Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpaillaan, kuka on huonoin kokki!

Vierailija
21.09.2024 |

Minä osaan tehdä vain pöperöitä.

En ole koskaan leiponut mitään muuta kuin pipareita valmistaikinasta.

En ole koskaan tehnyt edes keittoa.

Entä te?

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolakokki vastaa, että liisterimuusin syynä väärän perunalaadun lisäksi myös huonosti pois kaadettu vesi ja liian kauan vatkaaminen.

Puhutaanko edelleen ruoanlaitosta?

Puhutaan

Hyvä. "Liisteri" ja "vatkaaminen" on niin helppo sekoittaa muuhun... Tiedän, mulla on sairas huumorintaju. En sille mitään voi.

Vierailija
142/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistun joka kerta pilaamaan makaronilaatikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistun joka kerta pilaamaan makaronilaatikon.

Sama.

Olen tehnyt sen "synnin" että laitoin karjalanpaistiin lihaliemikuutioita ja olenpa lorauttanut lihakeittoon maitoa. Viimeksi mainittua ei syönyt kukaan. 

Vierailija
144/157 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaistisyntejä 🤦

Sipulia, lanttua ja porkkanaa kuten ohjeessa sanotaan, mutta silloisen poikaystäväni karjalaismummo ihan ystävällisesti ilmoitti, että kyseessä ei ole aito karjalanpaisti. Siihen kun ei tosiaankaan kuulu kasvikuntaa. Onneksi mummo oli kohtelias ja söi paistin mukisematta. Poikaystäväni äiti sen sijaan näytti nyrpeää nokkaa, mutta ilmeisesti vain siksi kun minä en ollut hänelle mieluinen. 

Vierailija
145/157 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin off topic, mutta kokeillaan olisiko täällä tietäjiä. Siis, kangaspäällysteinen 2 istuttava vanha sohva haisee kamalalle, ei ummehtuneen tai kemikaalin haju kuitenkaan. Onko olemassa ainetta jolla sen raikastaisi ja putsaisi? Esim.  suihkutetaan tai sirotetaan ja imuroidaan pois? Pestä ei voi, tuskin kostealla pyyhkiäkään. Onko vinkkejä? 

Vierailija
146/157 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalokiisseli ja kermavaahto. Ihana jälkiruoka. Tuli jörkyttävän venyvää kiisseliä, ja kyllä sai hävetä poikakaverin vanhempien edessä. Ilmeisesti hämmensin kiisseliä ihan liian kauan. Olin jo ehtinyt tehdä lihapulliin varsin mustan pinnan eli tuli tuplanöyryytys. 

Vierailija
147/157 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummehtuneen sohvan saa raikastettua tuokasoodalla, joka imuroidaan pois. Huonekaluliikkeet ja jotkut autotarvikeliikkeet myy vaahtoa samaan tarkoitukseen, vähän kallis mutta tehokas! 

Vierailija
148/157 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän emäntä onnistuu polttamaan veden pohjaan. Ei malta odottaa, että pöhinä loppuu vedenkeittimestä, vaan kaataa heti. Siitä seuraa, että veden kalkki palaa kiinni keittimen pohjaan. 

Vierailija
149/157 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vitonen: riisihiutaleet!  Puuro valmistuu nopeasti ja on hyvää. En enää keittele riisipuuroa ns. perinteisellä tavalla.

Vierailija
150/157 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ummehtuneen sohvan saa raikastettua tuokasoodalla, joka imuroidaan pois. Huonekaluliikkeet ja jotkut autotarvikeliikkeet myy vaahtoa samaan tarkoitukseen, vähän kallis mutta tehokas! 

On olemassa joku suihkutettava nestekin joka myös imuroidaan ja jota kuulemma saa marketistakin. Nimi vaan kateissa. 

Vierailija
151/157 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin totilta ostamiani kantarelleja lisukkeena, siis käsittelemättömiä ja kylmiä. Eihän ne myrkyllisiä ole, mutta..... 

Vierailija
152/157 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha, ha, sienimokii tiälläkii. Kun tein herkkutattikastiketta en tajunnu että hatun alaosa pittää ottoo pois jos se ei oo kiintee ja valakonen. Kastiketta ei voinu syyä kun siinä tattipalojen lisäks lillu ällöttävää löllöö eli just sitä huonolaatusta alapintoo. Jäi muute semmone inho jotta en sen perrään oo tatteihi koskenu, vaik tiijän ite mokanneeni ja mokan syyn. 

Vierailija
153/157 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä joskus perheenäidin urani alussa kuvittelin, että lappapuuro (vispipuuro) tehdään maitoon eli keitin tavallisen mannapuuron johon lisäsin puolukkasurvosta ja sitten koitin sitä vatkata kuohkeaksi.

Vierailija
154/157 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin laiska, että en viitsi tehdä joulutorttuihin voitaikinaa itse, vaan ostan valmiina. Tämä on jatkuva naljailunaihe ystäväpiirissäni. Samoin se, että ostan joulupiparit kaupasta

Vierailija
155/157 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puristi sitruunaa kupilliseen kuumaa teetä jossa myös maitoa. Arvatkaa kuinka kävi. T. se joku eli minä 🤭

Vierailija
156/157 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin laiska, että en viitsi tehdä joulutorttuihin voitaikinaa itse, vaan ostan valmiina. Tämä on jatkuva naljailunaihe ystäväpiirissäni. Samoin se, että ostan joulupiparit kaupasta

Sama, ja tosi hyviä ovat. 

Vierailija
157/157 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko hyviä ruuanlaittajia paikalla? Pitäisi saada ihan pian ohje jauhelihapihveistä. Olen tehnyt mm. Marttojen ja sipulikeittopussin ohjeella, mutta onnistun tyrimään jotenkin.

Mulla on 500gr naudan jauhelihaa johon lisättävä neste (kananmunaa?), mausteet ja suola eli mitä ja kuinka paljon (oma suu ei kerro) ja voiko laittaa 4 viljan hiutaleita kun korppujauhoa ei ole. Paistan paistinpannulla.

Tunnin päästä pitää olla valmista 😱 Myöhemminkin annetut neuvot olisivat kullan kalliita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän