Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

39 prosenttia suomalaisista pitää lottovoittoa todennäköisimpänä keinonaan vaurastua, kertoo Danske Bankin tuore kyselytutkimus.

Vierailija
20.09.2024 |

Tulos on mykistävä monestakin syystä.

Joko se tarkoittaa, että suomalaiset eivät ymmärrä, kuinka epätodennäköistä lotossa on voittaa summa, jota voisi kutsua vaurastumiseksi. Tai sitten suurin osa suomalaisista tajuaa tämän, mutta siitä huolimatta pitää sitä todennäköisempänä kuin että voisivat itse vaikuttaa vaurastumiseensa esimerkiksi sijoittamalla, opiskelemalla itsensä hyvin palkattuun ammattiin tai ryhtymällä yrittäjäksi.

Vaikea sanoa, kumpi näistä vaihtoehdoista on pahempi.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkean verotuksen maa. Keskiluokka ja kaikki suomalaiset kuoliaaksi verotettu. Ei täälä kannata mikään. Tai siis, rehellisellä työllä pärjää joo, muttei rikastu. Yrittämällä pärjää vaan jos on globaali pörssiyhtiö. Jne.

Hyväveli verkostot pärjää, harvoin kuitenkaan rikastumalla rikkaaksi tulee niilläkään. Veronmaksajien rahaa pumpataan kavereiden firmaan - mukana juonessa poliitikot - koska in Finland we have this "maan tapa".

Ihmiset ymmärtävät erittäin hyvin että täälä saa tehä töitä kuolemaansa saakka ja maksaa veroja, sijoittamallakaan et rikastu näillä pääomilla. Vain he joilla on paljon pääomaa voivat kiertää veroja enemmän. Muut maksaa veroja senkin edestä.

He jotka huijaa, ja jotka istuvat oikeilla paikoillaan, voivat rikastua eivätkä jää rikoksistaan kiinni. Rehellisesti täällä on hyvin, hyvin vaikea rikastua. Tavallista duunaria kytätään suurennuslasilla tosi tarkkaan. Pienetkin määrät käteistä rahaa ja heti on hyvä ettei rikollisen leima otsassa. Sillä välin he jotka huijaavat eniten, miljoonia, löytävät tiensä aina pärjätä - koska he ovat päättäneet jo alusta asti että on huijattava, muuten ei voi rikastua.

Tämä kertoo nimenomaan siitä että suomalaiset eivät ole tyhmiä vaan alistuneita ja kuoliaaksi verotettuja, mutta ymmärtävät paremmin kuin hyvin pelin hengen ja oman roolinsa siinä. Kärsi. 

Paitsi jos saat lottovoiton.

Vierailija
22/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että lottovoittoa pidetään todennäköisimpänä tapana vaurastua kertoo lähinnä laskutaidottomuudesta ja jonkinlaisesta näköalattomuudesta. Ei osata kuvitella itselle mitään muuta elämää kuin se surkea keskinkertaisuus. 

Mutta paljon hälyyttävämpää oli se, että suurempi osa suomalaisia piti lottovoittoa hyväksyttävämpää tapana saavuttaa taloudellinen vauraus kuin vaurastua työnteolla ja yritystoiminnalla. 

Tämä on mielestäni ihan kamala tilanne. Jotain kansanvalistusta tarvittaisiin ihmisille koska onhan se ihan pähkähullua ettei tässä kaskiraivaajien maassa arvosteta enää yrittäjiä! 

Ihan vapaasti saat painaa duunia niska limassa - tuskin kuitenkaan rikastut. Todennäköisesti kuolet ennenaikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän huonoja suomalaiset matematiikassa. Sijoittamalla vaurastuminen on kutakuinkin varmaa. 1) aloittaa aikaisten ja jatkaa tasaisesti.  Jo muutamassa vuodessa voi kerryttää merkittävän varallisuuden. Minä keräsin 2 vuodessa sijoitussalkun jota pienempi salkku on 95% suomalaisista. Ja tämä kertoo vain kuinka vähän Suomessa sijoitetaan, ei sitä että minä sijoittaisin hirvittävän paljon.

Kyllä sitä rahaa pitää kuitenkin jonkin verran laittaa, että saa homman käyntiin tai aloittaa tosi nuorena. Se, että laittaa hassun satasen kuussa kun tulee työelämään eläkeikään asti ei tee kauhean vauraaksi.

Vierailija
24/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa ihan uskottavalta. Harvalla on ylimääräistä rahaa säästää ja sijoittaa. Minulla on ollut pari tonnia kuussa 20 vuotta, ja silti taloudellin riippumattomuus on vain märkä päiväuni.

KAIKKILLA (paitsi ehkä toimeentulotukien saajilla) on ylimääräistä rahaa säästää ja sijoittaa. Se on niitä valintoja, juoko starbucksin makukahvit ja arnoldsin donitsit vai säästääkö ja sijoittaako nekin rahat. Tai pelaako lottoa vai sijoittaako ne rahat, Tai ostaako alkoholia vai sijoittaako ne rahata. KAIKILLA on turhia kuluja ja se on vain oma päätös tuhlaako rahansa vai sijoittaako ne.

Vierailija
25/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähimenneisyydessä voittanut paffin peleissä kahdessa erässä yhteensä 60 000e. Veikkauksen peleissä vain joitain kymppejä. Lopetin veikkauksen pelien pelaamisen ja keskityn nyt vaan paffiin ja sieltä voitettujen rahojen sijoittamiseen. Käyn myös töissä. Rahapelivoitoilla ja sijoittamisella vaurastuu, työnteolla pyöritetään perusarkea.

Vierailija
26/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoittoa voi odotella sohvalla tumput suorana, taktiikka se on toki tämäkin!

Vierailija
27/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä vaurastumisessa kiinnostaa? Eivätkö ihmiset halua olla mieluummin onnellisia?

Vierailija
28/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän huonoja suomalaiset matematiikassa. Sijoittamalla vaurastuminen on kutakuinkin varmaa. 1) aloittaa aikaisten ja jatkaa tasaisesti.  Jo muutamassa vuodessa voi kerryttää merkittävän varallisuuden. Minä keräsin 2 vuodessa sijoitussalkun jota pienempi salkku on 95% suomalaisista. Ja tämä kertoo vain kuinka vähän Suomessa sijoitetaan, ei sitä että minä sijoittaisin hirvittävän paljon.

Voi kerryttää, ehkä saattaa, mahdollisesti tulevaisuudessa...

Kysymys. Kuinka paljon sijoitat? Toisin kysyen, jos häviät kaiken, niin pärjäätkö siitä huolimatta?

miksi pitäisi huolehtia "jos häviät kaiken"-skenaariosta. En keksi YHTÄÄN järkevää skenaariota että noin 60 omistamaani yhtiötä KAIKKI tekisivät yhtäaikaa konkurssin  ja jos tällainen tulee

Koska sijoitusoppaissa, joita sinäkin olet varmasti lukenut, opastetaan ettei pidä sijoittaa enemmän kuin on valmis häviämään. Jos mietitään nykyistä taloustilannetta, niin paljonko ihmiset voivat sijoittaa niin, etteivät he menetä viimeisiä rahojaan? Miten sijoitus voidaan aloittaa jos kaikki raha menee elämiseen? Pitää muistaa, että talouksissa tulee olla tietty puskurirahasto yllättäviä menoja varten. Mistä sait rahat jolla aloitit sijoittamisen?

Vierailija
29/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa ihan uskottavalta. Harvalla on ylimääräistä rahaa säästää ja sijoittaa. Minulla on ollut pari tonnia kuussa 20 vuotta, ja silti taloudellin riippumattomuus on vain märkä päiväuni.

Jokaisella on varaa säästää. Minun tulot 604€/kk ja pystyn lähes joka kuukausi säästämään sen minimin 15€ joka ainakin Nordnetissä on minimisijoitus. 

Vierailija
30/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"opiskelemalla itsensä hyvin palkattuun ammattiin"

Olihan tää ap joku hemmetin hyvä vitsi?

Vierailija
31/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos niitä muita tapoja rikastua?

Ainakin rehellisellä työllä rikastuu vain harva. Verotus ja kallis hintataso pitävät siitä huolen. Sijoittaminen on epävarmaa ja verottaja vuolee mahdollisista voitoista oman siivunsa.

Valtaosallahan ei jää mitään säätöön tai sijoitettavaa vaikka asuu ja elää melko vaatimattomasti.

Eikä ne keskituloisetkaan yleensä rikastu, voivat elellä pykälää leveämmin, osa saa taskurahaa säätöön, osalla kaikki menee taloon ja autoihin.

