Korkojen lasku ei ainakaan minua houkuta asuntokaupoille
Nyt välittäjät käyttää korkojen laskua myyntipuheesaan mutta asuntojen hinnathan ovat järkyttävän korkealla varsinkin uudiskohteissa .. odotan kyllä vuokralla vielä jonku vuoden en usko että menevät kaupaksi noilla hinnoilla
Kommentit (63)
Asuminen on vaan jonkinlainen "pakko". Auton suhteen voi valita hankinko auton vai en. Jossain on kuitenkin asuttava ja tavalla tai toisella asia on ratkaistava. Itse olen arponut ostamisen ja vuokraamisen välillä...Olen vastikään myynyt vanhan asuntoni. Olen kiertänyt katsomassa vuokra-asunto, jakuten joku sanoi aiemmin, vuokra-asuntoja on "pilvin pimein". Sitten tullaankin asumisen laatuun. Jestas, millaisia murjuja on tarjolla. Jos yhtään haluaa laatua,vuokrat kohoavat niin ylös, että vuokraaminen ei todellakaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään luin jostain lehdestä että uudiskohteet kiinnostavat jos niissä ei ole yhtiölainoja ja vuokratontteja. Eli hinnoittelu kannattaa muuttaa uudiskohteissa. Ihmiset pelkäävät joutuvansa maksamaan toisten osakkaiden yhtiölainoja ja se on ihan validi pelko. En itsekään uskaltaisi tuosta syystä ostaa yhtiölainaista uudiskohdetta.
Ideaalitapauksessa yhtiölainaa ei ole ollenkaan, mutta reaalimaailmassa ihmiset on liian persauisia ostamaan uusia asuntoja ilman yhtiölainaa. Siksi uusilla taloyhtiöllä on heti alusta lähtien tosi iso määrä velkaa koska sillä saadaan asunnon ostohinta painettua alemmas. Loppuisi yksinkertaisesti monelta ostajalta maksukyky kesken jos pistäisi pystyä ostamaan velaton asunto.
Joten ei tuo hinnoittelu tule mihinkään muuttumaan. Yhtiölainoja tulee olemaan koska niitä tarvitaan.
No itse en halua yhtiökumppaneiksi tuollaisia persaukisia. Saisin pelätä että maksan pian heidänkin yhtiölainansa jos talous on noin kireälle vedetty. Tämän vuoksi ostimme uuden omakotitalon (kiinteistön) ilman mitään yhtiölainoja! Enkä uskaltaisi ostaa uudiskohdetta missä on jäätävä yhtiölaina. Ja tämä viestisi vahvisti sen että oikein teimme.
En ole yhtää huolestunut. Heillä nyt sattuu olemaan pikkasen enemmän rahaa kuin minulla.