Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpaillaan, kuka on huonoin kokki!

Vierailija
21.09.2024 |

Minä osaan tehdä vain pöperöitä.

En ole koskaan leiponut mitään muuta kuin pipareita valmistaikinasta.

En ole koskaan tehnyt edes keittoa.

Entä te?

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on koskaan onnistunut tekemään syömäkelvottomia räiskäleitä niin se olen minä. 

Aikoinaan mainostettiin lettutaikinaa: Kaikkea kaksi. Siis munia kaksi, jauhoja kaksi, maitoa kaksi ja vettä kaksi. Itse laitan mausteeksi yleensä vain vähän suolaa, eli noin puolen teelusikallisen verran. Eivät sitten tule liian imeliä hillon kanssa syödessä. Jos en väärin muista, tuo oli jonkun munafirman mainos kasarin alkupuolelta. Toki useimmiten mulla tuo neste on kaikki maitoa, mutta nuo määrät ja suhteet on helppo muistaa.

Vierailija
82/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan käsitteleminen 😬 suomustus tai nahan poisotto, sisälmysten poistaminen, fileeraus, paistaminen, voi apua 😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran leivoin kuivakakun,. Jotain tein väärin, kun laitoin sen kakun uuniin, niin rasva kiehui kakun pinnalla ja muuten se oli ihan kivikova.

Vierailija
84/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolakokki vastaa, että liisterimuusin syynä väärän perunalaadun lisäksi myös huonosti pois kaadettu vesi ja liian kauan vatkaaminen.

Vierailija
85/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitin keiton pohjaan.

Vierailija
86/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymppisenä yritin keittää perunoita ilman vettä. Laitoin raakaa jauhelihaa pitsan päälle kun laitoin sen uuniin. Nyt osaan paremmin:) 

Vierailija
87/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tyttökaverin kanssa pizzaa ja se oli palanu ihan mustaksi kun otettiin uunista pois. Oltiin alettu panemaan sillä aikaa kun pizza oli uunissa ja meillä menikin toista tuntia niissä hommissa.

Vierailija
88/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin tehdä munakasta, mutta rikoin munan suoraan kuumalle pannulle ja se oli sitten siinä.

Niin mikä sitten meni pieleen? Muna kuumalle pannulle- vaikuttaa siltä, että ok. Mikä meni pieleen?

Munakas ja paistettu muna. Ne on kaksi eri asiaa. -eri

Vierailija
89/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran kinuskikakun. Päälle tullut kinuskikuorrurus kovettui jostain syystä niin kovaksi, ettei millään keittiöstä löytyneellä teräaseella siitä saanut palastakaan. Lopulta piti kakku keikauttaa ylösalaisin ja lusikoida vaan sisus.

Vierailija
90/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 34-vuotias ja harjoitellut ruuanlaittoa vasta pari vuotta. Kana on vieläkin vaikea. Jos paistan pannulla vaikka fileesuikaleita, niin en tiedä milloin ne ovat kypsiä. Välillä ne ruskistuu heti ja välillä ne jää vaaleiksi, vaikka pitäisin niitä pannussa kannen alla vartin. Kuivaa käppyrää tulee melkein joka kerta, koska pelkään jättäväni kanan vahingossa raa'aksi ja pelaan sitten varman päälle. Välillä leikkaan palan veitsellä ja katson miltä sisusta näyttää tarkistaakseni kypsyyden, vaikkakaan en ole kyllä edes ymmärtänyt, miltä sen pitäisi näyttää. :D

MItä olet syönyt aiemmin,ennenkuin aloit opetteleen ruuanlaittoa?

Vierailija
91/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillopullat tehtynä ei-paistonkestävällä marmeladilla on mielenkiintoinen näky. Kokeiltu on. 

Vierailija
92/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kerran yllättää miehen hyvällä pihvillä. Koska kokkaukseni oli yleensä jauhelihan tai nakkien paistoa, noudatin paketin ohjeita millilleen, asteelleen, sekuntintarkkuudella.

Mies siinä sahaili sitten pihviään ja kun oli työllä saanut suupalallisen irrotettua jauhoi ja jauhoi sitä suussaan... Totesin että ei sitä kyllä ole pakko syödä kun ei siitä taida palaakaan saada irti. Mies arvasi, että olen nähnyt vaivaa ja vakuutteli että hyväähän tämä on, veitsi on vähän tylsä.

Vitutti armottomasti, kun olin tarkoittanut hyvää, liha oli olut kallista ja olin tosiaan noudattanut ohjeita pilkulleen, kun en muutakaan osannut. Jäi ruokayllätykset siihen kokeiluun.

Vierailija
93/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ihan mainioita tilanteita ollut kokkailujen parissa😆..toki tuo asunnon osittainen polttaminen on kyllä jo aika paha.

Itse päätin nuorena paistaa jauhelihaa, ja paistoinkin.

Sen vakuumipakkauksen pohja imupaperin kera..

Pullista olen saanut tehtyä joskus hengen vaarallisen kovia..

Kakkupohjien kostutus unohtui. Oli niin kuivaa kakkua, että ikenet pakeni ja murut lenteli.

Mikrossa lämmitin leipää grillaus ohjelmalla🔥

Nykyään jo osaan ottaa kokkailut vähän iisimmin, vähemmän sähläämistä ja sössimistä😄🤭

Vierailija
94/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 34-vuotias ja harjoitellut ruuanlaittoa vasta pari vuotta. Kana on vieläkin vaikea. Jos paistan pannulla vaikka fileesuikaleita, niin en tiedä milloin ne ovat kypsiä. Välillä ne ruskistuu heti ja välillä ne jää vaaleiksi, vaikka pitäisin niitä pannussa kannen alla vartin. Kuivaa käppyrää tulee melkein joka kerta, koska pelkään jättäväni kanan vahingossa raa'aksi ja pelaan sitten varman päälle. Välillä leikkaan palan veitsellä ja katson miltä sisusta näyttää tarkistaakseni kypsyyden, vaikkakaan en ole kyllä edes ymmärtänyt, miltä sen pitäisi näyttää. :D

MItä olet syönyt aiemmin,ennenkuin aloit opetteleen ruuanlaittoa?

Söin valmisruokia. t. Se jolta kysyit

Vierailija
95/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava oli yrittänyt tehdä ruskeaakastiketta. Tuloksena oli mössö, jossa oli suuhun pölähtäviä jauhoklimppejä. Koira kieltäytyi kuulemma syömästä. 

Mutta tätä ketjua, kun lukee, niin kastikkeessa epäonnistuminen tuskin tuo kisan voittoa.

Menkää nyt ihmeessä vaikka jollekin kansanopiston peruskurssille, jos on köksä jäänyt koulussa väliin. 

Vierailija
96/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillopullat tehtynä ei-paistonkestävällä marmeladilla on mielenkiintoinen näky. Kokeiltu on. 

Seuraavan kerran ruokalusikallinen perunajauhoa hillon sekaan, niin onnistut. Sama juttu mustikkapiirakan mustikoilla.

Vierailija
97/157 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kerran kinuskikakun. Päälle tullut kinuskikuorrurus kovettui jostain syystä niin kovaksi, ettei millään keittiöstä löytyneellä teräaseella siitä saanut palastakaan. Lopulta piti kakku keikauttaa ylösalaisin ja lusikoida vaan sisus.

Mulla puolestaan se kinuski imeytyi sinne kakun sisään :D

Vierailija
98/157 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tehdä lapsuuteni herkkua eli riisipuuroa ja ripotella päälle kanelisokeriseosta. 

Riisipaketti löytyi marketista helposti, mutta sain aikani etsiä että löysin kanelisokeria. 

Puuro kiehumaan äidin ohjeilla eli ensin riisit pieneen vesimäärään ja sen jälkeen lisätään maito ja haudutellaan noin tunti. 

Hauduttelin, mutta ei puuroa. Olisiko pitänyt olla täysmaitoa eikä rasvatonta? Eikö kanelisokeria pitänytkään lisätä haudutusvaiheessa? Lisäsin lämpöä ja "lievä" pohjaanpalaminen, mutta ei puuroa. 

Fiksuna tyttönä olin ostanut Uncle Ben's riisiä joka ei ole halukas puuroutumaan. Nolotti. Toinen nolous iski kun äiti kertoi, että kaneliriisi ripotellaan vasta lautasella olevan puuron päälle, eikä turhaketta nimeltä kanelisokeri tarvita vaan tavallista hienosokeria ja kanelijauhetta 🤦

Nykyisin saan jo kunnollista riisipuuroa, mutta lähes joka kerta maito kuohuu kattilasta levylle heti kun käännän selkäni. 

Vierailija
99/157 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolakokki vastaa, että liisterimuusin syynä väärän perunalaadun lisäksi myös huonosti pois kaadettu vesi ja liian kauan vatkaaminen.

Tuosta tuli mieleen että joskus aikanaan hoksasin lopulta että miksi kiinteätkin perunat muuttui sopassa silkaksi muusiksi. Oli tapana säilyttää perunoita kylmähkössä jääkaapissa ja tää muuttaa näköjään kaikki perunat muusiperunoiksi :D

Vierailija
100/157 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin tehdä lapsuuteni herkkua eli riisipuuroa ja ripotella päälle kanelisokeriseosta. 

Riisipaketti löytyi marketista helposti, mutta sain aikani etsiä että löysin kanelisokeria. 

Puuro kiehumaan äidin ohjeilla eli ensin riisit pieneen vesimäärään ja sen jälkeen lisätään maito ja haudutellaan noin tunti. 

Hauduttelin, mutta ei puuroa. Olisiko pitänyt olla täysmaitoa eikä rasvatonta? Eikö kanelisokeria pitänytkään lisätä haudutusvaiheessa? Lisäsin lämpöä ja "lievä" pohjaanpalaminen, mutta ei puuroa. 

Fiksuna tyttönä olin ostanut Uncle Ben's riisiä joka ei ole halukas puuroutumaan. Nolotti. Toinen nolous iski kun äiti kertoi, että kaneliriisi ripotellaan vasta lautasella olevan puuron päälle, eikä turhaketta nimeltä kanelisokeri tarvita vaan tavallista hienosokeria ja kanelijauhetta 🤦

Nykyisin saan jo kunnollista riisipuuroa, mutta lähes joka kerta maito kuohuu kattilas

Niksi on sopivan hiljainen lämpö ja se, että sekoittelet harvakseltaan jolloin siihen päälle muodostuu ikäänkuin kalvo siitä maito/riisi/tiesmistä. Alussa pitää vahtia ja sekoittaa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme