Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on lievä hajataitto ja tarvitsee lukulasit, voiko markettilaseista löytää käypäset? Ei ole rahaa kalliisiin laseihin

Vierailija
08.12.2024 |

Onko joku lievästi hajataittoinen lukulaseja tarvitseva löytänyt marketista sopivat silmälasit? Hirvittää silmälasiliikkeiden hinnat kun rahat on tosi vähissä jo valmiiksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen omiini. Cittarista ovat.

Vierailija
2/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat lasit optikolta on joitain kymppejä. Aina ne yrittää tyrkyttää niihin kovalinsseja ym. suojia, mutta jätät ne vaan raakasti pois, ei niitä ole niissä markettilaseissakaan mitä harkitset. Odotat vaan milloin on taas ilmainen näöntarkastus lasien ostajalle, katsot halvimmat kehykset ja niihin peruslinssit niin alta 50eur ne on yleensä.

Sitten jos otat niihin ohennukset, kovapinnoitteen ja hienommat kehykset niin yhtäkkiä hinta onkin sitten se 500.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketlasit lukulaseina on ihan ok. Niitä nyt löytyy tokmannista klaa olsoniin, Joskus on lidlissökin.

Vierailija
4/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lievä hajataitto ja silti marketin lukulasit -1,5 on mulle just hyvät. Ei niillä oikein kirjaa toki jaksa lukea hirveän pitkään, mutta sellaiseen perusarkeen ovat oikein hyvät. 

Varmaan riippuu monesta asiasta, käy kokeilemassa, sillähän se selviää. 

Vierailija
5/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos teille, hyviä vinkkejä, kiitos!

Vierailija
6/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nää nää mennä kattomaan? Niitä saa ihan marketista.

Vierailija
7/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa silmälasit jos oot niiden piirissä. Ne Kelan maksamat rillit jotka sain opiskellessani olivat n. 100-150 euron arvoiset Silmäasemalta.

Vierailija
8/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Jos on valoherkkä, niissä ei ole tummennusta.

Vierailija
9/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lievä hajataitto ja silti marketin lukulasit -1,5 on mulle just hyvät. Ei niillä oikein kirjaa toki jaksa lukea hirveän pitkään, mutta sellaiseen perusarkeen ovat oikein hyvät. 

Ei kai lukulaseissa miinusta ole?

Vierailija
10/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyytyväinen omiini. Cittarista ovat.

Sama. Pärjäsin vuosia marketlaseilla ja on hajataittoa. 

Vierailija
11/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kokeilla markettilaseja, mutta mulle ne ei riittäneet juurikin hajataiton vuoksi. Specsaversilta ja Nisseniltä saa lasit alle satasella, kun valitsee sangan ale-laarista ja halvimmat linssit.

Vierailija
12/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään oikein hyvin markettilaseilla hajataitosta huolimatta.

Reissusta ostan 5e

Vierailija
13/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne markettilasit on vähän sama kuin lukisit suurennuslasin kanssa. Auttaa asiaa, mutta todennäköisesti et pysty niillä pitkiä aikoja lukemaan. Silmät väsyy ja saattaa tulla kipeiksi tai päänsärkyä

Sinuna säästäisin oikeisiin laseihin. Itsellä elämänlaatu kärsisi pahemman kerran, jos en pystyisi mukavasti katsomaan lähelle pitkiäkin aikoja. Tykkään lukea ja tehdä käsitöitä.

Vierailija
14/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markettilasit eivät korjaa hajataittoa ja muka oikeasti ei ole varaa halvimpiinkaan optikon silmälaseihin niin sossusta saa apua. 

Vierailija
15/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversiltä saa 29e kehykset ja kovapintaiset lasit halvimmillaan omilla vahvuuksilla. Sanot vaan et otat ne, etkä mitään muuta

Vierailija
16/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lukulaseissa miinusta ole?

Hups, +1,5 tietenkin joo. Ajatusvirhe, sori.

-sama

Vierailija
17/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämätön kysyy onko lukulaseissa niin että tarkan näön alue on tismalleen jollekin tietylle etäisyydell? Eli kun menen testaamaan markettilaseja kauppaan onko minun pidettävä jotain tekstilappusta tarkasti tietyllä etäisyydellä silmistä että näen toimivatko lasit vai eivät? 

Vai miten niitä testataan?

Vierailija
18/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jonkun testaavan markettilaseja niin että yritti samalla lukea kännykän näyttöä. Varmaan joku pientä pränttiä sisältävä ruokapakettikin kävisi oikein hyvin "testitauluksi".

Vierailija
19/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa myös hyviä laseja esim. itse olen käyttänyt mm. Lenswayta. Tarvitset vain optikolta reseptin eli tiedot millaiset vahvuudet jne. yksityiskohdat tarvitset.  Monilla on myös mahdollista tilata pokat kotisovitukseen - ei maksa mitään! Ostin itse optikolta laadukkaammat lasit noin 500€ ja tilasin Lenswaylta varalasit 80€. Saa varmasti edullisemminkin. 

Vierailija
20/22 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanet plusdioptereita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi