Helsinkiläisravintolat menevät mieluummin konkurssiin kuin tarkistavat hintansa realistiselle tasolle
En maksa jostain perusburgerista yli 20 euroa edelleenkään vaikka salaatin sijalla olisi kultaa.
Muutenkaan hinnat eivät ole missään linjassa yleisen palkka- ja hintatason kanssa. Maaseudulla ruokaa saadaan kuitenkin vielä ihan kohtuullisella hinnalla. Esim premiumburger reilun kympin.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Teitä köyhiä varten on Hese ja Mäkkäri.
Eipä mulla ole enää varaa niissäkään käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheellä ei riitä rahat enää sinnekään
Ehkä ette vaan kuulu ravintoloitsijoiden kohderyhmään? Itse olin keskiviikkona liikkeellä ja joka paikka oli täynnä. Kyllä muille kelpaa.
Mikä se kohderyhmä on?
Vierailija kirjoitti:
Perusta Helsinkiin se alhaisten hintojen ravintola ja katsotaan montako viikkoa on pystyssä.
Eiköhän noita ole joka ostarilla. Ikkunoissa lukee pizzakebab, ja ovat olleet parhaat jo vuosikymmeniä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma Suomessa kauttaaltaan on ylihinnoittelu, yrittäjä voi polkea jalkaa lattiaan ja räyhätä kustannuksista hamaan tappiin asti, se on hänen oikeutensa. Kuluttajalla on oikeus olla maksamatta vaikkapa 10 euroa tuopista jossain kämäisessä kuppilassa.
Me hei ymmärretään tuskasi, sulla on ne kulut ja haluaisit jotain viivan alle. Meillä muilla on myös tietty sietokynnys ja ei me emme maksa jostain perusbissestä tai paskasta palvelusta satasia, istuen jossain läävässä missä haisee kusi.
Tietty hintataso pitää rupuporukan poissa. Siksi viihdynkin erinomaisesti sitä kympin tai paljon enemmänkin maksavaa tuoppia nautiskellen, kuten monet muutkin asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on sitten hyvä, ja menee sinne maaseudulle syömään. Putaalla ei ole samat vuokra- tai työvoimakustannukset kuin Helsingin keskustassa.
Ei siellä kyllä ole kilpailuakaan. Voi syöttää raakaa taikinaa 18 eurolla ja väittää herkuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ette vaan kuulu ravintoloitsijoiden kohderyhmään? Itse olin keskiviikkona liikkeellä ja joka paikka oli täynnä. Kyllä muille kelpaa.
Mikä se kohderyhmä on?
Sellainen joka kuluttaa eikä ulise vauvapalstalla.
Tarvitsen liatalta tilaamani ruokani gluteenittomana, vegaanisena ja maidottomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulla ole enää varaa niissäkään käydä.
Mulla ja monella muulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on sitten hyvä, ja menee sinne maaseudulle syömään. Putaalla ei ole samat vuokra- tai työvoimakustannukset kuin Helsingin keskustassa.
Ei siellä kyllä ole kilpailuakaan. Voi syöttää raakaa taikinaa 18 eurolla ja väittää herkuksi.
Voivoi. Meillä on täällä paljon paremmat pöperöt. Eikä tarvitse maksaa edes 18 euroa.
Ahneella on kakkanen loppu ja moni yrittäjä on läski, ahne iilimato.
Joutaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se kohderyhmä on?
Sellainen joka kuluttaa eikä ulise vauvapalstalla.
Onko vauvapalstalla uliseminen siis sinun erityistaitosi?
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista.
Silloin myös mennään konkurssiin ja lujaa jos ravintolan ovi ei käy. Eikä se käy jos hinnat on pilvissä. Sitä yrityksen omaa kustannusketjua on hyvä tarkastella että voisko sieltä karsia jotain.
Voi voi pikku maatiainen kun sillä aterian hinnalla pitäisi kattaa sekä kiinteät että muuttuvat kustannukset ja saada sen verran katettakin, että omistajakin elää.
Tämä on liiketaloutta. Katetuotto 1 ja 2.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista.
Hur förklarar du då att 1 € ingredienser på restaurangens tallrik kostar 16 €? Kom gärna med en specifik utredning, inte med "andra utgifter".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se kohderyhmä on?
Maksukykyiset.
Vierailija kirjoitti:
Kastikkeesta kokki tunnetaan.
Jos ravintolat olisivat edes jossain määrin tasoltaan ja viihtyisyydeltään mitä ne ovat ulkomailla voisin käydä enemmän ravintoloissa. Suomessa palvelu on ala-arvoista, erittäin kallista, ruuan laatu on pikkuisen parempaa kun mitä itse saisi jos lämmittäisi mikrossa ruokaa.
Me olemme ravintolakulttuurin kehitysmaa, niin palvelussa ja ruuan laadussa. Lisäksi ravintolat eivät ole viihtyisiä, lähinnä ahdistavia kokemuksia.
Ei hesoissa voi syödä muutako kylässä
Vad har restaurang och burgare att göra med varandra?
Sulla ei ole näköjään mitään käsitystä mistään. Ei kukaan huvikseen konkkaan mene. Jokainen yrittäjä on laskenut tarkasti, mitä tuotteesta pitää saada, jotta toiminta on kannattavaa. Hinnan laskeminen ei ole ratkaisu, koska kulut pitää edelleen maksaa ja jotain pitäisi jäädä viivan allekin. Raaka-aineiden hinta on noussut valtavasti ja Helsingissä vuokrat ovat korkeat.