Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko silmälasisi maksoi viimeksi?

Vierailija
20.09.2024 |

Oliko joku tarjous vai maksoitko täyden hinnan?

Pakko varata aika näöntarkastukseen. Hinnat hirvittää. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmistä pullonpohjista on 10 v, sen jälkeen olen ollut kaihileikkauksessa. Mutta hinta oli n. 1500 e, eli lähes koko tuolloinen nettopalkkani. Minusta on TODELLA VÄÄRIN, että ihmiseltä menee kuukauden tulot pelkästään silmälaseihin + lisäksi aina pakollinen silmälääkäri väh. 200 e, koska silmät on leikattu kymmeniä vuosia sitten eikä optikko voi määrätä laseja. Mihin ne verorahat oikein menevät, miksi hyvin kalliisiin laseihin ei saa mitään verovähennystä tai kelakorvausta???

Miksi menet noin kalliille silmälääkärille? Niitä on paljon halvempiakin.

Vierailija
62/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Sanka lähti irti, kissa puri. Menin kysymään liikkeestä uutta sankaa, niin olivat niin kuluneet, että optikko tilasi kokonaan uudet takuun piikkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut euroissa noin 25€.

Vierailija
64/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 800 € yksiteholasit. Oli tarjous kahdet yhden hinnalla

Vierailija
65/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 €. Sain laseihin maksusitoumuksen.

Vierailija
66/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki: kannattaa uusia linssit vanhoihin kehyksiin jos näkö muuttuu. 2v vanhoihin kehyksiin uusin linssit niin 200€ 👍

Mulla oli edellisistä jo kehysten pinta niin kulunut että piti ostaa nekin. Sitä edelliset katkesi keskeltä. 

Vierailija
67/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kilpailuttaa! Eri silmälasiliikkeiden välillä voi olla 100-300€ hinta eroa. Käyt halvimmassa näöntarkastuksessa ja sitten kolmessa eri liikkeessä kysymässä tarjouksia linsseistä ja kehyksistä.

Vierailija
68/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on jonkun mielestä väärin toivoa verovähennystä tai kelakorvausta hyvin kalliisiin laseihin? Yli -10 yksiteholinssit maksavat tähtitieteellisiä summia tavalliselle palkansaajalle. Silmälääkäriin ei pääse julkiselle puolelle näöntarkastukseen, mutta kuitenkin  laki määrää että optikko ei saa määrätä laseja, jos silmät on leikattu. Olen ilmeisesti ainut, jonka mielestä tämä on epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta?

Mun silmät on pentuna leikattu ja optikko tekee mulle näöntarkastukset vaikka tietää leikkauksista. Ei se laista oo puhunu. 

Vierailija
69/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään , terveysvakuutus kattaa lasit.

Vierailija
70/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki: kannattaa uusia linssit vanhoihin kehyksiin jos näkö muuttuu. 2v vanhoihin kehyksiin uusin linssit niin 200€ 👍

Mulla oli edellisistä jo kehysten pinta niin kulunut että piti ostaa nekin. Sitä edelliset katkesi keskeltä. 

Saitko turpaan vai kuinka noin rispaantuivat? Mulla kaikki kehykset olleet 2 vuoden jälkeen lähes uudenveroiset. 

Vierailija
71/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän fenno-optiikkaaketjuun kuuluvia yksityisia optikkoliikkeitä. Lasit saa puolet halvemmalla kuin instrusta tai silmäasemalta. 

Vierailija
72/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasen -3,75

oikea -3,50

lisäksi vähän taittovirhettä.

Oliko 30€ se näkötarkastus optikolla, sitten specsaversilta tilaus. Hinta kaikkineen 140€, tuli n 2 viikossa. Tilauksesta aikaa reilu vuosi.

Vierailija
73/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pystyisi sovittamatta tilaamaan netistä mitään. Muutenkin lasien löytäminen on vaikeaa koska suuri osa kehyksistä tuntuu olevan suunniteltu läskipäille joilla on valtavan levät kasvot ja silmät kaukana toisistaan.

Vierailija
74/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pystyisi sovittamatta tilaamaan netistä mitään. Muutenkin lasien löytäminen on vaikeaa koska suuri osa kehyksistä tuntuu olevan suunniteltu läskipäille joilla on valtavan levät kasvot ja silmät kaukana toisistaan.

Kehyksien sisäpuolella on mitat, linssin leveys, nenäsillan pituus ja sangan pituus. Katsot nuo mitat vanhoista hyvinistuvista silmälaseista ja valitset samankokoiset kehykset niin istuu kuin nyrkki silmään 👍

Vierailija
75/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jotain 50 - 80 € maksanut kappaleelta. En muista tarkasti, kun lenswaylta tilasin useammat. Lämmin suositus. Olen ollut jo varmaan 10 vuotta heidän kanta-asiakas. Hyvin toimiva palvelu. En viittis enää mennä useita satasia maksamaan optikolle.

Vierailija
76/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä on just hyvä ostaa. Tuolla, mistä itse ostin, sai antaa kaikki mitat: sangan pituus, linssien väli, leveys ja korkeus. Jos tarvitsee esim pitemmän sangan, niin liikkeestä on vaikea löytää. mutta ymmärrän kyllä, että monella sovittaminen tärkeää.

Vierailija
77/82 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniteholasit ja toiset moniteholasit lukulaseiksi ynnä päätekäyttöön. Titaanisangat, ei kaikkein paras hionta. Kahdet lasit yksien hinnalla tarjouksella yhteensä 800 euroa. Silmälääkäriltä oli jo resepti ja siellä näöntarkastus tehty. Specsavers Jumbossa kesäkuussa 2024.

Vierailija
78/82 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...pakollinen silmälääkäri väh. 200 e, koska silmät on leikattu kymmeniä vuosia sitten eikä optikko voi määrätä laseja...

Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Olen käynyt viimeisen vuoden aikana kolme kertaa julkisella kaihilekkkauksessa ja joka kerta olen saanut viran puolesta lausunnon, jonka mukaan Optikko voi määrätä silmälasit.

Kysy seuraavall kerralla silmälääkäriltäsi josko hän voisi antaa sinun silmistäsi samanlaisen lausunnon.

Vierailija
79/82 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki: kannattaa uusia linssit vanhoihin kehyksiin jos näkö muuttuu...

Toimii jos pärjää jonkin aikaa vanhoilla laseilla tai kokonaan ilman.

Silmäasemalla omien pokien käytöstä veloitettiin 50 euroa ja työ tehtiin asiakkaan vastuulla (vaikka oli alkujaan Silmäasemalta ostetut kehykset). Uudet linssit sain tarjoushintaan (-50%).

Linssiaihiot tehtiin Thaimasssa (3 viikkoa) ja viimeisteltiin kehyksiin Helsingissä (1 vllkko). Homma hoitui niin, että olin ilman vanhoja lasejani vain viimeisen viikon.

Hintaa monitehoille tuli 750 euroa. Puolenkymmentä vuotta aiemmin sain samalla rahalla monitehot (500 €) ja pokat (250 €).

Vierailija
80/82 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenniltä tilasin. 60€ kaikkineen. Nissenillä sam setti 467€ /tarjous).