Sinä kerros- tai rivitalossa asuva, vältteletkö tarkoituksella jotakin naapuriasi?
Jos välttelet kohtaamisia hänen kanssaan, miksi?
Kommentit (59)
Kahta en enää moikkaa, koska heillä on niin paljon ongelmia moikkauksen kanssa. Moukkia siis.
Välillä välttelen ainakin yritän yhtä hullu naapuria joka tekee kaikista perättömiä valituksia jos mihinkin. Rasittavaa. Muut naapurit varmaan ihan ok. Toisaalta ei normi ihmistä kiinnosta naapurien asiat.
Nyt jo onneksi omakotitalossa, mutta tätä ennen rivitalossa ja välttelin kyllä yhtä naapuria, koska hänen kohtaamisestaan seurasi aina puolen tunnin monologin kuuntelu siitä, miten kamalaa elämä on.
Asun rivitalossa ja en välttele ketään naapuria, meillä on oikein mukavat naapurit. Ihan kivakin joskus törmätä johonkin ja kuulla jonkun kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo onneksi omakotitalossa, mutta tätä ennen rivitalossa ja välttelin kyllä yhtä naapuria, koska hänen kohtaamisestaan seurasi aina puolen tunnin monologin kuuntelu siitä, miten kamalaa elämä on.
Heh, meidänkin talossamme asui sellainen. Käytti ihmisiä roskapönttöinä.
En tervehdi enkä puhu eräälle Karenille, joka käy huutaen ihmisten kimppuun, jos vaan erehtyy parkkeemaan "hänen" kadunvarsipaikalle jne. En nyt varsinaisesti välttele, olen vain kuin häntä ei olisikaan.
Välttelen koska en halua hänestä sydänystävää. Hänen kanssaan on ihan mukava viettää aikaa, mutta jos kerran erehtyy hengailemaan yhdessä, on hän jatkuvasti yhteydessä ja haluaa kutsua kylään ja tehdä milloin mitäkin. Edes pihalla ei voi kävellä ilman että rynnistää perään juttusille, ja tästä syystä välttelen heidän ikkunoidensa ohi kulkemista. Ihan mukavia ihmisiä, mutta en halua naapureiden kanssa liian läheiseksi.
Joskus kun tulen sisään porraskäytävään huomaan että hissi matkalla alas. Silloin kipitän äkkiä hissin vieressä olevia rappusia ykköskerrokseen ettei tarvitsisi tavata naapuria, odottelen siellä hiljaa kunnes alakerran ovi sulkeutunt ja reitti selvä ennenkuin tilaan hissin ykköseen ja jatkan matkaa.
Välttelen naapurin mummoa, jota ei voi ohittaa ilman puolen tunnin "juttelu"sessioita. Juttelu heittomerkeissä, sillä kyseessä enemmänkin yksinpuhelu omista henkilökohtaisista asioistaan, joista en halua kuulla niin yksityiskohtaisesti. Tilanteesta on myös vaikea poistua kun mummo ei osaa hiljetä sekunniksikaan, ei vaikka minulla olisi jo puolet kehostani oven toisella puolella. Hän ei osaa lukea lainkaan tilannetta vaan jatkaisi pälätystä ikuisuuksiin, hyvä jos muistaa vetää henkeä välissä. Todella ärsyttävä ihminen, teen kaikkeni välttääkseni kohtaamiset hänen kanssaan. Olen jopa siirtänyt aikataulujani sen takia, että tämä rouva on istunut pihapenkillä ohikulkijoita odottamassa.
Rivarissa. Yhden pariskunnan rouva kuoli, ja mies aloitti päätoimisen kaljan kittaamisen. Naisen vaatteet ja rintsikatkin jne. oli heitetty roskikseen ja siitä tiesin, että on menehtynyt. Tunnistin takit ja hatut. Oli muistaakseni leukemia.
Tuntui pahalta, olisi ne vaatteet voinut edes johonkin roskapussiin laittaa :( Ihana nainen oli, laittoi puutarhaa ja todella herttainen, olisi saanut fiksun miehen.
Ukko aloitti toistuvan ovikellon soittelun ja pyyteli milloin mitäkin "lainaan". Bussirahaa, tupakkaa jne. Ihan hirvittävä riesa. Sanoin kyllä, että ei meillä ole mitään. No, tiesi että mies hyvätuloinen ja laivalla töissä (halpaa tupakkaa, olutta ja siideriä....) eli jatkoi pommitustaan.
Eräänä aamuna hyppäsi mun autoon, kun olin lähdössä töihin; "Mä tulenkin samaa matkaa kaupunkiin"...valehtelin meneväni aivan toiseen suuntaan.
Yhden aikaan yöllä tuli kerran, ovensa oli mennyt lukkoon, ja avainta ei ollut. Annoin henkarin käteen ja sanoin ettei muuta ole, tiirikoi sillä. Ja taas se palasi, veivasin ovikellon irti, kai sammui puskaan. Muutettiin pois, kun ostettiin oma asunto, tämä oli aso.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Yhtä dementikkomummelia joka ei vieläkään ole päätynyt hoitokotiin. Kerran hän väitti minulle, että asun hänen asunnossaan. Vastasin senioritädille, että sinä asut kylläkin kerrosta alempana olevassa asunnossa.
Tee huoli-ilmoitus. Hänellä ehkä ei ole sukulaisia, jotka tekisivät.
Eipä ole tarvetta vältellä. Tervehditään ja muutama sana sillointällöin vaihdetaan,ei muuta. Mielestäni ihan normisettiä!
Välttelen pahanhajuista naapuriani joka päästää pahanhajuisen taistelukoiransa iholleni ja selittää että se koira on vain niin innokas.
Vierailija kirjoitti:
Tuli kännipäissään avautumaan kuinka rakastunut on minuun.
Tommosia ei tosiaankaan jaksa kestää. Ei edes jos on itekin kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Välttelen naapurin mummoa, jota ei voi ohittaa ilman puolen tunnin "juttelu"sessioita. Juttelu heittomerkeissä, sillä kyseessä enemmänkin yksinpuhelu omista henkilökohtaisista asioistaan, joista en halua kuulla niin yksityiskohtaisesti. Tilanteesta on myös vaikea poistua kun mummo ei osaa hiljetä sekunniksikaan, ei vaikka minulla olisi jo puolet kehostani oven toisella puolella. Hän ei osaa lukea lainkaan tilannetta vaan jatkaisi pälätystä ikuisuuksiin, hyvä jos muistaa vetää henkeä välissä. Todella ärsyttävä ihminen, teen kaikkeni välttääkseni kohtaamiset hänen kanssaan. Olen jopa siirtänyt aikataulujani sen takia, että tämä rouva on istunut pihapenkillä ohikulkijoita odottamassa.
Mahdollinen kiertotie?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikkia, selkäänpuukottavia paskiaisia joka iikka. Jopa se kännimummeli jonka pelastin talvipakkasella pihalta. Oli rollaattorinsa kanssa kaatunut. Ensi kerralla saatan esittää kuurosokeaa. Vilkas tie vieressä, kyllä joku muu auttaa.
Kännimummeli! (Huutonaurua pukkaa!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Yhtä dementikkomummelia joka ei vieläkään ole päätynyt hoitokotiin. Kerran hän väitti minulle, että asun hänen asunnossaan. Vastasin senioritädille, että sinä asut kylläkin kerrosta alempana olevassa asunnossa.
Kiitos Orpo-Purran hallituksen ei noille löydy enää lähitulevaisuudessa hoitopaikkaa juuri mistään. Kotona joutuvat olemaan.
Herttimankeli!
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen, onko joku tulossa hissillä tai jo rappukäytävässä oven takaa. Lähden vasta kun reitti on selvä.
Ihanaa, Leijonat, ihanaa!
Yritän vältellä kaikkia. Oon erakkoluonne. Joskus vaan pakko poistua kotoa.
Pelkäät, että katkarapusi saattaa kovettua?