Paljonko silmälasisi maksoi viimeksi?
Oliko joku tarjous vai maksoitko täyden hinnan?
Pakko varata aika näöntarkastukseen. Hinnat hirvittää.
Kommentit (82)
Hei te, jotka ostatte netistä laseja, niissä on varmaan jotkut rajoitukset millaisia voi teettää? Esimerkiksi vain varastovahvuudet linsseihin eli korkeintaan -6 tms.?
160e, yksitehot. Italialainen merkkikehykset oli -50 % instru.
Vierailija kirjoitti:
1 100 €
Kamala hinta, mutta pakko maksaa, että eteensä näkee! Linssit olisivat todelliset pullonpohjat ilman ohennuksia.
+2-+4- arvoilla ei kannata maksaa ohennuksista.
1 € kirpputorilta uskomaton tuuri, että nuo -1,5 sopivat hienosti. Lähinnä hämärässä ja autossa käytän.
Vierailija kirjoitti:
Hei te, jotka ostatte netistä laseja, niissä on varmaan jotkut rajoitukset millaisia voi teettää? Esimerkiksi vain varastovahvuudet linsseihin eli korkeintaan -6 tms.?
Ainakaan prismoja ei kaikki tee, liikekohtaista. Kysy. Sivuilla voit syöttää reseptin tiedot ja näet pystytkö tilaamaan tai antaako syöttää arvot.
Omani maksoi noin 180€. Läheiseni oli kärvistellyt huonon näkemisen kanssa jo jonkin aikaa, vein hänet optikolle ja tilattiin lasit. Tästä hyväntahtoisuudesta maksoinkin sitten samassa kaupassa jo lähes tonnin, huh!
Viimeisimmistä pullonpohjista on 10 v, sen jälkeen olen ollut kaihileikkauksessa. Mutta hinta oli n. 1500 e, eli lähes koko tuolloinen nettopalkkani. Minusta on TODELLA VÄÄRIN, että ihmiseltä menee kuukauden tulot pelkästään silmälaseihin + lisäksi aina pakollinen silmälääkäri väh. 200 e, koska silmät on leikattu kymmeniä vuosia sitten eikä optikko voi määrätä laseja. Mihin ne verorahat oikein menevät, miksi hyvin kalliisiin laseihin ei saa mitään verovähennystä tai kelakorvausta???
Reilu 200 euroa yksitehot Specsaversilta, kun ostin lasit uudenlaisilla linsseillä -40% alehintaan. Valitettavasti kuulun siihen vähemmistöön, jolle nuo linssit eivät sovellu, joten linssit vaihdettiin tavallisiin takuuajan puitteissa. Mitään hyvitystä en kuitenkaan saanut, joten hukkaan meni paitsi rahaa myös aikaa.
1196 e.
hinta on hirveä, mutta ilman laseja ei pärjää.
Silmälaseja saa myös osamaksulla.
Specsaversillamon edullisempaa kuin Instrulla, mutta kehysvalikoima huonompi. Ja muutenkin ollut pettymyksiä linssien laadussa. Mutta jos uusii usein eikä kehyksillä niin väliä niin Specisiltä saa edullisemmin. Huom. Specsin liikkeet franchise
550 euroa, monitehot, ostin kolmisen vuotta sitten. Lisäksi samaan hintaan sai aurinkolasit vahvuuksilla.
20 euroa. Siitä on jo jokunen vuosi. Työnantajallani oli monen vuoden ajan työntekijöille semmoinen etu, että saa yhdet silmälasit vuodessa työnantajan piikkiin 80 eurolla, ja jos haluaa kalliimmat, maksaa itse välin. Minä sitten otin siitä satasen hyllystä lasit ja maksoin välisumman. Nyt sitä etua ei ole enää ollut, mutta tuli ostettua noita työntekijälaseja ainakin kuudet, joten enköhän pärjää niillä jonkin aikaa. Yksistä sangoista tykkäsin niin paljon, että jossain välissä kävin niihin ostamassa erikseen uudet linssit, mutta nyt ne ovat jo tosi kuluneet.
Monitehot, specsaveriltä kirkkaat ja aurinkolasit, hinta noin 700e yhteensä
hyvin tyytyväinen olen ollut aina heidän laseihin, huonoimmat ja kalleimmat oon ostanut Instrumentariumista
Miksi on jonkun mielestä väärin toivoa verovähennystä tai kelakorvausta hyvin kalliisiin laseihin? Yli -10 yksiteholinssit maksavat tähtitieteellisiä summia tavalliselle palkansaajalle. Silmälääkäriin ei pääse julkiselle puolelle näöntarkastukseen, mutta kuitenkin laki määrää että optikko ei saa määrätä laseja, jos silmät on leikattu. Olen ilmeisesti ainut, jonka mielestä tämä on epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta?
Noin 1300 euroa. Sain aurinkolasit vahvuuksilla samaan hintaan. Monitehot Synsamilta.
Vierailija kirjoitti:
Säästövinkki: kannattaa uusia linssit vanhoihin kehyksiin jos näkö muuttuu. 2v vanhoihin kehyksiin uusin linssit niin 200€ 👍
Nuorena jouduin noin tekemään ja oli ihan mahdotonta yrittää pärjätä ilman laseja ne päivät, kun linssit oli vaihdossa. Sen lisäksi nykyään ei saa hyödynnettyä linssitarjouksia. Yksi linssi maksaa helposti enemmän kuin sangat.
Onpa kallista. Tilasin elokuussa SelectSpecistä Englannista moniitehot (vahvuudet -5 - +2) hyvillä linsseillä. Hinta 260 euroa. Toimitus noin kolme viikkoa.
Melkein 900 € hyvästä tarjouksesta huolimatta. Ostin suht halvat kehykset, mutta mulla on niin paljon voimakkuuksia että linssit maksaa.
Noin 800 euroa vuosi sitten, ekat monitehot. Nyt alkaa taas sumenemaan, pitäisi uusia linssit.