Vierailija
32/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKILLA (paitsi ehkä toimeentulotukien saajilla) on ylimääräistä rahaa säästää ja sijoittaa. Se on niitä valintoja, juoko starbucksin makukahvit ja arnoldsin donitsit vai säästääkö ja sijoittaako nekin rahat. Tai pelaako lottoa vai sijoittaako ne rahat, Tai ostaako alkoholia vai sijoittaako ne rahata. KAIKILLA on turhia kuluja ja se on vain oma päätös tuhlaako rahansa vai sijoittaako ne.

Niin, jättämällä elämän väliin.

Vierailija
33/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä vaurastumisessa kiinnostaa? Eivätkö ihmiset halua olla mieluummin onnellisia?

Eihän ne toisiaan sulje pois.

Vierailija
34/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähimenneisyydessä voittanut paffin peleissä kahdessa erässä yhteensä 60 000e. Veikkauksen peleissä vain joitain kymppejä. Lopetin veikkauksen pelien pelaamisen ja keskityn nyt vaan paffiin ja sieltä voitettujen rahojen sijoittamiseen. Käyn myös töissä. Rahapelivoitoilla ja sijoittamisella vaurastuu, työnteolla pyöritetään perusarkea.

Paffin mainos. Ei mitään nähtävää.

Vierailija
35/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika haka todennäköisyyslaskennassa, ja luulin, että sijoittamalla rikastuu. Ehkä niin, mutta ne sijoitusvaihtoehdot,  joita rahoituslaitokset palkansaajalle esittelevät, ovat tarkoitettu tuomaan rahaa pörssiin muita varten. Älä kuuntele ketään sitoutumatonta ammattilaista, sisäpiiritieto on se, mikä ratkaisee (ja sehän on kiellettyä).

Vierailija
36/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"opiskelemalla itsensä hyvin palkattuun ammattiin"

Olihan tää ap joku hemmetin hyvä vitsi?

Lääkäri, juristi, KTM jne tienaavat hyvin. Eihän niitä kaikki pääse opiskelemaan mutta jos ei yritä ei taatusti pääse. Vaatii työntekoa. Ihan vaikka Nokian insinöörinä tienaa useita tonneja kuukaudessa ja kun elää esimerkiksi 3000€/kk (asumisen ja elämisen kulut) jää vielä 1000-3000€/kk säästöön. Jos ne laittaa kasvamaan korkoa, pian on satatonnia koossa. Onko se sitten paljon vai vähän? Minusta ihan jäätävä summa, jollekin pikkuhiluja.

Vierailija
37/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovathan suomalaiset myös sen että maailman rikas rahastava eliiti ajattelee vain heidän etuaan...

Vierailija
38/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sijoitusoppaissa, joita sinäkin olet varmasti lukenut, opastetaan ettei pidä sijoittaa enemmän kuin on valmis häviämään. Jos mietitään nykyistä taloustilannetta, niin paljonko ihmiset voivat sijoittaa niin, etteivät he menetä viimeisiä rahojaan? Miten sijoitus voidaan aloittaa jos kaikki raha menee elämiseen? Pitää muistaa, että talouksissa tulee olla tietty puskurirahasto yllättäviä menoja varten. Mistä sait rahat jolla aloitit sijoittamisen?

Tuo on täyttä paskaa tuo "ei pidä sijoittaa enemmän kuin on valmis häväiämään". Sijoittaminen EI OLE mitään uhkapelaamista.  Ja sijoittamisen voi aloittaa ihan sillä että katsoo mihin ihmeeseen niitä rahojaan tunkee. Paljonko menee latteihin ja iltalehtiin ja välipaloihin kioskilla jne. 

Minä sain rahat joilla aloitin sijoittamisen opintotuesta. Sijoittamisen voi aloittaa ihan muutamilla euroilla, siihen ei mitään jättipääomia tarvita.

Vierailija
39/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se fakta on että Suomessa lottovoitto on todennäköisempi tapa rikastua kuin esim. työnteko. Työtä tekemällä saa kouriinsa vain känsät ja sijoittamalla lihottaa rahastonhoitajan tilipussia.

Vierailija
40/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täyttä paskaa tuo "ei pidä sijoittaa enemmän kuin on valmis häväiämään". Sijoittaminen EI OLE mitään uhkapelaamista.  Ja sijoittamisen voi aloittaa ihan sillä että katsoo mihin ihmeeseen niitä rahojaan tunkee. Paljonko menee latteihin ja iltalehtiin ja välipaloihin kioskilla jne. 

Minä sain rahat joilla aloitin sijoittamisen opint

Minä taas sijoitan rahat jotka saan tarpeettomista tavaroista joita myyn pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä