansa.

Mää en ole oikeasti mikään koiraihminen ja allergiakin on. En ymmärrä miksi lähes kaikki koirat ihastuu minuun ja käyvät tykö.

Vierailija
93/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksia ei osata lukea. Ai jaa, en huomannut että siinä oli enemmän kirjoitusta.

Monet eivät ymmärrä mikä on ympärysmitta, puhumattakaan halkaisija. Korkeus leveys ja syvyys ovat myös vaikeita joidenkin ymmärtää.

Vierailija
94/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kommentoin tänne jo aiemmin mutta nyt muistin kunnon pläjäyksen. Olin myymässä futon-sohvaa jossa oli taitettavat päädyt (sai levitettyä 1 hlön sängyksi). Joku kysyi että hän pääsisi junalla hakemaan että toisinko asemalle :DD Pelkkä futon-patja painaa kilotolkulla eikä se täyspuu runkokaan mikään kevyt ollut. En vienyt asemalle. 

Vierailija
95/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maalaiset kertovat tulevansa kaupunkiin päivänä x ja voisivat ostaa ehkä tuotteen, jos voin tuoda sen katsottavaksi Helsingin keskustaan. Just joo. Matkaa 12 km suuntaansa, juna/bussi/metrolippu ostettava, vaihtoaika ei riitä kun juntti on myöhässä, Ja tuotteen hinta 10 e ja puoleen hintaan pitäisi saada. 

On myös niitä juntteja, jotka uskovat että kaikki helsinkiläiset asuvat Rautatietorilla. Eihän se matka niin kauan kestä ja eihän matkalippu mitään maksa.

Toimii toisinpäinkin: enon kummin kaima ajelee ensi kuussa teillä päin Lappiin mennessään, niin se voisi käydä katsomassa tavaraa, sopiiko?  No ei sovi, vaan postitan mieluimmin,  kuin annan puhelinnumeroni usealle vieraalle ihmiselle ja alan säätää heidän kanssaan aikatauluista.  

Vierailija
96/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli joskus myynnissä kahden istuttava sohva. Painava ja laadukas. Joku nainen tuli sitten ostamaan sitä kaverinsa kanssa. Molemmat sellaisia noin 35-kiloisia eläkeläisiä. Kaupan ehtona oli että kannamme sen autoon, ja ne kantaa sen sitten kotipääsä kahdestaan. Auto oli joku 3-ovinen hieman mopoautoa isompi. Ei puhettakaan että sinne olisi mahtunut edes pienehkö nojatuoli. Autossa ei vetokoukkua, joten peräkärryn vuokraaminenkaan ei olisi onnistunut. Siinä sitten ihmettelivät että miten saavat sohvan vietyä. No eihän siitä sitten lopulta kauppoja syntynyt, vaikka tunnin verran tuijottelivat sitä autoaan eri kulmista ja availivat ja sulkivat sitä peräluukun kantta. Joillekin yksinkertaistenkin asioiden hahmottaminen tuottaa suuria ponnisteluja.

Vierailija
97/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Ikean kirjahyllyä koottuna, pyysin tyyliin 20 euroa. Kuvat, mitat muut tuotetiedot hyvin annettuna.

Hyllyt olivat jonkinlaista männystä tehtyä kalustelevyä, koputtamalla havaitsi että olivat onttoja ja päällä mäntyviilu.

Minuun otti yhteyttä suuri inttäjä, joka alkoi inttää viesteissä, että ei ole mäntyä. Selitin, että puulaji on mänty, mutta eivät tosiaan ole täyttä puuta vaan kalustelevyä. Hän: Ei ole mäntyä. Minä: Puulaji on mänty. Hän: Ei ole mäntyä. Kysyin lopulta, että mitä puuta ne sitten sinun mielestäsi ovat. Ei vastausta.

En muista että ostiko tämä sama hahmo kirjahyllyn, mutta kuka sen ikinä ostikin, pyysi ruuvimeisseliä ja alkoi purkaa hyllyä osiin olohuoneeni parketilla. Olin niin häkeltynyt, että en tajunnut ajaa ukkoa samantien matkoihinsa. Aina oppii.

Hirveä vaiva 20 euron kaupasta.

Vierailija
98/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole totta. Jos kirjoitat koon korkeuden leveyden ja syvyyden, joku kysyy miten iso tuote on, tai mahtuuko se heidän autoonsa. Auton merkkiä ja mallia kertomatta.

Myin joskus purettuja ikkunoita, joista olin luetellut koot 31x59cm 2kpl, 74x89cm 3kpl, listassa oli pitkä lista kokoja joita oli mutta olennaista että kaikki oli ns. pieniä ruutuja Sain useampia kysymyksiä että löytyisikö myös 340x90cm ja 120x120cm lämpölasi-ikkunoita. 

Samoin kun myin jotain rakennustavaraa, niin minulta kyseltiin mistä näitä voisi ostaa kaupasta, ettei torista tarvitsisi etsiä.

Left on read.

On ihmisiä, jotka kysyvät yksi asia per viesti kerrallaan aivan samat tiedot kuin tuotteen kuvauksessa lukee. Kun on pariin viestiin vastannut, ja laittaa siihen että kaikki mittatiedot löytyvät tuotteen kuvauksesta, kiinnostaako, henkilö ghostaa eikä hänestä kuulu mitään.

Ei voi kuin päätellä, että joillekin yksinäisille se turha viestittely on jonkinlaista ajanvietettä. Ja sitten on näitä jotka myyvät jotain pyörää Keravalla ja kun sinne sovitusti menet niin ei ole ketään. Ehkä sitten hihittelee jossain verhonraossa ja kokee olevansa kovakin keppostelija.

Vierailija
99/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattu ainakin 3-4 kertaa. 2x huijattiin 800e etukäteismaksuilla ja pari kertaa huonoilla tuotteilla. Eli hiertävät kengät myytiin minulle ja ei ollut mukava yllätys. En osta torista enää mitään.

Vierailija
100/302 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla oli joskus myynnissä kahden istuttava sohva. Painava ja laadukas. Joku nainen tuli sitten ostamaan sitä kaverinsa kanssa. Molemmat sellaisia noin 35-kiloisia eläkeläisiä. Kaupan ehtona oli että kannamme sen autoon, ja ne kantaa sen sitten kotipääsä kahdestaan. Auto oli joku 3-ovinen hieman mopoautoa isompi. Ei puhettakaan että sinne olisi mahtunut edes pienehkö nojatuoli. Autossa ei vetokoukkua, joten peräkärryn vuokraaminenkaan ei olisi onnistunut. Siinä sitten ihmettelivät että miten saavat sohvan vietyä. No eihän siitä sitten lopulta kauppoja syntynyt, vaikka tunnin verran tuijottelivat sitä autoaan eri kulmista ja availivat ja sulkivat sitä peräluukun kantta. Joillekin yksinkertaistenkin asioiden hahmottaminen tuottaa suuria ponnisteluja.

Odottivat, että teissä herää ritarillisuus ja tarjoudutte viemään sohvan Matinkylästä Utsjoelle.