Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (302)
Vauva.fi toimii Venäjän tavoin estäen, rajoittaen ihmisten sanan vapautta poistamalla täältä ihan asiallisia kirjoituksia täysin mielivaltaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten myin torissa nahkasohvan uuden tieltä. Hinta oli varsin kohtuullinen, koska en halunnut kauaa autotallissa ylimääräistä sohvaa säilyttää.
Mittojen ja värin kyselijöitä(vaikka molemmat kävivät ilmoituksesta hyvin ilmi) tuli heti alkuun pari kappaletta. Taisi olla myös joku "kysyn mieheltä/vaimolta" tapaus.
No, melko pian kuitenkin tuli viesti nuorelta mieheltä kuinka tämä olisi heille aivan täydellinen jne. Kysyi vielä voiko hinnasta yhtään neuvotella, johon totesin, että kyselijöitä on ollut sen verran paljon, että pidän hintaa kohtuullisena. Ostaja oli lopulta samaa mieltä ja totesi, että tulevat illalla hakemaan kun saavat peräkärryn lainaan. Tämähän meni mukavasti, kuvittelin silloin...
Illemmalla sitten paikalle ilmestyi vanhalla audilla peräkärryn kanssa nuori mies ja vielä nuorempi nainen, joista kummankin olemus oli hieman sekava. Sohva oli molempien mielestä hieno, joten sen suhtee
Erikoinen tapaus, mutta kyllä niitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vauva.fi toimii Venäjän tavoin estäen, rajoittaen ihmisten sanan vapautta poistamalla täältä ihan asiallisia kirjoituksia täysin mielivaltaisesti.
Älä nyt taas jaksa jankata. Yksityisen palveluntarjoajan foorumi ei kuulu sananvapauden piiriin.
Eilen joku ehdotti toridiiliä vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto, en ymmärrä näitä jotka ei osaa lukea.En ala postittamaan mitään ja jos postittaisin niin en todellakaan millään diilillä.
Olen käyttänyt toria yli 6 vuotta ja ainakin minun mielestä tai siis minut myynnit tippunut tosi paljon parin viime vuoden aikana, vaikuttaa siltä ettei ihmisillä ole rahaa.Juttelin muutaman torimyyjän kanssa, siis näitä jotka myy toreilla tavaraa niin kaikki kertoivat samaa, duunareilla, tavallisella kansalla ei ole ostovoimaa, eräs myyjä kertoi antaneensa useamman kerran perunaa ynnä muuta ilmaiseksi kun haluaa auttaa, kritisoi myös kovasti että tuntuu että avustetaan kaikkia muita paitsi suomalaisia.
Myin kahta Ikean nojatuolia ja olin laittanut kuvaukseen "vain nouto". Useampi kyseli syyllistävää sävyyn "miksi sä muka et voi lähettää?!? Etkö vaan viitsi?!?" Ihan kuin mulla olisi joku velvollisuus siihen. Ne tuolit haettiin samana iltana ja pääsin helposti eroon niistä, mikä oli mulle silloin tärkeintä.
Uudistuksen jälkeen katsoja kerrat on minusta ainakin vähentyneet. Minusta haku on paljon vaikeampi kuin ennen ja täysin sekava.
Vierailija kirjoitti:
Uudistuksen jälkeen katsoja kerrat on minusta ainakin vähentyneet. Minusta haku on paljon vaikeampi kuin ennen ja täysin sekava.
Samaa mieltä sekava nykyisin.
Eilen ja tänään tullut 3 kertaa onko vielä myynnissä, saatavana viesti eri tuotteista, kun vastaa niin sen jälkeen ei kuulu enää mitään.
Yhden euron tinkijät! On niitä, joiden on pakko tinkiä vaikka 1 e . Kun tietävät ettei myyjä jaksa yhdestä eurosta alkaa vääntää. Sitten voivat someen postata miten taas sai myyjän nöyrtymään. Voi kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pyrkiä kirjoittamaan mahdollisimman hyvät tiedot tuotteesta, niin vähemmän saa turhia kysymyksiä.
Valitettavasti on vaan todella paljon niitä jotka ei osaa lukea tai tajua lukea ilmoitusta, kokemusta on paljon siitä kun on hyvät selkeät kuvat ja ilmoituksessa lukee kaikki mitat ynnä muut niin tulee näitä mikä sen korkeus on?
Ja kaikki eivät ymmärrä mitä tarkoittaa: syvyys korkeus halkaisija ympärysmitta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pyrkiä kirjoittamaan mahdollisimman hyvät tiedot tuotteesta, niin vähemmän saa turhia kysymyksiä.
Valitettavasti on vaan todella paljon niitä jotka ei osaa lukea tai tajua lukea ilmoitusta, kokemusta on paljon siitä kun on hyvät selkeät kuvat ja ilmoituksessa lukee kaikki mitat ynnä muut niin tulee näitä mikä sen korkeus on?
Mitähän siellä koulussa nykyisin opetetaan, opitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän siellä koulussa nykyisin opetetaan, opitaan?
Tai opetettiin/opittiin. Ei kai nykykoululaiset Tori.fi:stä osta vaan heidän vanhempansa.
*Maksoitko myyjälle kirjojen hinnan? Jos et, niin hän varmaan odotteli näkevänsä rahat tilillään ennen lähettämistä. Kun rahoja ei näy, niin ei postittanut kirjoja.*
Voi olla näinkin, Jutta mitään tilinumeroa ei koskaan lähetetty, jotta olisin voinut edes maksaa.
Vierailija kirjoitti:
*Maksoitko myyjälle kirjojen hinnan? Jos et, niin hän varmaan odotteli näkevänsä rahat tilillään ennen lähettämistä. Kun rahoja ei näy, niin ei postittanut kirjoja.*
Voi olla näinkin, Jutta mitään tilinumeroa ei koskaan lähetetty, jotta olisin voinut edes maksaa.
. . . mutta, ei Jutta. . .
Vierailija kirjoitti:
Täysi huijari sattui kohdalle, en viitsinyt sanoa suoraan kun ei ollut suurista summista kyse, liekö ollut edes sen oma talo mihin pihalle pyysi tulemaan. Aivan järkyttävää miten voi olla tuollaisia ihmisiä, kuva oli tahallaan tehty antamaan virheellinen käsitys ja hinta nousi kesken kaupanteon, vitkasteli sen kanssa.
Koska oli noin päin, miksi ostit?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on ne lukuisat onko vielä vapaana kyselyt, joiden lähettäjä katoaa kuin tuhka tuuleen heti kun sille vastaa että kyllä on vapaana. Kerran olin sopinut noudon ihan tavallisen ja asiallisen oloisen naisen kanssa mutta hetkeä ennen sovittua noutoaikaa hän lähettikin viestin, että hänen mies on nyt tulossa noutamaan ja on ajoissa. Luulin siis että tuo nainen itse noutaa. No ei siinä mitään, käyhän se mieskin jos on kerran ajoissa. Ja ajoissa oli, sovittu rahasumma ihan oikein mukanaan. Mutta kännissä. Ja se oli todella inhottava kokemus, jopa vähän pelottava. Maksoi kyllä ongelmitta, mutta hänen humalainen olemus ja käytös oli ahdistavia. Onneksi olin sopinut noudon pihalle eikä sisälle.
No, voi, voi !😅
Ilmoituksessa lukee: ei tarjouksia. Ostaja lähettää viestin ja kysyy jotain tuotteesta. Sen jälkeen alkaa tarjoamaan, jopa toistaa itse että vaikka en ota vastaan tarjouksia, niin tarjoaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksessa lukee: ei tarjouksia. Ostaja lähettää viestin ja kysyy jotain tuotteesta. Sen jälkeen alkaa tarjoamaan, jopa toistaa itse että vaikka en ota vastaan tarjouksia, niin tarjoaa silti.
Minä en ainakaan vastaa näille tinkijöille mitään.
Muutama vuosi sitten myin torissa nahkasohvan uuden tieltä. Hinta oli varsin kohtuullinen, koska en halunnut kauaa autotallissa ylimääräistä sohvaa säilyttää.
Mittojen ja värin kyselijöitä(vaikka molemmat kävivät ilmoituksesta hyvin ilmi) tuli heti alkuun pari kappaletta. Taisi olla myös joku "kysyn mieheltä/vaimolta" tapaus.
No, melko pian kuitenkin tuli viesti nuorelta mieheltä kuinka tämä olisi heille aivan täydellinen jne. Kysyi vielä voiko hinnasta yhtään neuvotella, johon totesin, että kyselijöitä on ollut sen verran paljon, että pidän hintaa kohtuullisena. Ostaja oli lopulta samaa mieltä ja totesi, että tulevat illalla hakemaan kun saavat peräkärryn lainaan. Tämähän meni mukavasti, kuvittelin silloin...
Illemmalla sitten paikalle ilmestyi vanhalla audilla peräkärryn kanssa nuori mies ja vielä nuorempi nainen, joista kummankin olemus oli hieman sekava. Sohva oli molempien mielestä hieno, joten sen suhteen homma oli kunnossa. Mies oli jo sitä mieltä, että nostetaan sohva kärryyn mutta minä ilonpilaajana kuitenkin päätin muistuttaa maksusta. Sitten alkoikin mielenkiintoinen show. Mies siinä hetken kiemurteli ja ilmoitti, että hänellä olisi satanen nyt. Loput hän saisi ihan parissa päivässä tai ihan viimeistään seuraavalla viikolla. Sohvan hinta oli siis 250 euroa, joten summasta puuttui aika paljon.
Olin kohtuullisen hämmästynyt tästä käänteestä ja ilmoitin suoraan, että mistään osamaksukaupasta ei ollut puhe ja rahat haluan yhdellä kertaa. Seuraavaksi sitten tämä kaksikon nainen kilahti totaalisesti ja rupesi meuhkaamaan miehelleen, että eikö tämän pitänyt olla sovittu juttu ja että se sohva tarvitaan tänään, kun on kärrykin nyt lainassa. Tätä sirkusta sitten katselin vierestä ja tunnelma oli kieltämättä melko ristiriitainen.
Seuraavaksi sitten tuo nainen sai jostain käsilaukkunsa perukoilta kaivettua pari kaksikymppistä ja sitten alkoi taas sama tinkaus, että jos loput maksetaan huomenna, kun niin vähän enää puuttuu. Ilmoitin taas, että ei käy ja totesin samalla, ettei tämä kauppa taida nyt onnistua.
Seuraavaksi tuo tyttö tai nainen sanoi, että soittaa äidilleen ja pyytää lainaksi puuttuvat rahat. Siihen tuo miehenalku ei selvästi ollut oikein tyytyväinen mutta ei nyt lopulta puhelua estellytkään.
Itkun, kiroilun ja huutamisen sävyttämä puhelu kesti ehkä 5 minuuttia, jonka jälkeen nainen ilmoitti, että äitinsä lainaa rahat. Taas oltiin seuraavaksi jo nostamassa sohvaa kärryyn mutta pysyin edelleen tiukkana, että ensin pitää saada rahat käteen, sitten vasta sohva nousee kärryn.
Tästä alkoi seuraava surkuttelu, että pitääkö heidän nyt oikeasti näin myöhään lähteä rahaa hakemaan, kun ei äidillä ole käteistä ja pitää sitä sitten automaatilla käyttää jne ja eikö huomenna oikeasti riitä? Kerroin, että minulle käy hyvin mobilepay mutta sellaisia ei tytön äiti kuulemma osaa käyttää. Minkäs sille sitten voi..?
Kaiken tämän sähläämisen jälkeen pettynyt pariskunta sitten hyppäsi autoonsa ja ilmoittivat hakevansa rahat. Auton kadottua näköpiiristä olin pomminvarma, etten näe tätä kaksikkoa enää koskaan, ja niinhän siinä tietysti kävikin.
Parin päivän päästä sohva löysi sitten uuden kodin ihan täysijärkisen ostajan luota.