Isovanhempien hyväksikäyttö
Saattaapi mennä poistoon, mutta ei mahda mitään. Olen nyt sellaisessa tilanteessa, että joudun seuraamaan syrjästä, kun omia vanhempiani 70+ käytetään hyväksi nelikymppisen sisarukseni taholta. Mikään järkipuhe ei tehoa kumpaankaan osapuoleen, että syöpäsairaita vanhuksia ei käytetä ilmaisena hoitoapuna melkein 24/7.
Mitä voin enää tehdä? Kaikki *aska kaatuu lopulta aina niskaani ja olen itse Saatana, kun puutun asioihin jotka eivät minulle kuulemma kuulu. Annanko vain hyväksikäyttävän sisarukseni ajaa vanhempani hautaan? Taaperoita en syytä mistään. Mietin vain onko mitään tehtävissä.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten kotihoito maksaa. Ei tule ilmaissiivoojaa valtiolta.
Hoidin omat lapset itse enkä aio hoitaa enkä auttaa eläkkeellä olevia vanhempia enkä puolison vanhempia, joka on ainoa lapsi.
Ostakoot kodin siivouksen siivousyritykseltä. Itse ovat päättäneet asua isoissa asunnoissa.
Osa eläkeläistä matkustaa Espanjassa ja luulevat, että joku kotihoitaja tulee siivoamaan, kun heillä terveys pettää. No, ei tule ja jos rahat on törsätty matkoihin niin oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tullut ajatelleeksi että ne pienet lapset tuottavat iloa isovanhemmille? Tuovat muuta ajateltavaa kuin vain se syöpä.
Tämä on aivan totta, mutta fiksu pikkulasten vanhempi menisi itse näiden pikkulasten kanssa sinne kylään ja samalla vaikka keittäisi kahvit, auttelisi kotitöissä yms.
AP olet narsisti. Parantumaton. Ehkä voisit mennä itse terapiaan, sen sijaan että täällä arvostelisit muita.
Narsisti ei pysty näkemään toisen tunnetiloja eikä anna niille tilaa.
Vanhempasi, syöpäsairaudestaan huolimatta ja ehkä juuri sen takia (ilo, toivo, muu ajateltava) haluavat hoitaa lapsenlapsiaan. Sinä et sitä tajua, etkä koskaan todennäköisesti pysty tajuamaan, vaikka terapia hoitoa itsellesi hankkisitkin.
Joten hei hei ja kaunista päivää. Jätän sinut yksin tänne nyt vänkäämään ja kirjoittamaan manipuloiva juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko olemassa ketään vähän ulkopuolisempaa, joka pystyisi järkipuheella puuttumaan tähän? Tyyliin vanhempiesi sisarus tai ystävä, joka myös kantaa heistä huolta? Joskus vaan on kysymys siitä kuka sanoo eikä mitä sanotaan. Tämä henkilö voisi kysellä vaan kuulumisia ja johdatella vanhempasi itse oivaltamaan, että kuorma on heille liikaa. Siihen en niinkään usko, että sisaruksesi toimintatapaa on mahdollista muuttaa. Lapset pompottavat vanhempiaan myös aikuisena helposti ihan siihen asti kun vanhemmat laittavat siihen stopin. Ja yrittävät vielä senkin jälkeen.
Terapeutin kautta yritän nyt vielä saada keskustelua aikaiseksi. Äitini sisar on kymmenen vuotta vanhempi ja asuu toisessa pohjoismaassa, niin hän ei ole kauhean perillä asioista. Terapeutti on nyt se viimeinen keinoni. Tämän jälkeen en usko voivani tehdä paljon muuta.
Olen lukenut kaikki vasta
Mitä sisaruksesi perheineen ja vanhempanne sanovat sinulle kun suuttuvat? Ovatko yhtenä rintamana sinua vastaan? Vai onko pelkästään sisaruksesi joka suuttuu ja mitä hän silloin sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten kotihoito maksaa. Ei tule ilmaissiivoojaa valtiolta.
Hoidin omat lapset itse enkä aio hoitaa enkä auttaa eläkkeellä olevia vanhempia enkä puolison vanhempia, joka on ainoa lapsi.
Ostakoot kodin siivouksen siivousyritykseltä. Itse ovat päättäneet asua isoissa asunnoissa.
Osa eläkeläistä matkustaa Espanjassa ja luulevat, että joku kotihoitaja tulee siivoamaan, kun heillä terveys pettää. No, ei tule ja jos rahat on törsätty matkoihin niin oma vika.
Sitten vaan kukaan ei asuntoa enää ikinä siivoa ja pitää elää loppuelämä likaisessa asunnossa. Ei tule mitään ihmistä joka alkaisi siivoamaan eläkeläisen asuntoa tai jos tulee niin lähettävät laskun.
"Mikä teitä vaivaa ? 70+ ikäinen ei ole vielä ikäloppu, monet on vielä työelämässä, minun setä lähti 72 vuotiaana ajamaan kuorma-autoa kun oli kuljettajista pulaa. Minun äitini on kiireinen eläkeläinen vaikka on 84 vuotias. Eli ei se ikä tee ihmisestä vanhusta "
Olen samaa mieltä, terve 70+ ei ole ikäloppu ja kykenee monessa aivan samaan mitä nuorempana.
Toki lasken itseni (73 v ) jo ikääntyneeksi, mutta en pidä itseäni vielä vanhuksena. Hoidan paljon lastenlapsiani, olen poiminut mustikoita useita ämpäreitä. Kuljen metsässä, sienestän ja marjastan marjat myös jälkikasvulleni.
Ero entiseen on vain se, että en käy enää palkkatyössä.
Usein huomaan, että nuorempi polvi (omat aikuiset lapseni) ovat jatkuvasti väsyneempiä ja niin olin itsekin nuorempana.
Työn ja lapsiperheen arjen yhdistäminen on raskasta ja siksipä mielelläni autankin ottamalla pieniä lapsia esim yökylään.
Koskaan en ole vielä kuullut lasteni aprikoivan sellaista, että onkohan lasten turvallista olla meillä.
Haluaisitko itse syöpäsairaana viettää elämäsi hetket lapsenlapsen kanssa vai yksin sairastaen ja kuolemaa odottaen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne isovanhemmat on itse mieltä? Hoitavatko lapsia mielellään vai ei? Tässä nyt yksi sisaruksista uhriutuu vanhempiensa puolesta. Miksi ihmeessä? Onko se sinulta pois? Vähän sisaruskateudelta kuulostaa.
He esittävät, että hoitavat mielellään, mutta todellisuus on toinen. Ulkopuolisille sitten valitetaan, kun lapset on jatkuvasti hoidossa, vaikka ei jaksa. Itselläni on kaksi taaperoa ja ihan järkikin sen sanoo, etten jättäisi heitä edes hyväkuntoiselle 70-vuotiaalle isoäidilleni hoitoon.
Ymmärsinkö nyt oikein että AP asuu itsekkin siellä vanhempien luona ? Kun sanoi olevansa nyt jonkun aikaa hyvin läheisissä väleissä? Ja tämän lisäksi AP on sanonut olevansa myös itse sairas?
Jos eläkeläinen menee lonkkaleikkaukseen niin kotihoitaja tulee kyllä auttamaan vessaan ja pukemisessa, mutta hän on 10 minuuttia kerralla ja lasku tulee eläkkeen suuruuden mukaan. Hän ei siivoa eikä laita ruokaa eikä käy kaupassa, ne palvelut pitää ostaa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi syöpä niin haluaisin hoitaa pieniä lapsia niin paljon kuin jaksan
joo, ne hoidot ja lääkkeethän onkin ihan piece of cake. Mitä lähipiiriin on osunut, niin kylkiäisenä tulee ihan jäätävä väsymys eli todellakin tarve normaalia suuremmalle levolle. Siihen yhtälöön vielä holtiton taapero, niin varmaan jaksaminen kasvaa kohisten.
Tiedän ettei ole, lähipiirissä ollut useampi tapaus. Melko todennäköisesti itsekin saan syövän, sitä on suvussa molemmin puolin. Nimenomaan sen verran kuin jaksan, osaan myös kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse syöpäsairaana viettää elämäsi hetket lapsenlapsen kanssa vai yksin sairastaen ja kuolemaa odottaen?
Haluaisin viettää ne siten, että niiden lasten vanhemmat ovat mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei välttämättä työssäkäyville ole mahdollista, ellei muuteta väliaikaisesti saman katon alle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei välttämättä työssäkäyville ole mahdollista, ellei muuteta väliaikaisesti saman katon alle
Heillä on todennäköisesti sitten päiväkotipaikka lapsille. Ei ole mitään syytä hoidattaa päivätolkulla sairailla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne isovanhemmat on itse mieltä? Hoitavatko lapsia mielellään vai ei? Tässä nyt yksi sisaruksista uhriutuu vanhempiensa puolesta. Miksi ihmeessä? Onko se sinulta pois? Vähän sisaruskateudelta kuulostaa.
He esittävät, että hoitavat mielellään, mutta todellisuus on toinen. Ulkopuolisille sitten valitetaan, kun lapset on jatkuvasti hoidossa, vaikka ei jaksa. Itselläni on kaksi taaperoa ja ihan järkikin sen sanoo, etten jättäisi heitä edes hyväkuntoiselle 70-vuotiaalle isoäidilleni hoitoon.
Naurettavaa käytöstä. Joko he nauttivat marttyyrin leikkimisestä tai valehtelevat. Veikkaan että kyse on yhdistelmästä. Hyvib tyypillistä käytöstä paskoille isovanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa molemmat vanhemmat ovat töissä 24/7. Vapaa-aikana voi mennä lasten kanssa viettämään aikaa isovanhemmille.
Niin kauan kuin vanhempasi eivät ole holhouksen alla, heillä on oikeus käyttää aikansa ja uuvuttaa itsensä, jos kantti ei kestä pitää puoliaan. Valitettavasti vanhemmat ovat sokeita lapsiensa vioille ja uhraavat rahansa ja aikansa, jos joku kehtaa hyväksikäyttää.
Kun vanhemmat pyytävät sinulta apua, niin siinä kohtaa kannattaa miettiä, että jos niiden lasten vanhemmat vuorostaan auttaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa käytöstä. Joko he nauttivat marttyyrin leikkimisestä tai valehtelevat. Veikkaan että kyse on yhdistelmästä. Hyvib tyypillistä käytöstä paskoille isovanhemmille.
Pakko suostua, kun nykynuoret ovat niin huonoja vanhempia, että heidän pelätään jättävän lapset muuten heitteille.
Minun äitini alkoi soitteluhäirinnäm ennen seiskaa lauantaisin ja kinusi lapsiamme kylään.
Myöhemmin tapasin hänen naapurinsa joka alkoi sättiä minua siitä miten tungen lapseni äidilleni joka viikonloppu vaikka hän on sairas ja vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa molemmat vanhemmat ovat töissä 24/7. Vapaa-aikana voi mennä lasten kanssa viettämään aikaa isovanhemmille.
Kaikki isovanhemmat ei halua niitä vanhempia sinne ja mariseva marttyyri saa tuonkin käännettyä väärin tehdyksi.