Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Yhden euron tinkijät! On niitä, joiden on pakko tinkiä vaikka 1 e . Kun tietävät ettei myyjä jaksa yhdestä eurosta alkaa vääntää. Sitten voivat someen postata miten taas sai myyjän nöyrtymään. Voi kyynel.
En edes vastaa näille tinkijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.
Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä
Todella aiheellinen kysymys, koska moni myyjä roikottaa samaa ilmoitusta, vaikka haku olisi jo sovittu. Turhaan ostajana vaivautua kyselemään sellaisista tuotteista, muuta kuin, että vieläkö ovat myynnissä vai unohtuiko kenties poistaa ilmoitus.
Ihan kuule "samalla vaivalla" lähetät sen "hei ostan tämän" viestin kuin kyselet "onko vielä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko vielä myynnissä?" No mitäpä luulet, kun ilmoitus on jätetty 5 minuuttia sitten.
Kun tuollaiselle vastaa että kyllä on, niin eivät vastaa enää ikinä mitään, eivät välttämättä edes koskaan avaa sitä viestiä
Todella aiheellinen kysymys, koska moni myyjä roikottaa samaa ilmoitusta, vaikka haku olisi jo sovittu. Turhaan ostajana vaivautua kyselemään sellaisista tuotteista, muuta kuin, että vieläkö ovat myynnissä vai unohtuiko kenties poistaa ilmoitus.
Puhumattakaan siitä, että "onko vielä myynnissä" on ihan vain keskustelun avaus. Minä sanon aina jotain sensuuntaista, että "hei, ostaisin tämän jos se on vielä saatavilla", mutta "onko vielä myynnissä" toimii ensimmäisenä viestinä siinä missä mikä tahansa muukin.
Minulla ainakin on kadonnut monenlaiset ostajaehdok
Ei todellakaan toimi hyvänä viestinä kysyä onkovielä. Typerä ja huono tapa avata keskustelu. Parasta kun kirjoittaa hei ostan tämän, milloin sopii nouto. Onkovielä, varsinkin jos tuote on juuri julkaistu aiheuttaa vain idiootin estämisen.
Vierailija kirjoitti:
Myin huonekalun viallisena, tästä mainitsin ilmoituksessa tarkasti ja ainakin omasta mielestäni riittävän selkeästi eikä hintakaan päätä huimannut. Ostaja tarkasti tuotteen paikan päällä ja kysyikin mainitusta viasta, joten oli mennyt selvästi viesti perille. Parin tunnin päästä ostosta lähti kuitenkin raivoamaan yksityisviesteillä kuinka minä olen häntä kusettanut ja tahallaan myynyt viallisen tuotteen. Hetken selittämisen jälkeen totesin ostajalle että osoite on sama, tuokoot sen takaisin, ei kuulunut mitään.
Pari viikkoa myöhemmin laittoi täysin saman sävyisen arvostelun jossa syytti minua epärehellisyydestä, tähän vastattuani poistikin arvostelun välittömästi. Olin kyllä hetken hyvin hämmentynyt että mitä tässä oikein tapahtui.
Sama kokemus täällä. Ilmoituksessa luki mitä ja minkä kuntoista myyn. Kuvia oli useita. Heppu haki tavarat, maksoi käteisellä. Illalla lähetti kahdeksan haukkumaviestiä, että paskaa myit ja pitkät ajomatkat oli, menetin bensarahaa. Aivan sekava tapaus. Surullista vielä, että kyseessä joku julkaistu pilipalikirjailija, vanha sotkupartainen mies. Säälittävää.
Mulle tuli kerran tavaran hakija käteisellä maksamaan mutta puuttuu vähän, käykö tämä. No automaatti on lähellä, lähetin sinne.
Epäilen että rahaa oli mutta yritti tinkaista viime metreillä. Kyse oli aika arvokkaasta tavarasta.
Vierailija kirjoitti:
Joku kerran yritti sinnikkäästi tarjota 15e eräästä tuotteeata (valmiiksi todella halpa hinta) 8e toridiilillä neljä kertaa peräkkäin, vaikka en koskaan reagoinut tarjoukseen mitenkään. Ei mennyt perille että en myy puoleen hintaan. Etsin silloin estonappulaa, mutta en löytänyt sellaista.
Kokeile ens kerralla sitä selkeää viestintää ja vastaa sille tyrkyttäjälle että EN MYY. On se kumma kun luullaan että tyrkyttäjällä ois hyvät hoksottimet. Itse laitan idiootit estoon, niin eivät tyrkytä enää mitään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tarjoan posteineen 7 e" Kun hintapyyntö on minulla 30 e kurantista tavarasta.
Halvin postitus on lähes 6 e. Sitten pakkaisin tuotteen hyvin ja kuljettaisin sen julkisilla postiin ja jäisin miinukselle. Mitä nämä ihmiset oikein miettii? Yhtään mitään?
Tollasille vastaan, että tarjoan vinkin: hakeudu hoitoon. Ehkä julmaa, mutta hauskaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Varaatteko tuotteita?
Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin.
Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.
Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D
Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?
Varaan vain varausmaksulla. Karsii pellet tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ostajan pyyntö ja neuvo MYYJILLE.
Laittakaa nyt vihdoin ja viimeinkin ne kaikki oleelliset tiedot tuotteestanne jota myytte !
Siis aivan järkyttävän paljon ( yli puolet) on varsinkin tekstiilejä ja vaatteita, joissa ei ole ilmoituksessa kuin jotain : "hyvässä kunnossa...., pidin vain kerran juhlissa"...😤
OMG ! Ostajaa ei kiinnosta missä oot pitänyt ! Vaan tiedot vaatteesta.
Mitat. Mitat. Mitat .Mitat. Just mekoissa mitta olka- helma, kai- kai sekä kuva siitä materiaalilapusta.
Jos materiaalilappu on leikattu, oikea syy siihen on, että vaate on pa*ka materiaalia.
Sun koko viesti on pa*kaa materiaalia.
Olen just laittanut puoli-ilmaiseksi tai ilmaiseksi myyntiin tavaraa. En todellakaan lähde ärrälle postittelemaan jotain vitosen roipetta saati ilmaista tavaraa, minkä olen myös ilmaissut sekä merkinnällä "vain nouto" että valitsemalla "en voi postittaa tavaraa". Ja eiköhän suunnilleen jokaisesta tule ensimmäisenä viestiä että haluaisin tämän postituksella. Mikä siinä luetun ymmärtämisessä on niin vaikeaa? Yhdestä ilmaisesta takista joku kehtaisi jopa pistää viestiä että käytkö ikinä täällä hänen kulmillaan (70 kilometrin päässä), jos vaikka voisit samalla tuoda sen takin. 🙄
Minulta on paljon kyselty onko vielä myynnissä ja joku sitten ilmoitti, että ei ole rahaa maksaa. No hyvä kun edes ilmoiti, etten turhaa odota.
Vierailija kirjoitti:
Minulta on paljon kyselty onko vielä myynnissä ja joku sitten ilmoitti, että ei ole rahaa maksaa. No hyvä kun edes ilmoiti, etten turhaa odota.
Erikoisimpia on ne jotka kysyy ensin että onko tämä vielä myynnissä ja kun vastaat myöntävästi, niistä ei kuulu sen koommin enää mitään. Että ihan muuten vaan kiinnosti tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule "samalla vaivalla" lähetät sen "hei ostan tämän" viestin kuin kyselet "onko vielä".
Miksi mun pitää sanoa "ostan tämän", kun haluan kysyä "onko vielä?" Jos on, niin kysyn tarkentavan kysymyksen vaikkapa "onko eläintaloudesta?"
En oo koskaan ymmärtänyt näitä myyjiä joilta ei saa kysyä mitään, ainoa hyväksytty yhteydenottomuoto on suoraan "otan tämän".
Myin kirjaa ja ostaja löytyi nopeasti, sovittiin postitus ja hän maksoi nätisti. Sujui hyvin. Paketoin kirjan samana iltana ja seuraavana päivänä postitin. Oli parista millistä kiinni, mutta mahtui kuin mahtuikin siihen 5cm:n luukkuun, eli ostaja saa sen vielä postiluukusta. Laitoin viestiä, että postissa ja tässä koodi. Kului kaksi päivää ja tämä alkaa kysellä, missä viipyy. Olin antanut hänelle seurantakoodin, eli näin tasan saman kuin hänkin. Yritin rauhoitella, että eiköhän kusti sen kohta tuo. 3. päivänä oli, että kuljetuksessa kohteeseen. Iltapäivällä tuli kiukkuinen viesti, että ei se sitten tullutkaan, vaan olikin lappu että pitää noutaa postista. Lähettäjänä en asialle oikein voinut muuta kuin pahoitella. Ja myöhemmin tuli vielä viestiä, että oli hakenut ja kiitteli hyvää pakkausta. Joku neuroosi hänellä kyllä oli, koska oli vielä kokeillut ovensa luukusta, että meneekö paketti siitä vai ei. Ja halusi ilmoittaa, että mahtuihan se. Kiitos vaan tiedosta😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, että "onko vielä myynnissä" on ihan vain keskustelun avaus. Minä sanon aina jotain sensuuntaista, että "hei, ostaisin tämän jos se on vielä saatavilla", mutta "onko vielä myynnissä" toimii ensimmäisenä viestinä siinä missä mikä tahansa muukin.
Turhaan länkytystä kysyä milloin sopii nouto. Mikset sano suoraan että "haen heti" ja sen on sovittava myyjälle koska ostaja on kuningas.
Yllättävän paljon on ostajia, joiden mielestä on ihan kohtuullista olettaa että myyjä lähtee kuljettelemaan jotain parin euron tavaraa johonkin, joko postissa tai paikan päälle. Multa joskus joku akka osti mekon neljällä eurolla ja oli sitä mieltä että varmasti voin tuoda sen hänelle sopivana aikana kilometrin päähän kodistani.
Vierailija kirjoitti:
Myin kirjaa ja ostaja löytyi nopeasti, sovittiin postitus ja hän maksoi nätisti. Sujui hyvin. Paketoin kirjan samana iltana ja seuraavana päivänä postitin. Oli parista millistä kiinni, mutta mahtui kuin mahtuikin siihen 5cm:n luukkuun, eli ostaja saa sen vielä postiluukusta. Laitoin viestiä, että postissa ja tässä koodi. Kului kaksi päivää ja tämä alkaa kysellä, missä viipyy. Olin antanut hänelle seurantakoodin, eli näin tasan saman kuin hänkin. Yritin rauhoitella, että eiköhän kusti sen kohta tuo. 3. päivänä oli, että kuljetuksessa kohteeseen. Iltapäivällä tuli kiukkuinen viesti, että ei se sitten tullutkaan, vaan olikin lappu että pitää noutaa postista. Lähettäjänä en asialle oikein voinut muuta kuin pahoitella. Ja myöhemmin tuli vielä viestiä, että oli hakenut ja kiitteli hyvää pakkausta. Joku neuroosi hänellä kyllä oli, koska oli vielä kokeillut ovensa luukusta, että meneekö paketti siitä vai ei. Ja halusi ilmoittaa, että mah
Eikö maksikirjeen joka menee postiluukusta, paksuus ole 3,6cm maksimissaan, eikä 5?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon on ostajia, joiden mielestä on ihan kohtuullista olettaa että myyjä lähtee kuljettelemaan jotain parin euron tavaraa johonkin, joko postissa tai paikan päälle. Multa joskus joku akka osti mekon neljällä eurolla ja oli sitä mieltä että varmasti voin tuoda sen hänelle sopivana aikana kilometrin päähän kodistani.
Wolttaajat on tottuneet siihen että ostokset tulee samaan rahaan ovelle tuotuna.
Vanhoissa miehissä on todella rasittavia tinkaajia. En tiedä, korostuuko se vielä erityisesti kun olen naisena myynyt remonttitarvikkeita ja muuta vähän miesten jutuiksi miellettyä tavaroita, niin aina siellä on joku helvetin Harri tai Timo, joka yrittää vängätä jo valmiiksi räkähalvan tavaran hintaa alemmaksi jollain älyvapaalla verukkeella, tyyliin "kun tässä ei tule ruuveja mukana".
Tori täynnä lukutaidottomia persaukisia ostajia, niitä riittää ja näitä nillittäjiä, mielensäpahoittajia.