Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpaillaan, kuka on huonoin kokki!

Vierailija
21.09.2024 |

Minä osaan tehdä vain pöperöitä.

En ole koskaan leiponut mitään muuta kuin pipareita valmistaikinasta.

En ole koskaan tehnyt edes keittoa.

Entä te?

Kommentit (157)

61/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kerran tehdä lasagnea ja ne pastalevyt kovettuivat jostain syystä sellaisiksi ettei niitä saanut hajalle millään.

Mitä tarkoitat hajalle???

Siis leikattua millään paloiksi. Olivat kivikovina siellä kastikekerrosten välissä.

Miksi niitä pitäisi leikata paloiksi???

Liian vähän nestettä sulla ruuassa.

No, no hätä, tässä ketjussa on tarkoitus kertoa mitä ei osaa?

Vierailija
62/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kerran miestäni kuorimaan porkkanoita, hän sanoi ettei osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mutta tuntemani tyttönen:

keitti perunoita ja poltti ne pohjaan.

Sittemmin viiden lapsen äiti.

Vierailija
64/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin vettä ja sekin paloi pohjaan

Vierailija
65/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitän vain eineksiä mikrossa, usein kännissä käräytän nekin ihan kuiviksi ja mikro sotkussa. Olen siis surkein kokki tässä ketjussa.

Vierailija
66/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä ohje teille jotka ei osaa laittaa ruokaa.

Oma keksimä resepti.

Nötkötti kiusaus.

Tarvitset:

- peruna sipuli sekoitus.

- nötköttiä 

- ruokakermaa.

Kaada vuokaan peruna sipuli sekoitus laita suolaa ja paprika jauhetta hiukan (ei tarvitse laittaa paljon suolaa sillä nötkötti on suolaista) ja sitten vaan laitat purkkillisen sitä nötköttiä klimppeineen ja rasvoineen.

Laita pari purkkia ruokakermaa tai kuohukermaa .

Uunissa paista 200c 1 tunti.

Nami nami on hyvää.

Parempaa kuin kinkkukiusaus.

Ruokakermakkeen käyttäminen paljastaa huonouden armottomasti.

Vierailija
67/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmitän vain eineksiä mikrossa, usein kännissä käräytän nekin ihan kuiviksi ja mikro sotkussa. Olen siis surkein kokki tässä ketjussa.

Et ole. Surkein kokki on se, joka tunkee baari-illan jälkeen makkispekkikset uuniin, sammuu ja sen jälkeen koko talon väki on pihalla värjöttelemässä tulipalon takia. Itse "kokki" kuskataan sairaalaan happinaamarissa, jos on pysynyt hengissä. Kaiken hädän, epävarmuuden ja tuhansien eurojen vahinkojen rinnalla yks pohjaan poltettu mikro on hyttysen pieru.

Vierailija
68/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Surkein kokki on se, joka tunkee baari-illan jälkeen makkispekkikset uuniin, sammuu ja sen jälkeen koko talon väki on pihalla värjöttelemässä tulipalon takia. Itse "kokki" kuskataan sairaalaan happinaamarissa, jos on pysynyt hengissä. Kaiken hädän, epävarmuuden ja tuhansien eurojen vahinkojen rinnalla yks pohjaan poltettu mikro on hyttysen pieru.

Leikkimielisessä kokkikilpailussa päreitten polttaminen ei tee hyvää jaossa oleville pisteille...

69/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tehdä munakasta, mutta rikoin munan suoraan kuumalle pannulle ja se oli sitten siinä.

Niin mikä sitten meni pieleen? Muna kuumalle pannulle- vaikuttaa siltä, että ok. Mikä meni pieleen?

Vierailija
70/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltin hernekeiton pohjaan. Katku oli kamala ja pitkäkestoinen. 

Vierailija
71/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoja reseptejä joissa edes suuntaa antavat mitat 😀 Näitä tarvitsisin, enkä taida olla ainoa. Sellaisia yksinkertaisia joissa ei 100 ja 1 ainesosaa.

Olisiko kellään jakaa joku takuuvarma resepti? Jonka ehkä keittiön surkeinkin  osaisi ehkä tehdä 😋

Itseäni kiinnostelee varsinkin seiti ja kanasuikaleet. 

Seipala vuokaan ja sitruunapippuria pinnalle. Sitten purkillinen jotakin tomaattikastiketta päälle ja juustoraastetta. Uuniin 200 astetta ja 20 minuuttia ja se on siinä. Itse olen aina laittanut sein noin tunnin huoneenlämmössä seisseenä, kun en malta odottaa sulamista kauempaa. Alkuperäisessä ohjeessa kasarilla neuvottiin laittamaan Heinzin ketsuppia, mutta sehän oli silloin lasipullossa eli aivan eri tavaraa kuin nykyisellään. Siksi nykyisin toimii paremmin nuo lasipurkissa olevat tomaattikastikkeen. Aina tuo ruoka on onnistunut.

Vierailija
72/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin voisilmäpullan mikroon lämpiämään ja se kärähti oikein kunnolla, mustaksi möykyksi. 

Vierailija
73/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei keitto ole vaikea . Mulla on autismi ja silti sen osaan tehdä.

Tässä sulle nakkikeitto ohje.

Tarvitset :

- nakkeja

- perunaa

- lihaliemikuutio 

- pakaste sipulivihannes sekoitus tai porkkana  ( ei ole pakko laittaa jos ei tykkää).

Kuori ja keitä perunat kypsiksi about . 30 minuuttia yleensä riittää . 

Heitä nakit  paloiteltuna sekaan 

Sitten laita veden joukkoon 1-2 lihaliemikuutiota sekoita .

Lopuksi laita ne pakasteet ja keitä pussin ohjeen mukaan.

Lopuksi laita suolaa maun mukaan .

Pippurin voi jättää pois sillä se käy vaan aivastamiseen .

Ja nami nami ja ääntä kohti .

Väärin. Nakit lisätään vasta lopuksi. Ne paisuvat ja poksahtavat muuten. Ne ovat jo kypsiä, riittää että ne kuumenevat. 

Vierailija
74/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoja reseptejä joissa edes suuntaa antavat mitat 😀 Näitä tarvitsisin, enkä taida olla ainoa. Sellaisia yksinkertaisia joissa ei 100 ja 1 ainesosaa.

Olisiko kellään jakaa joku takuuvarma resepti? Jonka ehkä keittiön surkeinkin  osaisi ehkä tehdä 😋

Itseäni kiinnostelee varsinkin seiti ja kanasuikaleet. 

Suosittelen Taina Jääskeläisen kirjoittamaa opiskelijan keittokirjaa. Yksinkertaisia ohjeita joissa ei ole liikoja aineosia. Sen ohjeilla olen onnistunut tekemään syömäkelpoista ruokaa vaikka olen täysi tumpelo kokkaamaan.

Vierailija
75/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei keitto ole vaikea . Mulla on autismi ja silti sen osaan tehdä.

Tässä sulle nakkikeitto ohje.

Tarvitset :

- nakkeja

- perunaa

- lihaliemikuutio 

- pakaste sipulivihannes sekoitus tai porkkana  ( ei ole pakko laittaa jos ei tykkää).

Kuori ja keitä perunat kypsiksi about . 30 minuuttia yleensä riittää . 

Heitä nakit  paloiteltuna sekaan 

Sitten laita veden joukkoon 1-2 lihaliemikuutiota sekoita .

Lopuksi laita ne pakasteet ja keitä pussin ohjeen mukaan.

Lopuksi laita suolaa maun mukaan .

Pippurin voi jättää pois sillä se käy vaan aivastamiseen .

Ja nami nami ja ääntä kohti .

Väärin. Nakit lisätään vasta lopuksi. Ne paisuvat ja poksahtavat muuten. Ne ovat jo kypsiä, riittää että ne kuumenev

Ei paloitellut nakit mihinkään poksahda. Aivan hyvin ne voi laittaa sekaan jo tuossa vaiheessa, samoin lenkinpalat. Itse olen tehnyt tuolla tavalla makkarasopat jo 45 vuotta ja aina on soppa onnistunut.

Vierailija
76/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kerran tehdä lasagnea ja ne pastalevyt kovettuivat jostain syystä sellaisiksi ettei niitä saanut hajalle millään.

Mitä tarkoitat hajalle???

Siis leikattua millään paloiksi. Olivat kivikovina siellä kastikekerrosten välissä.

Miksi niitä pitäisi leikata paloiksi???

Liian vähän nestettä sulla ruuassa.

No, no hätä, tässä ketjussa on tarkoitus kertoa mitä ei osaa?

Jos sitä ruokaa aikoo syödä niin täytyy se pystyä paloittelemaan. Vai otatko kovettuneen pastan käteen ja syöt kuin näkkäriä?

Vierailija
77/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin voisilmäpullan mikroon lämpiämään ja se kärähti oikein kunnolla, mustaksi möykyksi. 

Mikä tollo. Pulla lämpiää mikrossa jo 30 sekunnissa.

Vierailija
78/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on koskaan onnistunut tekemään syömäkelvottomia räiskäleitä niin se olen minä. 

Vierailija
79/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on koskaan onnistunut tekemään syömäkelvottomia räiskäleitä niin se olen minä. 

Veikkaan että olet laittanut liian vähän jauhoja, niin letut hajoavat pannulle kasaan kun yritit niitä kääntää.

Vierailija
80/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että olet laittanut liian vähän jauhoja, niin letut hajoavat pannulle kasaan kun yritit niitä kääntää.

Sitä juuri, eikä maussakaan ollut kehumista. 

Kokeilen pannukakkua. Onko hyvää ohjetta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän