Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (302)

Vierailija
21/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein tykkää siitä, että tori sivu kannustaa siihen, että "pelataan" pelkillä tunnuksilla ja jopa puh.numerot on a.poistettu ja b.nyt jo kielletty.

Kaikki hölmöily loppuisi heti, jos tuonne pitäisi tunnistautua, oikea nimi ja puh.numero tulisi näkyviin ja näin huijauten määräkin tippuisi varmaan 90%.

Tuohan ei ole mikään keskustelupalsta, jossa kerrotaan jotain mielipiteitä, joten ei siellä mitään "salanimiä" tarvita.

Voisin sitten olla vaikka erikseen joku osia/palsta, niille, ketkä haluavat myydä tuntemattomana ja haluavat ottaa tuhansia asiattomia viestejä ja tarjouksia ja tyhjiä lupauksia vastaan.

Täh. Ei puhelinnumerot ole kielletty torissa. 

Ja itse joudun ammatin takia salaamaan puhelinnumeroni eli esim minä en voisi enää mitään siellä myydä jos olisi pakko olla vahvan tunnistautumisen kautta näkyvillä sekä oikea n

JUURI TULI ILMOITUS, että emme voi hyväksyä ilmoitustasi ja perusteena oli, kun ilmoitukseen oli lisätty ilmoitustekstiin puh.numero.

Tämän takai siellä ei ole kenttää myöskään enää puh.numerolle

Vierailija
22/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua omaa numeroani esille sitten ne häiriköt olis soittamassa, hyi. Tämä on hyvä nyt kun pitää tunnistautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa voi olla että siinä itse ilmoituksessa on kielletty se puhelinnumero. Mutta ei se viesteissä kielletty ole. Voithan sinä viestillä lähettää numerosi jokaiselle jolle haluat.

Vierailija
24/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana ihmettelen näitä jotka eivät vastaa viesteihin. Selvennyksen vuoksi: viestini on aina selkeitä kuten; Ostan tämän, voiko hakea tänään esim. klo 16-17 välillä? Käykö mobilepay vai käteinen?- monesti käynyt niin että myyjä lukee viestin eikä vastaa,ja tuo kyseinen aikakin on jo mennyt... Jos aika ei käy niin myyjä voinee ehdottaa jotain muuta?

Myyjänä inhoan niitä jotka kysyy heti ilmoituksen julkaisun mennessä läpi, että onko vielä myynnissä ja milloin voi hakea? Vastaan yleensä heti että on myynnissä ja voi hakea- moneltako suunnilleen olisit hakemassa? - ja tsum, ostaja katoaa eikä edes lue viestiä.

Inhoan myös niitä jotka pyytävät postitusta vaikka lukisi että se ei onnistu.

Eniten verenpainetta nostaa tämän tori uudistuksen myötä toridiili tyrkyttäjät jotka kiukuttelevat jos ei suostu lähettämään toridiilillä. Tosi ostaja voi maksaa mobilepaylla tai tilille. Toridiili on naurettava idea, jos myyn tavaroitani niin haluan niistä rahat heti enkä ala mihinkään veivaamiseen

Vierailija
25/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos se on mielestäsi hölmölä ,niin veetäkö sinne menet .

Vierailija
26/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli ostamaan peiliä ja olisi halunnut myös ostaa talvitakkini eteisen naulakosta,oli nyreä kun sanoin etten myy.

Sulla ei virtaa bisnisveri suonissa.  Itse olen ostanut skootterinkin peräkärrystä kaupan edessä.  Huomasin vaan että olisi sopiva, jäin odottamaan ja mies tuli autolleen.  Kysyin mitä skootteri maksaa.  Päästiin kauppoihin ja toi pihaan, oli tuomassa huollosta kotiinsa.

Jos se on kirjoittajan lempitakki niin miksi myydä bisnesten vuoksi? Että voi niillä rahoilla ostaa jonkun halvemman ja huonomman takin, kun ei käytetystä kuitenkaan täyttä hintaa saa? Ei kauhean hyvää bisnestä.

Vierailija
27/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä minulta varastettiin laatikoita, joihin olin pakannut omaisuuttani. Mukana meni paljon käsitöitä, joita torissa ja huutonetissä myydään edelleen. En usko, että joku toinen olisi tehnyt ohjeisiin täsmälleen samoja muutoksia kuin minä tein. Kun tuon havainnoin tein, niin en koskaan enää osta kummastakaan yhtään mitään.

Missä päin tämä muutto tapahtui, jossa varkaat kävi syömässä kuormasta? 

Tämän tämmöisenkin takia en viitsi kovin usein muuttaa, koska siinä pitäisi olla kummassakin päässä, muuttoautolla ja asunnossa johon tavaraa kannetaan, pari kaapin kokoista äijää vartioimassa, ettei mitään varasteta. Nykyään kun ei voi sekunniksikaan mitään mihinkään jättää, muuten varkaat vie nopein liikkein. Poikkeuksena pyöränromut Tampereen pyöräparkeissa. Ne kyllä saa seistä telineessä vaikka kymmenen vuotta. Muuten kyllä kaikki viedään mikä irti lähtee. Juu, mä asun mielellään vaikka koko lopun elämäni tässä nykyisessä asunnossa.

Vierailija
28/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.

Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä

Todella aiheellinen kysymys, koska moni myyjä roikottaa samaa ilmoitusta, vaikka haku olisi jo sovittu. Turhaan ostajana vaivautua kyselemään sellaisista tuotteista, muuta kuin, että vieläkö ovat myynnissä vai unohtuiko kenties poistaa ilmoitus. 

Vierailija
29/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tinkaajat. Jos myyn jotain jo erittäin halpaan hintaan, niin tarjotaan siitäkin huomattavasti vähemmän. Tyyliin, että jos myyn hyväkuntoista lasten polkupyörää todella edullisesti, niin saan paljon pienemmän tarjouksen. Tuollaisille jätän kokonaan vastaamatta, vaikka mieli tekisikin vastata, että tuolla summalla et kyllä pyörää saa, tuolla summalla voit ostaa kaupasta uutena pelkän sisäkumin.

Vierailija
30/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.

Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä

Todella aiheellinen kysymys, koska moni myyjä roikottaa samaa ilmoitusta, vaikka haku olisi jo sovittu. Turhaan ostajana vaivautua kyselemään sellaisista tuotteista, muuta kuin, että vieläkö ovat myynnissä vai unohtuiko kenties poistaa ilmoitus. 

Joo muttakun ehkä 1/10 onko vapaa kyselijöistä vastaa enää ikinä mitään... Jos olet ostamassa kysy jotain muuta tai paras on kun sanot että milloin voi hakea niin päästään saman tien itse asiaan.

Vierailija
31/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä minulta varastettiin laatikoita, joihin olin pakannut omaisuuttani. Mukana meni paljon käsitöitä, joita torissa ja huutonetissä myydään edelleen. En usko, että joku toinen olisi tehnyt ohjeisiin täsmälleen samoja muutoksia kuin minä tein. Kun tuon havainnoin tein, niin en koskaan enää osta kummastakaan yhtään mitään.

Et sitten tehnyt rikosilmoitusta varkaudesta, vaikkei siitä varsinaista hyötyä ole? Ja ilmoittanut molemmissa myyntipaikoissa, että myyvät varastettua tavaraa.

Vierailija
32/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ostanut, niin olisi varaskin selvinnyt samalla. 

Vierailija
33/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ostanut, niin olisi varaskin selvinnyt samalla. 

No kuka pöhkö sitä nyt varkaalta omiaan itselleen takaisin ostaa? Sehän on sulta varastettu, sunhan sen pitää ilmaiseksi takaisin saada, ei sun kuulu siitä varkaalle mitään rahaa maksaa, ei pennin jeniä.

Hullu saa olla muttei tyhmä.

Vierailija
34/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit naruttanut varkaan, sopinut käteisosto treffit. 

Vierailija
35/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tuotteesta x, onko vielä myynnissä. Myyjä vastasi että on, ja linkkasi toisen myynti-ilmoituksen torista. Sielä oli joku vanha levysoitin, myyjä ja minä asuttiin Vantaalla ja tämä soitin sijaitsi Espoossa. Ilmoitti että voi vaihtaa tähän soittimeen kun saman hintainenkin mikä hänellä myynnissä oleva. Kyllä olin vähän aikaa monttu auki 😅 enkä enää vastannut takaisin.

Vierailija
36/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta sitten oli ihmeellisiä ostajia liikenteessä. Myin huonekaluja ja yksi nuori nainen aktivoitui aina yöllä lähettelemään viestejä. Jouduin sitten sanomaan että lopetetaan tämä kaupanteko kun olisi halunnut että haen hänet junalta ja vien junalle pöydän ja maton kanssa. Matkaa junalle on n. 8 km mutta vielä enemmän ihmettelen miten hän olisi siellä junassa näiden isojen tavaroiden kanssa pärjännyt.

Toinen tuli miesystävänsä kanssa hakemaan lipastoa henkilöautolla. Karmealla survomisella se meni takapenkille. Sitten hän soitti etteivät he saaneet sitä ulos ja miesystävä oli raivoissaan hajottanut koko mööpelin. Voisiko saada rahansa takaisin. Se maksoi 5€.

Sitten pidinkin monen vuoden paussin. Nykyään ollut mukavia asiakkaita.

Vierailija
37/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajana. Laitan viestiä että olen kiinnostunut ostamaan tuotteen ja koska voin hakea (ilmoituksessa vain nouto). Saan vastauksen että tänään sopii. Mitään aikaa ei myyjä antanut. Laitoin viestiä että ajan sinne 2 tunnissa ja että sopiiko klo 15.00 Ei mitään vastausta. Laitan tunnin päästä uuden viestin ja kysyn sopiiko se 2 tunnin päästä eli klo 16.00. Ei mitään vastausta. Laitan viestin että koska olet kotosalla? Saan vastauksen että puolen tunnin päästä. Lähden ajamaan ja saavun perille. Ketään ei näy missään. Odottelen puolisen tuntia. Ei ketään. Ajan takaisin kotiin. Seuraavana päivänä myyjältä on tullut viesti, että koska tulisin noutamaan. Ajoin 4 tuntia edestakaisin ja päätin että annetaanpa olla siinä. Kaikki ostajat eivät asu 5 minuutin matkan päässä.

Mikset pyytänyt puhelinnumeroa ja soittanut, ennenkuin lähdet?

Vierailija
38/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin loistokunnossa olevan polkupyörän myyntiin ja joku tarjosi rahan sijaan risteilylippua. Jankkasi ja jankkasi vaan, vaikka sanoin että maksu tapahtuu vain rahana.

Toinen taas tarjosi samasta pyörästä vain pari vaivaista kymppiä, reilusti alle myyntihinnan. Hermostui, kun en hyväksynyt tarjousta.

Vierailija
39/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En poista ilmoitusta kun nouto on sovittu koska niin moni ostaja on kadonnut kuin tuhka tuuleen vaikka noutoaika on selkeästi sovittu. Poistan ilmon vasta kun saan rahat eli tavara on myyty.

Vierailija
40/302 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ostamaan peiliä ja olisi halunnut myös ostaa talvitakkini eteisen naulakosta,oli nyreä kun sanoin etten myy.

Hei tämähän on kiva kun ostosta hakiessa voi kuin kaupassa katsella mitä muuta haluaisin!