Kilpaillaan, kuka on huonoin kokki!
Minä osaan tehdä vain pöperöitä.
En ole koskaan leiponut mitään muuta kuin pipareita valmistaikinasta.
En ole koskaan tehnyt edes keittoa.
Entä te?
Kommentit (157)
Oliko aloitus tarkoitettu pelkäksi vitsailuksi, ei kai🤔
Osallistun mieheni puolesta. Hän aina ylikypsentää kaiken varmuuden vuoksi. Pahin oli yksi satsi jauhelihapihvejä. Hän ei polttanut niitä, mutta paistoi ja käänteli rauhakseen niin kauan, että tuloksena oli kivikovia, kuivia kippuroita. Pihvit menivät roskikseen, koska kenenkään hampaat eivät yksinkertaisesti pystyneet niihin. Niistä ei haukkaamalla palaa saanut. En edes ymmärrä, miten tämä oli mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Yritin kerran tehdä lasagnea ja ne pastalevyt kovettuivat jostain syystä sellaisiksi ettei niitä saanut hajalle millään.
Olisit lisännyt reilusti nestettä ja uuniin takaisin. Mulle olisi mieleen tullut tuollaista korjausliikettä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein sämpylöitä. Jokin meni vikaan, ei tullut sämpylöitä, mutta tuotoksillani saatiin etupiha laatoitettua.
Sama, ja pullalle käy samoin. Liikaa jauhoja ja mukaan hiivan kanssa. Nyt jo muutaman kerran jopa onnistunut. Leipominen on mun nemesis.
Ohjeessa luki "lisää yksi iso sipuli". Lisäsin, mutta en kuorinut tai paloitellut.
Sanotaan että jos leipoessa noudattaa reseptiä tarkkaan niin ei voi epäonnistua. Minä voin. Joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein sämpylöitä. Jokin meni vikaan, ei tullut sämpylöitä, mutta tuotoksillani saatiin etupiha laatoitettua.
Sama, ja pullalle käy samoin. Liikaa jauhoja ja mukaan hiivan kanssa. Nyt jo muutaman kerran jopa onnistunut. Leipominen on mun nemesis.
Olen leiponut pullaa kerran enkä toiste leivo. Pikkupullista tuli kivikovia kuin golfpallot. Siitä olen saanut kuulla useammankin kerran.
Yritin tehdä munakasta, mutta rikoin munan suoraan kuumalle pannulle ja se oli sitten siinä.
Kotiuduin lauantain vastaisena yönä kännissä nälkäisenä tyhjään opiskelijasoluasuntooni. Laitoin makaronilaatin uuniin ja menin vuoteelle odottamaan valmistumista. Heräsin noin 9 tuntia myöhemmin hemmetinmoiseen savuun. Musta makaroniaati ei ollut enää syötävissä, mutta viikonlopun agenda meni uusiksi savun ja hajun poistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloitus tarkoitettu pelkäksi vitsailuksi, ei kai🤔
Valitettavasti olen ihan tosissani. Ap
Nykyisin olen kohtuullinen kokki.
Mutta nuorena aikuisena tein mm. uunilenkkiä hk sinisestä, en poistanut kuorta..
Koitin pelastaa liian suolaisen keiton sokerilla..
Vierailija kirjoitti:
Yritin tehdä munakasta, mutta rikoin munan suoraan kuumalle pannulle ja se oli sitten siinä.
Munan osaan rikkoa ihan hyvin! Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että jos leipoessa noudattaa reseptiä tarkkaan niin ei voi epäonnistua. Minä voin. Joka kerta.
Tämä!
"Mausta suolalla maun mukaan, laita hyppysellinen pippuria, lisää nestettä tarpeeksi, paista kypsiksi, jne" ja vithuiksihan se menee. Miksi ei sanota tarkkoja mittoja, määriä ja aikoja?
Päätin kypsentää raa'an kananmunan mikrossa ja sitten oli siivo 😱
Leipomani pikkupullat ei kelpaa edes peuroille vaikka muuten kelpaa leivät ja kaupan pulla jos niitä saavat. Eivät varmaan saa purtua rikki. Haluaisin osata leipoa pullaa, mutta vielä ei onnistu semmoinen ihana pehmeä kuin isoäitini leipoma. No ei kyllä osannut äitikään.
Kun mie keitän perunoita, täytyy jonkun tulla sanomaan millo ne on kypsiä. Oikeesti ja oon sentään aikuinen naisimmeinen.
Tuo perunamuussista liisteriä on hyvin tuttua. Miksi niin käy? Kertokaa ihmeessä.
Osaan höyryttää juurekset pohjaan. Osaatteko te?
Keitin riisiä ja paistoin siihen mukaan jauhelihaa ja parsakaalia. Lopputulos oli vetinen, mauton ja oksettavan rasvainen mössö, joka meni suoraan roskikseen.
No sen jos tietäisin niin en olisi huono kokki😄.