Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpaillaan, kuka on huonoin kokki!

Vierailija
21.09.2024 |

Minä osaan tehdä vain pöperöitä.

En ole koskaan leiponut mitään muuta kuin pipareita valmistaikinasta.

En ole koskaan tehnyt edes keittoa.

Entä te?

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mie keitän perunoita, täytyy jonkun tulla sanomaan millo ne on kypsiä. Oikeesti ja oon sentään aikuinen naisimmeinen. 

Kokeilet välillä haarukalla ja kun se uppoaa kevyesti niin eiköhän ole kypsää. Ei se sen vaikeempaa ole. 😁

Vierailija
42/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo perunamuussista liisteriä on hyvin tuttua. Miksi niin käy? Kertokaa ihmeessä. 

Mä en enää tee kuin perunamössöä, eli perunat keitetään, survotaan käsin ja levitettä sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias ja harjoitellut ruuanlaittoa vasta pari vuotta. Kana on vieläkin vaikea. Jos paistan pannulla vaikka fileesuikaleita, niin en tiedä milloin ne ovat kypsiä. Välillä ne ruskistuu heti ja välillä ne jää vaaleiksi, vaikka pitäisin niitä pannussa kannen alla vartin. Kuivaa käppyrää tulee melkein joka kerta, koska pelkään jättäväni kanan vahingossa raa'aksi ja pelaan sitten varman päälle. Välillä leikkaan palan veitsellä ja katson miltä sisusta näyttää tarkistaakseni kypsyyden, vaikkakaan en ole kyllä edes ymmärtänyt, miltä sen pitäisi näyttää. :D

Vierailija
44/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että jos leipoessa noudattaa reseptiä tarkkaan niin ei voi epäonnistua. Minä voin. Joka kerta.

Tämä!

"Mausta suolalla maun mukaan, laita hyppysellinen pippuria, lisää nestettä tarpeeksi, paista kypsiksi, jne" ja vithuiksihan se menee. Miksi ei sanota tarkkoja mittoja, määriä ja aikoja? 

Tätä minäkin olen miettinyt. Olisi edes joku suuntaa-antava arvio (tee- ja ruokalusikallinen? desilitra vai puoli litraa?)

Vierailija
45/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo perunamuussista liisteriä on hyvin tuttua. Miksi niin käy? Kertokaa ihmeessä. 

Väärä perunalajike. Muusiin pitää olla jauhoinen perunalajike. Eri perunalajikkeissa kyllä lukee mikä käy muusiin.

Vierailija
46/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että jos leipoessa noudattaa reseptiä tarkkaan niin ei voi epäonnistua. Minä voin. Joka kerta.

Tämä!

"Mausta suolalla maun mukaan, laita hyppysellinen pippuria, lisää nestettä tarpeeksi, paista kypsiksi, jne" ja vithuiksihan se menee. Miksi ei sanota tarkkoja mittoja, määriä ja aikoja? 

Tätä minäkin olen miettinyt. Olisi edes joku suuntaa-antava arvio (tee- ja ruokalusikallinen? desilitra vai puoli litraa?)

Pitää vaan opetella itse maistamaan samalla kun tekee. Ennen kärvistelen noiden ongelmien kanssa mutta nyt vaan maistellen välillä ja lisäilen mitä tarvitsee. Ei tietty onnaa aina, mutta aika usein.

Vierailija
47/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mie keitän perunoita, täytyy jonkun tulla sanomaan millo ne on kypsiä. Oikeesti ja oon sentään aikuinen naisimmeinen. 

Kokeilet välillä haarukalla ja kun se uppoaa kevyesti niin eiköhän ole kypsää. Ei se sen vaikeempaa ole. 😁

Mitä järkeä keittää perunoita? Nehän pitää ensin pestäkin, ja kiehumisessa kestää kauan. Ajanhukkaa! Ap

Vierailija
48/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, on se. 

Vierailija
49/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään osaa keittää perunoita. Siis kumpi laitetaan ensin kattilaan: perunat vai vesi??

Vierailija
50/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia heikkolahjaisille että ruuanlaitto ei suju, vaikka se on hyvin yksinkertaista.

Vierailija
51/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kerran teeveden keittämistä, mutta pieleen meni; vesi paloi pohjaan 😩

Vierailija
52/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia heikkolahjaisille että ruuanlaitto ei suju, vaikka se on hyvin yksinkertaista.

No, kukaan älykäs ei päästäisi tuollaista näppäimistöltään. Ap

Vierailija
53/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä keittää perunoita? Nehän pitää ensin pestäkin, ja kiehumisessa kestää kauan. Ajanhukkaa! Ap

Peruna on hyvää kotimaista ruokaa ja siitä saa vaikka mitä. Kyllähän kaikki juurekset on pestävä ja kuorittava jos mieli niitä käyttää, jopa ne mukamas valmiiksi pestyt pussitavarat. Kun minä olin koulussa, tuli keitetyt perunat lautaselle kuorimattomia ja kas, kyllä me ne osattiin kuoria ihan ekaluokasta asti. Helppo taito kun vaivautuu opettelemaan. 

Vierailija
54/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran purkillisen säilykepunajuuria viipaleina ja sain kuningasidean eli teenpä lindströminpihvejä. Ei niitä syönyt Erkkikään, eikä Erkin veli Pertti. Koostumus, ulkonäkö ja maku oli jotain käsittämätöntä. Ja kyllä, seurasin reseptiä tarkasti. 

Vierailija
55/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei keitto ole vaikea . Mulla on autismi ja silti sen osaan tehdä.

Tässä sulle nakkikeitto ohje.

Tarvitset :

- nakkeja

- perunaa

- lihaliemikuutio 

- pakaste sipulivihannes sekoitus tai porkkana  ( ei ole pakko laittaa jos ei tykkää).

Kuori ja keitä perunat kypsiksi about . 30 minuuttia yleensä riittää . 

Heitä nakit  paloiteltuna sekaan 

Sitten laita veden joukkoon 1-2 lihaliemikuutiota sekoita .

Lopuksi laita ne pakasteet ja keitä pussin ohjeen mukaan.

Lopuksi laita suolaa maun mukaan .

Pippurin voi jättää pois sillä se käy vaan aivastamiseen .

Ja nami nami ja ääntä kohti .

Et näemmä ymmärtänyt aloitusta.

Kiva että hän antoi ohjeen huonoille kokeille, turhaan närkästyit.

Vierailija
56/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ostaa valmiiksi pestyjä kaupasta.

Vierailija
57/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä ohje teille jotka ei osaa laittaa ruokaa.

Oma keksimä resepti.

Nötkötti kiusaus.

Tarvitset:

- peruna sipuli sekoitus.

- nötköttiä 

- ruokakermaa.

Kaada vuokaan peruna sipuli sekoitus laita suolaa ja paprika jauhetta hiukan (ei tarvitse laittaa paljon suolaa sillä nötkötti on suolaista) ja sitten vaan laitat purkkillisen sitä nötköttiä klimppeineen ja rasvoineen.

Laita pari purkkia ruokakermaa tai kuohukermaa .

Uunissa paista 200c 1 tunti.

Nami nami on hyvää.

Parempaa kuin kinkkukiusaus.

Tätä taidankin kokeilla. Mulla yksi nökötti purkki ollut kauan kaapissa, on vielä päiväystä jäljellä. Kiitos ohjeesta.

Vierailija
58/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja reseptejä joissa edes suuntaa antavat mitat 😀 Näitä tarvitsisin, enkä taida olla ainoa. Sellaisia yksinkertaisia joissa ei 100 ja 1 ainesosaa.

Olisiko kellään jakaa joku takuuvarma resepti? Jonka ehkä keittiön surkeinkin  osaisi ehkä tehdä 😋

Itseäni kiinnostelee varsinkin seiti ja kanasuikaleet. 

Vierailija
59/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "kokkaa". Korkeintaan kuumennan tai kypsennän.

Vierailija
60/157 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä perunalaatu, eli kiinteä peruna, vatkaat vatkaimella, etkä käytä survinta ja vatkaat kauan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi