Kela leikkasi perustoimeentulotukea 170e/kk, eli en enää pysty elämään ilman lainaa...Velkaannun ystävilleni nyt 170e/kk tahtia
Mihin tämä johtaa? Minulla on valitukset menossa päätöksistä, ja ystäväni luottavat siihen että saan maksettua takaisin sitten kun päätökset oikenevat...Mitä jos ne eivät oikenekaan? Menetän ystävänikin ehkä. He kyllä ymmärtävät että tilanteeni on vaikea, kun siitä viimesijaisesta etuudesta otetaan kolmannes pois; Nousevien hintojen kanssa se vain on kestämätön yhtälö, ja olen pakkotilanteessa. Olen jo 340e velkaa, ja kohta lainaan taas lisää.
Tilanne pelottaa ja ahdistaa, masennuksenikin on pahentunut...Mitä voin tehdä? Neuvoja?
Kommentit (234)
koko ajan tulee jjonkun nepen kommentteja
Missä asut? Etsitään sulle nyt yhdessä sopiva työpaikka. Itse vaikutan Keski-Suomessa ja jos kaupunki osuu yksiin, pystyn antamaan heti pari yhteyshenkilöä, joilta saa varmasti keikkatyötä. Hyvä tekijä palkataan sitten pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaamalla 170 euroa kuukaudessa tukesi pienenee toisen 170 euroa kuukaudessa koska laina katsotaan tuloksi.
Lainaan käteisellä, ei näy tiliotteella...
apIlmoitin sinut Kelalle tukien väärinkäytöstä.
Onnea vain sinulle asian todistamisessa...Olen pakkotilanteessa, koska rahani eivät riitä elämiseen. Toinen vaihtoehto on syrjäytyä yksin kotiin ja kuolla nälkään...
ap
Sä saat niin paljon rahaa että on oma syysi ettei ne riitä.
En todellakaan saa "paljoa", koska perusosastani leikattiin kolmasosa pois. Et voi sanoa noin...Kyseessä on elämään riittämätön summa...
Ap
joku koittaa auttaa foorumeille KEKW
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja lopeta ulina, sekä ystäviesi hyväksikäyttö. Säälittävää aikuinen ihminen ja et tee mitään oman tilanteesi eteen. Aina pitää muiden maksaa ja huolehtia. Nyt edes vähän ryhtiä touhuun! Hävetä sietäisit.
Teen kaikkeni jotta työllistyisin, mutta ikävä kyllä töihin ei "mennä", vaan niihin pitää hakea ja toivoa valituksi tulemista. Huonot ajat on hakea töitä nyt, kun niin massoittain tulee koko ajan lisää työttömiä, ja firmoja menee konkkaan...
apNiin varmaan :DDD Kummasti sitä haluavat pääsevät heti seuraavana kuuna aloittamaan oppisopimusopintoja aloille, joilla ei työt tekemällä lopu. Sinä et, koska et edes yritä.
Kummasti näissä kommenteissä löytyy aina rutkasti työpaikkoja jne, mutta totuus on että joka paikkaan kolminumeroinen määrä hakijoita...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävilläsi ei ole mitään velvollisuutta elättää aikuista ihmistä.
Etkö oikeasti saa yhtään mitään töitä?
Eivät he "elätäkään", sillä kyseessä on lainaraha. Hekin luottavat siihen että jos menen oikeuteen niin saan oikean päätöksen, se oikaistaan.
En tiedä mitä teen jos tuleekin edelleen väärä päätös
ap
Oikeuteen? Ja varmaan itse maksat sen lystin? Eikun ai niin, olet loinen. Alinta pohjasakkaa. Tottakai uliset nekin rahat muilta :)
etteks te uunot ny tajua että hallitus just leikkas näitä :D
Juupa juu. Et tule toimeen ilman 170€ kuukaudessa, mutta lainailet kuukausittain kavereilta tuon 170€ ja jos päätös oikaistaan, saat tukia sen 170€ jota ilman et tule toimeen mutta maksat velkaa pois.
Kyllä noilla rahan käsittelytaidoilla pitäisi päästä valtionvarainministeriksi vähintään.
Sama homma. Kommenttien mukaan töitä löytyy ja keskipalkka 5000€/kk ja saa valita ite kivan työpaikan :DDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
No Kerropa tarkka tukisummasi.
Perusosasta kun leikataan 172e, eli 587e - 172e niin jää 415e/kk....siitä pitää sit maksaa kaikki. Turhaan yrität leikkiä jotain kaikkitietävää ja väittää että summa on aina vain riittämätön, vaikaa kuinka paljon leikattaisiin...Perusosan määrä on ammattilaisten puolesta määritelty, eikä siitä jäänyt mitään sääästöön aiemminkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja
Tämä, itsekkin kerään jonkun 15€ edestä joka viikko pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja lopeta ulina, sekä ystäviesi hyväksikäyttö. Säälittävää aikuinen ihminen ja et tee mitään oman tilanteesi eteen. Aina pitää muiden maksaa ja huolehtia. Nyt edes vähän ryhtiä touhuun! Hävetä sietäisit.
Teen kaikkeni jotta työllistyisin, mutta ikävä kyllä töihin ei "mennä", vaan niihin pitää hakea ja toivoa valituksi tulemista. Huonot ajat on hakea töitä nyt, kun niin massoittain tulee koko ajan lisää työttömiä, ja firmoja menee konkkaan...
apNiin varmaan :DDD Kummasti sitä haluavat pääsevät heti seuraavana kuuna aloittamaan oppisopimusopintoja aloille, joilla ei työt tekemällä lopu. Sinä et, koska et edes yritä.
Kummasti näissä kommenteissä löytyy aina rutkasti työpaikkoja jne,
Ei todellakaan ole. Itse hain juuri henkilökohtaiseksi avustajaksi, hakijoita oli kolme.. Aion opiskella ohessa aikuispuolella lähihoitajaksi, saa töitä niin paljon kuin jaksaa. Pyhistä hyvät lisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävilläsi ei ole mitään velvollisuutta elättää aikuista ihmistä.
Etkö oikeasti saa yhtään mitään töitä?
Eivät he "elätäkään", sillä kyseessä on lainaraha. Hekin luottavat siihen että jos menen oikeuteen niin saan oikean päätöksen, se oikaistaan.
En tiedä mitä teen jos tuleekin edelleen väärä päätös
apOikeuteen? Ja varmaan itse maksat sen lystin? Eikun ai niin, olet loinen. Alinta pohjasakkaa. Tottakai uliset nekin rahat muilta :)
Yhteiskunta maksaa, aion valittaa jokaisesta kelan päätöksestä kaikki oikeusasteet läpi, ja samoin sosiaalipuolen. Olen pakkotilanteessa, ei ole muuta vaihtoehtoa...Menetän ystäväni ja syrjäydyn jos ei päätöksiä korjata...En tiedä mitä se sitten maksaa käydä oikeutta, mutta kelan mielestä vähemmän kuin tukeni leikkaus...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu. Et tule toimeen ilman 170€ kuukaudessa, mutta lainailet kuukausittain kavereilta tuon 170€ ja jos päätös oikaistaan, saat tukia sen 170€ jota ilman et tule toimeen mutta maksat velkaa pois.
Kyllä noilla rahan käsittelytaidoilla pitäisi päästä valtionvarainministeriksi vähintään.
Viestisi oli vähän sekava, enkä oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit. Asia on hyvin yksinkertainen, ja kannattaa lukea aloitukseni uudelleen...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Kerropa tarkka tukisummasi.
Perusosasta kun leikataan 172e, eli 587e - 172e niin jää 415e/kk....siitä pitää sit maksaa kaikki. Turhaan yrität leikkiä jotain kaikkitietävää ja väittää että summa on aina vain riittämätön, vaikaa kuinka paljon leikattaisiin...Perusosan määrä on ammattilaisten puolesta määritelty, eikä siitä jäänyt mitään sääästöön aiemminkaan.
Ap
Siis; Riittävä*
ap
No niin ap, lopeta jo nämä jatkuvat vinkumisketjut ja mene töihin..
Niin varmaan :DDD Kummasti sitä haluavat pääsevät heti seuraavana kuuna aloittamaan oppisopimusopintoja aloille, joilla ei työt tekemällä lopu. Sinä et, koska et edes yritä.