Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä korjaisit mun syömisissä kun tarkoitus on laihtua

Vierailija
21.09.2024 |

Olen 153/72 ja 66v. Nyt olis saatava painoa alemmas, olis elo keveämpää. Mitään sairauksia ei ole tällä hetkellä lukuunottamatta molempien polvien nivelrikko. Polvet menny rikki työn vuoksi jo hoikkana ollessa. Veriarvot ok, verikokeessa olin viime kuun lopussa.

Ja sitten ne syömiset:

Syön ekan kerran muutaman tunnin heräämisestä.  Sitä ennen olen juonut kupillisen kahvia.

2 näkkäriä, päällä yhteensä 3 viipaletta meetwurstia ja 1 keitetty kananmuna, juomana vettä.

Seuraava ruoka on ns. lämmin ruoka.

Vaihtoehtoja

- kasvis-makkaramunakas

- uunilihaa, peruna, kasviksia

- jotain kalaa (seitä/sardiinia oliiviöljyssä tms.) kananmunakastikkeella, peruna, kasviksia

- jotain pastajuttua

- paljon muitakin ruokia on, mutta laitoin tähän vain muutaman.

Seuraavaksi syön pari voileipää (teen omat "pehmeet" leivät itse, niissä on kaurahiutaleita, vehnäjauhoa, vettä, voita ja hiivaa) päällä sulatejuustoa ja jotain kasvista. Juomana vettä.

Sitten vielä illemmalla "lämmin ruoka"

Karkkia en syö, satunnaista suklaata/salmiakkia lukuunottamatta.

Omenapiirakan leivon joka toinen vuosi, kauralastuja kerran vuodessa. Valmiina näitä tuotteita tai muutakaan pullaa tms. en pysty syömään, niiden valmistusaineiden vuoksi.

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metwursti ja muut makkarat pois. Laihduttajat luulee aina että pitää olla nälissään mutta ei tarvi, mahan voi täyttää ruoalla jonka energiatiheys on pienempi.

No sittenhän sitä vasta nälissään onkin, jos vatsan TÄYTTÄÄ jollain tyhjällä.

Vierailija
102/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarat ja pastat pois, tilalle kalaa / vähärasvaista  lihaa ja kasviksia. Mm. kvinoa hyvä vaihtoehto pastalle.  Helppo keittää ja sopii sekä kalalle että lihalle

Ateriamäärää  voisi supistaa ellet tee raskasta työtä. Itse syön yhden varsinaisen aterian  päivässä. Muulloin syön esim.. voileipää ja hedelmän

Tietysti annoskoko myös pidettävä maltillisena

Runsas liikunnan määrä lisää ruokahalua ja sikäli petollista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla juot pelkän kahvin? Ei koskaan kahvia tyhjään vatsaan eli nostaa stressitasoa elimistössä eli kortisalohormonia.

Hakeudu myös aamuisin aurinkoon, jos mahdollista. Lopeta iltasyömiset klo 18 jälkeen. Kaksi lämmintä ruokaa on ok, kunhan karsit noita muita väliruokia pois. Lisää salaatti aina 1/2 lautasesta mukaan. Ei tosiaan makkaroita.

Juon tosiaan heti herättyäni kupillisen kahvia, enkä siitä luovu. Ja menen aamuisin ulos, paistoi tai ei. Ainoa este ulosmenolle on vesisade. Työn puolesta JOUDUIN ihan tarpeeksi olla ulkona vesisateella, joten nyt vanhana pysyn sateella sisällä. ap.

Voi juoda sen kahvin aamulla, mutta ota nyt kylkeen edes yksi ruisleipä. Kuten sanoin, niin ei tyhjään vatsaan.

Vierailija
104/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkarat ja pastat pois, tilalle kalaa / vähärasvaista  lihaa ja kasviksia. Mm. kvinoa hyvä vaihtoehto pastalle.  Helppo keittää ja sopii sekä kalalle että lihalle

Ateriamäärää  voisi supistaa ellet tee raskasta työtä. Itse syön yhden varsinaisen aterian  päivässä. Muulloin syön esim.. voileipää ja hedelmän

Mulla liikunta ei lisää ruokahalua.

Vierailija
105/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinenhän tosiaan tekee raskasta työtä :)

Vierailija
106/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla juot pelkän kahvin? Ei koskaan kahvia tyhjään vatsaan eli nostaa stressitasoa elimistössä eli kortisalohormonia.

Hakeudu myös aamuisin aurinkoon, jos mahdollista. Lopeta iltasyömiset klo 18 jälkeen. Kaksi lämmintä ruokaa on ok, kunhan karsit noita muita väliruokia pois. Lisää salaatti aina 1/2 lautasesta mukaan. Ei tosiaan makkaroita.

Juon tosiaan heti herättyäni kupillisen kahvia, enkä siitä luovu. Ja menen aamuisin ulos, paistoi tai ei. Ainoa este ulosmenolle on vesisade. Työn puolesta JOUDUIN ihan tarpeeksi olla ulkona vesisateella, joten nyt vanhana pysyn sateella sisällä. ap.

Voi juoda sen kahvin aamulla, mutta ota nyt kylkeen edes yksi ruisleipä. Kuten sanoin, niin ei tyhjään vatsaan.

Syön ekan kerran vasta muutaman tunnin jälkeen herättyäni. Vain kahvi menee aluksi. ap.

Vierailija
107/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelet tuon 18 kellonajan?

Vierailija
108/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metwursti ja muut makkarat pois. Laihduttajat luulee aina että pitää olla nälissään mutta ei tarvi, mahan voi täyttää ruoalla jonka energiatiheys on pienempi.

No sittenhän sitä vasta nälissään onkin, jos vatsan TÄYTTÄÄ jollain tyhjällä.

Vois tosiaan jo päästä siitä harhasta, että vatsa täysi tarkoittaa kylläisyyttä ja sen vatsan voi täyttää millä vain kalorittomalla ja ravinnottomalla tavaralla.

Kylläisyys saadaan ravinto- ja kaloripitoisella ruualla ilman vatsan TÄYTTÄMISTÄ. Vain näin voi ruokamäärää vähentää ja laihtuminenkin onnistuu.

Laihtua ei voi ruokamäärää lisäämällä olkoon vaikka nollakaloreita. Elimistö ei toimi matemaattisesti.

Vierailija
109/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut 16 kiloa vuodessa. Syön yhden lämpimän aterian päivässä, lautasmallin mukaisesti. Lisäksi ehkä pari voileipää tai munakkaan, jotain hedelmää, marjoja tai jogurttia, joskus puuroa. Juustosta pidän erityisesti, mutta sitä välttelen.

Lasken kaloreita sitä mukaa, kun syön. Yritän pitää kalorit alle 1200:ssa. Joskus onnistuu, joskus ei.

Toivottavasti et onnistu kovinkaan usein. Tuollainen kituuttaminen käy terveyden päälle.

Ei käy. Mulla oli 30 kiloa ylipainoa. Kun paino putoaa nopeasti, niin motivaatio säilyy. Hitaammassa tahdissa laihtumiseen olis kulunut monta vuotta. Nyt kun puolet siitä on poissa, niin olo on paljon virkeämpi, jalkoja ei kohota ja veriarvot ovat parantuneet.

Vierailija
110/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kai täällä ihmiset tarkoittaa, mutta osa kommenteista aika erikoisia. Älä syö hiilareita, älä syö kasviksia, vaihda lämmin ruoka voileipään, älä syö illalla klo 18 jälkeen jne. Tärkeintä olisi, että jokainen löytäisi oman tavan pudottaa painoa. Esimerkiksi itse en ole koskaan pystynyt syömään paljoa aamulla tai lounaaksi, joten iltaisin olen syönyt ja syönyt ja napostellut. En edelleenkään syö paljoa aamupäivällä, mutta syön usein toisen lämpimän ruoan esimerkiksi klo 19 ja vielä illalla välillä lisäksi puuron. 

Siinä yhdessä voileivässä päällisineen voi olla yllättävän paljon kaloreita. Saattaa olla, että keitto tai salaatti olisi kalorimäärältään samanlainen, mutta pitää paremmin nälkää. 

Vierailija
111/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kai täällä ihmiset tarkoittaa, mutta osa kommenteista aika erikoisia. Älä syö hiilareita, älä syö kasviksia, vaihda lämmin ruoka voileipään, älä syö illalla klo 18 jälkeen jne. Tärkeintä olisi, että jokainen löytäisi oman tavan pudottaa painoa. Esimerkiksi itse en ole koskaan pystynyt syömään paljoa aamulla tai lounaaksi, joten iltaisin olen syönyt ja syönyt ja napostellut. En edelleenkään syö paljoa aamupäivällä, mutta syön usein toisen lämpimän ruoan esimerkiksi klo 19 ja vielä illalla välillä lisäksi puuron. 

Siinä yhdessä voileivässä päällisineen voi olla yllättävän paljon kaloreita. Saattaa olla, että keitto tai salaatti olisi kalorimäärältään samanlainen, mutta pitää paremmin nälkää. 

Ja itse entisenä sokerihiirinä syön todellakin hedelmiä, jos mieli tekee. Paljon pienempi paha kuin aiempi suklaan mättö. 

Vierailija
112/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää, leipää ja leipää ja leipää.

Leivät pois. 

Vierailija
113/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä ihmeessä meetwursti, kananmuna ja voi pois.

Mun vinkki olisi ollut, että syö vain noita, Tai vaihda metukka mihin tahansa punaiseen lihaan.

Vierailija
114/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä toinen lämmin ruoka pois. En ole ikinä syönyt kahta. Aina ollut normaalipainoinen 60kg ja 165cm. En myöskään juo olutta siideriä,mehuja tms makeita juomia. Vesi ruokajuomana tai piimä.

Vierailija
115/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kun leivällä on esim.:

Ohut kerros rasvaa

Salaatin lehti

Tomaattiviipaleita

Vierailija
116/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meetwursti kokonaan pois. Kananmunia vähemmäksi. Ala syömään hedelmiä ja marjoja. Rahkaa. Raejuusto sulatejuuston tilalle.  

Munat ovat terveellisiä, monipuolista ravintoa, makkara ja pasta pois pois

Vierailija
117/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit pois eli leipä, karkit ja kasvikset, et saa niistä mitään hyödyllistä. Myös öljyt kannattaa jättää pois, ne ylläpitävät tulehdustilaa kehossa ja aiheuttavat polvi- ym. nivelkipuja. Tilalle voita. Siemenöljyjä on lähes kaikissa valmisruoissa ja säilykkeissä, joten osta jatkossa tonnikalat, anjovikset ym. vedessä tai tomaattikastikkeessa (jonka peset pois), ei öljyssä.

Eli aamupala metukkaa, munia, pekonia, juustoa tms. ja vettä.

Lämmin ruoka lihaa ja jos aivan pakko, niin kasviksia (ei perunaa). Et saa niistä mitään hyödyllistä, mutta kyllähän ne mahaa täyttävät.

Et tarvitse välipalaleipiä.

Iltapala tai toinen lämmin ruoka samantyyppinen kuin aiempi lämmin ruoka. Olosi paranee, kun minimoit hiilarit, ja painokin putoaa. Suolikin alkaa toimia paremmin.

Peruna on ok.  Sisältää monenlaisia ravinteita ja kuitua. Ennemin metukka pois ja tilalle liha / kala

Vierailija
118/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät, tai urheilevat intensiivisesti, kuten itse

Vierailija
119/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelet tuon 18 kellonajan?

Huuhaata se onkin. Itse syönyt iltapainotteisesti  40 v, painoindeksi 23

Vierailija
120/160 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät, tai urheilevat intensiivisesti, kuten itse

Ap on liikkunut töissä, joten polvien rikkoutumisen takia ottaa vähän iisimmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän