39 prosenttia suomalaisista pitää lottovoittoa todennäköisimpänä keinonaan vaurastua, kertoo Danske Bankin tuore kyselytutkimus.
Tulos on mykistävä monestakin syystä.
Joko se tarkoittaa, että suomalaiset eivät ymmärrä, kuinka epätodennäköistä lotossa on voittaa summa, jota voisi kutsua vaurastumiseksi. Tai sitten suurin osa suomalaisista tajuaa tämän, mutta siitä huolimatta pitää sitä todennäköisempänä kuin että voisivat itse vaikuttaa vaurastumiseensa esimerkiksi sijoittamalla, opiskelemalla itsensä hyvin palkattuun ammattiin tai ryhtymällä yrittäjäksi.
Vaikea sanoa, kumpi näistä vaihtoehdoista on pahempi.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselyn tulos tarkoittaa sitä, että noin monta prosenttia suomalaisista on vain niin yksinkertaisia, etteivät tajua kuinka mitätön mahdollisuus on voittaa lotossa.
Oikeasti sijoittamalla lottorahansa vaikka pörssiosakkeisiin moni olisi neljänkymmenen vuoden täysin turhan lottoamisen jälkeen jo rikas. Mutta kun ei pysty
Öööö 40 vuoden jälkeen..
Okei aloitan 20 vuotiaana sijoittamisen pikku summilla ja lopetan 60-70 vuotiaana.
Olenko välttämättä edes elossa käyttämään oletettuja osakevoittoja?
Onko kaikki osakekaupat pelkkää voittoa..Ei..
40 vuodessa ehtii olemaan vähintään 1-2 pörssiromahdusta..
Joten aika epätodennäköistä, että ainakaan itse pääsisi elämään luksus elämää sijoittamalla, ehkä seuraava tai sitä seuraava sukupolvi, ja tuossa
Tämä.
Sijoittaminen ei tarkoita automaattisesti rikastumista, jos joku muuta väittää valehtelee 100% varmuudella.
Taitaa yksi miljoonasta sijoittajasta rikastua. Moni toki saa jotain säästöön tai voi vähän vaurastuakin.
Taitaa vain rikkaat vanhemmat mennä lottovoiton edelle.
Voisin vaurastuakin, jos tekisin vielä enemmän töitä kuin nyt ja sijoitankin koko ajan, mutta en minä näillä rikastumaan pääse enkä edes jaksa tehdä töitä yhtään enempää. Pidemmälle kouluttautumiseen ei keskittymiskyky eikä mielenkiinto riitä, vaikka oppiminen sinällään on helppoa. Sijoittamisen aloitin valitettavasti vasta keski-ikäisenä.
Paras (ainoa) mahdollisuuteni rikastua on se lottovoitto, vaikka se mahdollisuus onkin vain 1/17 000 000. Ymmärrän tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselyn tulos tarkoittaa sitä, että noin monta prosenttia suomalaisista on vain niin yksinkertaisia, etteivät tajua kuinka mitätön mahdollisuus on voittaa lotossa.
Oikeasti sijoittamalla lottorahansa vaikka pörssiosakkeisiin moni olisi neljänkymmenen vuoden täysin turhan lottoamisen jälkeen jo rikas. Mutta kun ei pysty
Öööö 40 vuoden jälkeen..
Okei aloitan 20 vuotiaana sijoittamisen pikku summilla ja lopetan 60-70 vuotiaana.
Olenko välttämättä edes elossa käyttämään oletettuja osakevoittoja?
Onko kaikki osakekaupat pelkkää voittoa..Ei..
40 vuodessa ehtii olemaan vähintään 1-2 pörssiromahdusta..
Joten aika epätodennäköistä, että ainakaan itse pääsisi elämään luksus elämää sijoittamalla, eh
Eli Suomessa olisi 5 sijoittamisella rikastunutta. Oletko aivan varma?
Vierailija kirjoitti:
Voisin vaurastuakin, jos tekisin vielä enemmän töitä kuin nyt ja sijoitankin koko ajan, mutta en minä näillä rikastumaan pääse enkä edes jaksa tehdä töitä yhtään enempää. Pidemmälle kouluttautumiseen ei keskittymiskyky eikä mielenkiinto riitä, vaikka oppiminen sinällään on helppoa. Sijoittamisen aloitin valitettavasti vasta keski-ikäisenä.
Paras (ainoa) mahdollisuuteni rikastua on se lottovoitto, vaikka se mahdollisuus onkin vain 1/17 000 000. Ymmärrän tämän.
Pelaa 2 kertaa viikossa 20 vuotta niin todennäköisyys sille että tulee ainakin yksi päävoitto on jo 1/10000 lukemissa.
Joo, kyllä se 5€ viikossa kaataa talouden - sillähän saisi jopa litran appelsiinimehua :D