Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kompostitarkastaja tuli käymään meidän pihalla tänään ja kärysin

Vierailija
21.09.2024 |

En ole oikeastaan koskaan kompostoinut ja kaikki jätteet on menneet sekajätteeseen. No nyt tänään kunnan kompostitarkastaja kävi omakotitalollamme tekemässä tarkastuksen. Nykyinen jätelaki kuulemma velvoittaa asianmukaiseen jätehuoltoon, ja kun talossa ei ole kompostia, se tarkoittaa jätesopimuksen hankkimista biojätteiden osalta.

Kunnan jätesopimuksen laskuksi tuli nyt 13,44 € per tyhjennyskerta, ja koska tyhjennysväliksi on asetettu kaksi viikkoa, vuosikustannukseksi tulee 362,88 €.

Ärsyttää tuollainen toisten pihoille tuleminen ja nuuskiminen enkä varmasti suostu maksamaan satoja euroja vuodessa jostain biojätteen hausta. Mulla on vielä kaiken lisäksi aivan sama ongelma edessä mökillä. Aivan älytöntä. Kertokaa jos teillä kokemuksia aiheesta.

Kommentit (560)

Vierailija
221/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea kompostitarkastaja on töissä lauantaisin??

Vierailija
222/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompostitarkastajat käyvät alueilla jossa on riittävästi asutusta, ei kierrä maaseudulla harvaan asutulla alueilla.

Vierailija
224/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin kompostitarkastajat ovat olleet liikkeellä? Missä kunnissa? Siis oikeasti liikkeellä. Mulla on komposti ollut vuosia, mutta kiinnostaa tämä.

Vierailija
225/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin kompostitarkastajat ovat olleet liikkeellä? Missä kunnissa? Siis oikeasti liikkeellä. Mulla on komposti ollut vuosia, mutta kiinnostaa tämä.

Yle Pohjanmaan uutisissa oli juttua, että ainakin Vaasassa tätä herkkua tarjolla. Tarkastaja esiintyy ihan kuvan kanssa. Inspector

Vierailija
226/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan vuonna 2024 heitä biojätteitään sekajätteiden sekaan??? 

Vierailija
227/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensin kärysit mökistä etkä silti älynnyt ostaa kompostoria kotiin? Ehkä ne laittoi tiedon eteenpäin ja siksi tulivat tarkastamaan.

Tyhmästä päästä kärsii kyllä. Oli sulle niin oikein.

Vierailija
228/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kompostori on kyllä äärettömän kätevä. Ilmaista multaa!

Ilmaista multaa, jota ei tarvitse mihinkään jos ei kiinnosta kasvien kasvatus pätkääkään. Eli ei todellakaan maksa vaivaa. 

Vierailija
229/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä pidettäviä pikkukompostoreita saa alle satasella. Kotiinhan ei tarvitse sitäpaitsi päästää kuin poliisi, jos heillä on etsintälupa.

Vierailija
230/560 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätenoomit on niin tyhmiä, että käyttää enimmän osan päivästään huuhtelemalla maitopurkkeja ja jugurttikippoja ja väijyvät mihin laatikkoon naapuri roskansa heittää. 

Vierailija
231/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea kompostitarkastaja on töissä lauantaisin??

Niitä on myös yksityisiä jotka on saaneet kunnalta luvan harjoittaa valvontatoimintaa

Vierailija
232/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle Pohjanmaan uutisissa oli juttua, että ainakin Vaasassa tätä herkkua tarjolla. Tarkastaja esiintyy ihan kuvan kanssa. Inspector

Oliko mukana Kompostitarkastajakoira Rex? Poliisikoira Rexin serkku Inspector Rex. Siinä tapauksessa toivotan molemmat lämpimästi tervetulleeksi, mutta ilman koiraa en.

Vierailija
233/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täydellinen esimerkki kermaper seestä ja etuoikeudesta jota ei edes itse tajua kun on niin tyhmä ja elää kuplassa. Oikea länsimaisen ihmisen ahdinko. 

Vierailija
234/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on biojäteastia niin ei tarvita kompostia.

Voidaan hyvin laittaa kaikki sekajätteeksi. 

Vierailija
235/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun tontille ei perkele mikään kompostitarkastaja tule....

Aloitus on keksitty, mutta onnea silti siitä, että sai näin pitkän keskusteluketjun aikaiseksi. Se lienee tämän palstan tarkoituskin, että ihmiset keskustelisivat kirjoittamalla viestejä. Mitä tulee sinun kommenttiisi, niin uhoat toki täällä, mutta todellisuudessa suostut kompostitarkastajan kaikkiin vaatimuksiin vapisten kuin haavanlehti, sillä olet paitsi älyllisesti vajaa, myös fyysisesti poikkeuksellisen huonossa kunnossa.

Vierailija
236/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päästäisi tollasta yksityisalueelle eli kotiini. Menkööt muualle penkomaan.

Vierailija
237/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en päästäisi tollasta yksityisalueelle eli kotiini. Menkööt muualle penkomaan.

Sama ja mun saksanpaimenkoirat on samaa mieltä

Vierailija
238/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkanmaalla ja Uudellamaalla on ainakin ollut

Vierailija
239/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko mukana Kompostitarkastajakoira Rex? Poliisikoira Rexin serkku Inspector Rex. Siinä tapauksessa toivotan molemmat lämpimästi tervetulleeksi, mutta ilman koiraa en.

Valitettavasti ei ollut. Inspector Rex olisi toki parempikin tonkimaan kompostia kuin ihminen. Mutta jos koirat saisivat päättää, näin typerää virkaa ei olisi edes perustettu. 

Vierailija
240/560 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei ollut. Inspector Rex olisi toki parempikin tonkimaan kompostia kuin ihminen. Mutta jos koirat saisivat päättää, näin typerää virkaa ei olisi edes perustettu. 

Inspector rex olis purru ap:ta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi