Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pahemmin mitään kommellusta käynyt, mutta tinkaajat alkaa ärsyttää toden teolla. Mulla on myynnissä noin 100 tuotetta ja kun joka päivä vastaan johonkin tinkauskysymykseen, niin johan alkaa vituttaa. Kohta lakkaan vastaamasta. En tiedä viitsisikö laittaa jo kuvaukseen, että en laske hintaa.
Sama homma. Mulla oli kengät myynnissä. Yksi tinkaaja laittoi monta viestiä ja voi voi kun on niin yli budjetin ja suostutko myymään halvemmalla? Siinä sitten käytiin hinnasta kauppaa, kun sain väliin tarjouksen toiselta. Laitoin tälle tinkaajaronkujalle viestin, että sain jo tarjouksen pyyntihinnan mukaan ja myyn hänelle. Siihen hän laittaa vielä viestiä, että eikun pitää myydä hänelle ja hän maksaa mitä pyydänkin ja olisi pitänyt kuulemma sanoa ettei tinkaus ei käy. Luulisi olevan selviö, että jos jotain haluaa, niin maksaa sen mitä myyjä pyytää. Jos kokeilee kepillä jäätä, niin saattaa olla ettei se kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelut on joskus outoja. "Helpot, nopeat kaupat, erinomainen tuote!" Ja silti pisteitä vain 8,8 siitä. Minusta nuo pisteet kertoo, että jokin on huonosti.
Äh, joillekin 9 on kymppi ja kymppiä ei anneta mistään. Turha noita on tuijottaa liikaa jos pysytään positiivisen puolella.
Minä itse huomasin että eräs myyjä jolta ostin tuotteen oli saanut monta 10-arvostelua, mutta sitten yksi oli 7,5 tms. Myyjä itse oli kommentoinut siihen ,että ihmettelee miksi sai tuollaiset arvostelut kun tuote oli varmasti sellainen kuin kuvissa ja oli vielä toridiilillä myynyt, eli ostaja oli hyväksynyt tuotteen ja rahat myyjälle. Tämä arvostelija ei ollut kuulemma vastannut mitään kysymykseen arvosanasta. Vilkaisin sitten ostajan profiilia ja huomasin että oli itse saanut vain pelkkiä kymppejä.
Mulle on käynyt myös näin. Muuten olen saanut ostajana pelkkiä kymppejä, mutta yksi myyjä antoi 7.5 pistettä.
Toridiilissähän on useampi päivä aikaa hakea paketti automaatista. Olin mökillä kun paketti tuli kotipaikkakunnalle, ja hain sen sitten pari päivää saapumisilmoituksen jälkeen. Oisko myyjä sit ollut näreissään siitä, etten hakenut pakettia heti samana päivänä sen saavuttua. Minusta tuollaisesta ei kuitenkaan saisi antaa miinusta, kun diiliin kuuluu, että paketin noutamiseen on useita päiviä aikaa. Kuittaan heti noudon jälkeen tuotteen hyväksytyksi, ettei myyjä joudu odottelemaan rahojaan.
Möin painavaa vanhaa nojatuolia ja kerroin selkeästi että omat kantajat. Muuan nainen tuli tuolia hakemaan ja kun näki minut kainalosauvoineni, parahti "kuka tämän kanssani kantaa?!" Selitti sitten vielä tulleensä yksin,kun yleensä myyjät auttaa lopulta kantamisessa. No minusta ei apua ollut joten kaupat jäi syntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kerran yritti sinnikkäästi tarjota 15e eräästä tuotteeata (valmiiksi todella halpa hinta) 8e toridiilillä neljä kertaa peräkkäin, vaikka en koskaan reagoinut tarjoukseen mitenkään. Ei mennyt perille että en myy puoleen hintaan. Etsin silloin estonappulaa, mutta en löytänyt sellaista.
Tarjouksen voi hylätä ilman kommentointia. Tarjoaja saa Torin asiallisen automaattiviestin, että myyjä hylkäsi tarjouksen.
Tarjous on voimassa 48 h jos sitä ei hylkää tai hyväksy. Tarjoaja on ilmeisesti ajatellut, että haluat todella kovasti myydä, mutta odotat tuskissasi sen 48 h parempaa tarjousta. Sitten tulkinnut, että koitanpa uudelleen, että joko nyt menisi läpi, kun viimeksi ei hylätty.
Hylätyn tarjouksen jälkeen tarjoaja yleensä tekee joko paremman tarjouksen tai luovuttaa ja antaa jonkun innokkaamman ostaa.
Tarjoan hintapyynnöstä riippumatta YHDEN euron ja ilmoitan että voin tulla hakemaan myyjän romun pois.
Vierailija kirjoitti:
Arvostelut on joskus outoja. "Helpot, nopeat kaupat, erinomainen tuote!" Ja silti pisteitä vain 8,8 siitä. Minusta nuo pisteet kertoo, että jokin on huonosti.
Epäilen, että pakkaus ei ole miellyttänyt, vaikka tuote on postitettu nopeasti ja se saapuisi täysin kunnossa olevana perille. Tai kaikki on mennyt muuten hienosti ja tuotekin on juuri kuvauksen mukainen, mutta haisee voimakkaasti jollekin tms., että ostajan on pestävä täysin puhdas tuote.
En ole antanut kenellekään huonoja pisteitä, mutta kerran jätin kokonaan arvostelematta. Tuote myytiin luokituksella "kuin uusi" ja molemmin puolin olkasaumassa ompeleessa useita katkeamia. Muuten tuote oli hyväkuntoinen, mutta siis ompeleita poikki (joustava kangas, joustamaton ommel). Ongelma ei ollut se, että parista kohti ommel poikki, koska tuotetta voi käyttää vaikka sitä ei korjaisi. Se oli minulle ongelma, kun luokitus ei ollut "hyvä" vaan "kuin uusi". En odottanut uutta tuotetta, mutta parempikuntoista kuin luokituksella "hyvä", olevaa käytettyä. Kuvaus ei siis vastannut tuotteen todellista kuntoa.
Varaatteko tuotteita?
Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin.
Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.
Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D
Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?
Minä sain arvosteluksi ostamastani tuotteesta 5,8!! Sovittiin nouto ja myyjä ilmoitti olevansa koko päivän paikalla ja ehdotin tiettyä aikaa, mikä oli ok. Myöhästyin kuitenkin sovitusta ajasta noin 15 min ja laitoon etukäteen viestiä ennen hakua tästä ja pahoittelin asiaa. Noh, myyjä veti sitten tästä herneen nenään kuitenkin kun myöhästyin, pikkusieluista ajattelua. Ei ollut niin vakavaa. Mulla käynyt pari ostaa, jotka olleet myöhässä yli tunnin ja eivät ole edes ilmoittaneet etukäteen asiasta tai millään tavoin edes pahoitelleet, niin en ole alhaisia pisteitä kuitenkaana antanut. Mulla noin 40 arvostelua torissa ja kaikilta muilta 10..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, joillekin 9 on kymppi ja kymppiä ei anneta mistään. Turha noita on tuijottaa liikaa jos pysytään positiivisen puolella.
Minä itse huomasin että eräs myyjä jolta ostin tuotteen oli saanut monta 10-arvostelua, mutta sitten yksi oli 7,5 tms. Myyjä itse oli kommentoinut siihen ,että ihmettelee miksi sai tuollaiset arvostelut kun tuote oli varmasti sellainen kuin kuvissa ja oli vielä toridiilillä myynyt, eli ostaja oli hyväksynyt tuotteen ja rahat myyjälle. Tämä arvostelija ei ollut kuulemma vastannut mitään kysymykseen arvosanasta. Vilkaisin sitten ostajan profiilia ja huomasin että oli itse saanut vain pelkkiä kymppejä.
Ehkä tavarassa oli jokin haju joka ei välity kuvista. Huuhteluaineen tai varaston haju. Ehkä pienenpieni vika jossain kohtaa, jota myyjä ei ole rekisteröinyt tai on ajatellut että on ihan pikkujuttu, mutta jonka ostaja on huomannut. Ehkä myyjä on postittanut huonosti, haisevassa pahvilaatikossa, teipannut laatikon huonosti tai ei ole laittanut tarpeeksi pehmustetta. Ehkä ostajalla on vain ollut huono päivä.
Ostajan pyyntö ja neuvo MYYJILLE.
Laittakaa nyt vihdoin ja viimeinkin ne kaikki oleelliset tiedot tuotteestanne jota myytte !
Siis aivan järkyttävän paljon ( yli puolet) on varsinkin tekstiilejä ja vaatteita, joissa ei ole ilmoituksessa kuin jotain : "hyvässä kunnossa...., pidin vain kerran juhlissa"...😤
OMG ! Ostajaa ei kiinnosta missä oot pitänyt ! Vaan tiedot vaatteesta.
Mitat. Mitat. Mitat .Mitat. Just mekoissa mitta olka- helma, kai- kai sekä kuva siitä materiaalilapusta.
Jos materiaalilappu on leikattu, oikea syy siihen on, että vaate on pa*ka materiaalia.
Aiemmin Torissa pystyi myymään auton. Laitoin vähän vanhemman diesel mersun myyntiin alle yleisten pyyntihintojen ja ilmoitin että ei trokareille ja hinnasta en tingi ! , tuosta seurasi lukuisten tyhmien kysymysten sarja "onko siinä sitä ja tätä" . Sain tarpeekseni ja poistin auton myynnistä. Tein uuden ilmoituksen Nettiautoon jossa kaupat syntyi samantien pyydetyllä hinnalla. Tuo kokemus Torista riitti , ennemmin sitten heitän käyttökelpoiset tavarat kaatopaikalle tai lahjoitan kirpputorille.
Kyselijät ei haittaa mutta ihmetyttää kun ei lueta ilmoitusta jossa kattavat tiedot ja kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ostajan pyyntö ja neuvo MYYJILLE.
Laittakaa nyt vihdoin ja viimeinkin ne kaikki oleelliset tiedot tuotteestanne jota myytte !
Siis aivan järkyttävän paljon ( yli puolet) on varsinkin tekstiilejä ja vaatteita, joissa ei ole ilmoituksessa kuin jotain : "hyvässä kunnossa...., pidin vain kerran juhlissa"...😤
OMG ! Ostajaa ei kiinnosta missä oot pitänyt ! Vaan tiedot vaatteesta.
Mitat. Mitat. Mitat .Mitat. Just mekoissa mitta olka- helma, kai- kai sekä kuva siitä materiaalilapusta.
Jos materiaalilappu on leikattu, oikea syy siihen on, että vaate on pa*ka materiaalia.
Muuten samaa mieltä mutta itse leikkaan materiaalilaput pois sen vuoksi kun ovat nykyään niin isoja, että hankaavat tai näkyvät kankaan läpi rumasti, en materiaalin vuoksi.
Tinkaaminen viestein ei haittaa jos uskotaan kerrasta jos sanon etten siihen hintaan myy. Kyllä välillä suostun alentamaan hintaa jos tarjous on järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Varaatteko tuotteita?
Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin.
Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.
Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D
Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?
Ei noin pitkäksi ajaksi kannata varata. Itse kirjoitan ilmoitukseen että en varaa yli kahdeksi päiväksi.
Yli viikko = ostajalla ei ole rahaa. Onko sittenkään, kun saa. Luultavasti peruu.
Sanon tällaisille kyselijöille etten varaa mutta jos tuote on myymättä, toki hän sen voi ostaa viikkojen kuluttua.
Ehkä hupiostajin ikinä joskus kyseli että varaanko CD soittimen, kun hän ehkä saattaa kahden kuukauden kuluttua ajella paikkakuntani ohi työmatkalla. En vastannut mitään.
Minä en edes vastaa epämääräisiin kyselyihin. Se saa, joka iskee rahat tilille ilman ihme säätöjä. Jos joku varaa ja lupaa hakea kahden pvän päästä "johonkin aikaan", en varaile. Myyn ennen sitä hakevalle ja ilmoitan, että myin toisaalle. Turha käyttää energiaa näihin ihmisiin, jotka ei kykene selkeeseen toimintaan. Enkä enää ikinä palauta rahoja, jos ostaja ei hae lähetystä tai ei noudakaan. Ihan sama mulle.
En jaksa enää kysellä ja lypsää jatkuvasti tietoja myytävästä vaatteensa.
Ennemmin ostan Alennusmyynnissä, kuin torilta. Silloin tällöin ostan ALE tuotteita myös EMMYSTÄ. Helppois ja luotettavuus on se pointti mikä merkkaa eniten.
Tori.fissä jos myyjä ei vaivaudu laittamaan esim. just mekkoa myydessään mittoja, olka-helma, sekä kai-kai.... Hänen vaatteensa ohitan varmasti.
Samoin jos puuttuu materiaalilapusta kuva.
Ohitan tuotteen samantien.
Feidaajat. Ärsyttää, kun sovitaan vaihtoaika ja -paikka eikä sen jälkeen kuulu mitään. Ei ees sitä 'sori en ehtinyt' -lorua. Kerran oli satojen eurojen edestä dvd:itä, jotka olin antamassa ilmaisena pois, mutta jäin yksin odottamaan sovitulle paikalle. Kävelin kotiin ja heitin koko kassin roskiin tunnekuohussa.
Nykyisin olen lähinnä työpaikan tsätissä sopinut diilejä ja ne ovat toimineet hyvin.
Kerran kyllä menin Helsingistä Keravalle tavaran kanssa ja pienessä tihkussa pelko persiissä, tuleeko noutaja ikinä, mutta positiivisesti saapui paikalle.
Mutta itseltä on kyllä torin käyttö loppunut täysin feidaajien takia. Jos ei ole kovin arvokas esine, niin ensisijaisesti heitän roskiin. Esineen arvo kun on se, minkäksi itse koen sen eikä edes parin sadan hintainen esine ole torin feidaushässäkän arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää kysellä ja lypsää jatkuvasti tietoja myytävästä vaatteensa.
Ennemmin ostan Alennusmyynnissä, kuin torilta. Silloin tällöin ostan ALE tuotteita myös EMMYSTÄ. Helppois ja luotettavuus on se pointti mikä merkkaa eniten.
Tori.fissä jos myyjä ei vaivaudu laittamaan esim. just mekkoa myydessään mittoja, olka-helma, sekä kai-kai.... Hänen vaatteensa ohitan varmasti.
Samoin jos puuttuu materiaalilapusta kuva.
Ohitan tuotteen samantien.
Ei se mikään pakko olekaan ostaa sellaista tuotetta, jota ei halua ostaa. Ohi vain ja ostaa sieltä mistä haluaa ja sellaisen kuin haluaa.
Ei ole pahemmin mitään kommellusta käynyt, mutta tinkaajat alkaa ärsyttää toden teolla. Mulla on myynnissä noin 100 tuotetta ja kun joka päivä vastaan johonkin tinkauskysymykseen, niin johan alkaa vituttaa. Kohta lakkaan vastaamasta. En tiedä viitsisikö laittaa jo kuvaukseen, että en laske hintaa.