Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (302)

Vierailija
61/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kerran yritti sinnikkäästi tarjota 15e eräästä tuotteeata (valmiiksi todella halpa hinta) 8e toridiilillä neljä kertaa peräkkäin, vaikka en koskaan reagoinut tarjoukseen mitenkään. Ei mennyt perille että en myy puoleen hintaan. Etsin silloin estonappulaa, mutta en löytänyt sellaista.

Vierailija
62/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkaajat on ärsyttäviä ja niin turhia ja joskus mietin heidän älykkyyttään. En ole vielä blokannut ketään, mutta nyt tekisi mieli. Sama tyyppi kysyy jo kolmatta kertaa ihan älytöntä alennusta. Tuotteeni on 170 e ja hän aloitti tarjoamalla siitä 40 e. Vastasin siihen, mutta kahteen seuraavaan (50 e?,  60 e?) en ole vastannut. Myykö joku oikeasti noin isolla alennuksella, kun tämäkin sitkeästi jaksaa tarjota?

Vintedissä on se "tee tarjous" -kohta, niin siellä tulee paljon ihan älyttömiä ehdotuksia.

Ärsyttävintä oli Torissa kyllä ne, jotka alkoivat tingata vasta tultuaan noutamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset pisteytysjutut on tylsiä, koska joku saattaa antaa huonot pisteet vaikka kaikki olisi sujunut ns moitteetta. Vanhat ihmiset usein ei halua antaa täysiä pisteitä mistään, koska se on heidän aikansa tyyli ollut. "Täydet pisteet ansaitsee vain jumala".

Lisäksi on samat kuten huutonetissä, kostonegat. Tori oli parempi ilman arvosteluja ja pisteitä.

Yhdeltä ostin vaatteen, joka oli likainen. Pidin sen kuitenkin, mutta samalla sain sitten itselleni huonot pisteet häneltä. En tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin, palauttaa tuote? Itse en arvostellut häntä ollenkaan, kun ajattelin, että likainen vaate sitten näkyy hänen pistesaldollaan.

Minä olen kyllä kohdannut tällaisia nuorempiakin ihmisiä. Ja jotkut ulkomaalaiset ovat Vintedissä antaneet neljä tähteä siksi, että toimitus sujui hitaasti tai pakkaus oli vaurioitunut matkalla. Itse

Joo, olen minäkin nuoremmissa nähnyt tällaista. Ihan kuin he eivät ymmärtäisi pisteiden, tähtien ja arvostelujen logiikkaa. Saattaa olla, että tähtiä on annettu 2/5 ja tekstinä on iloinen "kaikki meni hyvin" tai "tuote on mahtava" ja silti ei ole sitä vastaavat pisteet. 

Vierailija
64/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarjoan posteineen 7 e"  Kun hintapyyntö on minulla 30 e kurantista tavarasta.

Halvin postitus on lähes 6 e. Sitten pakkaisin tuotteen hyvin ja kuljettaisin sen julkisilla postiin ja jäisin miinukselle. Mitä nämä ihmiset oikein miettii? Yhtään mitään?

Vierailija
65/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hörähdin.

p.s ei sinulla sattuisi olemaan miesten työkenkiä kokoa 46?

Niin no, vasta tänään oli juttu mediassa, että käytetyn tavaran kaupassa kannattaa suosia samaa myyjää, jos joku on luotettava ja hyvä.

Hyvin unohtuu se, että sillä samalla yksityishenkilöllä ei ole myyjänä rajatonta varastoa eri kokoja ja tuotteita. Jutun mukaan nimenomaan pitäisi vissiin harrastaa juuri aloituksen kaltaista kyselyä, että ei sulla sattuisi olemaan vielä sitä tätä ja tuota ja tätä kokoa?

Ap voi pitää kyselyjä kehuina siitä, että on hyvä myyjä, jolta ihmiset haluaa ostaa.

Vierailija
66/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.

Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä

Ehkä tämä kysymys on enemmän keskustelun aloitus ja voihan se olla varattu tai luvattu jollekin jo (5 minuutissakin). 

Vierailija
67/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ostajien oletus että myyjä pitää jotain kauppaa, on kyllä erikoinen. "Onko sulla muita takkeja myynnissä?" Näkyykö niitä ilmoittamieni tavaroiden listalla? Jos ei, niin silloin ei ole.

Ei ole tyhmää kysyä. Myyn aika ajoin lasten pieneksi jääneitä ratsastustarvikkeita. Esim ratsastushousuja ja saappaita ym. voi olla kaapissa monessa eri koossa kun ei ole ollut vielä aikaa laittaa ilmoituksia. Aina kannattaa kysyä, ja ei kai se nyt niin raskasta ole vastata onko/eikö ole.

Vierailija
68/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelut on joskus outoja. "Helpot, nopeat kaupat, erinomainen tuote!" Ja silti pisteitä vain 8,8 siitä. Minusta nuo pisteet kertoo, että jokin on huonosti.  

Vierailija
69/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kysymyksiä tulee vastaan. Yksi tyyppi oikein innostui keskustelemaan aina vain uudestaan samasta aiheesta (harrastus ja välineet). Eipä se haittaa. Jos olisi kiireinen elämä, niin en jaksaisi vastata, mutta minulla on aikaa. Itse en kehtaa häiritä ihmisiä muuta kuin pakollisilla kysymyksillä. 

Vierailija
70/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkaajat ja ohareiden tekijät on kummallisempia. Muuten kysymykset ei minua haittaa, mutta epäkohtelias käytös kyllä. Itse en voisi tehdä ohareita, enkä tinkaa jos jonkun haluan ostaa. 

Vierailija
71/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Turussa ja joku halusi että toisin 10€ tuotteen Vaasaan asti. Juu ei.

Vierailija
72/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä minulta varastettiin laatikoita, joihin olin pakannut omaisuuttani. Mukana meni paljon käsitöitä, joita torissa ja huutonetissä myydään edelleen. En usko, että joku toinen olisi tehnyt ohjeisiin täsmälleen samoja muutoksia kuin minä tein. Kun tuon havainnoin tein, niin en koskaan enää osta kummastakaan yhtään mitään.

Missä päin tämä muutto tapahtui, jossa varkaat kävi syömässä kuormasta? 

Tämän tämmöisenkin takia en viitsi kovin usein muuttaa, koska siinä pitäisi olla kummassakin päässä, muuttoautolla ja asunnossa johon tavaraa kannetaan, pari kaapin kokoista äijää vartioimassa, ettei mitään varasteta. Nykyään kun ei voi sekunniksikaan mitään mihinkään jättää, muuten varkaat vie nopein liikkein. Poikkeuksena pyöränromut Tampereen pyöräparkeissa. Ne kyllä saa seistä telineessä vaikka kymmenen vuotta. Muuten kyllä kaikki

Hervannassa.

Vierailija
73/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pleikkari kolmosen. Pleikkarin paketti kyllä tuli mutta sisältö oli tyhjä. Myyjä pokkana sanoi että ilmoituksessa mainitsi myyvänsä pleikkari-paketin. 

Vierailija
74/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä minulta varastettiin laatikoita, joihin olin pakannut omaisuuttani. Mukana meni paljon käsitöitä, joita torissa ja huutonetissä myydään edelleen. En usko, että joku toinen olisi tehnyt ohjeisiin täsmälleen samoja muutoksia kuin minä tein. Kun tuon havainnoin tein, niin en koskaan enää osta kummastakaan yhtään mitään.

Et sitten tehnyt rikosilmoitusta varkaudesta, vaikkei siitä varsinaista hyötyä ole? Ja ilmoittanut molemmissa myyntipaikoissa, että myyvät varastettua tavaraa.

Tiedän yhden laatikon varastaneen henkilöllisyyden, koska itse kertoi varastaneensa sen avoinna olleen pakettiauton tavaratilasta. Tuota laatikkoa kaipasin eniten, koska se oli sisällöltään arvokkain. Saattoi siinä muutkin alkoholisoituneet kirpputorimyyjät käydä apajilla.

En tehnyt rikosilmoitusta, koska tekijä on narkkari ja porukka ympärillä "poliisille tuttua". En myöskään ole ilmoitellut tori.fi tai huutonetissä myytävissä olleista käsitöistä, koska myyjille tuskin jäisi epäselväksi, kuka heidät olisi ilmiantanut. Kiukuttaa kyllä sen verran, että tekisi mieli ilmoitella poliisille, että kyseiseltä myyjältä voisi löytyä enemmänkin varastettua tavaraa, mutta oma turvallisuus ja terveys ensin.

Vierailija
75/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.

Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä

Kyllä minäkin kysyn yleensä aina että onki tuote vapaana, vaikka olisi äsken julkaistu. Monta kertaa käynyt niin, että kyseessä ollut haluttu tuote jonka joku ehtinyt jo varata...

Vierailija
76/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ärsyttävintä oli Torissa kyllä ne, jotka alkoivat tingata vasta tultuaan noutamaan."

Hyvä tietää. En myy mitään sellaista jota en voi lähettää. Se on ennakkomaksu ja toimitus postitse.

Vierailija
77/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se että joku tavara on "käyttämätön tai uudenveroinen" ja sitten se ei kuitenkaan ole. Esimerkiksi aterimista osa oli naarmuisia ja käytetty. Uudenveroiset CD levyt on yleensä naarmuisia

Vierailija
78/302 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi kiva jos viesteihin vastattaisiin, tai sitten poistettaisiin myynnistä myydyt tavarat.

Vierailija
79/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Torissa mutta FB kenkäkirppiksellä, koko Suomen laajuinen iso ryhmä. Tyyppi väitti huijariksi kun selvisi että asutaankin 400km etäisyydellä ja sanoin että voin kyllä lähettää. :D No sori jos en asu sun kanssa samalla kylällä, kannattaisko pysyä oman paikkakunnan ryhmissä jos postitus on ehdoton ei ja kaikki netissä on huijareita. Ai niin kenkien hinta olisi ollut 20e plus postit, eli ei mistään Louboutineista kyse.

Vierailija
80/302 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi jengi noin paljoa hikeentyy turhista viesteistä. Semmosta se ihmisten kanssa eläminen on. Täysin arvottomat viestit voi ohittaa vastaamatta ja välillä joku ei vaan ole tajunnut jotain olennaista ja välillä omasta ilmoituksesta taas puuttuu joku jollekin olennainen tieto.