Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (302)

Vierailija
41/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tiettyjen tuotteiden kohdalla, että ostajat kysyvät, vieläkö on myynnissä. Esim. lipastot ovat haluttua tavaraa. Silloin kun itse sellaista etsin, niin ne menivät heti. Yhteen jonoon pääsin, 5 minuutissa myyjä oli saanut useamman yhteydenoton ja itse olin 3. jonossa. En tarkalleen muista hintaa, mutta olisiko ollut 30 € ja kun myyjä huomasi, että halukkaita ostajia oli, niin nosti hintaa vielä 10 €. Olin jonossa pari päivää ja olisin saanut lipaston, koska syystä ja toisesta kaksi muuta eivät sitä halunneetkaan, ja minäkin poistuin halukkaiden joukosta, koska en halunnut lipastoa nostetulla hinnalla. Totesin myyjälle, että sain lipaston ostettua muualta.

Vierailija
42/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babysitteriä myydessä englantia puhuva mies oli varma, etten saa myytyä sitteriä pyytämääni hintaan. Jankkasi, että pitäisi saada halvalla, ovat muuttamassa toiselle paikkakunnalle, ei voi odottaa vaan sitteri pitäisi saada, enkö voisi antaa alennusta, saisin heti myytyä. En myynyt hänelle, ja meni ehkä viikko, kun sain sitterin myytyä haluamallani hinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Babysitteriä myydessä englantia puhuva mies oli varma, etten saa myytyä sitteriä pyytämääni hintaan. Jankkasi, että pitäisi saada halvalla, ovat muuttamassa toiselle paikkakunnalle, ei voi odottaa vaan sitteri pitäisi saada, enkö voisi antaa alennusta, saisin heti myytyä. En myynyt hänelle, ja meni ehkä viikko, kun sain sitterin myytyä haluamallani hinnalla.

Näille ei kannata myydä mitään edes alennuksella kun tulevat vielä jälkeenpäin tinkaamaan rahaa takaisin kun puoleen hintaan myyty käytetty tuote ei ollutkaan uutta vastaava ja korjaus maksoi näin ja näin paljon.

Ihme porukkaa.

Vierailija
44/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.

Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä

Todella aiheellinen kysymys, koska moni myyjä roikottaa samaa ilmoitusta, vaikka haku olisi jo sovittu. Turhaan ostajana vaivautua kyselemään sellaisista tuotteista, muuta kuin, että vieläkö ovat myynnissä vai unohtuiko kenties poistaa ilmoitus. 

Puhumattakaan siitä, että "onko vielä myynnissä" on ihan vain keskustelun avaus. Minä sanon aina jotain sensuuntaista, että "hei, ostaisin tämän jos se on vielä saatavilla", mutta "onko vielä myynnissä" toimii ensimmäisenä viestinä siinä missä mikä tahansa muukin.

Minulla ainakin on kadonnut monenlaiset ostajaehdokkaat. Joku sanoi ihan vain "ostan" eikä vastannut sen jälkeen mihinkään viesteihin. Moni on sopinut noutoajankin ja sitten kadonnut. Ei se ensimmäisen viestin sisältö kerro mitään siitä, millainen ostaja on kyseessä.

Vierailija
45/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut veneistä tingattua jopa puolet hinnasta.

Etsin aina mahdollisia pieniä vikoja sekä kauneusvirheitä. Kaikki kyllä pudottavat silloin  valmiiksikin halpaa hintaa..

Vierailija
46/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin aina mahdollisia pieniä vikoja sekä kauneusvirheitä. Kaikki kyllä pudottavat silloin  valmiiksikin halpaa hintaa..

En tiedä oletko sinä mies vai et, mutta juuri tämän takia vihaan myydä sellaisia tavaroita, joista kiinnostuneet ovat enimmäkseen miehiä. Esimerkiksi kamerat ja valokuvaustarvikkeet. Joka hemmetin kerta kun miesostaja on tullut noutamaan tavaraa, alkaa tavaran kääntely ja testailu ja tuhina ja pään pudistelu hymähdellen, ja lopulta mies sanoo, että tämä ei ole kovin hyvässä kunnossa (vaikka tuote olisi täysin käyttämätön) ja tekee tarjouksen joka on noin -70% hinnasta.

Naisostajissa olen kohdannut vain tasan yhden samanlaisen tinkaajan. Miehistä näitä tuntuu olevan noin 80%. (Naisostajissa on sitten omat ongelmansa, ohareiden tekijöistä valtaosa on ollut naisia.)

Vierailija
47/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyn torissa jotain, myyn yleensä tosi halvalla, että pääsen tavarasta eroon. Aina löytyy kuitenkin näitä varaisin tämän ja tulen huomenna ehkä katsomaan että otanko vai en. Mun myymät tavarat menee yleensä alle tunnissa kaupaksi, joten en todellakaan ota vastaan mitään varauksia tai ehkä tulen ehkä en aivopieruja. Myyn yleensä tavaran sille, joka ensimmäisenä ilmoittaa, että ostaa ja noutaa tänään tai huomenna.

Vierailija
48/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin huonekalun viallisena, tästä mainitsin ilmoituksessa tarkasti ja ainakin omasta mielestäni riittävän selkeästi eikä hintakaan päätä huimannut. Ostaja tarkasti tuotteen paikan päällä ja kysyikin mainitusta viasta, joten oli mennyt selvästi viesti perille. Parin tunnin päästä ostosta lähti kuitenkin raivoamaan yksityisviesteillä kuinka minä olen häntä kusettanut ja tahallaan myynyt viallisen tuotteen. Hetken selittämisen jälkeen totesin ostajalle että osoite on sama, tuokoot sen takaisin, ei kuulunut mitään. 

Pari viikkoa myöhemmin laittoi täysin saman sävyisen arvostelun jossa syytti minua epärehellisyydestä, tähän vastattuani poistikin arvostelun välittömästi. Olin kyllä hetken hyvin hämmentynyt että mitä tässä oikein tapahtui.

Vierailija
49/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.

Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä

Todella aiheellinen kysymys, koska moni myyjä roikottaa samaa ilmoitusta, vaikka haku olisi jo sovittu. Turhaan ostajana vaivautua kyselemään sellaisista tuotteista, muuta kuin, että vieläkö ovat myynnissä vai unohtuiko kenties poistaa ilmoitus. 

Minä pidän ilmoitusta, vaikka haku olisi sovittu, koska aika usein hakija tekee oharit. Siis todella usein. Ei tulla paikalle, eikä ilmoiteta mitään ja lakataan vastaamasta mihinkään. Tai ilmoitetaan, että "en tulekaan kun äiti joutui sairaalaan" tms. Ei minua haittaa kysymys onko vapaana, vastaan kyllä on vapaa tai on varattu. Sitten kun tuote on haettu tai maksettu, jotta postitan, niin poistan ilmoituksen. 

Vierailija
50/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset pisteytysjutut on tylsiä, koska joku saattaa antaa huonot pisteet vaikka kaikki olisi sujunut ns moitteetta. Vanhat ihmiset usein ei halua antaa täysiä pisteitä mistään, koska se on heidän aikansa tyyli ollut. "Täydet pisteet ansaitsee vain jumala".

Lisäksi on samat kuten huutonetissä, kostonegat. Tori oli parempi ilman arvosteluja ja pisteitä.

Yhdeltä ostin vaatteen, joka oli likainen. Pidin sen kuitenkin, mutta samalla sain sitten itselleni huonot pisteet häneltä. En tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin, palauttaa tuote? Itse en arvostellut häntä ollenkaan, kun ajattelin, että likainen vaate sitten näkyy hänen pistesaldollaan.

Vierailija
51/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille ei kannata myydä mitään edes alennuksella kun tulevat vielä jälkeenpäin tinkaamaan rahaa takaisin kun puoleen hintaan myyty käytetty tuote ei ollutkaan uutta vastaava ja korjaus maksoi näin ja näin paljon.

Ihme porukkaa.

Joo ja ei kannata suostua alentamaan hintaa. Yksi tinkasi ja tinkasi ja lopulta suostuin pudottamaan vähän jo entuudestaan halvasta tuotteesta ja sovittiin nouto. Säädin omat aikataulut hänen mukaan ja odottelin ja odottelin. Hän teki oharit.

Parhaimpia ostajia on ne, ketkä ei tinkaa. He harvoin tekee ohareita. Tulevat paikalle ajallaan, maksavat tinkaamatta ja kaikki sujuu hyvin heidän kanssaan.

Ilmaisten tavaroiden ronkujat on sitten kaikista huonoiten käyttäytyviä. 

Vierailija
52/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni "onko vielä myynnissä" kysymys on hyvinkin relevantti. Monta kertaa kun on suoraan ehdottanut kauppoja, on sanottu että myytävä on jo mennyt. On ollut myös kertoja, jolloin tiedä haluavani tuotteen mutta pystyn noutamaan myöhemmin. Olen maksanut ostoksen ja tuote on kuitenkin edelleen myytävänä. Noita olen ihmetellytkin, koska jos kaupat on sovittu, minä suorittanut summa ja myyjälle sopinut haku toisena ajankohtana, mielestäni tavara ei ole enää myynnissä. Kyllä tuossakin esimerkiksi välissä voi tulla kysymyksiä "onko myynnissä" 

Vierailija
53/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ostajien oletus että myyjä pitää jotain kauppaa, on kyllä erikoinen. "Onko sulla muita takkeja myynnissä?" Näkyykö niitä ilmoittamieni tavaroiden listalla? Jos ei, niin silloin ei ole.

Ei minusta tuo ole aina niin erikoista.

Myin itse treenivaatteita ja ilmoituksia oli muutama saman merkkisiä. Ja yksi ostaja sitten kysyi löytyykö muita trikoita samalta merkiltä.

Varsinkin jos ilmoitus on tuore, niin voi olla ettei myyjä ole ehtinyt laittaa kaikkia myyntiin. 

Joskus on myös kysytty onko hajuvesiä enempää. Minulla oli hajuvesiä siis myynnissä. Ei tämäkään minusta outoa, koska hajuvesiä usein löytyy harrastajilta.

Vierailija
54/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tiettyjen tuotteiden kohdalla, että ostajat kysyvät, vieläkö on myynnissä. Esim. lipastot ovat haluttua tavaraa. Silloin kun itse sellaista etsin, niin ne menivät heti. Yhteen jonoon pääsin, 5 minuutissa myyjä oli saanut useamman yhteydenoton ja itse olin 3. jonossa. En tarkalleen muista hintaa, mutta olisiko ollut 30 € ja kun myyjä huomasi, että halukkaita ostajia oli, niin nosti hintaa vielä 10 €. Olin jonossa pari päivää ja olisin saanut lipaston, koska syystä ja toisesta kaksi muuta eivät sitä halunneetkaan, ja minäkin poistuin halukkaiden joukosta, koska en halunnut lipastoa nostetulla hinnalla. Totesin myyjälle, että sain lipaston ostettua muualta.

Erikoista nostaa hinta kesken kaiken. Olisi laittanut huutonettiin tuon myyntiin.

Vierailija
55/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä etsin viat aina itse kun myyn tuotetta. Hinta on se minkä pyydän ja aina saan myytyä. Jälkikäteen en anna alennusta. 

Vierailija
56/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oletko sinä mies vai et, mutta juuri tämän takia vihaan myydä sellaisia tavaroita, joista kiinnostuneet ovat enimmäkseen miehiä. Esimerkiksi kamerat ja valokuvaustarvikkeet. Joka hemmetin kerta kun miesostaja on tullut noutamaan tavaraa, alkaa tavaran kääntely ja testailu ja tuhina ja pään pudistelu hymähdellen, ja lopulta mies sanoo, että tämä ei ole kovin hyvässä kunnossa (vaikka tuote olisi täysin käyttämätön) ja tekee tarjouksen joka on noin -70% hinnasta.

Naisostajissa olen kohdannut vain tasan yhden samanlaisen tinkaajan. Miehistä näitä tuntuu olevan noin 80%. (Naisostajissa on sitten omat ongelmansa, ohareiden tekijöistä valtaosa on ollut naisia.)<

Tuo on joidenkin tapa käydä kauppaa. Keksivät vikoja, jotta saavat alennusta. Minä sanon, että ei ole pakko ostaa, hintaa en laske. Mulla ei ole mikään kiire myydä mitään.

Vierailija
57/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välllä tulee vaikka "onko myynnissä ja lähetätkö" ja kun vastaa on ja ok, niin viestissä lukee ikuisesti se "lähetetty", eikä siis "nähty", eli moni ei jostain syystä käy ikinä lukemassa edes niitä vastauksia, todella outoa?

Voi nähdä viestin puhelimen näytöllä tai sähköpostissa.

Vierailija
58/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista on siellä koettu, mutta mm. se kun kysytään voinko tuoda 5e tuotteen lähikaupunkiin tai se, kun myin oikeasti todella suurta taulua jonka mitat oli kyllä ilmoituksessa, joku kysyi voisinko postittaa sen. Ilmoituksessa luki tosiaan mitat, vain nouto ja älyn jo pitäisi sanoa että kyseinen taulu ei mahdu kuin pakettiautoon. 

Vierailija
59/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkaajat on ärsyttäviä ja niin turhia ja joskus mietin heidän älykkyyttään. En ole vielä blokannut ketään, mutta nyt tekisi mieli. Sama tyyppi kysyy jo kolmatta kertaa ihan älytöntä alennusta. Tuotteeni on 170 e ja hän aloitti tarjoamalla siitä 40 e. Vastasin siihen, mutta kahteen seuraavaan (50 e?,  60 e?) en ole vastannut. Myykö joku oikeasti noin isolla alennuksella, kun tämäkin sitkeästi jaksaa tarjota?

Vierailija
60/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset pisteytysjutut on tylsiä, koska joku saattaa antaa huonot pisteet vaikka kaikki olisi sujunut ns moitteetta. Vanhat ihmiset usein ei halua antaa täysiä pisteitä mistään, koska se on heidän aikansa tyyli ollut. "Täydet pisteet ansaitsee vain jumala".

Lisäksi on samat kuten huutonetissä, kostonegat. Tori oli parempi ilman arvosteluja ja pisteitä.

Yhdeltä ostin vaatteen, joka oli likainen. Pidin sen kuitenkin, mutta samalla sain sitten itselleni huonot pisteet häneltä. En tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin, palauttaa tuote? Itse en arvostellut häntä ollenkaan, kun ajattelin, että likainen vaate sitten näkyy hänen pistesaldollaan.

Minä olen kyllä kohdannut tällaisia nuorempiakin ihmisiä. Ja jotkut ulkomaalaiset ovat Vintedissä antaneet neljä tähteä siksi, että toimitus sujui hitaasti tai pakkaus oli vaurioitunut matkalla. Itse siis lähetin paketit heti ja pakkasin miljoonaan kuplamuovikerrokseen. Sanoin tuolle vaurioituneen pakkauksen saaneelle, että voi toki lähettää takaisin, jos tuote oli matkalla vaurioitunut. Ei vastannut siihen mitään sitten.