Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Myin Samsungin pyykkikonetta 150 e. Ostajaehdokas kysyi alinta hintaa, sanoin 130. Kyseli päiväkausia lisäkuvia, onko koneessa naarmuja, mitkä mitat, kuinka vanha, ostinko uutena ja ties mitä. Sitten alkoi helvetinmoinen tinkaus, olis pitänyt myydä 110, koska pakettiauton vuokraaminen maksaa, on työtön, uuden Logicin pesukoneen saa 200 e ja "voisitko tehdä minulle palveluksen". Samaan aikaan samalla alueella oli alle satasella Logicia vastaavia halpakoneita myynnissä, mutta jostain syystä halusi mua kiusata.
Lopulta sen osti nuori pariskunta tinkimättä ja kuljettivat kävellen parin sadan metrin päähän. Ensimmäisen ehdokkaan vonkumiset torjuin kohteliaasti ja kirosin itsekseni hänelle lämpimiä tyynyjä ja pikkukiviä kenkiin. Kaikki muut ostajat aina olleet tosi mukavia ja tinkaaminen hoitunut hyvässä hengessä
Olivatko nämä ostajat sumopainijoita, kun saivat kuljetettua pesukoneen kävellen?
Täysi huijari sattui kohdalle, en viitsinyt sanoa suoraan kun ei ollut suurista summista kyse, liekö ollut edes sen oma talo mihin pihalle pyysi tulemaan. Aivan järkyttävää miten voi olla tuollaisia ihmisiä, kuva oli tahallaan tehty antamaan virheellinen käsitys ja hinta nousi kesken kaupanteon, vitkasteli sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittais turhat "onko vielä vapaana" -kyselyt, jos joku edes reagoisi Torissa ilmoituksiin. Ennen sitä Torin uudistusta (missä tuli mm. tuo Toridiili) sain myytyä siellä heti kaikki, mitä myyntiin laitoin (pääosin neuleita), mutta tuon muutoksen jälkeen en ole saanut ainoan ainoaa tuotetta myytyä.
Olisi kiva tietää, mikä tämän aiheutti. Hinnat on samat, kuin ennen uudistusta.
Ostajat ja myyjät katosivat, koska:
- haku on huonompi
- ensimmäisenä tulee "suositut" illmoitukset kun aiemmin tuli uudet
- jotkut hakevat vain toridiili-ilmoituksia, joten monta hyvää tuotetta jää katsomatta
- jotkut hakevat vain nouto-ilmoituksia, joten monta hyvää tuotetta jää katsomatta
- typerät tinkaajat, jotka haluavat parin kympin tavaran eurolla sisältäen pakettipostituksen
- maksutavat: kaikki eivät
Se hakuhan on nimenomaan parempi kun siitä voi tehokkaammin seuloa pois ne, jotka ei kiinnosta.
Ja mitä tämä Toridiiliä vastaan ämpyily oikein on? Turvallinen ja tehokas systeemi.
Itse sekä myyn että ostan ja uudistettu Tori toimii loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittais turhat "onko vielä vapaana" -kyselyt, jos joku edes reagoisi Torissa ilmoituksiin. Ennen sitä Torin uudistusta (missä tuli mm. tuo Toridiili) sain myytyä siellä heti kaikki, mitä myyntiin laitoin (pääosin neuleita), mutta tuon muutoksen jälkeen en ole saanut ainoan ainoaa tuotetta myytyä.
Olisi kiva tietää, mikä tämän aiheutti. Hinnat on samat, kuin ennen uudistusta.
- haku on huonompi
- jotkut hakevat vain toridiili-ilmoituksia, joten monta hyvää tuotetta jää katsomatta
- jotkut hakevat vain nouto-ilmoituksia, joten monta hyvää tuotetta jää katsomatta
- typerät tinkaajat, jotka haluavat parin kympin tavaran eurolla sisältäen paket
Uudistettu tori.fi on aivan täyttä paskaa.
Olin laittanut polkupyörän Toriin myyntiin ja joku lähetti viestin, että vaihtaisinko pyörän kahteen risteilylippuun. Kieltäydyin, mutta tyyppi vaan jatkoi aggressiivista jankkaamista. Meni estoon. Jotkut myös yrittivät ostaa pyörää käsittämättömään pilkkahintaan.
Toridiili on kiva niin kauan, kun tulee myyjänä huijatuksi. Kaveri menetti sillä useamman kympin, kun ostaja väitti tuotteen olleen viallinen, mitä ei ollut (kuvattu paketoidessa, josta näkee ettei väitettyä vikaa ollut). Ei saanut tuotteesta hintaa, eikä tuotetta takaisin. Ostaja myi tuotteen muutama viikko myöhemmin "uutena ja ehjänä" kalliimmalla hinnalla. Rikosilmoitus on tuosta tehty.
Se että yleensä naisoletetut koittaa tingata jostain 10 eur tuotteesta 3-4 pois että tuleekos kaupat? Ja toinen hauska on nämä vonkaajat jotka itsepintaisesti vaativat että voinko tuoda tuotteen tyyliin Pesäseinäjoelle vaikka ilmoituksessa lukee "vain nouto".
Tori.fi on perseestä en ole ikinä käyttänyt täysin ala-arvoinen käyttöjärjestelmä, huuto.net oli aikoinaan hyvä mutta ovat sitäkin onnistuneet huonontamaan.
244: Kerropa, miksi uudessa Torissa ei toimi postinumerohaku kunnolla? Entisessä seurasin itse myytäviä tavaroita postinumerohaulla, koska joutuisin käymään ostettavat tavarat kävellen. Oli kätevä jättää välilehti auki selaimeen ja välillä lukulistallekin. Siitä sitten esim. seuraavana päivänä katsomaan uudet myyntiin tulleet tavarat. Nyt ei voi tuota tehdä, jo seuraavana päivänä Tori ilmoittaa, että hakemaasi ei löydy, ei siis löydä muka yhtään mitään. Tuo ominaisuus on yksi pahimmista huononnuksista koko palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Myin Samsungin pyykkikonetta 150 e. Ostajaehdokas kysyi alinta hintaa, sanoin 130. Kyseli päiväkausia lisäkuvia, onko koneessa naarmuja, mitkä mitat, kuinka vanha, ostinko uutena ja ties mitä. Sitten alkoi helvetinmoinen tinkaus, olis pitänyt myydä 110, koska pakettiauton vuokraaminen maksaa, on työtön, uuden Logicin pesukoneen saa 200 e ja "voisitko tehdä minulle palveluksen". Samaan aikaan samalla alueella oli alle satasella Logicia vastaavia halpakoneita myynnissä, mutta jostain syystä halusi mua kiusata.
Lopulta sen osti nuori pariskunta tinkimättä ja kuljettivat kävellen parin sadan metrin päähän. Ensimmäisen ehdokkaan vonkumiset torjuin kohteliaasti ja kirosin itsekseni hänelle lämpimiä tyynyjä ja pikkukiviä kenkiin. Kaikki muut ostajat aina olleet tosi mukavia ja tinkaaminen hoitunut hyvässä hengessä
Minulle kävi kerran niin että himotinkaaja kysyi jostain tuotteesta alinta hintaa millä voin myydä ja sen kerroin. Sitten hän tarjosi sen alle eli ei tullut kauppoja ja en viitsinyt tehdä edes vastatarjousta.
Nykyään laitan toisinaan tinkausvaraa hintaan tavaroihin joiden tiedän olevan kiinnostavia. Toiset tavarat on taas hinnoiteltu niin että kunhan joku veisi pois mutta aina sekään ei tunnu auttavan vaikka tavara on uutta vastaavassa kunnossa.
Tori-palstalla myynti on kestävyyslaji ja joskus menee aikaa ennen kuin tavara menee kaupaksi. Näkyvyyttä on vaikea lisätä muuten paitsi lataamalla sama ilmoitus uudestaan viikon tai päivän välein mitä jotkut näyttävät tekevät.
Toisaalta ostopuolella on jotain ilmoituksia tavarasta jota ei enää ole saatavana. Joku lupasi maksaa uudenveroisesta tuotteesta normaalin hinnan mutta eikö harvinaisesta tuotteesta pitäisi saada jotain ekstraa kun sen arvo voi jatkossa jopa nousta.
Viime aikoina olen laittanut annetaan-osiossa muutamia juttuja. Kirjoitan aina, että ei varauksia, nopein hakija saa ja ilmoitus poistetaan kun tavara haettu. Ja silti alkaa kysely, että onko vielä vapaana. Ja näitä, että tulen sinne päin ensi viikolla torstaina klo 10-13 aikaan, käykö silloin? Ja loukkaannutaan, kun kerron, että minulle ei käy tuo aika, en voi olla valmiudessa 3 h odottamassa, että joku ehkä tulee tai sitten ei. Ja ei tosiaan vastata mitään, kun laittaa, että on vapaana, voi hakea vaikka heti.
Pari vuotta sitten myin sellaista pressuvarastoa pihalta, sellainen suht pieni. Yksi ostaja jankkasi ja hirveä vääntö, että mistä hän nyt saisi auton lainaan ym. Vastasin, että tälle on useampi ostajaehdokas ja yksikin laittoi, että huomenna klo 10 sopii, joten jos hänestä ei kuulu niin voidaan palata asiaan. No, ostaja tuli ihan sovitusti ja kaupat saatiin tehtyä. Mutta kun poistin ilmoituksen, alkoi tämän jankkaajan pommitus ja syyttely, että miten minä nyt toimin laittomasti ja hän nyt mielensä pahoitti, miten heillä olisi ollut kova tarve vastaavalle varastolle ja olisin voinut sanoa, jos myynnillä on kiire. Haukkui vielä lopuksi, että laittaa nimimerkkini muistiin, että ei koskaan osta minulta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva että tuollainen palsta on olemassa, mutta 10 pistettä sille, joka löytää yhtäkään ilmoitusta ilman kielioppivirheitä. Suurin osa ilmoituksista on aivan kaameaa luettavaa.
Mitä väliä ? Voi helvetti mikä idiootti.
Liityn sun tiimiin, miten jotkut jaksaa vahdata kielioppivirheitä, isoja ja pieniä alkukirjaimia, pilkkujen paikkoja etc....keksisivät muuta puuhaa!
On niillä muutakin puuhaa. Kerrostaloissa asuvat ja kyttäävät naapureita. Kun pihaan ajaa auto tai joku tulee pihaan kävellen tai pyörällä, niin ikkunoissa vaan verhot heiluu. Sieltä katsotaan ja merkataan muistiin kellon ajat, milloin kukakin vie roskat ulos. Sitten käyvät tonkimassa ja selvittämässä, onko varmasti lajiteltu oikein. Sitten se juorurinki, missä kokoontuvat puimaan muiden ihmisten asioita. Jos jostain ei ole havaintoa, niin keksitään jokin mehukas juttu, kuinka se asia muka on. "Kyllä minä tiedän parhaiten". Sitten ketkä näistä mulkuista vielä työelämässä on, niin siellä nuollaan pomojen perseitä ruskein kielin ja keksitään virheitä muiden työstä. Juostaan kertomaan, kuinka se teki niin ja kuinka se sanoi niin. Ja kaikki on siellä omassa päässä, ei ole oikeasti kukaan tehnyt ja sanonut mitään sellaista, josta urbaanilegenda, juoru kertoo. Tässä osa siitä, mitä muuta puuhaa näillä palstojen kielipoliiseilla on. Ei näillä ole kaikki täytteet tacossa.
Vierailija kirjoitti:
Toridiili on kiva niin kauan, kun tulee myyjänä huijatuksi. Kaveri menetti sillä useamman kympin, kun ostaja väitti tuotteen olleen viallinen, mitä ei ollut (kuvattu paketoidessa, josta näkee ettei väitettyä vikaa ollut). Ei saanut tuotteesta hintaa, eikä tuotetta takaisin. Ostaja myi tuotteen muutama viikko myöhemmin "uutena ja ehjänä" kalliimmalla hinnalla. Rikosilmoitus on tuosta tehty.
Kaikenlaisia paskahousuja sitä onkin. Just tämmösen takia kaupat aina kasvotusten ja maksu käteisellä suoraan kouraan. Se on ainut oikea tapa tehdä kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatko nämä ostajat sumopainijoita, kun saivat kuljetet
Nönnönnöö. Ehkä tuo nuori pariskunta ei ollutkaan laiskaa, saamatonta ja huonokuntoista kansanosaa, vaan terveitä ja hyväkuntoisia, jotka jaksavat kaksistaan kantaa yhden pesukoneen parin sadan metrin päähän. Sulle tietysti täysin mahdoton juttu edes ajatuksen tasolla, kun itse et tuohon pystyisi edes kolmen kaverisi kanssa. Vai että oikein sumopainijoita? 🙄 Mistähän tuokin älynväläys oikein lähti? Hohhoijaa miten oli taas tyhmää.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatk
Onhan heillä voinut olla sellaisista kätevät työntökärryt, joita muuttomiehetkin käyttää. Hyvin pystyy pesukoneen muutaman sata metriä sillä kuskaamaan jalkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi on perseestä en ole ikinä käyttänyt täysin ala-arvoinen käyttöjärjestelmä, huuto.net oli aikoinaan hyvä mutta ovat sitäkin onnistuneet huonontamaan.
Ties vaikka menisi tiedot vielä verottajalle asti, niin verottaja voi sitten muistuttaa myyjiä veromätkyillä myydyistä tavaroista, kun olet myynyt semmoista ja tämmöistä tavaraa ja saanut vuoden aikana näin ja näin paljon lisätienestejä, joista et ole "muistanut" mitään verotuksessa ilmoittaa. Hyvässä lykyssä pääsee vielä istumaan veronkierrosta seittemää suvea. Suomessahan on tavalliselta kansalta rikastuminen kiellettyä. Ei saa tapahtua edes pientä lisätienestin hankkimista, kun kaikesta rosvotaan verot pois.
Vierailija kirjoitti:
Se että yleensä naisoletetut koittaa tingata jostain 10 eur tuotteesta 3-4 pois että tuleekos kaupat? Ja toinen hauska on nämä vonkaajat jotka itsepintaisesti vaativat että voinko tuoda tuotteen tyyliin Pesäseinäjoelle vaikka ilmoituksessa lukee "vain nouto".
Minulla tinkaajat on olleet lähes kaikki miehiä, ja tinganneet tyyliin 100e hinta "maksan 40e tulen tänään hakemaan". Aina tuo sama lause. En vastaa heille mitään.
Tavaran hinta kaupassa yli 200e ja minulla myynnissä kolme kertaa käytetty lähes uusi tavara. En todellakaan myy neljällä kympillä.
Itselläni ostajista ei ole kuin hyviä kokemuksia. Ennen torin muutoksia myin 5 huonekalua, kaikki meni melko lyhyessä aikaa ja ostajat tulivat melko kaukaakin hakemaan. Nykyisestä torista ei minulla ole kokemusta. En tiedä laitanko enää myyntiin mitään , vaikka runsaasti olisi, lukemani perusteella tuntuu harvalla olevan mitään hyvää sanottavaa. Olisi vain niin suuri ja painava syy myydä omaisuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ties vaikka menisi tiedot vielä verottajalle asti, niin verottaja voi sitten muistuttaa myyjiä veromätkyillä myydyistä tavaroista, kun olet myynyt semmoista ja tämmöistä tavaraa ja saanut vuoden aikana näin ja näin paljon lisätienestejä, joista et ole "muistanut" mitään verotuksessa ilmoittaa. Hyvässä lykyssä pääsee vielä istumaan veronkierrosta seittemää suvea. Suomessahan on tavalliselta kansalta rikastuminen kiellettyä. Ei saa tapahtua edes pientä lisätienestin hankkimista, kun kaikesta rosvotaan verot pois.
Kun vielä luet sen verottajan ohjeen, niin rauhoitut. Jos myyt alle 5000e arvosta tavaraa vuodessa, tehdään veroilmoitus ainoastaan mahdollisesta myyntiVOITOSTA. Jos myyt verhot 20e ja maksoit niistä 140e uutena, teit 120e myyntiTAPPIOTA. Jota ei tarvitse ilmoittaa. Vaikka myisit sen jälkeen 10e vaasin 100e hintaan, siitäkin tulisi voittoa 90e, ja koska vuoden voitot ja tappiot lasketaan yhteen, verhojen kanssa olet edelleen -30e tappiolla etkä maksa veroja.
Vasta jos myyt omia tavaroita yli 5000e arvosta, ne pitää ilmoittaa kokonaisuutena, ja silloinkin verot määrätään vain jos teet myyntiVOITTOA.
Lähinnä tuo myyntivoitto on mahdollista tulla verolle, jos löydät high end Vuittonin kassin eurolla kirpparilta ja myyt sen eteenpäin viidellä tonnilla.
- haku on huonompi
- typerät tinkaajat, jotka haluavat parin kympin tavaran eurolla sisältäen pakettipostituksen
- maksutavat: kaikki eivät halua käyttää käteistä/mobilepayta/tilisiirtoa/kahvipakettia (mikä milloinkin on ostajan ei-listalla)