Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

39 prosenttia suomalaisista pitää lottovoittoa todennäköisimpänä keinonaan vaurastua, kertoo Danske Bankin tuore kyselytutkimus.

Vierailija
20.09.2024 |

Tulos on mykistävä monestakin syystä.

Joko se tarkoittaa, että suomalaiset eivät ymmärrä, kuinka epätodennäköistä lotossa on voittaa summa, jota voisi kutsua vaurastumiseksi. Tai sitten suurin osa suomalaisista tajuaa tämän, mutta siitä huolimatta pitää sitä todennäköisempänä kuin että voisivat itse vaikuttaa vaurastumiseensa esimerkiksi sijoittamalla, opiskelemalla itsensä hyvin palkattuun ammattiin tai ryhtymällä yrittäjäksi.

Vaikea sanoa, kumpi näistä vaihtoehdoista on pahempi.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😃

Vierailija
2/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos niitä muita tapoja rikastua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimalla.

Vierailija
4/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä ei vaurastu kuin hyvästä suvusta olevat joilla on jo pesämuna firmaan. Ei mikään kampaaja tai kivijalkakirjakauppias tule kroisokseksi.

Vierailija
5/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Olen 44-vuotias. Mulla ei ole mitään bisnesvaistoa eikä varsinkaan minkäänlaista halua yrittäjäksi. Nykyisellä koulutuksella ei juuri nykyistä työtä (teollisuustyö reilun kolmen tonnin kuukausipalkalla) parempaa ole mahdollista saada. Taloudelliset mahdollisuudet uuden alan opiskeluun huonot ainakin lähivuodet, enkä enää tästä nuorene. Mitään sisäistä kiinnostusta eikä oikeastaan lahjojakaan ole sellaisten alojen asioihin, joilla olisi mahdollisuus tienata hyvin. Epäkiinnostavien asioiden opiskeleminen taas on koko ikäni ollut todella vaikeaa. Enkä kyllä muutenkaan ole halukas palaamaan opiskelujen pariin. Viime kerrasta on pian kymmenen vuotta ja kyllä se melkoista tervanjuontia oli jo silloin, eikä varmaan olisi ainakaan paremmaksi muuttunut.

Joten summa summarum:  loton päävoitto on paras mahdollisuuteni rikastua, vaikka lottoan vain harvoin ja päävoiton todennäköisyys  on 1/16 000 000 vai mitä se nyt olikaan.

Vierailija
6/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sattumalta tämän vuoden alussa Oma veikkauksen sivuilta omaa pelihistoriaani ja järkytyin niin paljon etten ole enää sen jälkeen veikkauksen pelejä pelannut. Olin laittanut viime vuonna veikkauksen peleihin melkein 300 euroa ja saanut voittoja  muutaman kympin. Useamman edellisen vuodenkin pelihistoria on ollut yhtä "tuottoisa", sillä en ainajaan muista, että olisi mainittavia voittoja tullut. Sitä ei ole tullut ajattelleeksi, että viikottain vajaalla kympilläkin veikkaamisesta kertyy vuositasolla useampi satanen ja täysin hukkaan heitettyä rahaa.

Vierailija
7/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä ei vaurastu kuin hyvästä suvusta olevat joilla on jo pesämuna firmaan. Ei mikään kampaaja tai kivijalkakirjakauppias tule kroisokseksi.

Mitenkäs Peter Sarlin?

Vierailija
8/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se menestyminen johtuu kuitenkin siitä, että  älyää että jollain yhden hengen parturiputiikilla tai kivijalkaputiikilla on turha ikinä tavoitellakaan mitään miljoonia.

Tuo on suorastaan älyvapaa ajatus että kaikki ketkä menestyvät olisivat jotenkin saaneet menestyksensä edeltävien polvien perintönä. Suomi on täynnä menestyneitä yrittäjiä joiden omat taustat ovat vaatimattomia tai työläisperheistä. 

Vierailija
9/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaiset laittaisivat osakkeisiin ja rahastoihin ne rahat, jotka menevät lottoon, suomalaisten varallisuus olisi merkittävästi suurempi ja vertailukelpoinen muihin pohjoismaihin verrattuna. Mutta tämä on lottokansa. Ehkä nuoremmissa havaittavissa viisastumisen merkkejä verrattuna vanhaan rahvaaseen kansanosaan.

Vierailija
10/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että lottovoittoa pidetään todennäköisimpänä tapana vaurastua kertoo lähinnä laskutaidottomuudesta ja jonkinlaisesta näköalattomuudesta. Ei osata kuvitella itselle mitään muuta elämää kuin se surkea keskinkertaisuus. 

Mutta paljon hälyyttävämpää oli se, että suurempi osa suomalaisia piti lottovoittoa hyväksyttävämpää tapana saavuttaa taloudellinen vauraus kuin vaurastua työnteolla ja yritystoiminnalla. 

Tämä on mielestäni ihan kamala tilanne. Jotain kansanvalistusta tarvittaisiin ihmisille koska onhan se ihan pähkähullua ettei tässä kaskiraivaajien maassa arvosteta enää yrittäjiä! 

Vierailija
11/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin sattumalta tämän vuoden alussa Oma veikkauksen sivuilta omaa pelihistoriaani ja järkytyin niin paljon etten ole enää sen jälkeen veikkauksen pelejä pelannut. Olin laittanut viime vuonna veikkauksen peleihin melkein 300 euroa ja saanut voittoja  muutaman kympin. Useamman edellisen vuodenkin pelihistoria on ollut yhtä "tuottoisa", sillä en ainajaan muista, että olisi mainittavia voittoja tullut. Sitä ei ole tullut ajattelleeksi, että viikottain vajaalla kympilläkin veikkaamisesta kertyy vuositasolla useampi satanen ja täysin hukkaan heitettyä rahaa.

Itse pelaan silloin tällöin rivin Lottoa, Viking Lottoa tai Eurojackpotia. Vuodessa voitan noin 20 euroa. Siinä on seuraavan vuoden "pelirahat". Kerran vuodessa siirrän 20 euroa, jos ei ole voittoja tullut pitkään aikaan. Koskaan en ole innostunut pelaamaan sen takia, että tilille on tullut VikingLotosta 8e potti.

Vierailija
12/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kehittää vähän omaperäisemmän ja riskialttiimman liikeidean yrityksen ympärille kuin tukan leikkaus tai kukkien myynti.

Vierailija
13/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sitten voi rikastua ellei ole rikkaasta suvusta tai keksi jotain todella ainutlaatuista ja vielä niin, että se kannattaa Suomessa?

Vierailija
14/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän huonoja suomalaiset matematiikassa. Sijoittamalla vaurastuminen on kutakuinkin varmaa. 1) aloittaa aikaisten ja jatkaa tasaisesti.  Jo muutamassa vuodessa voi kerryttää merkittävän varallisuuden. Minä keräsin 2 vuodessa sijoitussalkun jota pienempi salkku on 95% suomalaisista. Ja tämä kertoo vain kuinka vähän Suomessa sijoitetaan, ei sitä että minä sijoittaisin hirvittävän paljon.

Vierailija
15/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Kuka siis käytännössä saa lottovoiton, ei kukaan, aika harva. Ja miten se auttaa muita. Ellei ole älykästä suunnittelua hommissa.

Vierailija
16/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän huonoja suomalaiset matematiikassa. Sijoittamalla vaurastuminen on kutakuinkin varmaa. 1) aloittaa aikaisten ja jatkaa tasaisesti.  Jo muutamassa vuodessa voi kerryttää merkittävän varallisuuden. Minä keräsin 2 vuodessa sijoitussalkun jota pienempi salkku on 95% suomalaisista. Ja tämä kertoo vain kuinka vähän Suomessa sijoitetaan, ei sitä että minä sijoittaisin hirvittävän paljon.

Voi kerryttää, ehkä saattaa, mahdollisesti tulevaisuudessa...

Kysymys. Kuinka paljon sijoitat? Toisin kysyen, jos häviät kaiken, niin pärjäätkö siitä huolimatta?

Vierailija
17/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa ihan uskottavalta. Harvalla on ylimääräistä rahaa säästää ja sijoittaa. Minulla on ollut pari tonnia kuussa 20 vuotta, ja silti taloudellin riippumattomuus on vain märkä päiväuni.

Vierailija
18/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on maailman tyhmin kansa.

Vierailija
19/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin rehellisellä työllä rikastuu vain harva. Verotus ja kallis hintataso pitävät siitä huolen. Sijoittaminen on epävarmaa ja verottaja vuolee mahdollisista voitoista oman siivunsa.

Vierailija
20/106 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kerryttää, ehkä saattaa, mahdollisesti tulevaisuudessa...

Kysymys. Kuinka paljon sijoitat? Toisin kysyen, jos häviät kaiken, niin pärjäätkö siitä huolimatta?

miksi pitäisi huolehtia "jos häviät kaiken"-skenaariosta. En keksi YHTÄÄN järkevää skenaariota että noin 60 omistamaani yhtiötä KAIKKI tekisivät yhtäaikaa konkurssin  ja jos tällainen tulee niin kaiken menettäminen on huolistani pienimpiä.