Kompostitarkastaja tuli käymään meidän pihalla tänään ja kärysin
En ole oikeastaan koskaan kompostoinut ja kaikki jätteet on menneet sekajätteeseen. No nyt tänään kunnan kompostitarkastaja kävi omakotitalollamme tekemässä tarkastuksen. Nykyinen jätelaki kuulemma velvoittaa asianmukaiseen jätehuoltoon, ja kun talossa ei ole kompostia, se tarkoittaa jätesopimuksen hankkimista biojätteiden osalta.
Kunnan jätesopimuksen laskuksi tuli nyt 13,44 € per tyhjennyskerta, ja koska tyhjennysväliksi on asetettu kaksi viikkoa, vuosikustannukseksi tulee 362,88 €.
Ärsyttää tuollainen toisten pihoille tuleminen ja nuuskiminen enkä varmasti suostu maksamaan satoja euroja vuodessa jostain biojätteen hausta. Mulla on vielä kaiken lisäksi aivan sama ongelma edessä mökillä. Aivan älytöntä. Kertokaa jos teillä kokemuksia aiheesta.
Kommentit (560)
On kivaa olla vammanen koska saan olla aito ja sellanen just ku haluan
Voiko ihminen voittaa gorillan ilman aseita? Itse uskoisin pystyväni tähän koska olen harrastanut painia jo 3 vuotta
Minä haluaisin oikeasti jo vihdoin nähdä sen, koska mulla olisi sille kaksi kysymystä:
a) Mikä koulutus sillä on (mitä opintoja tarvitaan, että osaa tarkastaa kompostin)
b) Onko se ylpeä tästä työstään
Harmi, kun en yhtäkään tunne :/
Vielä yksi kysymys:
c) Paljonko kompostitarkastaja saa palkkaa
Onnittelen tietenkin kuinka arvon tarkastaja on saanut noin hienon viran
Paljonko koko uomessa on tämän tapaisia virkoja? Palkka juoksee ja tyyppi käy joskus kurkkimassa naapurin kompostia
YLEn autokuski. Täysi työviikko -vuodessa kilometrejä ihan peräti 7000
Onko tällä kompostitarkastajalla joku muu jobi tässä tarkastusten ohella? Joku jätenoomin virka, mistä neuvoja jaetaan iltapäivälehdille?
On nii kuivaa ettei pystyis mistää muualt shoppaa