Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt hallitus haluaa poistaa halpamerkit

Vierailija
20.09.2024 |

Vaikka epäsuorasti nostetaan ruoan hintaa muutenkin, niin nyt on suunitelmissa puuttua lailla kaupan omiin halpamerkkeihin.

https://yle.fi/a/74-20111143

Tämä hallitus nauttii, kun saa kiusata omaa kansaa. Milloin alkaa ryöstelyt, väkivalta ja kaikenlainen anarkia, mitä nykyhallitus aiheuttaa osaamattomuuttaan?

Tässä hallituksessa on pelkkiä psykopaatteja, sekä narsisteja.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on harvinaisen paljon psykopaatteja.

Vierailija
2/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on vanhempi kuin nykyhallitus, mutta varsin ikävään saumaan tämä keskustelu taas nousi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaakohan näitä oikeasti tuo lidn:n oma tuotemerkkivalikoima? Sehän vie pahasti pohjaa S & K ketjujen hinnoittelulta.

Sulkeutuva Suomi haluaa tästä maasta ehkä ihan tiettyjen kapitalistien temmellyskentän.

Vierailija
4/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ei enää yllätä, kansalta viedään kaikki mahdollinen, mistä joku saa jotakin etua, oli kysymys halppismerkeistä, palkan halpuuttamisesta tai työtunneista.

Toinen sokeerava uutinen tänään oli uudella lainsäädännöllä, joka käytännössä vähentää suomalaisten palkkatasoa, kun työtunteja pakko vähentää, jotta ulkomaalaiset saavat jäädä Suomeen.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010703635.html

Vierailija
5/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpamerkeistä on poistettu se ilma mikä on brändien hinnoissa. Pitää kai jatkossa leipoa, viljellä ja tahkota juusto itse.

Vierailija
6/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpamerkit on kuin entisajan huutolaisia. Huutokaupalla on vedätetty, kuka halvimmalla suostuu tuotteensa myymään.

Vastuulliset ihmiset eivät niitä osta ja todella hyvä jos toimintaan vihdoinkin puututaan! 

Vierailija
7/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpamerkeistä on poistettu se ilma mikä on brändien hinnoissa. Pitää kai jatkossa leipoa, viljellä ja tahkota juusto itse.

Kauppa toimii näin: et saa omaa merkkituotettasi meille myyntiin, jos et myy meille halpatuotettamme alle tuotantokustannusten. Kaupan omat merkit ovat kilpailutuksen tulosta: kuka valmistaa käytännössä omaa tuotettaan kaupan halpamerkillä kaikkein halvimmalla, sen tuotteet saavat parhaan myyntipaikan hyllyssä. Tietynlaista kiristystä, koska sitä halpamerkkiä tehdään rajusti tappiolla ja siitä kärsii koko ketju alkutuotannosta kuljetukseen.

Halpamerkeistä kauppa saa enemmän kuin brändien tuotteista. Ehkä meillä pitäisi siirtyä siihen, että halpatuotteita valmistavat työntekijät maksavat joka kuukausi palkastaan provisiota kaupalle, jotta saavat tehdä tuotetta tappiolla?

Vierailija
8/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ollut mitään että ne tultaisiin poistamaan, vaan että niiden tuotantoketjua halutaan läpinäkyvämmäksi.

Vierailija
9/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ollut mitään että ne tultaisiin poistamaan, vaan että niiden tuotantoketjua halutaan läpinäkyvämmäksi.

Toki näin, mutta se väistämättä tulee nostamaan hintoja, kun ei ole enää niin helppo riistää ulkomaalaisia.

On kumma, jos persut eivät älähdä tuosta. Vai onko akenda muuttunut suomalaisten kiusaamiseksi?

Vierailija
10/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä itseäni toisaalta huvittaa toisaalta todella raivostuttaa on tuo suomalaisten  alistuva nyökkynukke mentaliteetti.

Osataan kyllä mutista keskenään mutta kiltisti vaan sitten alistutaan ja jopa äänestetään ja kannatetaan näitä samoja sortajia joista purnataan hiljaa keskenään.

Itseä ei luojan kiitos koske,  olen asunut jo puolet elämästäni muualla mutta Suomessa olen syntynyt ja nuoruuteni kasvanut. Sellaisesssa Suomessa jota nyt tuhotaan väellä ja voimalla ja kansa nöyränä katselee vierestä.

Olen niin onnellinen että aikoinaan lähdin ja toin osaamiseni ja korkeamman kuolutukseni tänne parempaan käyttöön saadan siitä myös itselleni.  Tätä olen miettinyt moneen kertaan tämän viimeisen vajaa kahden vuoden ajan.

Vierailija
11/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppa toimii näin: et saa omaa merkkituotettasi meille myyntiin, jos et myy meille halpatuotettamme alle tuotantokustannusten. Kaupan omat merkit ovat kilpailutuksen tulosta: kuka valmistaa käytännössä omaa tuotettaan kaupan halpamerkillä kaikkein halvimmalla, sen tuotteet saavat parhaan myyntipaikan hyllyssä. Tietynlaista kiristystä, koska sitä halpamerkkiä tehdään rajusti tappiolla ja siitä kärsii koko ketju alkutuotannosta kuljetukseen.

Halpamerkeistä kauppa saa enemmän kuin brändien tuotteista. Ehkä meillä pitäisi siirtyä siihen, että halpatuotteita valmistavat työntekijät maksavat joka kuukausi palkastaan provisiota kaupalle, jotta saavat tehdä tuotetta tappiolla?

Kilpailutus on päivän sana myös muualla. Halvin otetaan.

Vierailija
12/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuotteiden valmistajat samoja kuin merkkibrändeissä. K-menu nakki oli pitkään sama tuote kuin popsin grillinakki. Hinta 89snt.

Edelleen peräänkuuluttaisin sitä ostolakkoa. Pari kk vain välttämättömät.

Vierailija
13/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuotteiden valmistajat samoja kuin merkkibrändeissä. K-menu nakki oli pitkään sama tuote kuin popsin grillinakki. Hinta 89snt.

Samoissa tehtaissa ne tehdään. Brändituotteet valmistetaan ykkösluokan raaka-aineista, kakkosluokka menee halpistuotteisiin.

Vierailija
14/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta muihin kilpailutuksiin ei kuulu kiristys: jos et tee tätä halvimmalla, et saa omaa brändituotettasi meille myyntiin lainkaan! Ja se "brändituote" voi olla jotain niin myytyä kuin kauramaito. Harvalla on varaa ohittaa K- tai S-kaupan myyntivolyymit ja sanoa kiitos ei kiristykselle.

Vierailija
15/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten Neuvostoliitossa ihmiset tekivät. 

Vierailija
16/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostolakko on hyvä ehdotus. Rahaa säästyy hiukan kun ostaa vain välttämättömät. 

Vierailija
17/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on harvinaisen paljon psykopaatteja.

Johtuu kapeasta populaatiosta, kaikki silmää tekevät ovat sukua toisilleen, eli hyvä veliverkosto.

Vierailija
18/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpamerkit on kuin entisajan huutolaisia. Huutokaupalla on vedätetty, kuka halvimmalla suostuu tuotteensa myymään.

Vastuulliset ihmiset eivät niitä osta ja todella hyvä jos toimintaan vihdoinkin puututaan! 

Kyllä.  Just tästähän tämä uusi elintarvikevaltuutettu artikkelissa puhui.

Ja siitä, miten muiden tekemä tuotekehittely valuu ilmaiseksi niille kauppojen halpatuotteille.

Eikä ne halpismerkit mitään ykköslaatua koskaan ole.  Sen huomaa elintarvikkeiden mausta.

Vierailija
19/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä itseäni toisaalta huvittaa toisaalta todella raivostuttaa on tuo suomalaisten  alistuva nyökkynukke mentaliteetti.

Osataan kyllä mutista keskenään mutta kiltisti vaan sitten alistutaan ja jopa äänestetään ja kannatetaan näitä samoja sortajia joista purnataan hiljaa keskenään.

Itseä ei luojan kiitos koske,  olen asunut jo puolet elämästäni muualla mutta Suomessa olen syntynyt ja nuoruuteni kasvanut. Sellaisesssa Suomessa jota nyt tuhotaan väellä ja voimalla ja kansa nöyränä katselee vierestä.

Olen niin onnellinen että aikoinaan lähdin ja toin osaamiseni ja korkeamman kuolutukseni tänne parempaan käyttöön saadan siitä myös itselleni.  Tätä olen miettinyt moneen kertaan tämän viimeisen vajaa kahden vuoden ajan.

Sieltä rajojen ulkopuolelta voisi nyt sitten antaa vinkkejä mitä tässä voi muuta tehdä kuin sopeutua (ei alistua)? Siellä varmaan on kokemusta näistä asioista? 

Vierailija
20/47 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ketjun oma rainbow korvataan tanskalaiselle Coop:lla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä