Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä korjaisit mun syömisissä kun tarkoitus on laihtua

Vierailija
21.09.2024 |

Olen 153/72 ja 66v. Nyt olis saatava painoa alemmas, olis elo keveämpää. Mitään sairauksia ei ole tällä hetkellä lukuunottamatta molempien polvien nivelrikko. Polvet menny rikki työn vuoksi jo hoikkana ollessa. Veriarvot ok, verikokeessa olin viime kuun lopussa.

Ja sitten ne syömiset:

Syön ekan kerran muutaman tunnin heräämisestä.  Sitä ennen olen juonut kupillisen kahvia.

2 näkkäriä, päällä yhteensä 3 viipaletta meetwurstia ja 1 keitetty kananmuna, juomana vettä.

Seuraava ruoka on ns. lämmin ruoka.

Vaihtoehtoja

- kasvis-makkaramunakas

- uunilihaa, peruna, kasviksia

- jotain kalaa (seitä/sardiinia oliiviöljyssä tms.) kananmunakastikkeella, peruna, kasviksia

- jotain pastajuttua

- paljon muitakin ruokia on, mutta laitoin tähän vain muutaman.

Seuraavaksi syön pari voileipää (teen omat "pehmeet" leivät itse, niissä on kaurahiutaleita, vehnäjauhoa, vettä, voita ja hiivaa) päällä sulatejuustoa ja jotain kasvista. Juomana vettä.

Sitten vielä illemmalla "lämmin ruoka"

Karkkia en syö, satunnaista suklaata/salmiakkia lukuunottamatta.

Omenapiirakan leivon joka toinen vuosi, kauralastuja kerran vuodessa. Valmiina näitä tuotteita tai muutakaan pullaa tms. en pysty syömään, niiden valmistusaineiden vuoksi.

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihtaisin itse leivotun leivän täysjyväleipään tai ruisleipään ja meetwurstin johonkin kevyempään. Jo noi pienet valinnat voi johtaa laihtumiseen ja ap on jo 5kilon päässä siitä.

Vai oliko ap:lla joku syy tuohon omaan leipään?

Syy omaan leipään on teollisen leivän sopimattomat ainesosat. 

Voitko tehdä omasta leivästä täysjyvä- tai ruisleipää, terveellisempää kuin vaalea?

Vierailija
122/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kai täällä ihmiset tarkoittaa, mutta osa kommenteista aika erikoisia. Älä syö hiilareita, älä syö kasviksia, vaihda lämmin ruoka voileipään, älä syö illalla klo 18 jälkeen jne. Tärkeintä olisi, että jokainen löytäisi oman tavan pudottaa painoa. Esimerkiksi itse en ole koskaan pystynyt syömään paljoa aamulla tai lounaaksi, joten iltaisin olen syönyt ja syönyt ja napostellut. En edelleenkään syö paljoa aamupäivällä, mutta syön usein toisen lämpimän ruoan esimerkiksi klo 19 ja vielä illalla välillä lisäksi puuron. 

Siinä yhdessä voileivässä päällisineen voi olla yllättävän paljon kaloreita. Saattaa olla, että keitto tai salaatti olisi kalorimäärältään samanlainen, mutta pitää paremmin nälkää. 

Ja itse entisenä sokerihiirinä syön todellakin hedelmiä, jos mieli tekee. Paljon pienempi paha kuin aiempi sukla

Aika moni harrastaa tuota itsepetosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihtaisin itse leivotun leivän täysjyväleipään tai ruisleipään ja meetwurstin johonkin kevyempään. Jo noi pienet valinnat voi johtaa laihtumiseen ja ap on jo 5kilon päässä siitä.

Voitko tehdä omasta leivästä täysjyvä- tai ruisleipää, terveellisempää kuin vaalea?

voin

Vierailija
124/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meetwursti kokonaan pois. Kananmunia vähemmäksi. Ala syömään hedelmiä ja marjoja. Rahkaa. Raejuusto sulatejuuston tilalle.

Kerro perusteluja näille.

Hedelmissä ja marjoissa ei ole rasvaa, mutta on terveellisiä kuituja. Niitä ei ole metwurstissa ja kananmunissa.

Heräätkö hyvinkin aikaisin, kun vasta muutama tunti heräämisestä syöt aamupalaa? Entä syötkö päivällisen niin myöhään, että et ehdi kuluttaa sitä varastoit niin, että aamulla ei vielä ruoka maistu?

Höps !  Munissa on monenlaisia ravinteita Kuitua saa kasviksista. Marjat hyviä,mutta on niissä hiilareita

Vierailija
125/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kai täällä ihmiset tarkoittaa, mutta osa kommenteista aika erikoisia. Älä syö hiilareita, älä syö kasviksia, vaihda lämmin ruoka voileipään, älä syö illalla klo 18 jälkeen jne. Tärkeintä olisi, että jokainen löytäisi oman tavan pudottaa painoa. Esimerkiksi itse en ole koskaan pystynyt syömään paljoa aamulla tai lounaaksi, joten iltaisin olen syönyt ja syönyt ja napostellut. En edelleenkään syö paljoa aamupäivällä, mutta syön usein toisen lämpimän ruoan esimerkiksi klo 19 ja vielä illalla välillä lisäksi puuron. 

Siinä yhdessä voileivässä päällisineen voi olla yllättävän paljon kaloreita. Saattaa olla, että keitto tai salaatti olisi kalorimäärältään samanlainen, mutta pitää paremmin nälkää. 

Ja itse entisenä sokerihiirinä syön todellakin hedelmiä, jos

Siis mitä itsepetosta? Onhan se nyt selkeää, että esimerkiksi omena on terveellisempi kuin maitosuklaalevy tai irtokarkit. Paino laskee ja veriarvot parantuneet, joten se riittää minulle. 

Vierailija
126/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kun leivällä on esim.:

Ohut kerros rasvaa

Salaatin lehti

Tomaattiviipaleita

Minähän laitoinkin, että voi olla. Esimerkiksi oivariinissa on kaloreita yli 500 per 100 grammaa. Vaikka rasvaa laittaisi ohuen kerroksen, etenkin useamman leivän rasvoista tulee jo paljon kaloreita. Eikä pidä nälkää. 

Vierailija
127/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä itse ruokansa ja punnita ne. Sovelluskaupoissa on monia erilaisia kalorilaskureita, joista voit seurata päivittäistä ja viikoittaista kalorivajetta ja ravintoaineiden saantia. Niissä voi myös seurata esimeriksi pätkäpaastoa, jos sellaisesta on kiinnostunut. Pätkäpaasto auttaa vähentämään syömistä siten, että syö esimerkiksi vain kaksi kertaa päivässä, joten energiaa saa usein vähemmän, vaikka söisi normaalin tai vähän runsaamman lounaan ja päivällisen. Laihtumisen ensimmäinen edellytys on se, että syö vähemmän kuin kuluttaa oikeasti, eikä leikisti. Sen takia kannattaa pitää kirjaa siitä, mitä syö. Jos on elämävoissa korjattavaa, niin kannattaa korjata ne ensimmäisenä. Esimerkiksi kaikki herkut pois ja kaikki höttöhiilarit, jos tykkää juoda alkoholia niin ainakin vähentää sen käyttöä huomattavasti. Mihinkään äärimmäiseen dieettiin ei kannata ryhtyä, jos ei ole oikeasti motivaatiota ja itsekuria. 

Vierailija
128/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta)

Mutta tosiaan, minkälaiset ovat ne ruokaisat salaatit? https://www.meillakotona.fi/artikkelit/raikkaat-salaatit

Siellä on, ja laita google hakuun: ruokaisat salaatit, on hurumykky

Vierailija
129/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pastat ja valkoiset leivät voisi jättää pois.

Vierailija
130/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66.vee! Rupee jo elää elämää ja nauti! Syö mitä haluut! Miten ihmiset jaksaa olla tämmösiä!? 

Vierailija
131/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun omaleipä on tasan tarkkaan terveellisempää kuin teollliset leivät. On sitten vaaleaa tai tummaa. Väri ei ratkaie, vaan sisältö.

Vierailija
132/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ap samaan tyyliin, mutta vältä sokeria.

Vierailija
133/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat eväät suunnillee, mutta jaoin sen viiteen eri ateriaan... Riippuu suolen toiminnasta.

Jos suoli ei toimi niin käytä laksatiiveja esim. purkkaa tai miestä ;)

Älä turhaan vahtaa askelia vaan tee oman rytmin mukaan.

Kumppanin kanssa peuhaaminen oli se mitä hyvänsä laihduttaa eikä silloin tule mieleen toivottavasti evästäminen :)

Paras laihdutuskeino on siis kumppani ja kaupassa käymättömyys...

Vierailija
134/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää proteiinia, pienennä annoskokoja ja vaihda rasvan laatua. Mitään voileipiä et tarvitse välipalana vaan sen sijaan vaikka rahkan ja hedelmän. 

Vierailija
135/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirys mummo heviin.

Vierailija
136/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän syöt ihan älyttömän vähän! 😯 N

Vierailija
137/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse entisenä sokerihiirinä syön todellakin hedelmiä, jos

Hedelmät ON terveellisiä. Jokaisen kannattaa niitä päivittäin syödä pari erilaista. 

Vierailija
138/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi omenapiirakkajuttu teki tästä trollin 🤣🤣😂

Vierailija
139/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 66.vee! Rupee jo elää elämää ja nauti! Syö mitä haluut! Miten ihmiset jaksaa olla tämmösiä!? 

Ihan vaikka siksi että ei sairastu mihinkään ikävään tautiin.

T. sairastunut 54v.

Vierailija
140/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse enti

Nykyhedelmissä ei ole mitään terveellistä, sokeria ne on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi