15 000€ velkoja. Työttömyydestä työelämään?
hei olen 30vuotias ja mulla on velkoja yhteensä 15 000€ kahteen eri perintäyhtiöön.
En tiedä miten voisin maksaa tuota pois kun olen työtön. Olen kuitenkin alkanut miettimään tuota velkaa ja haluan maksaa sen pois että saisin joskus luottotiedot ja elämäni kuntoon.
Joskus nuorempana tein tyhmiä juttuja ja rikoksia jne. nyt vähä yli kolmekymppisenä olen alkanut opiskelemaan. saanut elämäni kuntoon ja päässyt huumeista ja rikoksista eroon 5vuotta sitten.
Tuntuu etten selviä näistä kaikista asioista itsekseni. tuo velka painaa mieltäni jatkuvasti. haluaisin saada sen maksettua joskus pois, mutta minulla ei ole koskaan ollut töitä. ja pelkään että rikosrekisterini ja luottotiedottomuus vaikuttaa työnsaantiini. Opiskelin uuden ammatin mutta en tule saamaan töitä siltä alalta, luulen niin.
Olisiko minun järkevää mennä opiskelemaan kokiksi? olen sitä miettinyt tässä paljonkin, koska kokkina voisin työllistyä ja maksaa velkoja sitten pois.
Miten asumisen kustannukset menevät, kun asun puolison kanssa joka ei ole töissä vaan kelan työmarkkinatuella. mietin sitä että jos menisin itse töihin vaikka kokiksi, niin joutuisinko maksamaan koko vuokran yksin, vai saisiko puoliso edelleen vuokraan tukea kelasta ja minä maksan omasta palkastani myös osan?`
sitä vaan mietin että jos töissä olisin ja palkka ei riittäisi silloinkaan maksamaan velkoja, jos pitäisi koko vuokra maksaa itse ja laskut. tietääkö kukaan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsäteollisuuteen (esim. sahalle) voi päästä ilman koulutusta. Työ tekijänsä kouluttaa. Työ tietenkin on raskasta vuorotyötä, mutta palkka ei loppujen lopuksi ole niin kehno koulutukseen nähden.
Ei ole lähistöllä tuollaisia töitä. En omista autoa tai ajokorttia. jos työmatka on pidempi kuin 10km, niin täytyisi olla melkein itsellä auto.
Myönnän, että on ongelma, jos asuu pääkaupunkiseudulla. Helsingistä lähin paikka on Riihimäellä.
Mutta jos velat haluaa nopeasti maksaa, niin oikea paikkakunta on Juupajoki.
Vierailija kirjoitti:
maksoin 260 000 € velkoja alle vuodessa pois.
Kerro toki miten?
Vierailija kirjoitti:
15te ei oo kauhean paljon. Työssä käyvänä voi mennä 3 vuotta maksuissa. Ei sen velan kanssa naimisissa kuitenkaan ole.
Yksityishenkilön velkajärjestelyn voisit saada. Kannattaa kysyä oikeusaputoimiston velkaneuvonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki miten?
otin vain puuttuvan summan sijoituksista tietenkin. Kannattaa olla vähän puskuria niin ei pienet velat ahdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki miten?
otin vain puuttuvan summan sijoituksista tietenkin. Kannattaa olla vähän puskuria niin ei pienet velat ahdista.
Ap:n kannattaisi tehdä sama, niin ei joutuisi maksamaan korkoja.