Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpaillaan, kuka on huonoin kokki!

Vierailija
21.09.2024 |

Minä osaan tehdä vain pöperöitä.

En ole koskaan leiponut mitään muuta kuin pipareita valmistaikinasta.

En ole koskaan tehnyt edes keittoa.

Entä te?

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullat ja - pihvit eivät ole kuin "äidin tekemät" sanoo mies.

Teen ne sipulikeittopussin tai nettiohjeen mukaan ja paistan uunissa. 

Jauheliha, sipuli, kananmuna, suola, korppujauho, vesi, pippuri ja uuniin. 

Miksi ei toimi? Paistinpannullako pitäisi käristää? 

Käytätkö mustapippuria? Miehen äiti käytti varmaankin maustepippuria, ja maku on silloin aivan erilainen. 

Vierailija
122/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihapullat ja - pihvit eivät ole kuin "äidin tekemät" sanoo mies.

Teen ne sipulikeittopussin tai nettiohjeen mukaan ja paistan uunissa. 

Jauheliha, sipuli, kananmuna, suola, korppujauho, vesi, pippuri ja uuniin. 

Miksi ei toimi? Paistinpannullako pitäisi käristää? 

Käytätkö mustapippuria? Miehen äiti käytti varmaankin maustepippuria, ja maku on silloin aivan erilainen. 

Maku ja koostumus ei täsmää. Käytän musta- ja valkopippuria tai sipulikeittopussin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun jauhelihapihvit paisuu uunissa ihme pullukoiksi vaikka seuraan Marttojen ohjetta tarkasti. Missä vika? Korppujauhossako? 

Omituista meininkiä, en ole ennen kuullut paisuvista jauhelihapihveistä.

Vierailija
124/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun jauhelihapihvit paisuu uunissa ihme pullukoiksi vaikka seuraan Marttojen ohjetta tarkasti. Missä vika? Korppujauhossako? 

Omituista meininkiä, en ole ennen kuullut paisuvista jauhelihapihveistä.

Eikö. Mutta paisuvat tai siis pullistuvat ja samalla läpimitta kutustuu. Varmaan korppujauhon syy. 

Vierailija
125/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siinä mielessä huono kokki, että vaikka olen viisikymppinen ja hoitanut pääasiassa meidän nelihenkisen perheen ruokahuoltoa koko ajan, niin en osaa tehdä mitään ruokaa ilman reseptiä nenän edessä ja tarkkaan sitä seuraten. En tiedä, mikä palikka multa puuttuu päästä että olen tällainen. Olen yleisesti muuten ihan skarppi älyllisesti, koodaan työkseni eikä siinä ole mitään ongelmia. Mutta ruoanlaitossa päässä ei tapahdu mitään, ellei ole edessä tarkkaa ohjetta, mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä. 

Vierailija
126/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä munavoita.

RIkoin yhden keittämättömän kananmunan kulhoon ja aloin miettimään seuraavaa vaihetta: voita.

Olin jo tässä vaiheessa epäonnistunut :(

Vierailija
127/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä ohje teille jotka ei osaa laittaa ruokaa.

Oma keksimä resepti.

Nötkötti kiusaus.

Tarvitset:

- peruna sipuli sekoitus.

- nötköttiä 

- ruokakermaa.

Kaada vuokaan peruna sipuli sekoitus laita suolaa ja paprika jauhetta hiukan (ei tarvitse laittaa paljon suolaa sillä nötkötti on suolaista) ja sitten vaan laitat purkkillisen sitä nötköttiä klimppeineen ja rasvoineen.

Laita pari purkkia ruokakermaa tai kuohukermaa .

Uunissa paista 200c 1 tunti.

Nami nami on hyvää.

Parempaa kuin kinkkukiusaus.

Olen tuota ehdottanut nötkötillä...ei kelpaa miehelle! 

Vierailija
128/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keittänyt perunat pohjaan, kahdesti.

Vierailija
129/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasuikaleita, kermaa ja maissia. Hmmm.. hyvää eikö totta?

Ruskistin suikaleet, lisäsin kerman ja maissin, haudutin ja sitten alkoi poksahtelu. 

Ei ollut pakaste-, eikä purkkimaissia vaan popparimaissia. 

Tuohon ei eläin pysty. 

Vierailija
130/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmitän vain eineksiä mikrossa, usein kännissä käräytän nekin ihan kuiviksi ja mikro sotkussa. Olen siis surkein kokki tässä ketjussa.

Et ole. Surkein kokki on se, joka tunkee baari-illan jälkeen makkispekkikset uuniin, sammuu ja sen jälkeen koko talon väki on pihalla värjöttelemässä tulipalon takia. Itse "kokki" kuskataan sairaalaan happinaamarissa, jos on pysynyt hengissä. Kaiken hädän, epävarmuuden ja tuhansien eurojen vahinkojen rinnalla yks pohjaan poltettu mikro on hyttysen pieru.

No, jo edesmennyt äitini melkein toteutti tuon. Tuli yömyöhään kapakasta, kännissä kuon käki. Oli tietty pakko laittaa jotain syötävää. Levyllä. Jätti levyn päälle. Varmaan olis unohtanut koko jutun. Minä kävin sen sitten sammuttamassa. Joskus puolen yön tienoilla. Seuraavana aamuna pitkän matikan kirjoitukset...

Vierailija
131/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kerran tehdä lasagnea ja ne pastalevyt kovettuivat jostain syystä sellaisiksi ettei niitä saanut hajalle millään.

Mitä tarkoitat hajalle???

Siis leikattua millään paloiksi. Olivat kivikovina siellä kastikekerrosten välissä.

Miksi niitä pitäisi leikata paloiksi???

Liian vähän nestettä sulla ruuassa.

No, no hätä, tässä ketjussa on tarkoitus kertoa mitä ei osaa?

Jos sitä ruokaa aikoo syödä niin täytyy se pystyä paloittelemaan. Vai otatko kovettuneen pastan käteen ja syöt kuin näkkäriä?

Jos on tarpeeksi vahvaa tavaraa, voi rakennusteollisuudella olla sille käyttöä...

Vierailija
132/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolakokki vastaa, että liisterimuusin syynä väärän perunalaadun lisäksi myös huonosti pois kaadettu vesi ja liian kauan vatkaaminen.

Puhutaanko edelleen ruoanlaitosta?

Vierailija
133/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kerran kinuskikakun. Päälle tullut kinuskikuorrurus kovettui jostain syystä niin kovaksi, ettei millään keittiöstä löytyneellä teräaseella siitä saanut palastakaan. Lopulta piti kakku keikauttaa ylösalaisin ja lusikoida vaan sisus.

Mutta sait uuden kulhon astiakaappiin...

Vierailija
134/157 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava oli yrittänyt tehdä ruskeaakastiketta. Tuloksena oli mössö, jossa oli suuhun pölähtäviä jauhoklimppejä. Koira kieltäytyi kuulemma syömästä. 

Mutta tätä ketjua, kun lukee, niin kastikkeessa epäonnistuminen tuskin tuo kisan voittoa.

Menkää nyt ihmeessä vaikka jollekin kansanopiston peruskurssille, jos on köksä jäänyt koulussa väliin. 

Kävin kaikki köksän kurssit, mitkä ehdin. Silti onnistuin paistamaan styroksia uunissa...

Vierailija
135/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa karjalanpaistia tehdessäni tein 2 mokaa eli en ruskistanut lihoja ja laitoin paistiin sipulia. Tuli keittolihaa sipulilla. Söihän sitä, mutta ei se karjalanpaistia ollut. 

Vierailija
136/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v nainen kysyi mitä tekisin ruuaksi, sanoin keitä perunoita ja tee kastike ja laita pussillinen vaikka lihapullia sekaan. hän vastasi ettei halua keitettyjä perunoita kun ne on aina niin kovia

Vierailija
137/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin just polttaan puuron mikrossa pohjaan, siten että osa puurosta oli vieläpä kylmää. Tää oli kyllä totaalinen rimanalitus jopa mulle.

Vierailija
138/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin äkkiä, että poltin kerran mikrossa mikropopcornit. Ap

Vierailija
139/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolakokki vastaa, että liisterimuusin syynä väärän perunalaadun lisäksi myös huonosti pois kaadettu vesi ja liian kauan vatkaaminen.

Puhutaanko edelleen ruoanlaitosta?

Puhutaan

Vierailija
140/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun laitoin pakastevihanneksia mikroon sulatukseen ihan pakkauksen ohjeiden mukaan, niin sitten kun otin ne pois mikrosta, vihannekset olivat kuivettuneet ja kutistuneet lautasella ihan pieniksi nykeröiksi. Siis mitä ihmettä tapahtui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän