Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita sairaita, joiden sairaudet hoitamatta?

Vierailija
20.09.2024 |

En viitsi mennä enää lääkäriin, kun hyvinvointialueilta on kuulemma rahat loppu. Mahtaisiko enää edes saada kelvollista hoitoa tai diagnoosia  Minulla on hoitamaton astma, joka pahenee kokoajan. Yksityiselläkään ei saant diagnoosia, koska ei tehty rasitustestiä ja tämä oireilee vain rasituksessa. Nyt kyllä alkanut oireilemaan muutenkin ja olen jatkuvasti väsynyt.

Kommentit (69)

61/69 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo reilun vuoden ollut nivelreuma hoitamatta, mutta ihan omasta tahdostani. Elämäntilanteeni oli sellainen, että tarvitsin kipulääkkeitä ja ainoa kipulääke, joka mulle sopii, ei taas sovi samaan aikaan käytettäväksi kuin sytostaatit. Joten lopetin sytstaatit. Yksityisellä käyn, joten hoitoa olisi kyllä ollut saatavissa.

Vierailija
62/69 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta valittaminen jos sinulla on sairauksia etkä ole edes yrittänyt päästä julkiselle hoitoon. Mistä sinä osaat etukäteen sanoa miten sinun hoitosi menisi? Joissakin paikoissa saa hyvääkin hoitoa. Tuo sairaus on kuitenkin helppo diagnosoida ja hoitaa. Ihme uhriutumista taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmasi on hoitamatta, koska olet noin negatiivinen. Miksi et edes yritä? Se olisi jo hoidossa, jos olisit varannut ajan aikoja sitten. Mulla on munuaissairaus ja elinsiirto. Kyllä mua on hoidettu, vaikka kunnilta on rahat loppu ja kaikessa säästetään.

Vierailija
64/69 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaikea sairaus, ja myönnän kyllä että laiminlyön sen hoitoa - olen jotenkin alitajuisesti itsetuhoinen ilmeisesti. Pärjäilen, ja koska en selkeästi voi paremmin lääkitykselläkään, vie sen ottamiselta motivaatiota sivuoireet. Joo. Pääsääntöisesti yritän olla miettimättä koko asiaa, tuntuu niin turhalta.

Vierailija
65/69 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rannekanavaoireyhtymä, kyhmystruuma, lannerangan hemangiooma. Nyt ripulia melkein puoli vuotta, unettomuus. Vuosi sitten soitin kyllä ajanvaraukseen. Ei ole soitettu takaisin.

Ei rahaa yksityiselle  taustalla sairastettu syöpä.

Miksi olen veroja maksanut?

Ihan varmaan joo 😆🤣

Oletko tyytyväinen, kun sait minut itkemään? Hyvää tiuevaisuutta sulle.

Vierailija
66/69 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei vastaa kysymykseen, mutta astmaatikkona suosittelen ehdottomasti menemään sinne lääkäriin. Hoitamaton astma aiheuttaa tilanteen pitkittyessä keuhkoihin pysyviä muutoksia. Keuhkojen kapasiteetti pienenee, eikä astmaa saada välttämättä kuriin kuin suurella lääkemäärällä. Jotta tulevaisuus olisi helpompi, mene lääkäriin. 

Vierailija
67/69 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Kun ei ole ns hyvän perheen hyvä jäsen aikanaan ollut niin on tämmöinen laiminlyöntitapa vissiin sieltä jäänyt.

Eniten kyllä on vaikuttanut että aikanaan en saanut minkäänlaista apua hyväksikäytöstä johtuviin henkisen puolen ongelmiin, yritin kyllä.

Joku korkea verenpaine tai hoitamaton astma (molemmat löytyy) eivät paljoa haittaa tuon rinnalla kun joka päivä mietit tapaa kuolla.

Vierailija
68/69 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla harvinainen sairaus. Olen motivoitunut sairauden hoitamiseen ja teen itse kaikkeni, minkä itse voin.

Julkisessa terveydenhuollossa ei saa aikoja tai jos saa, niin lääkärit eivät kunnolla osaa auttaa. Säännöllisiä kontrolleja ei tehdä ja osa perustutkimuksistakin on jäänyt tekemättä, kun hyvinvointialueella ei ole rahaa.

Terveydenhuolto on muuttunut lyhyessä ajassa. Ei ollut vielä reilu 5 v sitten tällaista.

Vierailija
69/69 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapään kutina joka tulee ja menee. En kehtaa mennä gynelle näyttämään toosaani joten kärsin kutinani kanssa.

Eikä tarvitse mennä, koska sille on ihan selitys. Alapääsi happamuus ja nesteet aiheuttaa ihon pinnassa solukuolemia ja tämä tuntuu kutinana. Liittyy usein perimenopaussiin/ vaihdevuosiin. Hoito on niin yksinkertainen että laitat kosteusvoidetta kutiavalle alueelle, vaikka vagisania. Kyseessä ei ole sairaus.