Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (555)

Vierailija
521/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaja pistää minulle viestiä, että minun pitäisi soittaa hänelle? En ollut soittamassa, en aio käyttää yhtään enempää tähän touhuun omaa aikaa, kun on yhtään tarvetta. Kaiken tämän paskan voi hoitaa tekstinä siihen.

Riippuu ihan tilanteesta, kyllä minä soitin kun myin venepakettia, kymmenien tuhansien kauppa mutta en minä ala soittamaan jos kyse on jostain satasen, muutaman satasen kaupasta.

Aika harvoin tehdään torissa useamman tonnin kauppoja. Kallein oma tuote on ollut 400€ puhelin, enkä siitäkään lähe soittelemaan ostajalle.

Itse yritin myydä venepakettia 6600e hintaan vielä sillon kun veneitä pystyi Torissa myymään. Nyt ne pitää ilmoittaa Nettivene palvelussa.

Vierailija
522/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kun lukee ilmoituksessa vain nouto, en postita mitään, niin jotkut laittaa viestiä hei, voisitko lähettää tämän.Eikö ihmiset osaa lukea, ymmärrä lukemaansa?

En kysy ihan noin töksähtävästi suoraan vaan kohteliaammin, mutta itse olen saanut monta kohdetta ostettua kysymällä myyjältä postitusta, johon hän on suostunut. Kaikki myyjät eivät ole samanlaisia ehdottomia mörrimöykkyjä kuin sinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn ja ostan, aina nouto ja käteinen. Hyvin toimii, selaan ilmoituksia sellaisilla asetuksilla että näkyy oma kaupunginosa sekä se viereinen. En jaksa plarata koko maan ilmoituksia. Muutaman oharin olen kokenut mutta suurin osa ihmisistä joita olen tavannut kaupanteossa ovat todella mukavia olleet kaiken lisäksi. Eli minulla tori toimii.

Vierailija
524/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa. Olen alkanut myymään keräilytavaroita pois kaapeista, siis tarrallisia muumimukeja, figuureja ym. Ilmoituksessa lukee vain nouto, mutta silti kysellään postitusten perään. Ennen toridiiliä postitin tosi paljon, mutta nyt pelottaa, että ostajalla on samanlainen, mutta rikkinäinen kotona ja väittää minun pakanneen huonosti. uskaltaako silti postittaa? Entä jos ostaja ei nouda pakettia? Vintedissä käy niin, että paketti palautuu myyjälle ja siinä sitten meni aikaa hukkaan... Ennen oli parempi myyjän kannalta, rahat tilille ja paketti postiin, mutta nyt on jäänyt postitukset kokonaan pois... toisaalta parempihan se on ostajalle näin. 

Vierailija
525/555 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sieltä kun pitäisi tunnistautua vahvasti että voi ostaa joltain myyjältä jotain, pitäkää tavaranne.

Vierailija
526/555 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaja pistää minulle viestiä, että minun pitäisi soittaa hänelle? En ollut soittamassa, en aio käyttää yhtään enempää tähän touhuun omaa aikaa, kun on yhtään tarvetta. Kaiken tämän paskan voi hoitaa tekstinä siihen.

Riippuu ihan tilanteesta, kyllä minä soitin kun myin venepakettia, kymmenien tuhansien kauppa mutta en minä ala soittamaan jos kyse on jostain satasen, muutaman satasen kaupasta.

Aika harvoin tehdään torissa useamman tonnin kauppoja. Kallein oma tuote on ollut 400€ puhelin, enkä siitäkään lähe soittelemaan ostajalle.

Itse yritin myydä venepakettia 6600e hintaan vielä sillon kun veneitä pystyi Torissa myymään. Nyt ne pitää ilmoittaa Nettivene palvelussa.

Olen myynyt monta venettä torissa nyt keväällä ja pari rengas-sarjaa, pöytä + 8 tuolia, kaikki oli yli tonnin kauppoja.En myy mitään pientä sälää vaan satojen eurojen tavaroita.

Vierailija
527/555 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa. Olen alkanut myymään keräilytavaroita pois kaapeista, siis tarrallisia muumimukeja, figuureja ym. Ilmoituksessa lukee vain nouto, mutta silti kysellään postitusten perään. Ennen toridiiliä postitin tosi paljon, mutta nyt pelottaa, että ostajalla on samanlainen, mutta rikkinäinen kotona ja väittää minun pakanneen huonosti. uskaltaako silti postittaa? Entä jos ostaja ei nouda pakettia? Vintedissä käy niin, että paketti palautuu myyjälle ja siinä sitten meni aikaa hukkaan... Ennen oli parempi myyjän kannalta, rahat tilille ja paketti postiin, mutta nyt on jäänyt postitukset kokonaan pois... toisaalta parempihan se on ostajalle näin. 

Myy vain noutona käteisellä, se on selkeä hyvä kun ostaja näkee tuotteen ja myyjä saa rahat, on varma systeemi.

Vierailija
528/555 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et sinä tee niin ei se tarkoita että kukaan ei tekisi, torissa tehdään todella paljon 1-5 tonnin kauppoja, joka päivä myydään traktoreita, työ koneita,  venemoottoreita, rannekelloja, koruja ynnä muuta.

Vierailija
529/555 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin polkupyörää pari viikkoa sitten 170e, eka ostajaehdokas tarjoaa 60! Minkä tietty suoraan hylkäsin, sitten 80e, sitten 100e ja kaikki hylkäsin ja ilmoitin että alle 140e en tule myymään, mutta silti jankkasi siitä 100e pitkään, että varma ostaja jne. Onneksi tuli toinenkin kyselijä mukaan ja tarjosi 140e, jolla suostuin myymään ja ilmoitin ekalle kysyjälle, että ostaja tulossa. Sitten tuli hälle paniikki, että voikin maksaa sen 140e tai vaikka 150e., että myy hälle kun on pitkään jo etsinyt tuota pyörää. Onneksi se toinen osti pyörän, en olisi halunnut myydäkään tuolle ärsyttävälle tinkijälle! 

Tinkaajille ei tosiaan huvita myydä. Joskus en vastaa mitään. Joskus nostan hintaa ihan vain koska voin.

Tinkaajille en myy mitään, olen usein nostanut hintaa ja aina löytynyt tosiostaja joka maksanut korotetun pyyntihinnan, joten en tingi.

Vierailija
530/555 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edelleen voi myydä rahat tilille ja postitus, älä ota toridiiliä käyttöön niin voit myydä vanhaan tyyliin.

Vierailija
531/555 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOSITTELEN HUUTONET     -- JOKU KATEELLI ILMOITTI MINUT YRITTÄJÄKSI.ELI YKSIPUOLEISESTI HE USKOIVAT.ELI VAPAASSA MAASSA EN SAA MYYDÄ TAVAROITANI HEILLÄ.ILMAN Y-TUNNUSTA. MULLA OLI ALLE 7POLKUPYÖRÄÄ.JA SAMAAN AIKAA JOLLAKIN USEAMPI KYMMENTÄ+SATAMUUTA ILMOITUSTA. T O R I RASISTINEN NATSIMESTA

Vierailija
532/555 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Ostajan eka viesti: "Annatko puhelinnumerosi?". Vastaan, ettet tarvitse sitä. Kirjoita tähän ketjuun koska noudat niin minä kerron, mistä noudat. Sitten alkaa haukkuminen. "Juuh, oot joku hullu, en tosiaan tule ostamnaan mitään. Hengitä nyt vähän, en tiennyt että olet noin sekopää, huhhuh, apua... :DD En mä oo tilivelvollinen sulle mun koko elämästä eikä mun tarvi sulle mun aikatauluja sekunnin tarkkuudella sanella... Annetanpa olla, vedä henkee, huhhuh,,, apua armoo.. Myy jollekin toiselle. Peace! :)".

Ja siis kaikki tuo vain siksi, kun sanoin, että tämä ketju riittää kommunikointiin ihan hyvin. Mitään muuta en kommentoinut :D

2) Myytävästä vaatteesta kaikki mitat niin tarkasti kuin kykenee. Ostaja kysyy "Olisikohan tämä sopiva minun tyttärelleni? Hän on 14-vuotias". No en kyllä tiedä minkä kokoinen tyttäresi on... Mittaa hänet ja pohdi sitten.

3) Yritin sopia noutoa eräästä tuotteesta, mutta myyjästä ei saanut mitään selkoa mistä tuotteen voi noutaa ja koska. Ilmoituksessa oli vain suurin piirtein kaupunginosa. "En tiedä olenko kotona tuolloin. Saatan olla kotona, tai sitten kaupassa, tai vaikka koiran kanssa lenkillä". "En anna osoitettani kenellekään, en jaa sitä hupikyselijöille". Mikään ei kelvannut, samanlaista soossaamista. Sanoin sitten, että jos et osaa sanoa mistä minun pitää se noutaa ja koska niin "Tulen huomenna __ klo 13.00. Tuo se sinne niin loppuu tämä veivaaminen". Siihen hän vastasi "Voin olla kotona tuolloin. Osoite on __." Siis mit vit???

Ja kaikki oharin tekijät. Miksi on niin vaikea ilmoittaa, ettei tulekaan? Ja jos tulee 3,5 tuntia myöhässä, niin miksi siitä ei voi ilmoittaa? Aika moni ihminen on kadonnut jäljettömiin, kun lupa tulla hakemaan minulta jotain nyt eikä heistä ole sen jälkeen näkynyt tai kuulunut koskaan... 

Ai hitto tuo eka kuulostaa liian tutulta :D ja se et heti kysellään osoitteet ja numerot tarkalleen vaikka ei olla vielä olla ees varmoja ostetaanko kun pitää miettiä ens viikkoon asti. Sanomattakin selvää etten oo antanut

Vierailija
533/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielä ei toteudu YHDEN VERTAISUUS LAKI se mikä sallitaan yhdelle on toiselta kielletty. vois tehdä ilmoituksen.joku LEHTIKIN VOI KIRJOITTAA aiheesta jutun. vaikka esim vauva lehti.POIKOTTIIN 

Vierailija
534/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUOSITTELEN HUUTONET     -- JOKU KATEELLI ILMOITTI MINUT YRITTÄJÄKSI.ELI YKSIPUOLEISESTI HE USKOIVAT.ELI VAPAASSA MAASSA EN SAA MYYDÄ TAVAROITANI HEILLÄ.ILMAN Y-TUNNUSTA. MULLA OLI ALLE 7POLKUPYÖRÄÄ.JA SAMAAN AIKAA JOLLAKIN USEAMPI KYMMENTÄ+SATAMUUTA ILMOITUSTA. T O R I RASISTINEN NATSIMESTA

Torissa on tuhansia yrittäjiä jotka ilmoittelee yksityisinä ja tori sallii tämän, on kuljetus, muuttopalveluita tarjoavia, on remonttimiehiä, maalareita, siivojia ja kännykkämyyjiä jotka ostaa ja myy kännyköitä, kaikkia ilmoittajia ei koske samat säännöt, torin toiminta on syrjivää ja yhdenvertaisuuslakia ei noudateta.Tee kantelu, tutkintapyyntö viranomaisille.

Vierailija
535/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielä ei toteudu YHDEN VERTAISUUS LAKI se mikä sallitaan yhdelle on toiselta kielletty. vois tehdä ilmoituksen.joku LEHTIKIN VOI KIRJOITTAA aiheesta jutun. vaikka esim vauva lehti.POIKOTTIIN 

Ottakaa yhteyttä lehtiin, kirjoittakaa kaikista epäkohdista, antakaa uutisvinkkejä, olkaa yhteydessä suoraan toimittajiin, kaupunkitoimittajat ry, tehkää ilmoitus viranomaisille mikäli epäilette että rikotaan tasa-arvolakia, yhdenvertaisuuslakia, koette syrjintää tai että toridiilissä on virhe, virheitä kuluttajasuojalain vastaisesti niin yhteys saman tien kuluttaja-asiamieheen, valittakaa.

Vierailija
536/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä ihmettä porukka siinä toridiilissä pelkää, ettei voi ottaa käyttöön. Ei ihme, että ette saa tavaroitanne kaupaksi.

Monta vuotta olen ostanut ja myynyt menestyksekkäästi.  

Miksi ottaisin jotain epäluotettavaa täysin turhaa paskadiiliä käyttööni? En todellakaan ota, en koskaan.

Vierailija
537/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuote tai asia myydään hintaan mikä lukee torissa mutta sitten hinta pompsahtaa melkein tuplaksi???? en kerro tarkemmin

Vierailija
538/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään mullistavia kokemuksia torista. Näitähän riittää aina, että myyn uudenveroista tuotetta esimerkiksi 50 eurolla (uusi vastaava 100€) ja sitten tulee viestejä "tulen tunnin päästä hakemaan, 10€ ok?".

Vierailija
539/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään mullistavia kokemuksia torista. Näitähän riittää aina, että myyn uudenveroista tuotetta esimerkiksi 50 eurolla (uusi vastaava 100€) ja sitten tulee viestejä "tulen tunnin päästä hakemaan, 10€ ok?".

Älä tingi hinnasta, älä edes vastaa mihinkään tyhmään viestiin, se on ajanhukkaa.Itse en vastaa näille enkä tingi koskaan hinnasta.

Vierailija
540/555 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääki on sellaisia että mitä niitä ilmoituksia erittelemään. Samaan ilmoitukseen kaikki. Myy kaikki kasassa ja se on siinä. Hyvä siitä tulee.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi